تجهیزات اینترنت

نقد و بررسی مودم روتر تندا D301 v2

مقدمه

شرکت تندا بعنوان یکی از پیشگامان در تأمین تجهیزات و ملزومات شبکه شناخته می شود. نوآوری روح فناوری تندا می باشد. مأموریت و رسالت این شرکت عبارت است از شبکه ای سریع، امن و هوشمند در هرکجا و هر زمان. محصولات تندا شامل تجهیزات شبکه ی خانگی، شبکه تجاری، سوئیچ، CPE، Gateway، خطوط قدرت، ارتباطات موبایل، دوربین هایIP و… می باشد. از جمله این محصولات می توان به مودم روتر وایرلس 4 پورت تندا D301 ADSL2+ اشاره نمود که ابزاری امن، سریع و آسان را برای ایجاد یک شبکه ی خانگی همراه با دسترسی سریع به اینترنت از طریق خط مشترک دیجیتال پرسرعت (DSL) با قیمیت مناسب در میان قیمت مودم روترهای هم رده برای شما فراهم می آورد. با نقد و بررسی مودم روتر تندا D301 v2 همراه ما باشید.

نقد و بررسی مودم روتر تندا D301 v2: طراحی و کیفیت ساخت

مودم روتر تندا D301 v2یا Tenda d301v2 با ابعاد 171.61*111.16*34.47mm ظاهری زیبا و جمع و جور، وزن کم، بدنه با کیفیت، چهار عدد پورت شبکه، یک عدد پورتUSB، یک عدد پورتDSL، دکمه های WLAN وWPS و سوئیچ خاموش/روشن، یک تجهیز چندمنظوره و ایده آل برای منزل و محل کار می باشد.مودم روتر تنداD301 با برخورداری از یک مودمADSL داخلی، با اکثر سرویس دهندگان اینترنتADSL سازگار است. این دستگاه با بهره گیری از دو آنتن خارجی با قدرت 5dBi می تواند فضای گسترده ای را در منزل یا دفتر کار پوشش دهد. بعلاوه فناوری MIMO کمک کرده تا با استفاده از انعکاس سیگنال، نقاط کور کاهش یافته، راندمان وایرلس افزایش پیدا کند، نرخ مخابره ارتقاء یافته و پوشش و پایداری تثبیت شود. همچنین قادر است سرعت بیش از 300 مگابیت در ثانیه را برای تقاضاهایی همچون انتقال فایل های بزرگ، تماشا و پخش آنلاین فایل های ویدئویی HD و بازی چند نفره را تأمین نماید. این دستگاه از ویژگی های پیشرفته ای همچون IPv6 ،TR069 ،SNMP ، چند پخشی، تونل IP ،USB برای به اشتراک گذاری، سرویس IPTV، کنترل های مخصوص والدین و … برخوردار است. بعلاوه، با استفاده از مودم روتر وایرلس tenda d301v2 (تندا D301 v2) می توانید از طریق رابط ATM یا رابط اترنت به اینترنت متصل شوید. سرعت اتصال وایرلس مودم روتر تندا D301 v2 بیش از 8 برابر و دامنه ی فرکانسی آن بیش از 6 برابر تجهیزات 802.11g می باشد.

نقد و بررسی مودم روتر تندا D301 v2: ویژگی های پیشرفته

مودم روتر Tenda d301v2 با تأمین سرعت وایرلس بیش از300مگابیت در ثانیه امکان تماشا و پخش آنلاین ویدئوHD و بازی آنلاین را علاوه بر کاربردهای اینترنتی فراهم می آورد. همچنین با ترکیبی از مودم ADSL2+، روتر باسیم، روتر بی سیم و سوئیچ، بعنوان یک دستگاه چند منظوره خود را معرفی نموده است. مودم روتر تندا D301 v2 با بهره گیری از پورت USB به شما اجازه می دهد تا علاوه بر این که به فایل ها روی یک هارد درایو USB دسترسی داشته و آن ها را به اشتراک بگذارید، می توانید از طریق رایانه به یک پرینتر USB متصل شوید. با توجه به امکانات و قابلیت های گفته شده قیمت مودم روتر D301 v2 تندابسیار مناسب و رقابتی در نظر گرفته شده است

مودم روتر تندا D301 v2 با بهره گیری از فناوری QoS پیشرفته برای اولویت بندی اپلیکیشن های رسانه و بازی برای ایجاد حس فوق العاده سرگرمی کمک می کند. QoS فناوری است که با هدف کاهش تلفات بسته، وقفه و جیتر روی شبکه، کنترل ترافیک داده ها و همچنین تعیین اولویت برای انواع خاص داده روی شبکه، منابع شبکه را مدیریت می نماید. مودم D301 ADSL2+ Wireless N300 تندا با برخورداری از امکانات کنترلی برای والدین، با کمک تنظیمات فیلترینگ انعطاف پذیر و قابلیت شخصی سازی، برای فرزندان شما تجربه ای امن را در استفاده از اینترنت فراهم می آورد.

مودم روتر تندا D301 v2 قادر است تا فاصله ی6.5 کیلومتر را پوشش داده و با بهره گیری از امکانWPS، یک اتصال شبکه ی امن و سریع را تضمین می کند. همچنین با کمک WEP وWPA/WPA2،رمزگذاری پیشرفته را میسر نموده و با کمک فایروال داخلی خود می تواند جلوی حملات هک را بگیرد.

مودم روتر تندا D301 v2 با اکثر سرویس دهندگان ISP و تجهیزات وای فای 802.11b/g سازگار می باشد. در ضمن با برخورداری از پورت های قابل تعویض LAN/WAN و IPTV/LAN می تواند تعیین کند که پورت اترنت بعنوان پورت LAN عمل کند یا WAN و یا این که پورت اترنت بعنوان یک LAN عمل کند یا پورت IPTV. آپ لینک های اختیاری اترنت و ADSL درمودم روتر تندا D301 v2، دسترسی به اینترنت از طریق سرویس اینترنت گسترده ADSL2+ یا پورت قابل تعویض LAN/WAN RJ45 را ممکن می سازد. با خرید مودم روتر تندا D301 v2 یا tenda d301v2 می توان به طرق مختلفی مانند: Bridging، PPPoE، IPoE، PPPoA، dynamic IP، Static IP به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

مودم روتر تندا D301 v2با بهره گیری از سرویس IPTV، وبگردی در حین تماشای آنلاین برنامه های تلویزیونی را امکان پذیر می نماید. در ضمن به اتکای طراحی پیشرفته، این مودم روتر در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ تا 6000 ولت حفاظت شده است. با توجه به سرعت بالای ADSL درمودم روتر تندا D301 v2، با سرعت بیش از 24 مگابیت در ثانیه برای بارگیری و 1 مگابیت در ثانیه برای بارگذاری، کاربر دیگر نگران سرعت اینترنت نخواهد بود.

ویژگی انتخاب خودکار کانال، باعث بهینه سازی عملکرد مودم روتر تندا D301 v2شده و فناوری FDM، امکان برقراری همزمان تماس تلفنی، دورنگار و وبگردی را بدون بوجود آمدن هرگونه تداخلی فراهم می آورد. نمایشگرهای LED در پنل جلویی نشان دهنده ی خاموش/روشن بودن دستگاه، اتصال وایرلس، اتصال ADSL، اتصال LAN، فعال بودن WPS و اتصال USB می باشند.

نتیجه گیری

مودم روتر تندا D301 v2 با ظاهری زیبا و جمع و جور، قیمت مناسب، وزن کم، بدنه با کیفیت، با بهره گیری از چندین عدد پورت شبکه و بهره مندی از پورت USB برای به اشترک گذاری فایل ها و اتصال به پرینتر و همچنین دکمه های WLAN وWPS و سوئیچ خاموش/روشن، یک تجهیز چند منظوره امن و ایده آل برای منزل و محل کار می باشد. این مودم روتر با برخورداری از دو آنتن خارجی با قدرت 5dBi و فرکانس 2.4Ghz و سرعت دانلود 300Mbps، به کاربر اجازه داده تا در فضای منزل یا دفتر کار به راحتی از اینترنت استفاده کند.

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
  • مودم روتر چندمنظوره
  • چهار عدد پورت شبکه
  • وجود پورتUSB برای به اشتراک گذاری فایل و اتصال به پرینتر
  • فایروال داخلی و WPS

نقاط ضعف

  • ضربه پذیر بودن بدنه

علاقه‌مند به خرید مودم روتر ADSL2 Plus تندا مدل D301 V2هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار