لوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهترین هاردهای اکسترنال موجود در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تا پیش از آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی، تمام اطلاعات دیجیتال ما روی یک دیسک فلاپی ۴ مگابایتی جای می‌گرفت، اما با رشد سریع فناوری‌های کامپیوتری در دو دهه‌ی اخیر و افزایش دسترسی مردم دنیا به اطلاعات، فضای مورد نیاز برای ذخیره‌ی این داده‌ها هم رشد چشمگیری داشته است.

شاید به همین دلیل است که هارد دیسک‌های اکسترنال این روزها به یکی از ملزومات دیجیتال تبدیل شده‌اند. اگر شما هم در طول روز نیاز به جابجایی حجم زیادی از اطلاعات بین چندین کامپیوتر دارید یا برای ذخیره‌ی فایل‌های شخصی خود به دنبال یک راهکار مناسب هستید، با ما و فهرست بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال همراه باشید.

ارزان‌ترین پیشنهاد: Western Digital Elements 2TB

Western Digital Elements 2TB

نقاط قوت:

  • ظرفیت ذخیره سازی مناسب
  • قیمت پایین

نقاط ضعف:

  •  عدم پشتیبانی از USB Type-C
  • عدم پشتیبانی از فناوری‌های ضد آب و ضد ضربه

برند Western Digital برای بسیاری از اهالی عرصه‌ی کامپیوتر، نیازی به معرفی و توضیح ندارد. این شرکت آمریکایی، به تنهایی بیش از ۳۰% از بازار جهانی هارد دیسک و فضای ذخیره سازی را در اختیار خود داشته و به دلیل کیفیت بالای محصولاتش، طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده است. سری Western Digital Elements در واقع ارزان‌ترین هاردهای اکسترنال این شرکت را شامل می‌شوند.

هارد دیسک‌های این سری تا حداکثر ظرفیت ذخیره سازی ۲ ترابایت را پشتیبانی می‌کنند. شرکت Western Digital  این مجموعه را به برخی از نرم‌افزارهای کاربردی خود مثل WD Smart Ware مجهز کرده که امکان تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان (Backup) و انتقال اطلاعات به فضای ابری را برای دارندگان این دستگاه‌ها آسان می‌کند. هاردهای اکسترنال سری Western Digital Elements به یک رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات مجهز هستند و وزنی معادل ۲۳۰ گرم دارند. سری Western Digital Elements یک انتخاب اقتصادی و قابل اطمینان برای افرادیست که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی را صرف هاردهای اکسترنال کنند.

بیشترین فضای ذخیره‌سازی: Seagate Expansion Desktop 10TB

Seagate Expansion Desktop 10TB

نقاط قوت:

  •  فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از USB Type-C
  • عدم پشتیبانی از فناوری‌های ضد آب و ضد ضربه
  • بزرگی و سنگینی

دومین گزینه‌ی این فهرست متعلق به برند Seagate است. سری  Seagate Expansion Desktopاز این برند محبوب همواره هاردهای اکسترنال بزرگ و در عین‌حال دارای فضای ذخیره‌سازی بالا را در بر گرفته است. این سری علاوه‌بر یک درگاه USB 3.0 برای انتقال اطلاعات، به یک آداپتور برق هم مجهز هستند تا نیروی لازم برای فعالیت دستگاه را تامین کند. فضای ذخیره سازی ۱۰ ترابایتی این سری، طبق ادعای شرکت سازنده، تا ۱۲۰۰ فیلم و ۲٫۵ میلیون قطعه موسیقی را در دل خود جای می‌دهد.

البته این حجم از فضای ذخیره‌سازی در کنار قیمت بالا، وزن زیادی را هم به سری Seagate Expansion Desktop تحمیل کرده است. وزن این دستگاه ۹۰۰ گرم بوده و ابعاد آن هم ۱۲ x 17.5 سانتی‌متر است، به همین دلیل جابه‌جایی این غول ذخیره‌سازی در مقایسه با همتاهای ۲ الی ۴ ترابایتی آن، چندان آسان نخواهد بود.

سبک، کوچک و سریع: LaCie STHK2000800 2TB SSD

LaCie STHK2000800 2TB SSD

نقاط قوت:

  • سرعت بسیار بالا به دلیل استفاده از SSD
  • سبک و کوچک
  • پشتیبانی از USB Type-C

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از فناوری‌های ضد آب و ضد ضربه
  • قیمت بالا در مقایسه با هارد دیسک‌های ۲ ترابایت

شرکت فرانسوی LaCie فعالیت خود در عرصه‌ی قطعات کامپیوتری را با ساخت هارد دیسک در دهه‌ی ۸۰ میلادی شروع کرد. این شرکت اروپایی در میان برندهای آمریکایی از محبوبیت و سهم بازار کمتری برخوردار است، اما این امر چیزی از توانایی‌ها و کیفیت LaCie STHK2000800 کم نمی‌کند. این دستگاه در واقع یک درایو حالت‌جامد (SSD) است. SSDها در مقایسه با هارد دیسک‌ها (HDD) از سرعت بالاتر، عمر مفید بیشتر و مصرف برق پایین‌تری برخوردار هستند. در این دستگاه‌ها خبری از دیسک‌های چرخان نیست و به همین دلیل در برابر ضربه‌های فیزیکی بسیار ایمن‌تر هستند.

دستگاه LaCie STHK2000800 به ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده و از جدیدترین فناوری انتقال داده یعنی USB Type-C و Thunderbolt 3 هم پشتیبانی می‌کند. وزن این درایو اکسترنال تنها ۱۰۰ گرم بوده و ابعاد آن هم ۹٫۳ x 7.9 سانتی‌متر است. سرعت انتقال داده‌ی این دستگاه تا ۵۴۰ میگابایت در ثانیه می‌رسد و به همین دلیل، درایو حالت‌جامت LaCie STHK2000800 سریع‌ترین و کوچک‌ترین گزینه در فهرست بهترین درایوهای اکسترنال ماست.

ایمن‌ترین گزینه: ADATA HD830 5TB

ADATA HD830 5TB

 

نقاط قوت:

  • سرعت بالا
  • مقاوم در برابر همه‌ چیز
  • پشتیبانی از USB 3.1
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از USB Type-C

شرکت تایوانی ADATA از برندهای خوش‌نام و قابل اطمینان آسیایی در عرصه‌ی تولید حافظه و فضای ذخیره‌سازی است. هارد اکسترنال ADATA HD830 قوی‌ترین و قابل اطمینان‌ترین هارد این شرکت و همچنین فهرست بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال ماست. این دستگاه نه تنها به ۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی با پشتیبانی از درگاه پرسرعت USB 3.1 مجهز شده، بلکه اطلاعات شما را در برابر سیل و زلزله هم محافظت می‌کند! هارد اکسترنال ADATA HD830 دارای بالاترین گواهینامه‌ی مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین نفوذ مایعات یعنی IP68 بوده و بدنه‌ی آلومینیومی آن با پوشش سیلیکونی ضدضربه روکش شده است.

این دستگاه می‌تواند سقوط از ارتفاع تا ۲ متر را بدون هیچ آسیبی تجربه کرده و حتی تا ۳ تُن وزن و فشار را هم روی خود تحمل کند. این هارد اکسترنال حتی در برابر شوک الکتریکی هم مقاومت بالایی دارد. هارد اسکترنال ADATA HD830 در نسخه‌های ۴ و ۲ ترابایتی هم تولید می‌شود و به همین دلیل برای تمامی کاربرانی که به دنبال حفظ داده‌های خود در برابر آسیب‌های فیزیکی هستند، مناسب است. اگر به دنبال یک هارد سریع و مقاوم هستید، این هیولای رویین‌تن از ADATA نقطه‌ی پایان جست‌وجوی شما خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با برخی از بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال بازار آشنا کردیم. موارد یاد شده در این فهرست، در بیشتر موارد از فضای ذخیره‌سازی متنوعی برخوردار هستند و شما می‌توانید براساس نیازهای فنی و شخصی خود، گزینه‌های ارزان‌تر یا گران‌تر از مدل‌های یاد شده را خریداری کنید. سرعت انتقال اطلاعات، میزان فضای ذخیره سازی و همچنین پشتیبانی از قابلیت‌های سخت‌ افزاری و نرم افزاری مختلف از نکاتی هستند که باید با توجه به نوع کاربری خود، در هنگام خرید هارد اکسترنال به آن‌ها توجه کنید.

علاقه‌مند به خرید هارد اکسترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار