فروشگاه های کلاه بردار

بازار طلای بازر اعتبار دارد؟ شاید سکه ثامن دیگری در راه است!

این روزها تبلیغات زیادی در فضای مجازی برای مرکز معاملات طلای بازر انجام می‌شود که صد البته برای بعضی از کاربران غیرحرفه‌ای ایرانی نیز جذاب است. اما نکته اصلی این تبلیغات شباهت عجیبی است که به سکه ثامن داشته و شواهد امر نیز موید این موضوع است!

به گزارش ما ، مشاهدات خبرنگار ما از تبلیغات و سایت رسمی مرکز معاملات طلای بازر نشان می‌دهد که عملا مجوز خاصی برای آن به ثبت نرسیده و حتی ردی از نماد اعتماد الکترونیکی نیز مشاهده نمی‌گردد. از سوی دیگر اینکه فعالیت این چنینی در فضای مجازی نیازمند دریافت مجوز از بانک مرکزی بوده و بازهم شما با بررسی سایت بازر اثری از این مجوز نمی‌یابید!

این مقدار از عدم ارایه تضامین در حالی است که سکه ثامن علی‌رغم دارا بودن مجوزهای مختلف از استان محل فعالیت و حتی نماد اعتماد الکترونیکی با مشکلات عدیده روبرو شد و خسارت چند صد میلیارد تومانی به جای گذاشت! وضعیت سکه ثامن با تضامین گفته شده به حدی بوده که در حال حاضر نیز بخش عظیمی از بدهی کاربران پرداخت نشده و بسیاری از این کاربران به اصل پول خود نیز نرسیده‌اند؛ با این حساب طبیعتا بازار سرمایه و نظام مالی کشور تحمل یک شکست دیگر را ندارد.

در بخش اعتمادسازی این سایت مواردی مطرح شده که عملا برای یک کسب و کار اینترنتی کافی نبوده و بالاتر از آن، کسب و کاری که اقدام به جذب سرمایه کرده و واسطه گری مالی می‌کند، نیاز به ادله مستحکم‌تری دارد. به معنای دیگر اینکه مسئولین این سایت در حالی مجوز اتحادیه را به عنوان اعتمادسازی در سایت آپلود کرده‌اند که واسطه‌گری مالی به هر نحوی که باشد، نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی است و اخذ این مجوز در حال حاضر به دلیل پروسه بسیار پیچیده، عملا امکان‌پذیر نیست.

طلای بازر

شاید خنده‌دارتر جایی باشد که ثبت اپلیکیشن در سامانه شامد را به عنوان مجوز پلیس فتا مطرح می‌کنند ولی این مجوز و به طور کلی سامانه شامد به هیچ وجه مجوزی برای فعالیت در زمینه خرید و فروش طلا نیست و صرفا سلامت کاری اپلیکیشن را تایید می‌نماید! کمتر کسی است که نداند سکه ثامن مجوزات و مستنداتی به مراتب بیشتر از طلای بازر داشت و سرانجام تبدیل به چیزی شد که نباید می‌شد!

مقتضی است که نهادهای نظارتی از جمله پلیس فتا به این موضوع ورود کرده و از شکل گیری یک پرونده جدید قضایی جلوگیری نمایند و یا خیال کاربران را بابت کارکرد قانونی طلای بازر راحت نمایند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار