گوشی موبایل

راهنمای خرید گوشی میان رده

گوشی‌های پرچمدار امروزه به طرز غیرقابل انکاری دوست‌داشتنی هستند. برای مثال به آخرین خانواده پرچمدار سامسونگ یا اپل نگاه کنید. اما مسئله‌ای که این گوشی‌ها را از چشم می‌اندازد، قیمت آن‌ها است. قیمت گوشی‌های پرچمدار نسبت به چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و بسیار از کمپانی‌ها به سمت ساخت گوشی‌های میان‌رده و در عین حال باکیفیت روی آورده‌اند. همچنین تمایل افراد به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت بیشتر شده است. زیرا بسیاری بر این باورند که این دست از گوشی‌ها نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند و پرداخت هزینه‌های چندهزار دلاری برای یک گوشی هوشمند، تصمیم به‌صرفه‌ای نیست.

صدالبته که گوشی‌های میان‌رده از نظر کیفیت ساخت و سخت‌افزار به رقبای پرچمدار خود نمی‌رسند اما وقتی هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شوند، شاید برتری‌هایی نسبت به آن‌ها پیدا کنند. پس اگر در نظر دارید که با خرید یک گوشی میان‌رده، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، با در ادامه مطلب همراه باشید تا به شما بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار را معرفی کنیم، اما قبل از آن با بررسی برخی تعاریف، نکاتی را درباره گوشی‌های میان‌رده گوشزد می‌کنیم.

گوشی هوشمند «میان‌رده» چیست؟

هنگامی که صحبت از گوشی‌های هوشمند میان‌رده می‌شود، معمولا صحبت از قیمت جهانی ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو است. بازار جهانی به سمتی پیش می‌رود که گوشی‌ها روزبه‌روز گران‌تر می‌شوند. برای مثال Huawei اخیرا گوشی تاشویی با قیمت ۲۰۰۰ یورو معرفی کرد. به طور خلاصه، برای گوشی‌های میان‌رده باید بازه‌ای را در نظر گرفت که حد وسط گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ها و ارزان‌ترین آن‌ها باشد که این بازه در بازار امروزی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو است.

از یک گوشی هوشمند میان‌رده چه انتظاری باید داشت؟

تقاضای هرکس از یک گوشی هوشمند متفاوت است و خوب است که شما هم نیازهای خود را از یک گوشی هوشمند در نظر داشته باشید. آیا ظرفیت باتری برایتان اهمیت دارد یا اینکه دوربین خوب را ترجیح می‌دهید؟

در هر صورت، پیشنهاد می‌شود که نگاهی به مشخصات فنی گوشی‌ها داشته باشید. پیشنهاد می‌شود که پردازنده قدرتمند را در اولویت‌هایتان قرار دهید تا بتوانید اکثر برنامه‌ها را (برای یک یا دو سال) به راحتی اجرا کنید. همچنین حافظه داخلی باید برایتان حائز اهمیت باشد. حافظه‌های کوچک معمولا در طولانی مدت باعث دردسر می‌شوند. مخصوصا زمانی که حجم نرم‌افزارها روزبه‌روز در حال افزایش است. برخی از گوشی‌ها درگاه microSD دارند که این قضیه را تا بخشی جبران می‌کند.

نباید فراموش کرد که چیزی که هنگام کار کردن با گوشی دائما به آن چشم دوخته‌اید، صفحه نمایش است. اکثر صفحه نمایش‌های به‌کاررفته در گوشی‌های میان‌رده امروزی کیفیت قابل قبولی دارند اما نباید نسبت به آن بی‌توجه باشید. پس قبل از خرید آن به نکات اشاره‌شده درباره صفحه نمایش آن توجه کنید.

اوضاع آیفون‌ها در گوشی‌های میان‌رده چطور است؟

اپل بیشتر تمرکز خود را روی گوشی‌های رده‌بالا و حرفه‌ای گذاشته است. هرچند که اخیرا با معرفی iPhone SE 2020 سعی کرده است دوباره وارد بازار گوشی‌های میان‌رده شود. دیگر مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون مانند iPhone 11 در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار نمی‌گیرند. iPhone SE 2020 با استفاده از آخرین نسل پردازنده‌های اپل که در گوشی‌های رده‌بالای خود آن را به کار برده است، قدرت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد، اما از ویژگی‌هایی مانند دوربین چندگانه، صفحه نمایش بزرگ و باتری خوب بهره نمی‌برد. برخی ممکن است این گوشی را انتخاب ایده‌آل خود بدانند.

6 – Samsung Galaxy A51

  • پردازنده: Exynos 9611 2.3GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۵ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 2400 x 1080
  • دوربین پشتی: 45 MP + 12 MP + 5 MP + 5 MP
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

خانواده Galaxy کمپانی سامسونگ تنها به سری‌های S و Note ختم نمی‌شوند. سری A این گوشی در موقعیت بسیار متفاوتی با سری‌های مذکور قرار دارد. این گوشی‌ها با ارائه قابلیت‌های رده پرچمدار و قیمت بسیار ارزان‌تر هواخواهان بسیار دارد و Galaxy A51 نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوشی Samsung Galaxy A51 یک گوشی با کاربردهای گسترده است که نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه صفحه نمایش خوب و قدرت پردازشی آن، تجربه نزدیک به یک گوشی پرچمدار را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این گوشی به نسبت دیگر گوشی‌های هم‌قیمت خود، عکس‌های بهتری می‌گیرد و اگر باتری برایتان حائز اهمیت است، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. پس اگر به دنبال یک گوشی با کارایی خوب و قیمت ارزان هستید، Galaxy A51 را حتما مد نظر داشته باشید.

5 – Google Pixel 3a

  • پردازنده: Snapdragon 670 2GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۵.۶ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 2220 x 1080
  • دوربین پشتی: 12.2 MP
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹

گوگل با عرضه Pixel 3a دوباره به بازار گوشی‌های میان‌رده بازگشت. این گوشی با هزینه کمتر، امکانات مورد نیاز یک گوشی میان‌رده را ارائه می‌دهد. عملکرد آن به نسبت قیمتش مناسب است و ظاهری دوست‌داشتنی دارد. صفحه نمایش آن نیز به نسبت برادران پرچمدارش بهتر و بزرگ‌تر است.

اگر نرم‌افزار بهینه و دوربین فوق‌العاده از اولویت‌هایتان در خرید گوشی میان‌رده است، Pixel 3a را حتما مورد بررسی قرار دهید. عکس‌هایی که با این گوشی گرفته شده‌اند فوق‌العاده به نظر می‌رسند و ویژگی Google Night Stand باعث می‌شود عکس‌های بی‌نظیری در شب ثبت کند. همچنین این گوشی تا سه سال بروزرسانی روز اول اندروید را دریافت می‌کند. پس اگر آن را خریداری کنید، تا چند سال از بابت دریافت بروزرسانی خیالتان راحت است.

4 – OnePlus 8

  • پردازنده: Snapdragon 865 2.84GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۵۵ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 2400 x 1080
  • دوربین پشتی: 48 MP + 26 MP (Wide) + 2 MP (Macro)
  • حافظه داخلی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

گوشی‌های OnePlus یکی از شگفتی‌های چند سال اخیر صنعت گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. به طوری که هربار این کمپانی گوشی جدیدی را معرفی می‌کند، از نظر نسبت کارایی به قیمت در صدر جدول قرار می‌گیرد. هرچند که گوشی‌های این کمپانی همواره بی‌نقص نبوده‌اند. برای مثال OnePlus 7T در دوربین مشکلات اساسی داشت، اما گوشی این نسل آن‌ها، یعنی OnePlus 8، تقریبا بی‌نقص است.

با وجود افزایش قیمت، OnePlus 8 همه مشکلات نسل قبلی خود را برطرف کرده و در زمینه‌های دیگر نیز بهتر شده است. بهره‌گیری از یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های موبایل امروز، یعنی Snapdragon 865، باتری با ظرفیت بزرگ و صفحه نمایش ۹۰ هرتزی، از ویژگی‌های این موبایل است که شاید در گوشی‌های دیگر موجود در لیست پیدا نشود. OnePlus 8 برای افرادی که نزدیک‌ترین تجربه به یک گوشی پرچمدار را می‌خواهند، انتخاب مناسبی است.

3 – Motorola Moto G8 Power

  • پردازنده: Snapdragon 665 2GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۴ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 2300 x 1080
  • دوربین پشتی: 16 MP + 8 MP (Wide) + 8 MP (Zoom) + 2 MP (Macro)
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰

پیش‌تر نیز گوشی‌های Motorola در میان گوشی‌های میان‌رده پیشنهاد می‌شد، اما G8 Power بهترین آن‌ها است. از نظر قیمت، این گوشی در اصل یک گوشی ارزان محسوب می‌شود و حتی از سطح میان‌رده نیز ارزان‌تر است. پردازنده Snapdragon 655 پاسخگو اکثر نیازهای شما خواهد بود و دوربین آن نیز قادر است تصاویر خوبی را به ثبت برساند.

بهترین عملکرد Moto G8 Power در زمینه باتری است. این گوشی قادر است ۲۲ ساعت ۲۷ دقیقه بی‌وقفه ویدئو پخش کند. پس اگر باتری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شماست، Moto G8 Power انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

2 – Apple iPhone SE 2020

  • پردازنده: A13 Bionic 2.65GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۴.۷ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 1334 x 750
  • دوربین پشتی: 12 MP
  • حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸/۵۱۲ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: iOS 13

در ابتدای مطلب به گوشی جدید میان‌رده اپل اشاره کردیم. iPhone SE 2020 ارزان‌ترین گوشی اپل تابه‌حال است. با وجود اینکه قیمت آن کمی بیش از نصف iPhone 11 است، iPhone SE 2020 از همان پردازنده قدرتمندی استفاده می‌کند که در گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت اپل به کار رفته است. دوربین آن نیز تصاویر خوبی ثبت می‌کند. یکی از نقص‌های این گوشی، ضعیف‌تر بودن باتری آن به نسبت استانداردهای امروزی است که این موضوع به لطف شارژر پرسرعت ۱۸ واتی آن تاحدودی برطرف می‌شود. iPhone SE 2020 برای افرادی که علاقه‌ای به گوشی‌های بزرگ و سنگین ندارند نیز انتخاب خوبی است.

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت iPhone 11 بپردازید و مشکلی با از دست دادن دوربین و طراحی آن ندارید، iPhone SE 2020 می‌تواند انتخابی خوبی برای شما باشد.

1 – Xiaomi Mi Note 10

  • پردازنده: Snapdragon 730G 2.2GHz
  • اندازه صفحه نمایش: ۶.۴۷ اینچ
  • وضوح صفحه نمایش: 2340 x 1080
  • دوربین: 108 MP + 12 MP (Zoom) + 20 MP (Wide) + 2 MP (Macro)
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: اندروید ۹

گوشی‌های این هیولای چینی هنوز در برخی کشورها به فروش نمی‌رسند، اما کارایی آن‌ها در قبال قیمت ارزانشان تحسین و توجه خیلی‌ها را به همراه داشته است. Mi Note 10 در این زمینه یکی از بهترین گوشی‌های Xiaomi به حساب می‌آید.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن، یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند است و تنها اختلاف اندکی با گوشی‌های گران‌قیمتی مثل Samsung Galaxy S20 Ultra دارد. بهره‌گیری از پردازنده Snapdragon 730G نیز نشان می‌دهد که این گوشی در اکثر کارها توانمند است. باتری آن در هنگام پخش فیلم ۲۳ ساعت دوام می‌آورد.

چیزی که این گوشی را به یک انتخاب فوق‌العاده تبدیل می‌کند، قیمت آن است که به حدود نصف هزینه گوشی‌های پرچمدار امروزی می‌رسد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار