نقدوبررسی انواع دوربین

نقد و بررسی دوربین DSLR مدرن کانن: Canon EOS 200D Kit 18-55mm IS STM Digital Camera

نقد و بررسی Canon EOS 2000D Digital Camera With 18-55mm IS II Lens
مدل «2000D» در سری دوربین‌های مبتدی DSLR کانن قرار می‌گیرد. این مدل را کمپانی مشهور «کانن» (Canon) تولید کرده است و همراه آن  لنز 18-55 میلی‌متر ارائه می‌شود. 18-55  لنز نرمالی است که می‌توانید با آن محدوده‌ی قابل‌قبولی را هنگام عکاسی پوشش داده و عکس‌های واضح و باکیفیتی ثبت کنید. برای توضیح درباره‌ی مشخصات فنی این دوربین باید گفت که 2000D با برخورداری از عالی‌ترین سطح تنظیمات دستی و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های به‌روز دوربین‌های دیجیتال و همچنین قیمتی به‌صرفه و مناسب، نزد مشتاقان عکاسی و آنان که در ابتدای راه عکاسی حرفه‌ای هستند، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. دوربین کانن «EOS 2000D» از حسگر 24.1 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر +DIGIC 4 بهره می‌برد که ترکیب این دو، ثبت تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را حتی در شرایط نوری ضعیف تضمین خواهد کرد. این دوربین خوش‌دست، 475 گرم وزن دارد. سمت راست بدنه‌‎ی این دوربین، یک برآمدگی دارد تا راحت‌تر در دست جای گیرد. Canon EOS 2000D دارای یک صفحه‌نمایش LCD در اندازه‌ی سه‌اینچ با دقت ۹۲۰۰۰۰ نقطه و چشمی اپتیکال است. عکس‌ها و فیلم‌های ضبط‌شده‌ی این دوربین، روی کارت حافظه‌ی SD ذخیره می‌شوند. این دوربین قیمتی به‌صرفه دارد و کانن با طراحی آن، کاربران مبتدی را نشانه گرفته است تا با استفاده از آن اولین قدم را در دنیای عکاسی بردارند و مهارت‌های خود را به چالش بکشند. دوربین 2000D دامنه‌ی حساسیت ۱۰۰-۶۴۰۰ دارد و البته تا ۱۲۸۰۰ هم قابل‌ارتقا است. وجود قابلیت سلف‌تایمر باعث می‌شود بتوانید دوربین را در محل دخواه خود قرار داده و بین 2 تا 10 ثانیه بعد به صورت خودکار عکس بگیرد. درمجموع این دوربین برای کاربرانی که تازه عکاسی را شروع می‌کنند گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید.
نقاط قوت

  • طراحی ارگونومیک
  • حسگر قدرتمند

شرکت کانن (canon)، همواره دوربین‌های دیجیتال باکیفیتی را تولید و به بازار عرضه کرده است. این شرکت توانسته است با ارائه دوربین‌های دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری، بخش بزرگی از بازار این وسایل را تصاحب کند. در این میان دوربین‌های سری EOS کانن از محبوب‌ترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند. امروز قصد داریم به معرفی سبک‌ترین دوربین سری EOS کانن یعنی دوربین Canon EOS 200Dبپردازیم. این دوربین مدرن در تاریخ Jun 29, 2017 به بازار عرضه شد و در مدت کمی مورد استقبال علاقه‌مندان به عکاسی قرار گرفت. دوربین Canon EOS 200D یکی از دوربین‌های DSLR سایز متوسط این شرکت است که به همراه یک کیت لنز 18-55 میلی‌متری به بازار عرضه شده است. در ادامه این مقاله تک تک ویژگی‌های این دوربین را زیر ذره‌بین قرار دهیم. چنانچه قصد خرید این دوربین را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بدنه خوش ساخت و متفاوت دوربین Canon EOS 200D !

طراحی بدنه دوربین Canon EOS 200D، تفاوت‌های زیادی با سایر دوربین‌های سری EOS این شرکت دارد. دوربین Canon EOS 200D، ابعادی حدود 123*93*70 میلی‌متر دارد. وزن این دوربین بدون لنز 453 گرم و به همراه لنز 621 گرم است که نسبت به سایر دوربین‌های DSLR این شرکت کاهش چشمگیری داشته است. این دوربین برخلاف بسیاری از دوربین‌های DSLR شرکت کانن (Canon)، که تنها در یک رنگ مشکی به بازار عرضه می‌شدند، در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است. بخش عمده بدنه دوربین Canon EOS 200Dاز جنس رزین پلی کربنات به همراه فایبرگلس ساخته شده است. متاسفانه دوربین Canon EOS 200Dدر برابر شرایط نامطلوب محیطی مانند رطوبت و گرد وغبار مقاومت ندارد و لازم است تحت این شرایط از دوربین خود مراقبت کنید.

سنسور و پردازنده قدرتمند دوربین Canon EOS 200D

شرکت کانن (canon) یک سنسور CMOS قطع APS-C را در دوربین Canon EOS 200D به کار گرفته است. این سنسور دقتی حدود 24 مگاپیکسل دارد که امکان ثبت تصاویر باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. سنسور قدرتمند DIGIC 7 وظیفه پردازش اطلاعات این دوربین را برعهده دارد و قادر است با سرعت بالا اطلاعات ثبت شده توسط سنسور را پردازش کند و آن‌ها را در فرمت‌های گوناگون ذخیره کند.

لنز زوم ارائه شده به همراه دوربین Canon EOS 200D

به همراه دوربین Canon EOS 200Dیک لنز زوم (Zoom) با فاصله کانونی 18 تا 55 میلی‌متر ارائه شده است. این لنز با قرارگیری در دسته لنزهای واید (Wide) و نرمال (Normal)، قابلیت ثبت تصاویربا کیفیت واید (wide) ، پرتره و … را داراست. این لنز قابلیت نصب بر روی تمامی دوربین‌های دارای مانت EF و EF-S را دارد.

دیافراگم لنز دوربین Canon EOS 200D، در بازترین حالت خود f/4-5.6 و در بسته ترین حالت خود f/22-38 را داراست. محدوده وسیع دیافراگم این لنز، ضمن اینکه امکان تغییر میزان نور ورودی را برای شما فراهم می‌کند، قابلیت تغییر عمق میدان تصویر را برای شما میسر می‌سازد.

قابلیت‌های تصویربرداری با دوربین Canon EOS 200D

این دوربین با داشتن سنسور 24 مگاپیکسلی ، تصاویری با حداکثر روزلوشن 6000*4000 پیکسل را به ثبت می‌رساند. تصاویر این دوربین پس از پردازش، در دو فرمت JPEG و RAW ذخیره می‌شوند. سطح کیفی تصاویر JPEG در این دوربین NORMALیا FINE می‌باشد. همانطور که می‌دانید تصاویر دارای فرمت تصویر خام RAW، قابلیت ویرایش‌های گوناگونی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و این امکان را به وجود می‌آورند تا عکاس تصاویر خود را به آسانی ویرایش نماید.

قابلیت عکاسی متوالی از قابلیت‌های کاربردی Canon EOS 200Dاست. این دوربین قابلیت ثبت عکس‌های پیاپی تا 5 فریم بر ثانیه را داراست.

همچنین امکان ثبت تصاویر با تایمر اتوماتیک از دیگر قابلیت‌های کاربردی دوربین Canon EOS 200D است و می‌تواند در فواصل زمانی 2 تا 10 ثانیه تصاویر را ثبت کند.

امکانات دوربین Canon EOS 200Dتنها در عکسبرداری خلاصه نمی‌شود و ضبط فیلم‌های باکیفیت از دیگر قابلیت‌های اصلی دوربین Canon EOS 200D است. دوربینCanon EOS 200D ، می‌تواند در کیفیت‌های HD (720*1280) و Full HD (1920*1080) فیلم ضبط کند. سرعت فیلمبرداری این دوربین Canon EOS 200D می‌تواند 24، 25، 30، 50 و 60 فریم بر ثانیه باشد. این فیلم‌ها در فرمت MP4 ذخیره می‌شوند. همچنین امکان ضبط فیلم با فرمت MOV نیز در دوربین Canon EOS 200D وجود دارد.

لازم به ذکر است میکروفن استریو این دوربین، صدا‌های محیط را در حین فیلمبرداری بر روی فیلم ها ضبط می‌کند. همچنین بلندگوی مونو تعبیه شده در دوربین Canon EOS 200D وظیفه پخش صداهای دوربین Canon EOS 200Dرا برعهده دارد.

نمایشگر باکیفیت دوربین Canon EOS 200D

شرکت کانن (canon)، یک نمایشگر (monitor) نوع TFT LCD با ابعاد 3 اینچ را در دوربین Canon EOS 200Dاستفاده کرده است. این مانیتور قابلیت تغییر زاویه را داراست و قابلیت کنترل لمسی (touch) نیز در آن وجود دارد. همچنین می‌توانید تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را با این مانیتور تماشا کنید و نیز تنظیمات دوربین را به دلخواه تغییر دهید.

دوربین Canon EOS 200Dهمچنین به یک منظره‌یاب اپتیکال (آینه پنج وجهی) با پوشش 95 درصد مجهز است که دارای ضریب بزرگنمایی 0.54 برابر است.

حساسیت (ISO) و سرعت شاتر

حساسیت (ISO) یکی از مواردی است که در میزان نور عکس‌ها تاثیرگذار است. محدوده حساسیت دوربین Canon EOS 200D در محدوده 100 تا 25600 تغییر می‌کند که تا 51200 نیز قابل ارتقاست. با وجود این محدوده ISO در شما می‌توانید در شرایط نوری مختلف تصویربرداری کنید و تصاویری با نور مناسب ثبت کنید.

سرعت شاتر دوربین Canon EOS 200D در کمترین حالت 30 ثانیه و در بیشترین حالت 1/4000 ثانیه است که سبب می‌شود در هنگام عکسبرداری از سوژه‌های متحرک تصاویر شما تار نشوند.

لازم به ذکر است که تراز سفیدی در دوربین Canon EOS 200Dدارای 6 حالت است و به صورت دستی نیز قابل تنظیم است.

سیستم فوکوس و لرزشگیر لنز دوربین Canon EOS 200D

لرزشگیر اپتیکال یکی از ویژگی‌های مهم لنز دوربین Canon EOS 200Dاست. این ویژگی سبب میشود تا لرزش‌های دست سبب افت کیفیت تصاویر و فیلم‌های ضبط شده نشود.

سیستم فوکوس خودکار این لنز دارای حالاتی مثل Contrast Detect Sensor (حسگر تشخیص کنتراست)، Phase Detect (تشخیص فاز)، Multi-area (چندگانه)، Center(مرکزی)، Selective single-point (تک نقطه انتخابی)، Tracking (دنبال کننده)، Single (تکی)، Continuous (مداوم)، Touch (لمسی)، Face Detection (تشخیص چهره) و Live View (نمایش زنده) است.

به غیر از فوکوس دستی اتوماتیک، فوکوس دستی دائمی نیز از قابلیت‌های این لنز است.

اتصالات Canon EOS 200D

دو دسته اتصالات باسیم و بی‌سیم در دوربین Canon EOS 200Dتعبیه شده است.

قابلیت‌های بی‌سیم این دوربین شامل وایفای (Wifi) ، بلوتوث (bluetooth) و NFC است که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون نیاز به کابل و … ، دوربین خود را به لپ تاپ، تلویزیون و دیگر دستگاه‌های دیجیتال وصل کنید و از این طریق راه فایل‌های خود را انتقال دهید.

اتصالات باسیم دوربین Canon EOS 200Dشامل یک پورت USB (از نوع USB 2.0) و نیز پورت micro-HDMI می‌شود که به وسیله آن‌ها و کابل‌های مربوطه می‌توانید فایل‌های ذخیره شده بر روی دوربین را انتقال دهید. البته به وسیله این راه‌های ارتباطی قادر هستید از راه دور و به وسیله تلفن همراه خود دوربین را کنترل کنید.

باتری Canon EOS 200D

باتری مدرن دوربین Canon EOS 200D، یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد آن است. شرکت کانن (canon) ، یک باتری نوع لیتیوم-یونی مدل LP-E17 را در دوربین Canon EOS 200Dبه کار گرفته است. با هربار شارژ کامل این باتری قادر هستید 650 تصویر را ثبت کنید.

سایر قابلیت‌های مهم دوربین Canon EOS 200D

فلاش داخلی: فلاش داخلی از قابلیت‌های مهم دوربین Canon EOS 200Dمحسوب می‌شود. این قابلیت در محیط­های کم­نور بسیار ضروری است. فلاش داخلی این دوربین حالت بالا جهنده دارد و می‌تواند کمبود نور محیط را تا 9.8 متر (در حساسیت 100) جبران کند.

حالت­‌های نور سنجی: از دیگر ویژگی‌های دوربین Canon EOS 200D، می‌­توان حالات نورسنجی چندگانه، مرکزگرا، قسمتی و نقطه‌ای را ذکر کرد.

ذخیره‌­سازی: دوربین Canon EOS 200Dهمانند بسیاری از دوربین‌های DSLR کانن فاقد حافظه داخلی است و تصاویر و فیلم‌های ضبط شده را بر روی کارت‌حافظه نوع SD، SDHC و SDXC ذخیره می‌کند.

محتویات جعبه: به همراه دوربین ­ Canon EOS 200Dلوازم جانبی این دوربین نیز عرضه شده است. در بسته­‌بندی دوربین Canon EOS 200Dبه همراه بدنه دوربین Canon EOS 200D، یک عدد لنز 18-55 میلی‌متری، یک عدد باتری مدل LP-E17 ، شارژر مخصوص باتری، کابل USB و بند گردنی قرار داده شده است.

علاقه‌مند به خرید دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 2000D به همراه لنز 18-55 میلی متر IS IIهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار