اخبار داخلیاخبار فناوریموبایل

حق گمرکی گوشی بالای ۶۰۰ دلار دو برابر شد؛ خرید گوشی پرچم‌دار هر روز سخت تر از دیروز

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد طبق مصوبه جدید این کمیسیون حق گمرکی گوشی و تبلت بالای ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

واردات موبایل پرچمدار به بازار ایران طبق مصوبه جدید کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیش از پیش سخت شد. طبق مصوبه جدید این کمیسیون، حق گمرکی گوشی و تبلت بالای ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. البته برخی بر این باورند افزایش عوارض گمرکی این محصولات باعث می‌شود عرضه گوشی‌های میان‌رده زیر ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کند؛ چراکه گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار جزو پرچمداران گران‌قیمت محسوب می‌شوند و جزو گزینه‌های عموم مردم به شمار نمی‌روند، اما چنین مصوبه‌ای باعث خواهد شد تا به‌زودی در بازار شاهد افزایش قیمت موبایل و تبلت با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار باشیم.

جزئیات افزایش حق گمرکی گوشی و تبلت بالای ۶۰۰ دلار

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ورودی گمرکی موبایل‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار به دو برابر افزایش پیدا کرد؛ در واقع پیش از این حق گمرکی موبایل بالای ۶۰۰ دلار حدود ۶ درصد بود که اکنون به ۱۲ درصد افزایش یافته است.

قیمت گوشی موبایل از سال گذشته تا به امروز همچنان در حال نوسان بوده و قرار بود با عرضه گوشی های جدید توسط شرکت‌های واردکننده این قیمت‌ها تاحدودی کاهش پیدا کند، اما بدون شک افزایش حق گمرگی گوشی‌های بیش از ارزش ۶۰۰ دلار باعث خواهد شد قیمت موبایل همچنان افزایش پیدا کند. فروشندگان موبایل در بازار طی روزهای گذشته از افزایش قیمت پرچمداران جدید اپل خبر داده‌اند؛ به گونه‌ای که قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس نسبت به دو روز اخیر حدود ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و قیمت آن به ۴۴ میلیون تومان در بازار رسیده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار