خودرو

دومین تلاش تواتارا برای شکستن رکورد سرعت به دلیل مشکل حرارتی ناکام ماند

دومین تلاش SSC تواتارا برای شکستن رکورد سرعت خودروهای خیابانی به دلیل مشکل گرمایی متوقف شد تا این خودرو پس از کریسمس، بار دیگر برای نمایش سرعت خود اقدام کند.

در ماه‌های گذشته بود که تواتارا موفق شد رکورد سرعت خودروهای خیابانی را جابه‌جا کند، اما این رکورد بحث‌های زیادی ایجاد کرد و عده‌ای آن را زیر سؤال بردند. از زمانی که «جرود شلبی» (Jerod Shelby) مدیرعامل SSC Northe America از برنامه‌ریزی برای تلاش دوم خبر داد، چیز زیادی از SSC اعلام نشده بود و این طور که پیداست آن‌ها برای انجام این آزمایش دوم مشغول کار بوده‌اند.

اما اکنون به گفته‌ی «رابرت میچل» (Robert Mitchell) شرکت SSC در اوایل ماه جاری میلادی برای دومین رکورد خود اقدام کرده و متأسفانه به دلیل مشکلات مکانیکی تواتارا با ناکامی مواجه شده است. او به این دلیل به آزمایش رکورد SSC دعوت شد که از نخستین افرادی بود که آزمایش قبلی را زیر سؤال برده بود.

این آزمایش دوم در فلوریدا انجام شد و برخلاف دور قبل «الیور وب» پشت فرمان نبود. در عوض مالک این تواتارا «دکتر لری کاپلین» (Dr. Larry Caplin) تصمیم گرفت خودش آن را براند. SSC یک روز پیش از اینکه بخواهد برای رکورد تلاش کند هم مشکلی را در خودرو تشخیص داده بود. این یک مشکل گرمایی در تواتارا بود که در نهایت منجر به خرابی دو شمع شد.

چندین بار آزمایش اولیه با سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و بدون خنک‌کننده‌ی کافی، سرانجام باعث داغ شدن بیش از حد تواتارا و خوردگی شاخه‌های آن شد. کاپلین در آخرین حرکت خود با تواتارا به سرعت ۴۰۴ کیلومتر بر ساعت هم رسید اما وقتی احساس کرد که ماشین به اندازه‌ای که باید شتاب نمی‌گیرد، از ادامه‌ی مسیر خودداری کرد.

بدین ترتیب SSC هم آزمایش را متوقف کرد و تلاش دیگری انجام نداد. SSC قصد دارد پس از کریسمس دوباره تلاش کند و بنابراین باید منتظر سومین گام تواتارا برای شکستن رکورد سرعت خودروهای خیابانی باشیم.

عکس کاور: SSC Tuatara در هنگام ثبت رکورد سرعت

Credit: James Lipman/SSC

منبع: Auto Blog

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار