اخبار فناوریسامسونگموبایل

سامسونگ سری گلکسی S22 را در کدام کشورها با اسنپدراگون عرضه می‌کند؟

گوشی‌های سری گلکسی S22 مانند نسل‌های قبلی با دو تراشه به دست کاربران می‌رسند. در گذشته فقط چند کشور مانند آمریکا، چین و کره جنوبی مدل‌های مبتنی بر چیپست اسنپدراگون را دریافت می‌کردند. اما طبق جدیدترین گزارش‌ها، امسال شمار کشورهایی که از مدل اسنپدراگون بهره‌مند می‌شوند بیشتر از گذشته خواهد بود.

به طور مشخص، کاربران ساکن کره جنوبی، آمریکای شمالی، استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی مدل‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را دریافت خواهند کرد. طبیعتا باقی کشورها مدل‌های با اگزینوس ۲۲۰۰ را دریافت می‌کنند ولی در حال حاضر فقط برای اروپا و بریتانیا این موضوع تایید شده است. بنابراین ممکن است شمار کشورهایی که در آن‌ها مدل‌های با چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شود، افزایش پیدا کند.

این دو تراشه با بهره‌گیری از فناوری ساخت ۴ نانومتری تولید شده‌اند و از جدیدترین معماری شرکت Arm یعنی Armv9 استفاده می‌کنند. از نظر پردازنده هم هر دو مبتنی بر هسته‌های پردازشی A710، X2 و A510 هستند. سازندگان تراشه‌ها معمولا در مراسم رونمایی از این محصولات تمام جزئیات آن‌ها را اعلام می‌کنند اما سامسونگ نه‌تنها سرعت هسته‌های پردازشی اگزینوس ۲۲۰۰ را اعلام نکرده، بلکه هنوز به طور رسمی به تفاوت عملکرد آن با نسل قبلی هم اشاره‌ای نشده است.

در همین رابطه ساعاتی قبل یکی از افشاگران اعلام کرد که پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ فقط ۵ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. او خاطرنشان کرده که نسل‌های جدید تراشه‌های پرچم‌دار معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌کنند. اگر این ادعا صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد اگزینوس ۲۲۰۰ در برابر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حرفی برای گفتن ندارد.

 

همچنین باید خاطرنشان کنیم این چیپست برای اولین بار از پردازنده‌ی گرافیکی مبتنی بر معماری AMD بهره می‌برد و سامسونگ در مورد این پردازنده‌ی گرافیکی هم آمار و ارقام مشخصی ارائه نکرده و همین موضوع نگرانی کاربران را به همراه داشته است. در رابطه با این موضوع هم این افشاگر مدعی شده که اگزینوس ۲۲۰۰ از نظر گرافیکی ۱۷ درصد سریع‌تر از اگزینوس ۲۱۰۰ محسوب می‌شود که رقم قابل توجهی نیست.

در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی موجود در اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۵۰ درصد بهتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است و این یعنی شکاف بزرگی بین عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ وجود دارد. طی سال‌های گذشته سامسونگ بارها تلاش کرده که عملکرد تراشه‌های خود را بهبود ببخشد اما همواره در مقایسه با تراشه‌های ساخت کوالکام شکست خورده‌اند. این شرکت دو سال قبل برای بهبود این شرایط، قرارداد همکاری با AMD امضا کرد که اگزینوس ۲۲۰۰ اولین نتیجه‌ی آن به حساب می‌آید. با وجود اینکه برخی کارشناسان می‌گویند که نباید از اولین نسل پردازنده‌ی گرافیکی AMD انتظار زیادی داشته باشیم، ولی در هر صورت به نظر می‌رسد عملکرد آن ناامیدکننده خواهد بود.

اگرچه بنچمارک‌ها لزوما عملکرد تراشه‌ها در دنیای واقعی را نشان نمی‌دهند، اما در هر صورت معیار خوبی برای مقایسه با دیگر تراشه‌ها و نسل‌های قبلی هستند. به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار اگزینوس ۲۲۰۰ یکی از دلایل این شرکت برای افزایش شمار کشورهای دریافت‌کننده‌ی مدل‌های مبتنی بر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بوده است. همان‌طور که گفتیم ممکن است شمار این کشورها افزایش پیدا کند که در رابطه با این موضوع طی روزهای آینده گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع: GSM Arena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار