اخبار خودرو

رئیس پلیس راه کشور: حتی در صورت ادامه تولید پراید در سال آینده شماره گذاری نمی شود [به روز رسانی]

پراید را می توان قاتل جاده های ایران نامید چراکه تقریبا روزی نیست که این ماشین در اقصی نقاط کشور قربانی نگیرد، به همین خاطر، هم مردم و هم مسئولان نهادهای مختلف بارها و بارها نگرانی خود را از ادامه تولید ارابه مرگ سایپا اعلام نمودند اما بنابر دلایلی که نمی دانیم این امر میسر نشد و قطع تولید پراید هنوز عملی نشده است.

البته باید اضافه کنیم قیمت نسبتا پایین این خودرو باعث شده که به یکی از پرفروش ترین تولیدات داخلی بدل شود و طرفداران خاص خود را داشته باشد.

حالا خوشبختانه یا متاسفانه خبر رسیده که این اتومبیل به پایان کار خود نزدیک شده و به زودی از رده خارج می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر از رده خارج شدن پراید اظهار داشت: «این ماشین به زودی جای خود را به محصولات جدید می دهد اما تلاش می کنیم به اقشار کم درآمد آسیبی وارد نشود.»

مهدی جمالی افزود: «در گروه سایپا علاقه‌ مند به خروج پراید از چرخه تولید هستیم، ولی وابستگی اقتصاد و درآمد بسیاری از خانوارهای کم بضاعت به این خودرو از دغدغه‌ های ماست.»

قطع تولید پراید

جمالی در ادامه اعلام داشت: «هم اکنون بخشی از اشتغال کشور از طریق پراید تامین می شود و منبع معاش اقشار کم درآمد جامعه است، لذا نگران هستیم که با توقف تولید این ماشین خانواده های کم درآمد با مشکل روبرو شوند.»

مدیرعامل سایپا از پراید به عنوان خودروی مطلوب اقشار کم درآمد یاد کرد و افزود: «به همین خاطر طرحی را مد نظر داریم تا با توقف تولید این ماشین آسیبی به اقشار کم درآمد وارد نشود.»

گفتنی است طبق مصوبات جدید خودروهایی که تا پایان سال ۹۷ نتوانند استانداردهای ۸۲ گانه را تامین کنند از چرخه تولید خارج می‌ شوند.

به روز رسانی خبر قطع تولید پراید ؛ دوسال بعد، اردیبهشت 98

در حالی که مدیرعامل وقت سایپا در آبان 96 از توقف تولید پراید تا پایان سال 97 خبر داده بود، حالا و در اردیبهشت ماه 98 یکی از نمایندگان مجلس از قول مدیرعامل سایپا از توقف تولید پراید حکایت می کند. روایتی که البته تاکنون به شکل رسمی توسط سایپا اعلام نشده است و تاریخ دقیقی نیز برای آن مشخص نیست، اما با این حال ظاهرا سایپا قصد دارد تا تدریجا با کاهش تیراژ پراید، خط تولید پراید را معطوف به عرضه تیبا، ساینا و کوئیک نماید.

البته از نظر اقتصادی نیز این تغییر چندان به ضرر سایپا نخواهد بود چرا که حاشیه سود محصولات خانواده تیبا و کوئیک، اساسا بیشتر از خودروهای ارزان قیمت خانواده پراید به نظر می رسد و در شرایطی که مردم چاره ای جز انتخاب این محصولات ندارند، طبیعتا فروش خودروهای گران قیمت تر، سود بیشتری را عاید شرکت مذکور خواهد کرد.

از سال 99 پراید شماره گذاری نمی شود [مرداد 98]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که از سال 99 شماره گذاری خودروی سواری پراید متوقف می‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر در این باره گفت: «در تحلیل تصادفات کشور طی ۱۱ سال گذشته متوجه شدیم که ۳۴ درصد از جان باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در خودروی پراید بوده‌اند.»

هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه پراید ایمنی کافی را ندارد، اظهار کرد: «ما گزارشاتی را به شکل مکتوب و همراه با مستندات به وزیر صنعت معدن و تجارت ارسال کردیم و جلسه‌ای داشتیم. با مدیرعامل شرکت سایپا هم جلسه داشتیم و این موارد را منتقل کرده‌ایم و قرار شد با توجه به تعهدی که این شرکت‌ در سال ۹۸ برای فروش داشته‌ از سال ۹۹ اراده بر این شود تا تولید پراید متوقف شود و ما این خودرو را شماره گذاری نمی‌کنیم تا خودرویی ایمن‌تر جایگزین شود.»

وی با بیان اینکه امیدواریم که ایمنی خودروهای ما افزایش پیدا کرده و خودروهای ایمن‌تر جایگزین چرخه تولید شود گفت: «به کسانی هم از سواری پراید استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که بیشتر موارد و نکات ایمنی را به خصوص هنگام رانندگی در جاده‌ها رعایت کنند.»

وزیر صنعت : پراید به آخر عمر خود رسیده است – مرداد 98 [به روز رسانی]

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص احتمال توقف تولید پراید و عدم شماره‌گذاری این خودرو در سال آینده گفت: «هم ایران خودرو و هم سایپا به زودی باید کیفیت و کمیت محصولات خود را اصلاح و به استاندارهای مورد نظر نزدیک کنند، همچنین باید تنوع تولید خودرو را نیز مد نظر قرار داده و در این باره با خودروسازهای بزرگ همکاری خواهیم داشت.»

رحمانی همچنین بر این باور است که مسئولان باید از وعده‌های بی‌ سرانجام پرهیز کرده و به تحقق قول‌هایی که می‌دهند پایبند باشند.

به گفته این مقام مسئول: «یکی از برنامه‌ها برای صنعت خودرو آن است که از تولید خودروهایی که از عصر و زمانشان گذشته خودداری و آنها را از رده خارج کنیم.»

رئیس پلیس راه کشور: پراید پلاک نمی شود [به روز رسانی]

سردار سید تیمور حسینی در حاشیه سفر به استان قزوین اظهار داشت: «در چهار ماهه اول سال 98 با یک اختلاف ناچیز نسبت به سال گذشته در تعداد حوادث روبرو هستیم که خیلی آمار مناسبی نیست و انتظار ما از مدیران دستگاهها این است که با برنامه ریزی برای کاهش تلفات اقدام کنند.»

وی بیان کرد: «اقداماتی که در سطح کشور و در استانها انجام می شود تلاشهای خوبی است بویژه در قزوین که از استانهای موفق ما محسوب می شود روند کاهش سوانح و تلفات همواره محقق شده و ما نیز انتظار داریم در سال جاری نیز حداقل 12 درصد از سوانح و کشته ها کم شود.»

حسینی تصریح کرد: «در استانهایی مثل قزوین به این چشم انداز نزدیک شده ایم ولی تاثیری که استانهای بزرگ مثل کرمان و فارس خراسان دارند و آمار سوانح آنها بالاست شرایط را سخت کرده و نسبت تصادفات در این استانها بالاست لذا انتظار داریم از برنامه ریزی و همکاری صورت گرفته در قزوین الگو برداری شود تا بتوانیم به کم شدن حوادث کمک کنیم.»

وی اظهار داشت: «هدایت و راهبری که با مدیریت استاندار قزوین صورت گرفته این بستر را فراهم کرده که روند کاهشی سوانح جاده ای و میزان تلفات هر سال به صورت مستمر محقق شود و این روند باید الگویی باشد برای تمام استانهای دیگر تا به چشم انداز تعیین شده خود در کاهش تصادفات دست یابند.»

پراید را از سال آینده شماره گذاری نمی کنیم

رئیس پلیس راه کشور در خصوص تصمیم جدی پلیس برای جلوگیری از تردد پراید در جاده ها گفت: «شماره گذاری سواری پراید در سال 99 متوقف خواهد شد  زیرا آمارها نشان می دهد که سهم دخالت این وسیله در سوانح منجر به مرگ بسیار بالاست و همین امروز تصادفی در استان فارس رخ داد که در برخورد پراید با یک پژو هشت نفر کشته شدند که این تلفات زیبنده ما نیست.»

سردار حسینی اظهار داشت: «در هر تصادفی این سواری غیر ایمن دیده می شود و یک بار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و خودروی ایمن تر که بتواند جان سرنشینان را در وقوع حادثه در امان نگه دارد جایگزین آن شود.»

رئیس پلیس راه کشور یادآور شد: «موضوع پیشگیری از سوانح از موارد مهمی است که در کنار کاهش صدمات و  تلفات جانی برای ما در اولویت است و یک بار برای همیشه باید تعیین تکلیف شود و نگذاریم خودروهای غیر استاندارد و نا ایمن در جاده ها تردد کنند.»

حسینی در پاسخ به این سوال که سالهای گذشته نیز موضوع جلوگیری از پلاک گذاری خودروی پراید مطرح شد اما به نتیجه نرسید گفت: «پلیس در این فرآیند یک عضو است اما عزمش جدی است هر چند به تنهایی نمی تواند بسیاری از اتفاقات را رقم بزند لذا انتظاری که داریم این است برای نجات جان انسانهایی که بسادگی در سوانح جان می بازند باید همه دستگاه ها این عزم و اراده جدی را داشته باشند تا از تردد خودروهای غیر ایمن در جاده ها جلوگیری شود.»

وی در خصوص استانهای پر حادثه اظهار داشت: «بیشترین سوانح جاده ای در استان های فارس، کرمان، خراسان رخ می دهد که تلفات آنها نیز بالاست و در ماههای مرداد و شهریور هم برای ما مهم است و از استانهایی که بیشترین تصادف و تلفات را دارند در این ماه باید از حداکثر توان خود برای کنترل محورها استفاده کنند و سایر دستگاه ها نیز شرایط آماده باش را برای خود قائل شوند و با یک اقدام نظارتی و کنترلی پر رنگ تر در صحنه باشند.»

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار