اخبار فناوریکامپیوتر

اجرای بازی‌های ویندوزی با کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3

کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3 مجهز به کیبورد و گیم پد یکپارچه معرفی شد. این کنسول بازی پرتابل به ویندوز ۱۰ و پردازنده Core i5 و i7 اینتل مجهز است.

حدوداً ماه دسامبر سال گذشته بود که شرکت جی پی دی از پروژه کنسول بازی جدید GD Win 3 خود در سایت سرمایه‌گذاری جمعی Indiegogo رونمایی کرد. این کنسول بازی دستی که انتظار می‌رود نسل جدید Win 2 باشد، قرار است جانشین یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت GPD باشد. اکنون این دیوایس در قالب کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3 در این سایت جذب سرمایه ظاهر شده است.

این کامپیوتر گیمینگ قابل حمل به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن HD یا ۷۲۰p مجهز است. یک کیبورد فیزیکی نیز در این کیبورد تعبیه شده که به صورت کشویی از زیر نمایشگر بیرون می‌آید. یکی از ویژگی‌های برجسته این دیوایس، حضور یک گیم پد یکپارچه با نمایشگر است. این گیم پد از دو جوی استیک، چهار تریگر، یک پد جهت‌یابی و چهار دکمه دیگر بهره می‌برد.

به منظور حفاظت در برابر گرما، سازنده ورودی‌های هوا را در قسمت پشتی و دریچه‌هایی را در بالای کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3 تعبیه کرده است. این کامپیوتر کوچک جثه به یک درگاه USB-A، کلیدهای پاور، جک هدفون و یک میکروفون داخلی تجهیز شده است. در زیر آن نیز یک درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۴ و اسپیکرها قرار دارند. در پشت این دستگاه، جایی که تکیه‌گاه دست‌های کاربر است هم دو دکمه با قابلیت سفارشی‌سازی تعبیه شده است.

نسخه پایه جی پی دی وین ۳ از پردازنده نسل یازدهمی Intel Core i5 با فرکانس ۲.۴ – ۴.۲ گیگاهرتز قدرت می‌گیرد، در حالی که نسخه بالارده آن به پردازنده Intel Core i7 با فرکانس ۲.۸ – ۴.۷ گیگاهرتز تجهیز شده است. ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD این پردازنده را همراهی می‌کنند. پردازشگر گرافیکی Intel Xe نیز وظیفه هندل کردن وظایف گرافیکی این کامپیوتر را بر عهده دارد. این لپ تاپ پرتابل در بخش ارتباطی خود از وای فای ۶.۰ و بلوتوث ۵.۰ و همچنین اسلات کارت میکرو اس دی بهره می‌برد. پیکربندی سخت افزاری این دیوایس برای اجرای جدیدترین عناوین نظیر بازی Cyberpunk 2077 نیز مناسب است.

کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند از طریق نمایشگر خود دیوایس با رزولوشن HD بازی کنند، قادر خواهند بود از طریق یک داک با درگاه‌های ارتباطی مختلف آن را به یک نمایشگر خارجی نیز متصل کنند. این داک یک درگاه HDMI 2.0b، یک درگاه اترنت ۱ گیگابیت ثانیه‌ای، یک درگاه USB-C و همچنین سه درگاه USB-A را ارائه می‌کند. کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3 به یک باتری با ظرفیت نامشخصی مجهز است که می‌تواند با هر بار شارژ کامل در حالت گیمینگ بین ۲ تا ۳ ساعت شارژدهی داشته باشد. این شارژدهی با استفاده معمولی به ۶ تا ۸ ساعت و با استفاده سبک نیز حداکثر به ۱۱ ساعت می‌رسد.

قیمت کامپیوتر گیمینگ پرتابل GPD Win 3

کنسول بازی گیمینگ پرتابل GPD به ویندوز ۱۰ مایکروسافت مجهز است و با قیمت ۷۹۹ دلاری عرضه خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار