نقدوبررسینقدوبررسی انواع گجت های هوشمند

بررسی دسته بازی پابجی موبایل مدل W10

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به دسته بازی پابجی موبایل مدل W10 بیاندازیم، پس با ما همراه باشید.

از قدیم دیدگاه بدی نسبت به تجربه‌ بازی‌های شوتر روی موبایل وجود داشت. بسیاری از گیمرها عقیده دارند پلتفرم موبایل و کنترل سخت بازی‌ها روی صفحه‌های لمسی برای این سبک مناسب نیست. البته طی سالیان گذشته بازی‌سازان زیادی تلاش کردند تا این دیدگاه را تغییر دهند. کار را گیم لافت با سری بازی‌های Modern Combat شروع کرد. به مرور زمان با قسمت‌های جدید این سری همراه بودیم تا تنسنت وارد بازی شد و پابجی موبایل را منتشر کرد.

پابجی موبایل محبوبیت شوترهای موبایلی را چندین و چند برابر کرد. کاربران زیادی برای اولین بار تصمیم گرفتند شوترهای موبایلی را تجربه کنند و وارد یک بتل رویال جانانه روی گوشی هوشمندشان شوند. درنهایت این مسیر ختم به انتشار Call of Duty Mobile شد. اوج محبوبیت شوترهای موبایلی و زمانی که تمام رکوردها برای دانلود کردن یک بازی روی پلتفرم‌های اندروید و iOS شکسته شد. این روزها دیگر خبری از انتقادات و دیدگاه‌های منفی نسبت به نحوه کنترل سبک شوتر روی موبایل نیست، چرا که شما حتی این اجازه را دارید تا با استفاده از انواع و اقسام دسته‌ها بازی‌های مورد نظرتان را تجربه کنید.

دسته بازی پابجی موبایل

دسته PS4 را می‌توانید به سادگی به گوشی هوشمندتان متصل کنید. این کار از طریق بلوتوث انجام می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید بازی‌هایی که از دسته پشتیبانی می‌کنند را تجربه کنید. اما دستههایی مخصوص برای بازی‌های شوتر موبایلی در نظر گرفته شده که شکل و فرم متفاوتی دارند، اما همه از یک مکانیزم مشترک بهره‌مندند. دسته بازی پابجی موبایل مدل W10 یکی از این دسته است که شکل و ظاهری مانند دسته‌های عادی دارد.

قسمتی گیره مانند با محافظ‌های پلاستیکی وسط دسته در نظر گرفته شده و شما می‌توانید گوشی هوشمندتان را در آن جایگذاری کنید. بدین ترتیب گوشی شما همزمان تبدیل به صفحه نمایش و دسته‌تان می‌شود. دو تریگر یا کلیدهای ماشه‌ای پشت این دسته درنظر گرفته شده‌اند که نقش کلید‌های R2/L2 را بازی می‌کنند. اما این تریگرها چگونه روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند؟

درواقع این تریگرها مانند یک بازو عمل می‌کنند. یک سر این بازو دکمه‌ای است که پشت دسته قرار گرفته و سر دیگر آن پلاستیک نرمی است که روی صفحه نمایش شما فشار وارد می‌کند. به خاطر جنس این سری پلاستیکی، صفحه لمسی آن را به عنوان انگشت شناسایی می‌کند. درنتیجه هر بار فشردن تریگرها مانند لمس صفحه نمایش با انگشتان دستتان است. محل فرود این سری پلاستیکی روی صفحه نمایش مشخص و محدود است. شما نمی‌توانید محل فرود سری را عوض کنید و برای کارآمد شدن تریگر، می‌بایست HUD یا چیدمان کلیدهای روی صفحه بازی را تغییر دهید.

در عناوینی مانند پابجی موبایل و Call of Duty Mobile این کار با تغییر دکمه‌های هدف‌گیری (ADS) و شلیک انجام می‌شود. می‌بایست این دو کلید را به بالای صفحه و دقیقا جایی که سری پلاستیکی لمس می‌کند منتقل کنید. البته ممکن است در این بین مجبور شوید جای مینی‌مپ بازی و کلیدهای اطراف آن را هم تغییر دهید. درنتیجه قسمت بالایی بازی شما با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود که چندان مهم نیست.

یکی از کارهای دیگری که می‌توان انجام داد این است که برای محدود نشدن میدان دیدتان، Opacity یا شفافیت کلیدهای هدف‌گیری و شلیک بالای صفحه را افزایش دهید. بدین شکل با کلیدهایی نامرئی مواجهید که دیده نمی‌شوند، اما سری‌های پلاستیکی می‌توانند لمسشان کنند و تا قابل استفاده‌‌اند. سری‌های استفاده شده در کنترل جنس مرغوبی دارند و این مسئله باعث می‌شود تا فشردن تریگرها همواره موفقیت‌آمیز باشد. این مسئله در بازی‌های شوتر از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که یک بار عمل نکردن کلید و تعلل در شلیک کردن ممکن است منجر به کشته شدن شما شود.

طبیعی است که سرعت عکس‌العمل حین استفاده از چنین دسته‌هایی کمتر از زمانی است که با پی‌سی یا کنسول بازی می‌کنید. البته وارد کردن فشار مضاعف می‌تواند تا حدودی این تاخیر را کمتر کند. اما این مسئله را هم مد نظر داشته باشید که تجربه استفاده از دسته کاملا به ابعاد گوشی هوشمند شما بستگی دارد. دسته برای گوشی‌های عادی و تقریبا ۴.۵ تا ۶ اینچی در نظر گرفته شده.

دسته بازی پابجی موبایل
حالت Claw یا پنجه که نوعی شبیه‌ساز دسته‌های بازی روی موبایل است

درواقع لبه‌های گوشی از کناره‌های دسته بیرون می‌زند و این مسئله مانع از این می‌شود که به راحتی دسته بازی پابجی موبایل مدل W10 را نگه دارید. اما این مسئله مانعی برای استفاده از دسته محسوب نمی‌شود و این شرایط هم قابل تحمل است. سوال دیگری که ممکن است ذهن شما رو درگیر کند این است که آیا دسته تاثیری روی گیم‌پلی و بازی شما دارد؟

دسته می‌تواند سرعت عکس العملتان را افزایش دهد. همچنین نزدیک‌تر شدن پروسه هدف‌گیری و شلیک کردن به عناوین کنسولی که ساعت‌ها تجربه‌شان کرده‌ایم باعث می‌شود در بازی‌ها بهتر عمل کنید. هدف‌گیری و شلیک سریع‌تر در بازی‌هایی مانند پابجی یا Call of Duty Mobile یک شرط مهم و اساسی محسوب می‌شود. بسیاری از گیمرها برای خنثی کردن تاخیر ناشی از استفاده از دو انگشت برای حرکت و شلیک کردن سبک Claw یا بازی کردن با چهار انگشت را ابداع کرده‌اند.

گرچه سرعت عکس العمل با این سبک افزایش پیدا می‌کند اما مسلط شدن به این سبک سخت و زمان‌بر است. درنتیجه استفاده از دسته می‌تواند شما را تاحدودی پیش بیاندازد. به طور کلی دسته بازی پابجی موبایل مدل W10 در بهتر شدن عملکردتان تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد و اگر روزانه زمان زیادی را صرف عناوینی مانند پابجی یا Call of Duty Mobile می‌کنید، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما محسوب شود.

اگر علاقه‌مند به خرید این دسته هستید، بر روی متن کلیک کنید 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار