تبلت ها

راهنمای خرید تبلت ؛ معرفی بهترین تبلت های 2019 و 2020

اگر به دنبال یک تبلت قدرتمند و با امکانات مدرن هستید به یک راهنمای خرید تبلت نیاز دارید. در کنار آن، داشتن لیستی از بهترین تبلت های 2020 و 2019 خرید را برای شما آسان می‌کند.

آنچه که بهترین تبلت های 2019 و 2020 را از سایر تبلت‌ها متمایز خواهد کرد، مسلماً قدرت پردازش بالا، ظاهر زیبا و همه‌کاره بودن آنهاست. در واقع اکنون انتظار می‌رود یک تبلت اندرویدی یا یک آیپد بتواند در مواردی نقش یک لپ تاپ را هم بازی کند؛ بماند که امروزه تبلت‌های پرچمدار علاوه بر داشتن کیبوردهای قابل اتصال از قلم مخصوص نیز پشتیبانی می‌کنند و این قابلیت‌ها باعث می‌شود نقاشان دیجیتال هم به آنها به‌ چشم یک دستگاه مفید نگاه کنند.

در این مطلب تلاش شده است به این دو سوال پاسخ داده شود: چگونه یک تبلت خوب خریداری کنیم و از بین تبلت‌های 2020 و 2019 کدام دستگاه می‌تواند بهترین انتخاب برای ما باشد. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • چگونه یک تبلت خوب بخریم؟
  • معرفی بهترین تبلت های 2020
    • اپل آیپد پرو 2020 (12.9 اینچ )
    • آمازون فایر اچ دی 10
    • آمازون فایر اچ دی 8 کیدز ادیشن
    • مایکروسافت سرفیس گو
    • هوآوی مدیاپد M5 پرو
  • معرفی بهترین تبلت های 2019
    • آیپد ایر 2019
    • آیپد مینی 2019
    • سامسونگ گلکسی تب اس 6 (Samsung Galaxy Tab S6)
    • مایکروسافت سرفیس پرو
    • سامسونگ گلکسی تب اس 4
  • سخن پایانی

چگونه یک تبلت خوب بخریم؟


تبلت‌های بی‌شماری در بازار وجود دارد، اما کدام یک برای شما مناسب است؟ فرقی نمی‌کند به دنبال آیپد هستید، یک تبلت اندرویدی مدنظرتان است یا تمایل دارید تبلت ویندوزی خریداری کنید؛ در ادامه به فاکتورهای کلیدی که هنگام خرید تبلت باید مورد توجه قرار دهید می‌پردازیم.

سیستم عامل

تبلت‌های اندرویدی مدیا پلیرهای عالی، فضایی مناسب برای علاقه‌مندان مطالعه کتاب‌های الکترونیکی و وسایل کودکان فراهم می‌کنند و اغلب می‌توانید گزینه‌ای با مشخصات بهتر نسبت به آیپدی با همان قیمت را خریداری کنید. آیپدها هنوز وسیع‌ترین دامنه اپلیکیشن‌ها را دارند.

به‌طور کلی، بزرگ‌ترین نقاط قوت iPadOS اپل– سیستم عامل جدید روی تبلت‌های آیپد، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد پرو- دو مورد هستند: بسیار واضح و بصری است، و امکان خرید طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها برای تبلت شما فراهم می‌شود.

سیستم عامل اندروید گوگل، از نظر سخت افزاری شامل محصولات چندین تولیدکننده مختلف است و حداکثر قابلیت تنظیم و پیکربندی را دارد، همچنین سیستم اعلان درجه یک، مرور سریع و روان وب و یکپارچه‌سازی بی‌نقص با برنامه‌های گوگل مانند جیمیل، گوگل مپز و هنگ اوت -برای گپ تصویری- را ارائه می‌دهد. اندروید از ورود چند کاربر مختلف به سیستم نیز پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید تبلت خود را با دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید؛ ویژگی مفیدی که در تبلت‌های اپل وجود ندارد.

سیستم عامل Fire آمازون شاخه‌ای از اندروید است که دارای رابط کاربری و برنامه‌های پیش فرض خاص خود است. این سیستم عامل برای استفاده کاملاً روشن و آسان از محتوای آمازون و پخش ویدئوی سرویس‌های مختلف طراحی شده است و اگر کار معمول شما مرور وب و دسترسی به کتابخانه آمازونتان باشد استفاده از آن نسبت به اندروید معمولی ساده‌تر است. هرچند در سفارشی‌سازی انعطاف کمتری دارد.

اما مزیت‌های تبلت‌های دارای سیستم عامل ویندوز چیست؟ شما می‌توانید از هر سازنده عمده PC تبلت خریداری کنید و تبلتتان را با هر ابزار کامپیوتری مانند هارد درایو، دی‌وی‌دی رایتر، تلویزیون و … پلاگ کنید. استفاده از یک تبلت ویندوزی بیش از هر تبلت دیگر تجربه کار با PC را برایتان تداعی می‌کند، همچنین تبلت هیبریدی شما می‌تواند به یک لپ‌تاپ تیدیل شود. وجود آفیس و امکان استفاده از مرورگرهای مختلف نیز هدیه‌ای برای کاربران تبلت‌های ویندوزی است. در این تبلت‌ها دسترسی همزمان به چند برنامه نسبت به تبلت‌های اپل یا اندرویدی ساده‌تر است.

برنامه های تبلت

یک تبلت بدون برنامه‌های باکیفیت چیست؟ اگر برنامه‌های شخص ثالث طراحی شده برای رابط کاربری صفحه لمسی را می‌خواهید، هیچ چیزی به پای آیپد با آن کتابخانه عظیم برنامه‌ها و بازی‌هایی که مختص تبلت‌های اپل طراحی شده‌اند نمی‌رسد. اپ‌استور به خوبی مدیریت و نظارت می‌شود و هر برنامه‌ای که فکر می‌کنید را دارد. اگر طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های جالب را می‌خواهید که هم خوب به نظر می‌رسند و هم روی تبلت شما به خوبی کار می‌کنند، اولویت اصلی برای شما اپل است.

اندروید نیز در انتخاب برنامه گام‌های بلندی برداشته است، اما نسبت به اپل هنوز عقب است. گفتن تعداد دقیق برنامه‌های بهینه شده اندورید برای تبلت دشوار است، اما بسیار کمتر از اپل است. اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندروید نیز وجود دارند که برای تبلت‌های 7 اینچی بیشتر از تبلت‌های 9 یا 10 اینچی مناسب به نظر می‌رسند، بنابراین احتمالاً در دریافت برنامه‌های با کیفیت بالا برای تبلت‌های بزرگ‌تر اندرویدی مشکلات بیشتری خواهید داشت.

تبلت‌های آمازون به فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی ندارند، بنابراین برنامه‌های کمتری در اختیار خواهند داشت. درحالی‌که افراد زیادی هستند که پلی‌استور را روی تبلت آمازون خود هک کرده‌اند، با این کار شرایط هر دو سرویس آمازون و گوگل را نقض می‌کنند و این راه حل مطمئن تلقی نمی‌شود. اگرچه آنها فروشگاه اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند که زیرمجموعه‌ای از گوگل‌پلی است اما تبلت‌های آمازون را باید به همان شکل و با برنامه‌های توصیه شده آمازون به کار ببرید.

ویندوز هم برنامه‌های کمی در اختیار کاربران تبلت‌هایش قرار می‌دهد.

اندازه صفحه نمایش و فضای ذخیره سازی

واضح است که در انتخاب تبلت لازم است به فضای اشغال شده توسط صفحه نمایش و همین‌طور ظرفیت ذخیره‌سازی تبلت توجه کنید. اما اولین نکته در مورد اندازه صفحه تبلت این است که وقتی اصطلاح “تبلت 7 اینچی یا 10 اینچی” را می‌شنوید، این اندازه به قطر صفحه نمایش اشاره دارد نه اندازه خود تبلت.

تبلت‌های 7 اینچی، صفحه کوچک در نظر گرفته می‌شوند، درحالی‌که تبلت‌های 8.9 اینچی و بالاتر صفحه بزرگ به حساب می‌آیند. آیپدهای اپل، فایر آمازون و تبلت‌های سامسونگ با صفحه بزرگ و کوچک ارائه می‌شوند و بیش از پیش مرز بین تلفن و تبلت را در هم می‌شکنند. تلفن‌های هوشمند بزرگ (یا فبلت‌ها) نیاز به حمل یک تبلت جداگانه را به چالش می‌کشند.

وضوح صفحه نمایش نیز مهم است، به‌خصوص برای خواندن کتاب و گشت و گذار در وب. وجود یک صفحه نمایش روشن و شفاف کلیدی است. اگر قصد خرید تبلت 10 اینچی دارید، به دنبال نمایشگری با حداقل رزولوشن 1280 در 800 باشید.

وزن تبلت یکی از مزایای قطعی آن نسبت به لپ تاپ است، اما تبلت‌های صفحه بزرگ معمولاً در حدود یک پوند وزن دارند که برای استفاده به‌جای تلفن مناسب نیست زیرا بعد از 20 دقیقه نگه داشتن آنها با یک دست، دست شما خسته می‌شود. قرار دادن  آنها روی پایتان به‌جای گذاشتن روی استند نیز می‌تواند کمی ناخوشایند باشد. همچنین تعداد کمی از تبلت‌ها در جیب شما جای می‌گیرند، مگر این‌که یک ژاکت بسیار بزرگ بپوشید. اگر می‌خواهید تتبلتتان قابل گذاشتن در جیب باشد، می‌توانید یک فبلت انتخاب کنید.

سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری آپشنی برای بسیاری از تبلت‌ها هستند -مانند سرویس ذخیره سازی ابری آمازون برای تبلت‌های فایر و آیکلود برای آیپد- اما فضای ذخیره‌سازی داخل دستگاه، هر چه بیشتر باشد بهتر است. وقتی برنامه‌های روی تبلت با موسیقی، فیلم و کتابخانه‌های عکس ترکیب شوند، می‌توانند فضای زیادی را به خود اختصاص دهند. بسیاری از تبلت‌های غیر اپل دارای اسلات کارت حافظه میکرو SD هستند که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی را گسترش دهید.

نحوه اتصال به اینترنت

برخی از تبلت‌ها با مدل Wi-Fi-only تولید می‌شوند و برخی دیگر دارای امکان خدمات سلولی (cellular service) از طرف یکی از ارائه‌ دهندگان خدمات بی ‌سیم هستند. اگر می‌خواهید در هر جایی که هستید بتوانید با تبلتتان آنلاین شوید، باید مدلی را انتخاب کنید که نسخه سلولی را ارائه می‌دهد. البته وجود این قابلیت، منجر به افزایش قیمت تبلت می‌شود و پس از آن هم لازم است هزینه سرویس سلولی را پرداخت کنید. گرچه در این حالت شما  می‌توانید به‌ صورت ماهانه و بدون امضای قرارداد، دیتا خریداری کنید.


معرفی بهترین تبلت های 2020


در راستای راهنمایی شما در خرید تبلت، در ادامه بهترین تبلت های 2020 را معرفی خواهیم کرد و آپشن‌های یاد شده را درباره هر تبلت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اپل آیپد پرو 2020 (12.9 اینچ )

مشخصات آیپد پرو 2020
وزن و ابعاد 635 گرم
280.6×214.9×5.9 میلی‌متر
سیستم عامل iPadOS 13.4
اندازه نمایشگر 12.9 اینچ با رزولوشن
2732×2048 پیکسل
پردازنده A12Z بایونیک اپل
حافظه حافظه ذخیره سازی اولیه 128 گیگابایت
دوربین دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل
باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 9720 میلی آمپر ساعت
مزیت‌ها و معایب + عملکرد عالی
+ پشتیبانی از پد لمسی حسی و مفید+ صفحه نمایش واضح و فوق‌العاده+ دوربین‌های عالی
– گران قیمت
قیمت 1090 دلار

آیپد پرو 2020 با اندازه 12.9 اینچ با فاصله بهترین تبلت برای کاربران پیشرفته است. شاید پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه قبلی خود نداشته باشد، اما تراشه جدید A12Z بیونیک در برابر لپ‌تاپ‌های تمام عیار عملکرد خوبی دارد.

بیشترین پیشرفت مربوط به نرم افزار است. پشتیبانی از مکان‌نما و پشتیبانی از ترک‌پد (trackpad) به این معنی است که آیپد پرو در نهایت جایگزینی واقعی برای لپ‌تاپ است. اکنون شما می‌توانید هر موس بلوتوث یا پد لپ تاپ بی‌سیم (مانند مجیک ترک پد 2) را به آن وصل کنید و از یک مکان‌نما برای حرکت در iPadOS 13.2 استفاده کنید. این ویژگی هنگامی کامل احساس می‌شود که اپل مجیک کیبورد (Magic keyboard) متصل به ترک پد را در اواخر 2020 عرضه کند (اگرچه 349 دلار قیمت دارد).

ویژگی جدید دیگر آیپد پرو 2020، سنسور لیدر است که دو دوربین پشتی را همراهی می‌کند. این سنسور برای بهبود برنامه‌های قابلیت افزوده طراحی شده و پتانسیل آن در سال‌های آینده تحقق خواهد یافت. جدا از این ویژگی‌ها، iPad Pro 2020 دقیقاً همان چیزی است که ما انتظار داریم؛ صفحه نمایش 12.9 اینچی عالی، عملکرد بی‌نظیر و ماندگاری بالای باطری تبلت .

آمازون فایر اچ دی 10

مشخصات آمازون فایر اچ دی 10
وزن و ابعاد 504 گرم
9.8 ×159×262 میلی‌متر
سیستم عامل Fire OS
اندازه نمایشگر 10.1 اینچ با رزولوشن
1920×1200 پیکسل
پردازنده  هشت هسته‌ای 2 گیگاهرتزی
حافظه حافظه ذخیره سازی اولیه 32 گیگابایت
دوربین دوربین اصلی: 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل
باتری 12 ساعت
مزیت‌ها و معایب + عمر باتری فوق العاده+ صفحه نمایش روشن و واضح

+ عملکرد شایسته

+ USB-C

– برنامه گوگل ندارد.

– باس بلندگوها ضعیف است.

قیمت 149 دلار

آمازون بهترین تبلت خود را با درگاهی که حتی آیپد اپل نیز ارائه نمی‌دهد، ارتقا داده است: USB-C. علاوه بر این، این تبلت عمر باتری فوق‌العاده را در کنار صفحه نمایش روشن و رنگارنگ 1920×1200 پیکسلی که برای بینج واچینگ عالی است در اختیار شما قرار می‌دهد.

ما هنوز تمایل داریم آمازون به‌طور پیش‌فرض اجازه ورود به فروشگاه Google Play داشته باشد. برنامه Fire OS mail نیز لازم است و وجود برنامه real YouTube به مراتب بهتر از مراجعه به وب‌سایت است.

آمازون فایر اچ دی 8 کیدز ادیشن

مشخصات آمازون فایر اچ دی 8 کیدز ادیشن
وزن و ابعاد 499 گرم
244 ×155×25 میلی‌متر
سیستم عامل Fire OS
اندازه نمایشگر 8 اینچ با رزولوشن
800×1280 پیکسل
پردازنده  چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی
حافظه حافظه ذخیره سازی اولیه 32 گیگابایت
دوربین دوربین: 5 مگاپیکسل
باتری 10 ساعت
مزیت‌ها و معایب + طراحی بادوام+ کنترل والدین قوی

+ عمر طولانی باتری

+ صفحه نمایش روشن

+ بلندگوهای ملایم

– دوربین‌های ضعیف

قیمت 109 دلار

Amazon Fire HD 8 Kids Edition یکی از بهترین تبلت‌ها برای دست به دست شدن بین اعضای خانواده است. این دستگاه نه تنها شامل تنظیمات جدی کنترل والدین است که به محافظت از فرزندان شما در مقابل نقاط منفی اینترنت کمک می‌کند، بلکه مقدار زیادی محتوای متناسب با سن را نیز در اختیار فرزند شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این، تبلت آمازون فایر اچ دی 8 کیدز ادیشن با وجود نمایشگر روشن‌تر، عمر باتری طولانی‌تر و عملکرد سریع‌تر، ارزان‌تر از کیندل فایر 7 کیدز ادیشن است.

مایکروسافت سرفیس گو

مشخصات مایکروسافت سرفیس گو
وزن و ابعاد 522 گرم
245 × 175 × 8.3 میلی‌متر
سیستم عامل Windows 10
اندازه نمایشگر 10 اینچ با رزولوشن
1800×1200 پیکسل
پردازنده اینتل پنتیوم گلد 4415Y
حافظه حافظه ذخیره سازی اولیه 64 گیگا بایت قابل ارتقا تا 128 گیگابایت
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری 8000 میلی آمپر ساعت
مزیت‌ها و معایب + صفحه نمایش رنگی و روشن+ صفحه کلید دارای نور پس زمینه با تاچ پد

+ سریع‌تر از اکثر لپ تاپ‌های ویندوز

+ Windows Hello برای ورود با سیستم تشخیص چهره

-عمر باتری کوتاه

-لبه‌های ضخیم

قیمت تقریبا 399 دلار

Surface Go بهترین 2 در 1 زیر 500 دلار است. این تبلت بسیاری از مزیت‌های سرفیس پرو را با قیمت بسیار مناسب‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. این سرفیس مایکروسافت با شروع قیمت از 399 دلار، صفحه نمایش خوش آب و رنگ، صفحه کلید راحت و طراحی بدنه محکم با فلز منیزیم را ارائه می‌دهد. همچنین از ویندوز هلو برای لاگین بیومتریک پشتیبانی می‌کند.

شما نباید از پردازنده Pentium Gold 4415Y عملکرد سریع‌تری انتظار داشته باشید، سرفیس گو باید برای کارهای روزمره شما قدرت کافی را فراهم کند.

 

هوآوی مدیاپد M5 پرو

مشخصات هوآوی مدیاپد M5 پرو
وزن و ابعاد 498 گرم
259x172x7.3 میلی‌متر
سیستم عامل اندروید
اندازه نمایشگر 10.8 اینچ با رزولوشن
2560×1600 پیکسل
پردازنده هشت هسته ای 2.3 گیگاهرتز HiSilicon Kirin 960
حافظه حافظه ذخیره سازی اولیه 64 گیگا بایت
دوربین دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
باتری 7500 میلی آمپر ساعت
مزیت‌ها و معایب + بلندگوهای عالی+ آپشن اتصال 4G یا Wi-Fi

+ اسکنر اثر انگشت

– جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد.

– گران است.

قیمت تقریبا 359 دلار

Huawei MediaPad M5 Pro ممکن است حریف یک تبلت 2 در 1  ویندوز 10 یا آیپد پرو نباشد، اما شما با قیمتی مناسب یک تبلت عالی دریافت می‌کنید. قیمت اولیه مدیاپد M5 پرو 500 پوند بود، اما به مرور زمان کاهش یافته است و این باعث شده بیشتر از قبل معامله شود.

طراحی این تبلت فوق‌العاده است: بدنه فلزی آن در لبه‌ها خمیدگی کمی دارد و باعث می‌شود آن را راحت نگه دارید. همچنین پردازنده 8 هسته‌ای 2.3 گیگا هرتزی HiSilicon Kirin 960 و رم 4 گیگابایتی این تبلت به معنای آن است که می‌تواند هر کاری را که بخواهید برای شما انجام دهد. به‌طور کلی، اگر می‌خواهید یک تبلت زیبا و با اندازه بزرگ بخرید و نمی‌خواهید به اندازه خرید آیپد پرو یا سامسونگ گلکسی تب S4 هزینه کنید مدیا پد M5 یک انتخاب عالی است.


معرفی بهترین تبلت های 2019


شاید انتخاب یکی از بهترین تبلت های 2019 از میان محصولات متنوع اندرویدی، ویندوز و iOS اندکی سخت باشد. اما تفاوت‌هایی که این دستگاه‌ها به‌عنوان مثال در پلتفرم و یا سخت افزار دارند، انتخاب را ساده‌تر خواهد کرد. از این رو در ادامه به معرفی بهترین تبلت های 2019 می‌پردازیم تا با ویژگی‌هایی که از هر دستگاه در اختیارتان قرار می‌دهیم، بتوانید در مورد انتخاب یک گزینه مناسب تصمیم‌گیری کنید.

آیپد ایر 2019

مشخصات آیپد ایر 2019
وزن و ابعاد 456 گرم
6.1 ×174.1×250.6  میلی‌متر
سیستم عامل iOS 12
اندازه نمایشگر 9.7 اینچ با رزولوشن
2224×1668 پیکسل
پردازنده A12 بایونیک اپل
حافظه حافظه ذخیره سازی قابل انتخاب 64 و 256 گیگابایت (قابلیت ارتقا ندارد)
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل
باتری اطلاعی در دست نیست
مزیت‌ها و معایب + نمایشگر با کیفیت
+ پشتیبانی کیبورد هوشمند اقتصادی
– فقط از نسل اول قلم اپل پشتیبانی می کند
– طراحی قدیمی
قیمت  450 دلار

آیپد ایر برای دانشجویانی که نیاز به دستگاهی هوشمند برای یادداشت دارند و می‌خواهند به جای حمل لپ تاپ از دستگاه کوچکتری استفاده کنند، انتخابی مناسب خواهد بود. همچنین می‌تواند به عنوان بهترین تبلت برای مطالعه نیز معرفی شود. هر چند این دستگاه از اپل پنسل پشتیبانی می‌کند، اما نمی‌تواند برای هنرمندان گزینه مناسبی باشد.

درواقع خوب است بدانید نسخه‌های پرو آیپد هستند که هم از قلم اپل در نسخه‌‎ای مختلف و کیبورد هوشمند اپل پشتیبانی می‌کنند. با همه این‌ها باید بگوییم که حضور پردازنده A12 بایونیک اپل برای پشتیبانی از قدرت پردازش بالا ویژگی خوبی در آیپد ایر 2019 محسوب می‌شود.

آیپد مینی 2019

مشخصات آیپد مینی 2019
وزن و ابعاد 304 گرم
6.1 ×134.8×203.2  میلی‌متر
سیستم عامل iOS 12
اندازه نمایشگر 7.9 اینچ با رزولوشن
2048×1536 پیکسل
پردازنده A12 بایونیک اپل
حافظه حافظه ذخیره سازی قابل انتخاب 64 و 256 گیگابایت (قابلیت ارتقا ندارد)
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل
باتری 5124 میلی‌آمپرساعت
مزیت‌ها و معایب + اندازه عالی برای حمل تبلت
+ ویژگی‌های قدرتمند
– حاشیه‌های زیاد نمایشگر
– از نسل پیشین قلم اپل پشتیبانی می‌کند
قیمت  399 دلار

طراحی ظاهری این آیپد مینی (iPad Mini) به گونه‌ای است که به مانند گوشی‌های تاشو بوده و از یک جلد بهره می‌برد. اندازه این تبلت به حدی کوچک است که به آسانی قابل حمل بوده و از قدرت بالایی نیز برای انجام کارهای پردازشی برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر به عنوان یک دستگاه قابل حمل از قیمت خوبی هم برخوردار است.

 

سامسونگ گلکسی تب اس 6 (Samsung Galaxy Tab S6)

مشخصات سامسونگ گلکسی تب اس 6
وزن و ابعاد 420 گرم
5.7×159.5×244.5 میلی‌متر
سیستم عامل اندروید 9 پای
اندازه نمایشگر 10.5 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 2560×1600 پیکسل
پردازنده اسنپدراگون 855
حافظه حافظه رم: قابل انتخاب 6 و 8 گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی: 256 گیکابایت با قابلیت ارتقا
دوربین دوربین اصلی دوگانه: 13+5 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
باتری 7040 میلی‌آمپرساعت
مزیت‌ها و معایب + نمایشگر زیبا با کیفیت امولد
+ پشتیبانی از قلم اس-پن
– رابط کاربری خیلی قدرتمندی ندارد
– از جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کند
قیمت 646 دلار

 

با مشخصاتی که این تبلت هوشمند ارائه می‌دهد نیز می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی تب اس 6 به عنوان قدرتمندترین تبلت اندرویدی در دنیای فناوری شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز یکی از بهترین تبلت های بازار است که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای انتخاب مورد بررسی قرار بگیرد.

وجود دوربین عقب دوگانه یکی از ویژگی‌های خیره‌کننده در این تبلت پرچمدار محسوب می‌شود که می‌تواند انتخابی مناسب را برای مشتاقان عکاسی رقم بزند. با این حساب در کنار پشتیبانی از ویژگی‌های برجسته باید اشاره کنیم که این تبلت از جک هدفون 3.5‌ میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کند و از رابط کاربری One UI سامسونگ برخوردار است.

مایکروسافت سرفیس پرو

مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو
وزن و ابعاد 768 گرم
8.5×201×292 میلی‌متر
سیستم عامل ویندوز 10
اندازه نمایشگر 12.3 اینچ با رزولوشن
2736×1734 پیکسل
پردازنده i5 یا i7 اینتل
حافظه رم قابل انتخاب 4، 8 یا 16 گیگابایت / حافظه ذخیره سازی قابل انتخاب 128 و 256 و 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت (قابلیت ارتقا دارد)
دوربین دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
باتری تا 13.5 از پخش مکرر ویدیو پشتیبانی می‌کند
مزیت‌ها و معایب + قلم سرفیس پن پیشرفته
+ استند یکپارچه
– قلم سرفیس باید جدا خریداری شود.
قیمت حدود 749 دلار

در میان محصولات اپلی و همچنین اندرویدی، محصولی از مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز نیز به‌عنوان یکی از بهترین تبلت های 2019 خودنمایی می‌کند. درواقع این دستگاه را می‌توان مناسب برای انواع کارهای روزمره و تا اندازه‌ای جایگزین یک لپ تاپ ویندوزی معرفی کرد. درواقع بهترین تبلتی که در لیست حاضر تلاش زیادی برای این کار کرده، تبلت مایکروسافت سرفیس پرو (Microsoft Surface Pro) است. با این وجود این تبلت نیز به مانند سایر محصولات

سامسونگ گلکسی تب اس 4

مشخصات سامسونگ گلکسی تب اس 4
وزن و ابعاد 482 گرم
7.1×164.3×249.3 میلی‌متر
سیستم عامل اندروید 8.1
اندازه نمایشگر 10.5 اینچ با رزولوشن 2560×1600 پیکسل
پردازنده اسنپدراگون 835
حافظه حافظه رم: قابل انتخاب 4، حافظه ذخیره سازی: 64 و 256 گیکابایت با قابلیت ارتقا
دوربین دوربین اصلی دوگانه: 13 مگاپیکسل
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
باتری 7300 میلی‌آمپرساعت
مزیت‌ها و معایب + نمایشگر باکیفیت 10.5 اینچی
+ پشتیبانی از قلم اس-پن به همراه محصول
– رابط سامسونگ Dex نیاز به کار دارد
– طراحی کیبورد آن چندان جالب نیست
قیمت 519 تا 550 دلار

دیگر محصول اندرویدی این لیست که می‌توان آن را جزو بهترین تبلت های دنیای فناوری و همین‌طور انتخابی بین بهترین تبلت‌های سامسونگ در اندروید معرفی کرد، تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 4 است که اندکی از سامسونگ گلکسی تب اس 6 ضعیف‌تر بوده اما با قیمت اقتصای‌تری عرضه می‌شود در این تبلت یک نمایشگر 10.5 اینچی به همراه یک باتری تبلت سامسونگ قدرتمند با طول عمر و دوام بالا خودنمایی می‌کنند و ایده Samsung Dex هم در این لپ تاپ عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.


سخن پایانی


با توجه به مطالبی که در بالا درباره بهترین تبلت های 2020 و 2019 بیان کردیم، باید اشاره داشته باشیم که در صورت نیاز به انتخاب تبلتی مناسب در ابتدا باید نیازهای کاربران مشخص باشد. اینکه از یک تبلت چه انتظاری دارند، می‌تواند به خیلی سوالات پاسخ دهد و انتخاب را ساده‌تر سازد. به عنوان مثال اگر فردی با استفاده از تبلت خود قصد مشاهده فیلم دارد و می‌خواهد کارهای روزمره‌اش را با آن انجام دهد، در نتیجه از لیست یاد شده گزینه‌های زیادی قابل حذف خواهد بود. همچنین توجه به این‌که چه میزان حافظه برای انجام کار نیاز است از دیگر موارد مورد توجه در انتخاب تبلت به شمار می‌رود.

نظر شما چیست؟ از یک تبلت خوب چه انتظاری دارید؟ چه تبلت‌های جدیدی می‌شناسید که باید در این لیست قرار بگیرند؟ در قسمت کامنت ما را در جریان قرار دهید.

علاقه‌مند به خرید یک تبلت خوب هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار