بیوگرافی

بیوگرافی برد پیت به مناسبت تولد 57 سالگی او + فیلم ها، جوایز و حقایق جالب

بی‌تردید، برد پیت (Brad Pitt) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر سینمای هالیوود است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی از زندگی‌نامه ، مجموعه فیلم‌ها و حقایق جالب برد پیت بدانید، با ما همراه باشید.

برد پیت، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که دوران حرفه‌ای بازیگری را با هنرنمایی در فیلم ترسناک Cutting Class آغاز کرد و سپس به خاطر بازی در The Legends of The Fall (افسانه های خزان) در سال 1994، جایگاه خود را در سینمای هالیوود تثبیت کرد. او دو بار از سوی مجله People، به عنوان «جذاب‌ترین مرد جهان» انتخاب شد. پیت با بازی در فیلم‌های موفقی چون Seven (هفت)، 12 Monkey (دوازده میمون) و Fight Club (باشگاه مشت زنی)، ثابت کرد که می‌تواند از پس نقش‌های متفاوت بربیاید. او به خاطر نقش آفرینی بی نظیرش در فیلم Babel (بابل) در سال 2006، نامزد جوایز معتبری چون «گلدن گلوب» و«بفتا» شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. این بازیگر فعال در حوزه سینما و تلویزیون، طرفداران فراوانی در سرتاسر جهان دارد. این مقاله قصد داریم نگاهی به بیوگرافی برد پیت بیندازیم، پس با ما همراه باشید.

بیوگرافی برد پیت | Brad Pitt

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بیوگرافی برد پیت
فیلم شناسی برد پیت
جوایز و افتخارات برد پیت
12 حقیقت جالب درباره برد پیت که قطعا آن ها را نمی‌دانید
گالری عکس و والپیپر برد پیت

بیوگرافی برد پیت

ویلیام بردلی پیت در تاریخ 18 دسامبر 1963 (26 آذر 1342)، در شهر شاونی، واقع در ایالت اوکلاهاما به دنیا آمد. او بزرگ‌ترین فرزند خانواده مذهبی جنوبی بود که در اسپرینگ فیلد میزوری بزرگ شد. پدر برد، بیل پیت، صاحب یک شرکت حمل‌ونقل بود و مادرش، جین پیت در سمت مشاور خانواده فعالیت می‌کرد. پیت از همان ابتدا آرزو داشت که مدیر و کارگردان هنری تبلیغات شود. او سپس در دانشگاه میزوری، به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری پرداخت.

Brad Pitt / بیوگرافی برد پیت

با این حال، این دانشجوd جوان دانشگاه، آرزوهای آرام و ساکتی داشت که حاصلش عشق به فیلم و سینما بود. سرانجام وقتی‌که متوجه شد که رویایش کم‌کم رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد، تصمیم می‌گیرد که با کمال میل، دانشگاه را ترک و برای رسیدن به رویایش، به لس‌آنجلس سفر کرده تا در چند آزمون بازیگری شرکت کند.

پیت به والدینش گفت که قصد ثبت نام در دانشکده هنر طراحی در پاسادنا را دارد اما در عرض چند ماه، مجبور شد راننده ماشین لیموزین شود که دخترهای جوان را از یک مهمانی به مهمانی دیگر ببرد و علاوه بر آن در کار حمل و نقل یخچال هم فعالیت می‌کرد تا بتواند هزینه لازم را برای رفتن به لس‌آنجلس فراهم کند. او بالاخره در کلاس بازیگری شرکت کرد. پس از گذشت چند ماه، پیت فرصت را یافت که در مقابل یک مدیر برنامه سینما، آزمون بازیگری بدهد؛ خوشبختانه بازی او آن‌قدر خوب بود که مدیر برنامه را مجاب کرد که با او قرارداد ببندد. پس از گذشت هفت ماه در لس‌آنجلس، پیت موفق شد که یک مدیر برنامه ثابت پیدا کند و به‌طور منظم، حرفه بازیگری را آغاز کند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات ظاهری و شخصیتی برد پیت را ببینید.

مشخصات برد پیت
نام کامل ویلیام بردلی پیت
لقب پیت – بول، بوراتو پیتو
قد 180 سانتی متر
وزن 78 کیلو گرم
رنگ چشم آبی
رنگ مو بلوند
تاریخ تولد 18 دسامبر 1363 (26 آذر 1342)
اولین حضور در تلویزیون  بازی در سریال Another World در سال 1987
اولین فیلم سینمایی بازی در نقش بسیار کوتاه در فیلم Hunk در سال 1987
سرگرمی ها موسیقی، طراحی داخلی، معماری، جمع آوری قطعات هنری فلزی
غذای مورد علاقه پیتزا، توت فرنگی تویزلر، توستر استودل
رنگ مورد علاقه آبی، مشکی
کتاب مورد علاقه همه اسب های زیبا نوشته کورمک مک کارتی
فیلم مورد علاقه سیاره میمون ها، دیوانه از قفس پرید
ارزش خالص 240 میلیون دلار
بازیگر مرد مورد علاقه گری اولدمن، شان پن، میکی رورک
اولین نامزدی در اسکار سال 1995 برای بازی در فیلم دوازده میمون

 

فیلم شناسی برد پیت

در این قسمت می‌توانید نگاهی به فیلم‌های برد پیت و امتیازهای آن‌ها بیندازید.

 

فیلم های برد پیت از 1989 تا 2011

نام فیلم سال نقش کارگردان امتیاز Rotten Tomatoes
Cutting Class 1989 دوایت اینگالس راسپو پالنبرگ 29
Johnny Suede 1991 جانی سوئید تام دیسیلیو 33
Cool World 1992 فرانک هریس رالف باکشی 6
A River Runs Through It 1992 پاول مکلین رابرت ردفورد 80
The Favor 1994 الیوت دونالد پیتری 27
Interview with The Vampire 1994 لوییس دی پوینت نیل جوردن 62
Legends of the Fall 1994 تریستان لودلاو ادوارد زوییک 57
Seven 1995 دیوید میلز دیوید فینچر 81
Twelve Monkey 1995 جفری گوینز تری گیلیام 89
Seven Years in Tibet 1997 هنریچ هرر ژان ژاک آنو 60
Fight Club 1999 تایلر دیوید فینچر 79
Snatch 2000 میکی او نیل گای ریچی 73
Ocean’s Trilogy 2001-2007 رابرت رایان استیون سودربرگ N/A
Troy 2004 آشیل ولفگانگ پترسون 54
Babel 2006 ریچارد آلخاندرو گونزالز ایناریتو 69
The Assassination of Jesse James By the Coward Robert Redford 2007 جسی جیمز اندرو دومینیک 76
The Curious Case of Benjamin Button 2008 بنجامین باتن دیوید فینچر 71
Inglorious Bastard 2009 سرجوخه آلدو رین کوئنتین تارانتینو 89
Moneyball 2011 بیلی بین برنت میلر 94
The Tree of Life 2011 اوبرایان ترنس مالیک 85

 

فیلم های برد پیت از 2012 تا کنون

نام فیلم سال نقش کارگردان امتیاز Rotten Tomatoes
Killing Them Softly 2012 جکی کوگان اندرو دومینیک 73
World War Z 2013 گری لین مارک فاستر 66
The Counselor 2013 وستری ریدلی اسکات 34
Twelve Year A Slave 2013 باس استیو مک کویین 95
Fury 2014 وارددی دیوید آیر 76
By The Sea 2015 رونالد آنجلینا جولی 35
The Big Short 2015 بن ریکرت آدام مک کی 88
Allied 2016 مکس واتان رابرت زمیکس 60
Once Upon a Time in Hollywood 2019 کلیف بوث کوئنتین تارانتینو 85
Ad Astra 2019 روی مک براید جیمز گری 84

فیلم های برد پیت

 

جوایز و افتخارات برد پیت

برد پیت 153 بار نامزد جوایز مختلف سینمایی شده و تاکنون 69 بار توانسته برنده جوایز شود. برد پیت بخاطر بازی در فیلم درام تاریخی «افسانه‌های خزان» نامزد بهترین بازیگر مرد در مراسم گلدن گلوب سال 1995 شد. او در سال 1995، در فیلم هفت فینچر به ایفای نقش پرداخت که هنرنمایی‌اش تحسین منتقدان را برانگیخت. او همان سال در فیلم علی تخیلی «دوازده میمون» نقش یک بیمار ذهنی را بازی کرده بود که بخاطر هنرنمایی‌اش در آن فیلم، توانست نامزد جوایز معتبر سینمایی از جمله بفتا و گلدن گلوب شود. بازی در فیلم دوازده میمون، اولین نامزدی اسکار را برایش به ارمغان آورد اما در نهایت رقابت را به کوین اسپیسی واگذار کرد. برد پیت در همان برهه زمانی، به یکی از پردرآمدترین بازیگران سینمای هالیوود تبدیل شد؛ هنرنمایی‌اش در فیلم‌هایی چون «باشگاه مشت زنی» و «هفت سال در تبت» و «قاپ زنی»، مورد توجه طرفداران عام سینما قرار گرفت و هر کدام از این فیلم‌ها در گیشه فروش قابل توجهی دست یافتند. رابطه بسیار نزدیک برد پیت با جنیفر آنیستون که بعدها به ازدواج منجر شد، باعث شد که پیت به عنوان بازیگر مهمان در سریال فرندز ایفای نقش کند. حضور او باعث شد که برد پیت برای نخستین بار نامزد جایزه تلویزیونی‌ امی در سال 2002 شود.

برد پیت در فیوری | Brad Pitt in Fury

او سپس در فیلم تروآ، گیشه سینما را تسخیر کرد و سپس با همبازی شدن با آنجلینا جولی در فیلم «آقا و خانم اسمیت»، بسیاری از مخاطبان را به سینماها کشاند. بازی برد پیت در این فیلم کمدی اکشن، نامزدی در مراسم پیپل چویس اواردز در سال 2005 را به ارمغان آورد. در سال 2006، او تهیه کنندگی فیلم اسکاری «رفتگان» را بر عهده داشت و همچنین در فیلم درام مهیج «بابل»، ساخته آلخاندرو گونزالز ایناریتو بازی کرد که بازی او تحسین منتقدان را برانگیخت. او توانست بار دیگر نامزد گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر مکمل شود. فیلم بابل توانست در همان سال، نامزد بهترین فیلم در مراسم اسکار شود.

در سال 2007، برد پیت توانست برنده یکی از جوایز معتبر سینمایی جهان شود؛ او بخاطر بازی در نقش «جسی جیمز» در فیلم «قتل جسی جیمز به دست رابرت ردفورد بزدل»، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز شد. در سال 2008، برای سومین بار با دیوید فینچر همکاری کرد و حاصل همکاری، فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» بود که برد پیت را صاحب نامزدی دیگر در مراسم اسکار کرد اما در نهایت، این شان پن بود که جایزه بهترین بازیگر اصلی مرد را دریافت کرد. پس از سه سال وقفه، برد پیت بخاطر بازی در فیلم درام ورزشی «مانی بال»، تحسین منتقدان از جمله راجر ایبرت را برانگیخت و برای بار سوم، نامزد اسکار شد.

فیلمهای برد پیت

در سال 2013، او در دو فیلم موفق با نام‌های «جنگ جهانی زی» و «دوازده سال بردگی» ایفای نقش کرد که هر دو با استقبال منتقدین و مخاطبان سینما روبرو شد. او همچنین در مقام تهیه کننده فیلم دوازده سال بردگی حضور داشت که در نهایت توانست مجمسه اسکار را در مقام تهیه کننده فیلم دریافت کند. در سال 2015، او بار دیگر تهیه کننده یک فیلم موفق را برعهده گرفت؛ فیلم «رکود بزرگ» که به مسئله بحران اقتصادی آمریکا در طی سال‌های 2005 تا 2008 می‌پرداخت، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و فیلم نامزد چند جایزه مراسم اسکار از جمله بهترین فیلم شد. او امسال در فیلم‌های «روزی روزگاری در هالیوود» و «به سوی ستارگان» بازی کرد که هر دو فیلم مورد توجه اهالی سینما قرار گرفت و زمزمه‌هایی از همین الان شنیده می‌شود که شاید برد پیت برای چهارمین بار، نامزد اسکار در بخش بهترین بازیگر سال انتخاب شود.

12 حقیقت جالب درباره برد پیت که قطعا آن ها را نمی‌دانید

در این بخش می‌خواهیم به حقایق جالبی از این بازیگر محبوب بپردازیم که شنیدن بعضی از آن‌ها قطعا شما را متعجب خواهد کرد.

1-برد پیت  از زمانیکه کلاس ششم بود، سیگار کشیدن را آغاز کرد. او همچنین در حال حاضر هم سیگار می‌کشد و هم از مشروبات الکلی استفاده می‌کند.

2- او در دوران کودکی بیشتر می‌خواست که یک ستاره راک شود تا یک بازیگر.

Brad Pitt | فیلمهای برد پیت

3- او در لس آنجلس، در کلاس‌های بازیگری شرکت و در کنارش شغل‌های عجیب و غریبی انجام می‌داد.

4- اولین مربی بازیگری او، روی لندن بود.

5- فیلم «هفت سال در تبت» که برد پیت در آن بازی می‌کرد، اکران آن در سینماهای کشور چین ممنوع شد.

6- در طول فیلمبرداری فیلم «هفت»، بازوی برد پیت شکست و همین علت، نویسندگان فیلم تصمیم گرفتند که شکستگی بازوی پیت را به فیلم نامه اضافه کنند.

فیلم برد پیت / Brad Pitt

7- او در سال 2004، از کمپین ریاست جمهوری جان کری حمایت کرد.

8- او در سال 2005، راوی یک برنامه تلویزیونی با نام Rx For Survival بود؛ موضوع برنامه درباره نگرانی‌های سلامت جهان بحث می‌کرد.

Brad Pitt / فیلم برد پیت

9- او در سال 2005، در تیزر تبلیغاتی نوشیدنی Heineken بازی کرد.

10- او پیش از ازدواج با آنجلینا جولی، به مدت پنج سال با جنیفر آنیستون در رابطه بود.

برد پیت و جنیفر انیستون

11- او به عنوان تهیه کننده فیلم دوازده سال بردگی، برنده جایزه اسکار شد.

12- او صداپیشگی انیمیشن‌های «سندباد» و «پاهای خوش دو» را انجام داد.

برد پیت در پاهای خوش دو

 

گالری عکس و والپیپر برد پیت

در این مطلب سعی کردیم به بیوگرافی و فیلم‌های برد پیت و نکات جالب درباره او بپردازیم. نظر شما درباره این شخصیت خوش چهره هالیوود چیست؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار