لوازم تصویری

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند ؛ نکات مهم و بهترین تلویزیون های 2019

اگر به دنبال راهنمای خرید تلویزیون هوشمند هستید، در این مطلب نکات مهمی که باید در نظر بگیرید را به همراه معرفی بهترین تلویزیون های برندهای مختلف با هم مرور می‌کنیم.

تلویزیون هوشمند، ال ای دی، اولد، 4K یا HDR. دنیای تلویزیون‌ها هر روزه در حال بهتر شدن و در عین حال سردرگم کننده‌تر شدن است. امروزه تعداد بسیار زیادی از انواع تلویزیون‌های HD و یا 4K Ultra HD در مغازه‌ها وجود دارند، از صفحه های نمایش بزرگ گرفته تا تلویزیون‌هایی بسیار پیشرفته که قیمتی معادل یک خودرو دارند. اگر به دنبال مشاوره خرید تلویزیون هستید، در این مطلب قصد داریم با ارائه نکاتی مهم، یک راهنمای خرید تلویزیون ارائه کرده و سپس بهترین تلویزیون های 2019 برندهای مختلف را با هم مرور کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این نکات مهم را قبل از خرید مطالعه کنید تا انتخاب مناسب‌تر و با قیمت بهینه‌تر داشته باشید.

مشاوره خرید تلویزیون

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • نکاتی سریع برای خرید تلویزیون هوشمند
  • انواع تلویزیون: ال سی دی، ال ای دی و اولد
    • دستگاه های LED و LCD
    • تلویزیون های OLED
  • راهنمای خرید تلویزیون ؛ اندازه تصویر
    • رزولوشن تصویر TV ؛ 4K یا HD
    • اگر می خواهید رنگ های بیشتری داشته باشید، HDR تهیه کنید
    • نرخ نوسازی ؛ سریعتر بهتر است
    • HDMI و اتصالات ؛ انتخاب گزینه های بیشتر
    • تلویزیون های صفحه خمیده: لازم نیستند
    • تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی ؛ بسیاری از مدل ها در حال حاضر هوشمند هستند
    • نسبت کنتراست تصویر: اعدادی غیرقابل اتکا
    • برای صدا یک ساندبار تهیه کنید
  • معرفی بهترین تلویزیون های 2019
    • بهترین تلویزیون سامسونگ: Q90R QLED
    • بهترین تلویزیون ال جی: C9 OLED Series
    • بهترین تلویزیون ویزیو: P-Series Quantum X
    • بهترین تلویزیون سونی: A9G Master Series OLED
    • بهترین تلویزیون تی سی ال: سری 6 R615 و R617
    • بهترین تلویزیون هایسنس: H8F

 


نکاتی سریع برای خرید تلویزیون هوشمند


اگر عجله دارید، چند نکته زیر را می‌توانید پیش از خرید تلویزیون در نظر بگیرید. در ادامه به هر یک از این موارد با جزئیات بیشتر می‌پردازیم.

sony A9G / تلویزیون سونی A9G

  • اگر قصد دارید که تصمیمی آینده محور بگیرید، کمتر از رزولوشن 4K نخرید (به عنوان مثال مدل‌های 1080p را خریداری نکنید).
  • انتظار داشته باشید که برای یک تلویزیون 4K بین 50 تا 55 اینچ حدود 500 دلار و برای یک مدل 65 اینچ حدود 900 دلار هزینه کنید.
  • تلویزیونی با میزان نرخ نوسازی (Refresh) کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید.
  • برای مدل های پیشرفته، به دنبال تلویزیون‌هایی باشید که قابل انطباق با HDR هستند و رنگ‌هایی واقعی‌تر و کنتراست بهتر به شما ارائه می‌کنند.
  • تلویزیون‌های اولد بهتر از نمونه های ال ای دی و یا ال سی دی هستند، اما به طور قابل توجهی گران‌تر هستند.
  • ویژگی‌های نسبت کنتراست را نادیده بگیرید. تولیدکنندگان مختلف در مورد اعداد مختلف در این زمینه گاهی اوقات اغراق می‌کنند. سعی کنید که به چشمان خود اعتماد کنید.
  • به دنبال تلویزیونی باشید که حداقل چهار خروجی HDMI داشته باشد. خریداران 4K باید در مورد قابلیت انطباق با HDCP نیز سؤال کنند.
  • تلویزیون‌های خمیده به نوعی تنها زیبا هستند و مد روز. مزیت کیفیت تصویری بهتری نسبت به بقیه ندارند.
  • بسیاری از تلویزیون‌ها از نوع هوشمند هستند و امروزه خیلی از مدل‌ها به اپلیکیشن‌های آنلاین متصل می‌شوند. تصور نکنید که این امر اتفاق خیلی بزرگی است.
  • سعی کنید که باندهای مخصوص برای صدا بخرید. از آنجا که صفحه‌های تلویزیون هر روزه باریک‌تر می‌شود، کیفیت صدا بسیار افت داشته است.

 


انواع تلویزیون: ال سی دی، ال ای دی و اولد


به غیر از دستگاه‌های حاص، اساسا فقط دو نوع تلویزیون در بازار وجود دارد: ال سی دی و اولد. شما احتمالاً یک تلویزیون ال سی دی خریداری می‌کنید، مگر اینکه درآمد زیادی داشته باشید. در ادامه به بررسی تفاوت‌های بین ال سی دی، ال ای دی و اولد می‌پردازیم.

دستگاه های LED و LCD

بخش زیادی از تلویزیون‌های امروزی LCDهای نوع LED هستند. این دستگاه‌های HD و Ultra HD از دیودهای منتشر کننده نور (تحت عنوان LED) برای روشنایی صفحه LCD استفاده می‌کنند و می‌توانند بسیار نازک باشند. بسیاری از این تلویزیون‌ها می‌توانند بخش‌های خاصی از صفحه نمایش را به صورت پویا روشن کنند و بخش‌های دیگر را برای نمایش بهتر ترکیبی از زمینه‌های روشن و تاریک در یک صحنه، تیره کنند؛ ویژگی که به عنوان تاریکی فعال یا تاریکی موضعی شناخته می‌شود. دستگاه‌های LCD نوع LED ساده می‌توانند قیمتی معادل 200 دلار برای یک صفحه نمایش 32 اینچی داشته باشند، در حالی که بالاترین مدل 90 اینچی آن می تواند 8000 دلار باشد.

تلویزیون Z9G سونی/ Sony Z9G

اکثر دستگاه‌های LCD از LEDها روی لبه صفحه استفاده می‌کنند اما LEDهای «آرایش کامل» دارای دیودهای نوری مستقر در پشت صفحه نمایشهستند و در یک شبکه از «مناطق» آن می‌تواند به صورت جداگانه روشن یا تاریک شود. چنین تنظیماتی نور پس زمینه را دقیق‌تر می‌کند و تصویر باکیفیت‌تری را از نظر کنتراست ارائه می‌دهد. زمانی چنین تکنولوژی  تنها در مدل‌های گران قیمت استفاده می‌شد، اما با دستگاه‌های Ultra HD که با قیمت‌های پایین‌تر به بازار آمدند، این ویژگی در تلویزیون‌های با قیمتی نسبتاً ارزان‌تر هم دیده می‌شود.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های LCD، نقطه کوانتومی است که بیش از پیش در حال رایج‌تر شدن است و توسط تجهیزات HDR برای ایجاد یک آرایش کامل‌تر از رنگ و روشنایی بیشتر به وجود آمده تا میزان رنگ‌ها و روشنایی بیشتری ارائه کند. یک LCD که از نقاط کوانتومی استفاده می‌کند، اساسا دارای یک لایه دیگر یا «ریلی» از نقاط نانو کریستال اندازه‌های مختلف است که با برخورد نور پس زمینه LED روشن می‌شوند. نتیجه این امر، طیف گسترده‌تری از رنگ و افزایش روشنایی است. توجه داشته باشید که برخی از برندها برچسب‌های گیج کننده‌ای برای این تکنولوژی ارائه می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین این موارد هم QLED است که بیشتر در دستگاه‌های سامسونگ دیده می‌شوند. اینها تلویزیون های LCD نقطه کوانتومی هستند که نباید با OLED اشتباه گرفته شوند.

تلویزیون اولد ال جی 2019/ LG TV 2019

نکات مثبت: انواع مختلفی از قیمت‌ها، اندازه‌ها و قابلیت‌ها؛ دارای برخی از مدل‌های Ultra HD 4K ارزان؛ صفحات نمایش حتی در نور آفتاب هم به خوبی قابل دیده شدن هستند؛ کیفیت تصویری به صورت مداوم با فناوری آرایش کامل نور پشتی و نقطه کوانتومی در حال بهینه شدن است.

نکات منفی: هنگام پخش حرکات سریع مانند مسابقات ورزشی، نقطه ضعف آن‌ها دیده می‌شود؛ از آنجایی که پیکسل‌ها به صورت کامل تاریک نمی‌شوند (حتی با ردیف کاملی از نور پشتی) برخی از جزئیات سایه‌ها از دست می‌رود؛ کیفیت تصاویر هنگام تماشا از کناره‌ها کم می‌شود (خارج از محور).

 

تلویزیون های OLED

تلویزیون‌های OLED یک درجه بهتر از مدل‌های LCD نوع LED بوده که دارای چند ده نقطه روشنایی هستند. در قسمت نور پشتی، تلویزیون‌های اولد دارای یک لایه LED ارگانیک هستند که در سطح پیکسل کنترل می‌شوند تا رنگ سیاه مطلق و سطح بسیار بالایی از کنتراست حاصل گردد.

مشاوره خرید تلویزیون هوشمند

با توجه به اینکه برندهایی همچون پاناسونیک، فیلیپس و سونی نیز این نوع تلویزیون‌ها را روانه بازار کرده‌اند، دیگر می‌توان گفت که تنها ال جی نیست که در این حوزه فعالیت می‌کند. بسیاری از مدل‌ها دارای رزولوشن Ultra HD 4K هستند، اما تعدادی از مدل‌های OLED HD هنوز هم وجود دارند. قیمت‌ها از دو هزار دلار برای تلویزیون‌های 55 اینچی تا 5 هزار دلار یا بیشتر برای مدل‌های Ultra HD 4K با اندازه 65 اینچی متفاوت است.

نکات مثبت: بهترین کیفیت تصویر، رنگ‌هایی کاملاً طبیعی، رنگ سیاه دارای عمق بیشتر و کنتراست و جزئیات سایه بیشتر در مقایسه با تلویزیون‌های ال سی دی حاصل می‌گردد؛ کیفیت تصویر هنگام تماشا از کناره‌ها ثابت است.

نکات منفی: قیمت‌هایی بسیار بالا؛ میزان نقطه اوج روشنایی نسبت به نمونه های LCD کمتر است؛ در مورد اینکه به مرور زمان صفحه نمایش به چه صورت باقی می‌ماند کسی چیزی نمی‌داند، به عنوان مثال در صورتی که تصویری استاتیک و ثابت به مدتی طولانی پخش شود، آیا حالت شبح در تصاویر دیده می‌شود یا خیر.

 


راهنمای خرید تلویزیون ؛ نکاتی که باید بدانید


در این بخش می‌خواهیم راهنمای خرید تلویزیون را به صورت کامل با اشاره به مواردی از جمله اندازه صفحه نمایش، رزولوشن، HDR، کنتراست و … با شما در میان بگذاریم. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید حتما باید با این نکات آشنا شوید چرا که در قیمت و مدت زمان استفاده شما از آن تاثیرگذار خواهند بود.

 

اندازه صفحه نمایش

هنگام خرید تلویزیونی با عملکردی عالی یا معمولی، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، اندازه صفحه نمایش است. در نظر بگیرید که به صورت همزمان چند نفر تلویزیون تماشا می‌کنند و این که قرار است تلویزیون را کجای خانه بگذارید. آنگاه، بزرگ‌ترین صفحه نمایشی را که مناسب فضای محیط و بودجه شما است، انتخاب کنید. مناسب‌ترین گزینه در دنیای امروزی، با در نظر گرفتن قیمت، عملکرد و شرایط اتاق نشیمن چیزی بین 55 تا 65 اینچ است.

Samsung 98 inch QLED 8K TV/تلویزیون ۹۸ اینچی QLED 8K سامسونگ

اندازه صفحه نمایش به این مسئله هم بستگی دارد که چقدر نزدیک به تلویزیون می‌نشینید. معمولاً اگر پیکسل‌های تلویزیون را می‌بینید، بیش از حد نزدیک نشسته‌اید. قانونی سرانگشتی برای محاسبه مناسب‌ترین فاصله از تلویزیون آن است که سه برابر ارتفاع تلویزیون را برای مدل‌های HD و یک و نیم برابر ارتفاع صفحه را در نمونه های 4K Ultra HD در نظر بگیریم. به عبارت دیگر، می‌توانید به تلویزیون‌های 4K Ultra HD دو برابر مدل‌های دیگر نزدیک‌تر بنشینید.

راهنمای خرید ال ای دی

اگرفرصتش را دارید، به فروشگاه بروید و خانواده خود را نیز ببرید و از نزدیک تلویزیون‌ها را ببینید. اگرچه محتوای 4K هنوز هم کمیاب است، اما اگر می‌خواهید نزدیک یک صفحه نمایش بزرگ بنشینید، شاید فناوری‌های رزولوشن بالاتر مناسب شما باشند.

خلاصه: اندازه صفحه‌ای را انتخاب کنید که مناسب فاصله شما از تلویزیون هنگام نشستن باشد. بهتر است حداقل مدل‌های 55 اینچ را انتخاب کنید مگر اینکه آپارتمان کوچک‌تری داشته باشید.

 

رزولوشن تصویر TV ؛ 4K یا HD

رزولوشن به میزان دقت تصویر تلویزیون گفته می‌شود که معمولاً با تعداد خطوط افقی و عمودی بیان می‌شود. یک تلویزیون HD باید حداقل 720p را پشتیبانی کند که یعنی تلویزیون 720 خط  افقی را به صورت همزمان (یا در یک لحظه) نشان می‌دهد. تلویزیون‌های HDTV دیگر از فرمت 1080p HD پشتیبانی می‌کنند که همچنین تحت عنوان Full HD شناخته شده و 1080 خط افقی دارند. اما در این مرحله، از تلویزیون های 1080p نیز صرف نظر می کنیم.

راهنمای خرید تلویزیون

این امر بدان خاطر است که تولیدکنندگان تلویزیون به سرعت در حال تغییر کاربری از HDTV به Ultra HD (که همچنین 4K نامیده می‌شوند) هستند. این مدل‌های 4K دارای چهار برابر تعداد پیکسل در مقایسه با تلویزیون‌های HDTV کنونی هستند. در این مورد صحبت از 2160 خط افقی یا میزان پیکسل 3840×2160 است. بزرگ‌ترین مزیت این نوع تلویزیون‌ها آن است که اشیای کوچک تصویر جزئیات بیشتری دارند و متن به خوبی دیده می‌شود. در کل، تصاویر باکیفیت‌تر هستند و زنده‌تر از تصاویر HDTV به نظر می‌رسند.

تصاویر ویدیویی Ultra HD در صورتی که آنها را پیدا کنید عالی هستند و شبکه‌های اینترنتی مانند نتفلیکس شروع به ارائه محتوای 4K کرده‌اند و محصولات بلوری که دارای کیفیت 4K هستند هم کم کم جای خود را در بازار پیدا می‌کنند.

اولین تلویزیون‌های 8K هم کم کم وارد بازار می‌شوند اما هنوز صحبت درباره آن‌ها زود است.

خلاصه: تلویزیون‌های Full HD 1080p هنوز هم مهم‌ترین میزان رزولوشن در میان تلویزیون‌های امروزی هستند، اما 4K به شکل فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به گزینه‌ای استاندارد است و اگر می‌خواهید از خرید مجدد در آینده صرف نظر کنید، گزینه بهتری به شمار می‌رود.

 

اگر می خواهید بیشترین رنگ را داشته باشید HDR تهیه کنید

HDR قابلیت جدیدی در تلویزیون‌های 4K Ultra HD بوده که مخفف محدوده پویایی بالا یا High Dynamic Range است. این نوع تلویزیون‌ها رنگ‌ها، کنتراست و شفافیت بیشتری را ارائه می‌کنند. برای این قابلیت جدید، تولیدکنندگان مختلف نام‌های جدیدی را برای مدل های خود ابداع کرده‌اند تا تفاوت آن‌ها با تلویزیون های 4K Ultra HD مشخص شود.

مدل‌های دالبی ویژن نسخه مرسوم‌تری از HDR هستند که توسط سازندگان صدای دالبی تولید شده است. به صورت فرضی، تلویزیون‌های تصویر دالبی باید معیارهای سختگیرانه‌تری را داشته باشند تا بتوانند محتوای HDR را پخش کنند که به نظر می‌رسد همینطور باشد.

در اینجا برخی سردرگمی‌ها در زمینه HDR وجود دارد. تمامی تلویزیون‌های HDR موجود در بازار از نوع HDR10 هستند اما عبارت دالبی ویژن تنها در دستگاه‌هایی یافت می‌شود که هم از استانداردهای فنی دالبی پیروی کرده و هم حق لایسنس را پرداخت کرده باشند. با این وجود دالبی ویژن به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعت است و در مدل‌ها گران قیمت برندهایی مانند ال جی، سونی، تی سی ال و ویزیو یافت می‌شود.

از سوی دیگر سامسونگ فرمت ویژه HDR خود را با نام HDR10+ معرفی کرده که کمی گیج کننده است. این فرمت با اینکه زاویه دید بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، اما استفاده از آن نسبت به دالبی ویژن زیاد رایج نیست.

Samsung 98 inch QLED 8K TV/تلویزیون ۹۸ اینچی QLED 8K سامسونگ

در حال حاضر برنامه‌هایی با کیفیت HDR چندان موجود نیستند، اما این امر در حال بهتر شدن است. امروزه فیلم‌های بسیاری با قالب بلوری آمده و کیفیت HDR در برخی از سایت‌های پخش فیلم ارائه گردیده است. برخی از 4K بلوری پلیرها اطمینان داده‌اند که کیفیت آنها قابل ارتقا به HDR است، اما پیش از خرید حتماً این مسئله را بررسی کنید. در نهایت اینکه برخی از شبکه‌های تلویزیونی قالب انحصاری خود در زمینه HDR را دارند که اچ ال جی نام دارد.

خلاصه: یک تلویزیون را تنها به خاطر پشتیبانی از قابلیت HDR خریداری نکنید، چرا که هنوز این استاندارد به طور کامل تثبیت نشده است. اما اگر می‌خواهید بهترین گزینه را تهیه کنید، نوع دالبی ویژن را بخرید، چرا که این فرمت به نظر می‌رسد در حال مرسوم شدن باشد.

 

نرخ نوسازی ؛ سریعتر بهتر است

نرخ نوسازی یا رفرش ریت که به صورت هرتز (Hz) بیان می‌شود، نشان می‌دهد که چند بار در هر ثانیه یک تصویر بر روی صفحه نمایش بازتولید می‌شود. نرخ نوسازی استاندارد 60 بار در هر ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه‌هایی که دارای اشیاء متحرک سریع هستند، نرخ نوسازی، 60 هرتز می‌تواند باعث ایجاد تاری و تلاطم شود، به خصوص در تلویزیون های ال سی دی HD. بنابراین برای ایجاد یک تصویر ثابت‌تر، تولیدکنندگان نرخ نوسازی را تا 120 هرتز (و در برخی موارد تا 240 هرتز) افزایش می‌دهند.

اسپیکر ادغام شده با نمایشگر تلویزیون/تلویزیون 65 اینچ ال جی/ speaker on display

از آنجایی که تصاویر ثانیه‌ای زیادی در محتوای اصلی ویدیو وجود ندارد، تلویزیون‌ها نرخ‌های نوسازی سریع‌تر را به شیوه‌های مختلفی اداره می‌کنند. یکی از روش‌ها این است که به سادگی تصاویر سیاهی بین تصاویر اصلی وارد کرده و با فریب چشم‌های بیننده باعث دیدن یک تصویر واضح‌تر و ثابت‌تر می‌شوند. یکی دیگر از تکنیک‌ها این است که تصاویر جدیدی را تولید و وارد می‌کنند نوعی حالت حرکت بین دو عکس مجاور هم را نشان داده و در طول نمایش، حرکت واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

دقت داشته باشید که اصطلاحاتی مانند «نرخ نوسازی موثر» به معنی آن است که نرخ واقعی فریم نصف میزان اعلام شده است؛به عنوان مثال یک «نرخ نوسازی مؤثر 120 هرتز» در واقع همان 60 هرتز است.

خلاصه: تلویزیونی با نرخ نوسازی کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید.

 

HDMI و اتصالات

سعی کنید به تعداد ورودی‌های HDMI یک دستگاه توجه کنید. تولیدکنندگان در راستای کاهش هزینه‌ها ممکن است ورودی‌های HDMI کمتری را در پشت دستگاه جاسازی کنند. این پورت‌ها می‌توانند سریعاً استفاده و پر شوند؛ با اضافه کردن یک باند صوتی، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی، تا همین حالا شما سه پورت را استفاده کرده‌اید.

خرید تلویزیون ال سی دی

اگر تصمیم گرفته‌اید که دل به دریا بزنید و 4K Ultra HD خریداری کنید، مطمئن شوید که پورت‌های این دستگاه از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کنند تا با منابع آینده Ultra HD سازگار باشد. بسیاری از تلویزیون‌ها در بازار فقط دارای یک پورت هستند که از طرح محافظت کپی 4K با عنوان HDCP 2.2 (حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا) پشتیبانی می‌کند. HDMI 2.1 هم کم کم در تلویزیون‌های 2019 دیده می‌شوند که علاوه بر پشتیبانی از 8K، باعث همگام‌سازی روان‌تری بین فریم‌ها در 4K هم می‌شود.

خلاصه: به دنبال حداقل چهار پورت HDMI باشید و اگر می‌توانید دستگاهی با پورت HDMI 2.1 تهیه کنید.

 

تلویزیون های صفحه خمیده: لازم نیستند

نوآوری دیگری که توجه خریداران را به خود جلب کرده، تلویزیون‌های خمیده هستند که بیشتر برای تلویزیون‌های OLED و LCDهای 4K به کار می‌روند. تولیدکنندگان این نظر را دارند که تجربه تماشای تلویزیون با این مدل‌ها نوعی تماشای همه جانبه می‌شود.

اما علاوه بر اینکه تلویزیون‌های خمیده هیچ مزیت فنی نسبت به دیگر انواع تلویزیون‌ها ندارند، بلکه دارای برخی نقاط ضعف کاملاً مشخص هم هستند. برای مثال، خمیدگی صفحه، کمی باعث اعوجاج تصویر می‌شود و زاویه دید در دسترس را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه بهترین حالت نمایش را برای کسانی که از روبرو تلویزیون می‌بینند کمی محدود می‌شود. مدل‌های ال ای دی همچنین کمتر احتمال دارد که روشنایی یکنواختی را در سراسر صفحه ارائه کنند.

راهنمای خرید تلویزیون

علاوه بر این‌ها، برخی از شرکت‌های آزمایش کننده گزارش داده‌اند که این خمیده بودن در درازمدت باعث خستگی بیننده می‌شود. در سویی دیگر، بسیاری از مالکان اولیه این نوع تلویزیون‌ها اعلام کرده‌اند که بعد از مدتی تماشای صفحه، تفاوت را احساس نمی‌کنند و اعوجاج تصویری را تشخیص نمی‌دهند. مدل‌های خمیده گران‌تر هم هستند؛ برای مثال، یک مدل LCD خمیده از نوع 4K حدود 200 دلار گران‌تر از مدل‌های صفحه تخت است.

خلاصه: تلویزیون‌های خمیده مدل‌هایی گران قیمت و منطبق با مد روز هستند که الزاماً هیچ مزیت بیشتری از نظر کیفیت تصویری ندارند. بسیاری از شرکت‌ها از تولید این مدل‌ها خودداری کرده‌اند.

 

تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی ؛ بسیاری از مدل ها در حال حاضر هوشمند هستند

تعداد روزافزونی از تلویزیون‌ها دارای قابلیت وای فای داخلی هستند تا کاربران به خدمات اینترنت وصل شوند و به پخش ویدئوهای مورد علاقه، دانلود فیلم‌های مورد نظر و همین طور بازی‌های ویدیویی یا حتی پست گذاشتن در فیسبوک بپردازند.

تفاوت تلویزیون هوشمند با معمولی

این نوع فناوری‌ها در حال بهینه شدن هستند. ویزیو، ال جی و اینک سامسونگ آیکون‌های کاربردی را در پایین تصاویر به نمایش می‌گذارند. روکو نوعی رابط کاربری برای تلویزیون‌های اقتصادی و به صرفه از قبیل هایسنس، تی سی ال و … به کار گرفته است. گوگل بستر تلویزیون اندروید خود را برای کمپانی‌هایی همچون سونی فراهم کرده است. برخی از تلویزیون های هوشمندتر دارای خدمات بیشتری نیز هستند.

خلاصه: قابلیت‌های هوشمند نوعی مؤلفه استاندارد در تلویزیون‌های امروزی است؛ بنابراین دیگر از آن به عنوان عامل مهمی برای خرید تلویزیون یاد نمی‌شود.

 

نسبت کنتراست تصویر: اعدادی غیرقابل اتکا

نسبت کنتراست تصویر به برخی از سطوح روشنایی گفته می‌شود که یک تلویزیون به نمایش می‌گذارد. نسبت کنتراست سایه‌ها را بهتر نشان می‌دهد و در نتیجه جزئیات بیشتری به دست می‌آید. اما روشی که تولیدکنندگان به اندازه‌گیری این نسبت می‌پردازند، متفاوت است. البته این ویژگی چنان بی‌اعتبار شده که اگر فروشنده‌ای خواست از این اعداد به عنوان حربه‌ای برای فروش به شما استفاده کند، هرچه زودتر مغازه‌اش را ترک کرده و از جایی دیگر خرید کنید.

 

Samsung Q900R - تلویزیون سامسونگ Q900R

روش اندازه‌گیری نسبت کنتراست در تمامی تلویزیون‌ها یکی است و راحت می‌شود اثبات کرد که چطور آن‌ها را با هم مقایسه کنید. با این وجود، باید فیلمی با صحنه‌های تاریک، مثلاً هری پاتر را در تلویزیون پخش کنید تا بهتر بتوانید سایه‌ها را در آن درک کنید. پیش از خرید یک تلویزیون میزان روشنایی، دقت تصویری و دیگر تنظیمات تصویر را آزمایش کنید و بعد به خرید بپردازید (حالت تماشای فیلم یا پخش سینمایی را در تلویزیون فعال کنید.)

خلاصه: می‌توان از ویژگی نسبت کنتراست صرف نظر کرد، چرا که این ویژگی در تمامی برندها یکسان نیست.

 

برای صدا یک ساندبار تهیه کنید

حتی بهترین و گران قیمت‌ترین مدل‌های تلویزیون‌ها هم یک پاشنه آشیل دارند: صدای ضعیف. این امر به خاطر باریک بودن صفحه‌های تخت تلویزیون‌ها است و اینکه دیگر جایی برای بلندگوهای بزرگ نیست که بتوان صدایی کامل را در تلویزیون داشت. بنابراین شما سه راه حل دارید؛ اول اینکه از هدفون استفاده کنید (که در آن صورت آدمی غیراجتماعی به نظر می‌رسید)، دوم اینکه یک سیستم صوتی مخصوص بخرید (که تنظیمات آن می‌واند باعث دردسر شود) یا اینکه یک ساندبار تهیه کنید.

ساندبار Alto 7 تی سی ال /TCL Alto 7

ساندبارها معمولاً با قیمت‌هایی کمتر از 300 دلار می‌توانند کیفیت سینمایی فیلم‌ها را ارتقا ببخشند و در عرض چند دقیقه نصب می‌شوند. مدل‌های جدیدتر به گونه‌ای هستند که زیر یک تلویزیون نیز قرار می‌گیرند و دیگر جلوی دید تلویزیون را مسدود نمی‌کنند. در تلویزیون‌هایی که روی دیوار قرار می‌گیرند نیز بسیاری از ساندبارها زیر پایه تلویزیون قرار می‌گیرند. برخی از شرکت‌ها نوعی باندهای صدا طراحی کرده‌اند که به صورت کشویی زیر تلویزیون نصب می‌شود.

خلاصه: تجربه تماشای فیلم‌ها و تصاویر ورزشی با اضافه شدن یک ساندبار بهتر می‌شود.

 


معرفی بهترین تلویزیون های 2019


در این بخش قصد داریم مرور کوتاهی بر بهترین تلویزیون های 2019 برندهای مختلف بازار از ال جی و سامسونگ گرفته تا تی سی ال و هایسنس داشته باشیم. البته باید گفت که برخی از این تلویزیون‌ها قیمت بسیار بالایی دارند که حتما این مورد را در نظر بگیرید.

 

بهترین تلویزیون سامسونگ: Q90R QLED

samsung tv / بهترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ در تلویزیون Q90 تمامی انتقاداتی که به مدل قبل شده بود را در نظر گرفته و محصولی را تولید کرده که دارای زوایای دید فوق‌العاده است و ویژگی Local Dimming باعث ایجاد رنگ‌های تیره عمیق بدون از دست دادن جزئیات می‌شود. تلویزیون Q90 می‌تواند تصاویری را تولید کند که کیفیتی معادل تلویزیون‌های OLED دارند و در آن‌ها شاهد رنگ‌های طبیعی هستیم. از نظر HDR هم این تلویزیون هوشمند سامسونگ می‌تواند به راحتی از یک دستگاه OLED پیشی گرفته و تصاویر با دامنه دینامیک و جزئیات خارق‌العاده را نمایش دهد. تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت این است که از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند.

 

بهترین تلویزیون ال جی: C9 OLED Series

lg tv / بهترین تلویزیون ال جی

یکی از تفاوت‌های اصلی این تلویزیون ال جی با نسخه قبلی خود، استفاده از پردازنده نسل دوم آلفا 9 است که با کمک هوش مصنوعی، تصاویر SDR و HDR باکیفیتی ارائه کرده و فرآیند آپ اسکیل کردن و پردازش را به صورت عالی و جزئیات فراوان انجام می‌دهد. مانند تمام تلویزیون‌های اولد، این دستگاه هم روشنایی کمتری نسبت به یک تلویزیون LCD ارائه می‌کند اما روشنایی همه چیز نیست. رنگ‌های تیره و پیکسل‌های دقیق که با تکنولوژی جدید این تلویزیون میسر شده است، باعث می‌شوند که شاهد عملکرد HDR چشمگیری باشیم. در این TV شاهد پشتیبانی از دالبی ویژن هستیم اما متاسفانه این دستگاه از HDR10+ پشتیبانی نمی‌کند.

 

بهترین تلویزیون ویزیو: P-Series Quantum X

vizio tv / بهترین تلویزیون ویزیون

این TV یکی از بهترین محصولات شرکت ویزیو محسوب می‌شود که دارای ویژگی‌های چشمگیر و کیفیت تصویر عالی است. درست است که رابط SmartCast چندان جالب نیست و اسپیکرهای تلویزیون هم چندان کارامد نیستند، اما این چیزی از ارزش‌های این تلویزیون کم نمی‌کند. اگر واقعا پول اضافی داشته و به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید، می‌توانید دنبال تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ بروید اما اگر کمی از نظر بودجه مشکل دارید، می‌توانید نگاهی به Vizio P-Series Quantum X داشته باشید که قطعا یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال تکنولوژی کوانتوم دات در دستگاه خود با قیمت تقریبا مناسب هستند.

بهترین تلویزیون سونی: A9G Master Series OLED

sony tv / بهترین تلویزیون سونی

A9G پرچمدار تلویزیون‌های سونی و جایگزین مستقیم A9F محسوب می‌شود. طراحی مینیمالیستی آن ویژگی‌های پیشرفته زیادی مثل پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس و … را پنهان می‌کند. این دستگاه صفحه نمایش باکیفیتی دارد که تصاویر را به بهترین شکل نمایش داده و سیستم صدای لرزشی آن هم جالب است. A9G عملکرد خارق‌العاده‌ای در آپ اسکیل کردن محتوای HD از خود نشان می‌دهد و تنها نکته منفی آن پشتیبانی نکردن از HDR10+ است. با پلتفرم اندروید آن هم می‌توان به راحتی کنار آمد.

بهترین تلویزیون تی سی ال: سری 6 R615 و R617

tcl tv / بهترین تلویزیون تی سی ال

اگر بودجه نامحدودی داشتید، قطعا به شما خرید یکی از تلویزیون‌های بالا را از برندهایی همچون سامسونگ، ال جی و سونی پیشنهاد می‌دادیم اما قطعا چنین چیزی برای اکثر افراد ممکن نیست و بودجه آن‌ها برای تلویزیون معمولا زیر 1000 دلار است. با در نظر گرفتن این موضوع باید بگوییم که تلویزیون تی سی ال بهترین دستگاهی است که می‌توانید در این بازه قیمت پیدا کنید. پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR در کنار رابط کاربری Roku از ویژگی‌های برجسته این TV محسوب می‌شوند. ارزش خرید این دستگاه با وجود داشتن چندین ایراد کوچک مثل کاهش جزئیات صحنه‌های تاریک و تنظیمات حرکتی محدود، بسیار زیاد بوده و قطعا با کیفیت تصویر خوب خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بهترین تلویزیون هایسنس: H8F

hisense tv / بهترین تلویزیون هایسنس

سری H8 هایسنس همواره سعی کرده تا بهترین کیفیت را با کمترین قیمت ارائه دهد که محصول جدید این شرکت هم از این قاعده مستثنی نیست. H8F بهترین محصول این شرکت در مقایسه با قیمتش است و از تکنولوژی انحصاری ULED استفاده می‌کند که طبق ادعای هایسنس، کیفیت بهتری را نسبت به تلویزیون‌های ال ای دی رقبا ارائه می‌دهد. از نظر کیفیت، H8F بهترین تلویزیون در رده قیمتی خود است و تصویری پرجزئیات و رنگ‌های تیره و واضح ارائه می‌دهد. تنها ایراد اصلی آن هم صدای نه چندان جالبش است که با خرید تجهیزات جانبی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

همانطور که مشاهده کردید، موارد متعددی وجود دارند که باید هنگام خرید تلویزیون در نظر گرفت. در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید تلوزیون را ارائه کرده و به موضوعات مختلفی مانند اندازه، نوع صفحه نمایش، نرخ بازسازی، رزولوشن و … بپردازیم. همچنین قبل از خرید می توانید در به یک فروشگاه اینترنتی معتبر سر زده و نقد و نظرات مخاطبین را نیز بررسی کنید. در نهایت هم مروری بر بهترین تلویزیون‌های 2019 کمپانی‌های مختلفی از جمله ال جی، سامسونگ و سونی داشتیم تا بتوانید بهترین تلویزیون را برای خرید انتخاب کنید.

علاقه‌مند به خرید تلویزیون هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار