امنیت و امنیت وباینترنت و وبفروشگاه های کلاه بردار

مشکلات خرید و فروش آنلاین در یک وب سایت ایرانی بدون پاسخ است! دست کلاه برداران باز است ؟

سیستم خرید و فروش آنلاین، چه در مورد کالاهای نو چه در زمینه محصولاتی که قبلا مورد استفاده قرار گرفته و به صورت دست دوم به فروش می رسند، یک ایده بسیار جالب بود که سر و کله آن به وضوح از دهه 80 خورشیدی در ایران پیدا شد. اما متاسفانه از آنجایی که بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در ایران همواره وارداتی بوده و آن هم بدون کپی برداری اصولی و اجرای قوانین دلخواه “من درآوردی”، این بخش نیز به مانند دیگر قسمت های مرتبط با دنیای IT، دارای ایراداتی است.

امروزه تقریبا تمامی کشورهای جهان دارای “اپلیکیشن” و یا “وب سایت های” خرید و فروش آنلاین هستند که مردم و کاربران رهبری اصلی آنها را بر عهده دارند. در ایران نیز چند مجموعه در این راستا فعالیت می کنند که از خرید فروش خودرو گرفته تا شیر مرغ، در آنها یافت می شود. مجموعه هایی مانند “دیوار” و “شیپور” که بارها مورد آزمایش ما نیز قرار گرفته اند، از جمله معتبر و بهترین رسانه های خرید و فروش آنلاین هستند که قوانین آنها بسیار ساده بوده و کاربران با حداقل دردسر، می توانند محصولات مورد نظر خود را خریداری کرده و یا به فروش برسانند.

اما همانطور که در ابتدای متن نیز بدان اشاره شد، برخی از مجموعه های یاد شده دارای مشکلاتی هستند که از جمله آنها می توان به وب سایت “ایسام” اشاره کرد. هر چند که این وب سایت پیش از برخی از مجموعه های محبوب امروز کار خود را آغاز کرده است، اما در عمل دارای کاربران و بازدید کنندگان کمتری است. از جمله مشکلاتی که این وب سایت به کاربران تحمیل کرده است، تخطی از قوانینی است که اصولا وجود خارجی ندارند!

در بخشی از قوانین وب سایت، در صورت ارسال جنس اشتباه، مانند محصولی که تصویر آن در حین فروش اشتباها فرستاده شده و یا زمانی که مشخصات کالای ارسالی با مندرجات در آگهی همخوانی نداشته باشد، و مواردی از این دست، فرد آگهی دهنده تا مدتی نمی تواند در وب سایت به فعالیت مشغول باشد. اما در مواردی، شاهد مسدود سازی اشتباه برخی از کاربران این وب سایت هستیم که حتی پس از مذاکرات فراوان، مسئولان زیر بار نرفته و حساب کاربر همچنان مسدود باقی می ماند. در این حالت برای شما پیامی ارسال می گردد، بدین مضمون:

اما این در حالی است که شما نه خریدی انجام داده و نه جنسی را در این وب سایت به فروش گذاشته اید! همانطور که گفته شد، متاسفانه مکاتبه با مسئولان این وب سایت نیز بی نتیجه است و آنها با اعلام آنکه این مسئله را پیگیری کرده و به زودی به شما اطلاع می دهیم، از پاسخ و یا رفع ایراد اجتناب می کنند. در نتیجه شماره موبایل و یا ایمیل شما می تواند برای همیشه و بدون هیچ دلیلی از سوی ایسام مسدود گردد. شایان ذکر است که تصویری که در بالا مشاهده می کنید، حاصل بی نتیجه مکاتبه هایی است که از سال 2015 تا کنون صورت گرفته است! اما مسئله ای که در این میان جلب توجه می کند، یک طرفه شدن حساب کاربری این دسته از کاربران است؛ بدین صورت که به شما امکان فروش داده نشده اما امکان خرید فراهم است؛ اگر کاربری به گفته شما پیش از این به دلیل تخلف در فروش یا ارسال کالا، مسدود و یا تنبیه شده است، چه دلیلی برای فعالیت آن در وب سایت وجود دارد؟ دست کم از نظر مسائل عرفی، اگر یک کاربر چنین خطایی مرتکب شده باشد، بهتر است برای همیشه از خرید و فروش در وب سایت منع شود. به هر حال هنوز علت این مسئله روشن نشده و به شما توصیه می کنم که برای شروع کار می توانید از وب سایت و اپلیکیشن های دیگر استفاده نمائید.

همینطور که خیلی از دوستان گرفتار این مشکل به نحوه های مختلف یا کالاهای مختلف باید بگم ایسام واقعا یک سایت با مدیریت ضعیف یا بهتر بگم بدون مدیریت و غیر قابل اعتماد میباشد. من خودم مدتی در این سایت فروشنده بودم و اصلا به قوانین خودشون هم احترام نمیذارن به عنوان نمونه شخصی یک برد الکترونیکی با یک سری لوازم جانبی همرا آن از من خریداری کرد نزدیک دو هفته به عنوان اینکه برد اشکال دارد طرح شکایت کرد و برد را نزد خودش برای انجام پروژه دانشجویی نگاه داشت حتی گروه حل اختلاف وقتی رای به عودت داد بعد از واریز هزینه برگشت توسط من باز هم 4 روز بعد کالا را عودت داد در حالی که قانون خود ایسام میگه اگر بعد از 48 ساعت عودت نشد پول را به حساب من باید میریختند بعدش که عودت کرد کالا را دیدم یکسری از لوازم جانبی آن را نفرستاده و به پشتیبانی اعلام کردم ولی پشتیبانی نه تنها اعلام من را اقدامی نکرد بلکه بعد از اعلام من پول خریدار را برگشت زد . حتی چند بار هم خرید کردم از این سایت که متاسفانه با عدم مدیریت این سایت مواجه شدم. سایتهای دیوار و شیپور خیلی بهتر هستند.گول سایت ایسام را نخوردید

یکی دیگر از مشکلات پرداخت پول مثلا یکی از دوستان ۱میلیون تومان کالا در تاریخ۲۶ اسفند فروش داشت خریدار ۲۸ تایید کرده از ۲۸ اسفند پول رو درخواست کردم الان  17 فروردین ریالی به حسابم نیومده در صورتی که سامانه پایا در ایام نوروز هم کار میکنند و مشکلی برای جابه جای پول ندارند شما حساب کن چند نفر و چند میلیون تومان اینجوری در حساب ایسام قراره تا آخر تعطیلات بلوکه بشه و این وسط سایت ایسام چقدر سود گیرش میاد اونم با پول امانی مردم

و همچنین در بروز رسانی های جدید سایت بلکه نه معایب سایت بر طرف شده بلکه بیشتر هم شده در سایت ثبت نام کرده و از ایمیل خام و شماره خام استفاده کرده و حتی خرید هایی با مبالغ 20 تا 50 هزار تومن هم خرید کرده که هیچ مشکلی نداشته وهمچنین محصولاتی برای فروش گزاشته و به فروش رفته بعد از فروش کالا و گذاشتن کد رهگیری تو سیستم و برای ورود دوباره به سیستم حساب کاربریه ما توسط مدیریت غیر فعال شد تصویر زیر

جالبه هنگام خرید کردن ما یا گذاشتن محصول برای فروش حساب کاربریه ما غیر فعال نشده بود و یا مسدود تا ما کالایی فروختیم و هنگام درخواست مبلغ شد حساب کاربریه ما مسدود شد به اینماد شکایت کرده ولی جواب این بود که شما توافق نامه کاربری که ایسام حق دارد هر وقت دلش خواست حساب کاربریتو مسدود کنه و شما هیج گونه حقی درباره حساب کاربری و موجودی و فروشگاهتون در ایسام ندارید واقعا که عالیه پس وقتی که تیکت شرایتو قوانینو میزنید حتما بخونید  البته فایده نداره تو یک لحظه تعقیرش میدن و کلی تبصره ازافه میکنند  جالبه که هنگام خرید کالا  حساب ما مسدود نشد و بعد که کالایی فروختیم یه هو حساب ما مسدود شد و بعد از کلی تماس که گفتن لینک تاهد نامه چاپ کنید پر کنید  برو دفتر ثبت اسناد گواهی امضا و محل سکونت و همچنین از محل سکون حالا خانه ماله خودتونه یا مستاجرین از قول نامه کپی بگیر تو هون دفتر تمامی مدارک را در محضر ثبت اسناد برابر اصل کنید و قبض آب و برق و تلفن و کپی کارت ملی و شناسنامه همینطور  بعد برای ما بفرستین تا حساب کاربریتون باز بشه تازه جریمه 500 هزار تومنی که وقت ایسامو گرفتی نیز باید پرداخت کنید مگه میخواین وام بدید یا نونمونو بدید این مسخره بازیا چیه کالایی که من فروخته بودم قیمتش 285 هزار تومن بود با تعرفه ایسام و پست کم کنید میشود 220 هزار تومن برای من میموند حالا جدا از تعرفه فضایی این سایت که حرفی نزنم بهتره اینو همه میدونن حساب من بسته بود گفتم باشه میفرستم حسابمو باز کنید کار کنم بعد از حسابم کسر کنید پولی بهم ندید همینطوری میخواستم امتحانشون کنم گفتن نه به هیچ وجهه مدیریت گفته میرید بانک ملی یه فیش 3 فبزه پرداخت به فلان شماره حساب که تو تاهد نامه نوشته شده پرداخت میکنید و با مدارک که آماده شده نزد ما میفرستین  این دیگه تمام کارشون بود پس در خریدو فروش مراقب این چنین کار ها باشد از کلاه برداری های فروشندگان که دیگه نگویم اونطوری باید 1000 تا مقاله در باره کلاه برداری های فروشندگان و پشتیبانی ضعیف و مدیریت توهمی که انگار مسئول ستاد مشترک جنگه فقط تو توهمه  بجای این توهمات بخش پشتیبانی و شکایت رو درست کنید  با حل اختلاف که هیچی حالیش نیست و فقط رای به فروشنده میده تا پول به حساب فروشنده بره و ایسام پول سانت فضاییش رو بگیره فقط همین اگر مشکلی براتون تو این سایت پش اومده یا حتی نیومده با ما در میون بگذارید توضیهات زیاد بود برای این که مقاله طولانی نشه مجبور بودیم کوتاهش کنید  اگر وب سایتی مشابه به هر نحو میشناسید با ما در میون بگذارید با تشکر

توضیح تکمیلی برای کاربران :

دوستان گرامی این مسئله اصلا ربطی به ما نداشت. تعدادی از کاربران پیام داده بودند و در مسیر های تجربی خودمون مشاهده کردیم که چنین مشکلاتی که درج شده وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم که با ایسام تماس بگیریم و مشکل رو حل بکنیم.اما متاسفانه پاسخ مناسبی ندادند. خیلی بد پاسخ دادند .البته این مشکل ابعاد بزرگتری دارد که به دلیل نبود اسناد معتبر نتونستیم بهش بپردازیم. هر جا که همچین مسائلی وجود داشته باشد قطعا به عنوان یک رسانه وظیفه پیگیری داریم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار