نقدوبررسی انواع دوربین

Nikon D5600 : نقد و بررسی دوربین DSLR مدرن‌ نیکون + لنز 18-140 میلی‌متری

نقد و بررسی اجمالیNikon D5600 Digital Camera With 18-140mm VR AF-S DX Lens

مدل «D5600» «نیکون» (Nikon) همراه با لنز 18-140 میلی‌متر VR AF-S DX گزینه‌ی بسیار مناسب برای شروع عکاسی به صورت حرفه‌ای است. لنز همراه این دوربین در دسته‌ی لنزهای تله‌فوتو‌زوم قرار دارد. به لطف آن می‌توانید از جزئیات سوژه‌هایی که در فاصله‌ی دوری قرار گرفته‌اند عکاسی کنید. فرمت غیرفشرده‌‌ی عکس‌ها RAW است که اجازه می‌دهد بتوانید تغییرات موردنظرتان روی آن اعمال کنید. علاوه‌بر عکاسی، D5600 امکان فیلم‌برداری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فیلم‌ها با رزولوشن Full HD ذخیره می‌شوند و حداکثر سرعتش 60 فریم بر ثانیه است. برای عکاسی در شدت نورهای مختلف، این دوربین گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود، چراکه می‌توانید سرعت شاتر و نوردهی (ISO) را در طیف گسترده‌ای تنظیم کنید. همچنین برای ثبت عکس‌های پیاپی، این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند در هر ثانیه 5 فریم را به ثبت برساند. گفتنی است D5600 مجهز به یک صفحه‌نمایش LCD است که می‌توانید به‌راحتی زاویه‌ی آن را تغییر دهید و بنا به موقعیت آن را تنظیم کنید. سایز آن 3.2 اینچ است و امکان تماشای تصاویری که به‌واسطه‌ی این دوربین دریافت می‌شود را فراهم می‌کند.
نقاط قوت

  • کیفیت خیره کننده عکس‌ها
  • فیلمبرداری بسیار خوب
  • نمایشگر بزرگ و با کیفیت
نقاط ضعف

  • عدم وجود GPS

نقد و بررسی تخصصیNikon D5600 Digital Camera With 18-140mm VR AF-S DX Lens

دوربین دیجیتال SLR «نیکون» مدل D5600 ادامه‌ای منطقی برای سری 5000 است که مانند مدل‌های پیشین خود در گروه دوربین‌‎های نیمه‌حرفه‌ای رده‌بالا قرار می‌گیرد. به گفته‌ی متخصصان، این دوربین را می‌توان رقیب اصلی دوربین Canon EOS 80D دانست که هر دو در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شدند. با اینکه بین معرفی این مدل و مدل قبلی همین رده یعنی D5500 نزدیک به دو سال فاصله افتاده است اما کاربران نیکون شاهد تغییرات کمی در مدل جدید بوده‌اند. اکثر ویژگی‌های بارز این دوربین، همان‌هایی است که در برادر بزرگ‌ترش مشاهده کرده بودیم. این دوربین مانند مدل پیشین خود از نمایشگر گردان ۳.۲اینچی ۱۰۳۷۰۰۰ پیکسلی بهره می‌برد. توانایی فیلم‌برداری D5600 مانند مدل قبلی است و از همان سیستم فوکوس خودکار ۳۹ نقطه‌ای بهره می‌برد؛ اما امکاناتی نظیر ویژگی‌های ارتباطی، فاصله‌ی این دوربین را با مدل قبلی خود زیاد می‌کند.

معرفی

Nikon D5600 یک DSLR درخشان، جمع‌و‌جور و شیک است که قابلیت تصویر‌برداری چندرسانه‌ای را با فناوری بی‌سیم چند منظوره ترکیب کرده است. تنها تفاوت بارز این دوربین با مدل قبلی و پرفروش خود D5500 دارا بودن SnapBridghe است که این دوربین را به یک دوربین بسیار هوشمند جهت انتقال داده به کامپیوتر و موبایل تبدیل کرده است. این قابلیت به ویژه برای افرادی که به دنبال نمایش ساده‌ی عکس‌ها و کارهای خود در رسانه‌های اجتماعی هستند، بسیار مناسب خواهد بود. صفحه نمایش لمسی محبوبی که در مدل قبلی یعنی D5500 وجود داشت، عملکرد و کارآیی بهتری در دوربین جدیدتر دارد. اکنون دوربین نیکون D5600 همانند مدل‌های حرفه‌ای‌تر خود مثل D7200، قابلیت فیلمبرداری به صورت تایم لپس را دارد.

حتی اگر‌‌اندکی با دنیای دوربین‌‌های دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتما نام شرکت نیکون (nikon) را شنیده‌اید. شرکت نیکون (nikon) یکی از مشهورترین شرکت‌‌های تولیدکننده دوربین‌‌های دیجیتال و لوازم جانبی ‌آن‌هاست. این شرکت توانسته است با تولید و عرضه انواع دوربین‌‌های دیجیتال مانند DSLR ، کامپکت (compact) و … توجه بسیاری از علاقه‌مندان هنر عکاسی را به خود جلب کند. این شرکت یکی دیگر از دوربین‌‌های DSLR مدرن خود را در تاریخ 10 نوامبر 2016 میلادی عرضه کرد. دوربین Nikon D5600 در مدت‌‌ اندکی ‌پس از عرضه با استقبال فراوان کاربران مواجه شد و با امکانات ویژه خود توانست از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار شود. شرکت نیکون به همراه دوربین Nikon D5600یک لنز زوم 18-140 میلی‌متری را نیز عرضه کرده است. امروز قصد داریم ضمن معرفی کامل ویژگی‌های این دوربین، آن را مورد نقد و بررسی دقیق قرار بدهیم. توصیه ما به افرادی که قصد خرید این دوربین باکیفیت را دارند این است که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سنسور و پردازشگر دوربین Nikon D5600

سنسور دوربین دیجیتال در حقیقت قلب آن محسوب می‌‌شود. در دوربین Nikon D5600 یک سنسور COMS قطع APS-C به کار گرفته شده است. این سنسور با دارا بودن دقتی حدود 24 مگاپیکسل، تصاویری با کیفیت فوق العاده برای شما ثبت می‌‌کند. اگر سنسور را قلب دوربین درنظر بگیریم، پردازنده نیز مغز آن به شمار می‌آید. شرکت نیکون یکی از پردازشگر‌های مدرن خود یعنی EXPEED 4 را در دوربین نیکون D5600 استفاده کرده است که اطلاعات خام ثبت شده توسط دوربین را با سرعت بالا پردازش می‌‌کند.

لنز دوربین Nikon D5600

به همراه دوربین مدرن Nikon D5600، یک لنز زوم 18-140 میلیمتری نیکون ارائه شده است. لنز‌های زوم لنزهایی هستند که فاصله کانونی ‌آن‌ها متغیر است و امکان زوم بر روی سوژه را دارا هستند. لنز دوربین نیکون D5600 با این محدوده فاصله کانونی در دسته لنز‌های واید (wide) ، نرمال (normal) و تله فوتو (telephoto) قرار می‌‌گیرد. لنز‌های واید (wide) لنزهایی هستند که با قرار دادن منظره‌ای وسیع در تصویر، برای ثبت تصاویر گسترده و عریض مناسب‌‌اند. لنز‌های تله فوتو (wide) نیز لنزهایی هستند که برای تصویربرداری از سوژه‌های قرار گرفته در فواصل دور کاربرد دارند. لذا این لنز یک لنز چندکاربردی است که در زمینه‌های مختلف عکاسی مانند عکاسی خبری، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی تفریحی و … مناسب است.

دیافراگم لنز دوربین  D5600 در محدوده f/3.5-5.6 باز و بسته می‌‌شود. در این صورت امکان تغییر عمق میدان تصویر و همچنین میزان نور ورودی به لنز میسر است.

بدنه و ویژگی‌های فیزیکی دوربین Nikon D5600

شرکت نیکون (nikon) بدنه دوربین Nikon D5600 از جنس نوعی پلاستیک باکیفیت ساخته است. ابعاد این دوربین در حدود 124*97*70 میلی‌متر می‌باشد. دوربین D5600 به همراه باتری 465 گرم وزن دارد که نسبت به بسیاری از دوربین‌های DSLR شرکت نیکون، سبک‌تر است . یکی از معایب دوربین نیکون D5600عدم مقاومت در برابر شرایط نامطلوب محیطی مثل رطوبت و گرد و غبار است . در این حالت لازم است توجه زیادی را در مراقبت از این دوربین به کارگیرید.

این دوربین مانند بسیاری از دوربین‌های DSLR موجود در باراز ، تنها در رنگ مشکی به بازار عرضه شده است. بدنه این دوربین به صورت کاملا ارگونومیک ساخته شده است که راحتی بیشتر شما را در هنگام استفاده سبب می‌‌شود.

قابلیت‌های تصویربرداری حرفه‌ای دوربین Nikon D5600

عکاسی با دوربین DSLR نیکون D5600 تجربه یک عکاسی حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. این دوربین با سنسور 24 مگاپیکسلی خود قادر است تصاویری با حداکثر رزولوشن 4000*6000 پیکسل ثبت کند. این تصاویر در فرمت‌های رایج JPEG (در سطوح کیفی BASIC, NORMAL, FINE) و RAW (فرمت تصویری قابل ویرایش) ذخیره کند. نسبت تصاویر این دوربین 3:2 است.

فیلمبرداری با کیفیت عالی یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین Nikon D5600 است. این دوربین می‌تواند در کیفیت‌های HD و Full HD به ضبط فیلم بپردازد. این فیلمها سپس در کیفیت MPEG-4, H.264 ذخیره می‌شوند. البته دوربین نیکون D5600 از فرمت MOV نیز پشتیبانی می‌‌کند.

میکروفن داخلی این دوربین صداهای محیط را بر روی فیلم‌ها ضبط می‌کند.

نمایشگر دوربین Nikon D5600

دوربین Nikon D5600به یک نمایشگر نوع TFT-LCD مجهز است. این صفحه‌نمایش با ابعاد 3.2 اینچی، ابعادی بزرگ‌تر از نمایشگر دیگر دوربین‌های DSLR شرکت نیکون (nikon) دارد. این صفحه‌نمایش دارای رزولوشن 1037000 پیکسلی دارد. نمایشگر Nikon D5600 کاملا حالت متحرک دارد و شما می‌توانید آن را در زاویه دلخواه تنظیم نمایید.

دوربین نیکون D5600 همچنین دارای یک منظره‌یاب اپتیکال (آینه پنج وجهی است) با پوشش 95 درصدی است که دارای ضریب بزرگنمایی 0.82 برابری است.

حساسیت (ISO) و سرعت شاتر دوربین Nikon D5600

حساسیت یکی از مشخصههای تاثیرگذار در نور تصاویر است. میزان حساسیت (ISO) دوربین Nikon D5600 در محدوده 100 تا 25600 متغیر است. سرعت شاتر دوربین نیکون دی 5600 در کمترین مقدار خود 30 ثانیه و در بیشترین حالت خود 1/4000 ثانیه است.

تراز سفیدی دوربین Nikon D5600در 12 حالت قابل تنظیم است و امکان تنظیم دستی آن نیز وجود دارد.

سیستم فوکوس و بزرگنمایی لنز دوربین Nikon D5600

شرکت نیکون لنز ارائه شده به همراه دوربین را به سیستم فوکوس خودکار مجهز کرده است. حالت‌های فوکوس خودکار در این دوربین حالت­‌های Contrast Detect Sensor (حسگر تشخیص کنتراست)، Phase Detect (تشخیص فاز)، Multi-area (چندگانه)، Center(مرکزی)، Selective single-point (تک نقطه انتخابی)، Tracking (دنبال کننده)، Single (تکی)، Continuous (مداوم)، ) Touchلمسی)، Face Detection (تشخیص چهره) و touch (لمسی)هستند. لازم به ذکر است که این دوربین از قابلیت فوکوس دستی دائمی ‌نیز برخوردار است. همچنین میزان بزگنمایی اپتیکال لنز دوربین حدود 7.7 برابر است.

قابلیت‌های ارتباطی متنوع Nikon D5600

شرکت نیکون (nikon) معمولا دو نوع اتصالات بی‌سیم و باسیم در دوربین‌های دیجیتال خود تعبیه می‌‌کند. در دوربین Nikon D5600نیز یک پورت USB 2.0 (برای انتقال تصاویر و فیلمها با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه) و یک پورت micro-HDMI (جهت اتصال دوربین به سایر وسایل دیجیتالی) اتصالات به عنوان اتصالات باسیم این دوربین وجود دارند.

قابلیت‌های ارتباطی بیسیم دوربین نیکون D5600 به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به هیچگونه سیم یا وسیله دیگر، دوربین خود را به تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر وسایل دارای این امکانات متصل کنید و علاوه بر کنترل دوربین از راه دور (به وسیله تلفن همراه)، به انتقال تصاویر و فیلم‌های ضبط شده بپردازید. قابلیت‌های ارتباطی بیسیم این دوربین شامل Bluetooth و NFCمی‌شوند.

باتری

در دوربین‌های دیجیتال، میزان عمر باتری یکی از ویژگی‌های مهم به شمار می‌آید. دوربین Nikon D5600به یک باتری لیتیوم یونی مدل EN-EL14a مجهز است. یکی از ویژگی‌های خارق العاده این دوربین، عمر بالای باتری آن است به طوریکه با هربار شارژ قادر است تا 970 تصویر را برای شما ثبت کند.

سایر ویژگی‌های کاربردی Canon EOS 750D

عکسبرداری متوالی: یکی از قابلیت‌های جذاب عکاسی با دوربین Nikon D5600 ، عکاسی پیاپی است و می‌‌تواند با سرعت 5 فریم بر ثانیه ، به صورت متوالی عکسبرداری کند.

تایمر اتوماتیک: در این دوربینهمچنین امکان ثبت تصویر با تایمر خودکار را داراست و می‌‌تواند در فواصل زمانی 2، 5، 10 و 20 ثانیه به صورت خودکار عکس بگیرد.

فلاش داخلی: این ویژگی، یکی از کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های دیجیتال است. فلاش داخلی دوربین Nikon D5600 ، حالت بازشو (pop-up) دارد و می‌‌تواند در ISO 100 تا فاصله حداکثر 12 متر، نور مورد نیاز برای تصویربرداری با دوربین در محیط‌های کم نور را فراهم نماید. لازم به ذکر است که دوربین نیکون دی 5600 از امکان نصب فلاش خارجی برخوردار است و سرعت همزمانی فلاش در آن 1/200 ثانیه است.

حالات نور سنجی: دوربین Nikon D5600 از قابلیت نورسنجی با حالات چندگانه (Multi)، مرکز گرا (Center-weighted) و نقطه‌ای (Spot) برخوردار است و می‌‌تواند از 5- تا 5+ فریم بر ثانیه (در فواصل پله‌ای 1/3 و 1/2) تنظیم شود.

کارت حافظه : همانند بیشتر دوربین‌های شرکت نیکون دوربین دی 5600 حافظه داخلی برخوردار نیست و به همین سبب تصاویر و فیلم‌های ثبت و ضبط شده را بر روی یک کارت‌حافظه نوع SD ، SDHC ، SDXCذخیره می‌‌کند.

اقلام همراه دوربین: شرکت نیکون (nikon) در بسته بندی ، علاوه بر بدنه دوربین، یک عدد باتری مدل LP-E17، یک عدد شارژر، یک عدد بند گردنی و یک درپوش لنز را ارائه کرده است.

علاقه‌مند به خرید دوربین دیجیتال نیکون مدل D5600 به همراه لنز 18-140 میلی متر VR AF-S DXهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار