نقدوبررسینقدوبررسی لوازم الکترونیکی

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2C | پاوربانک قیمت مناسب و کارآمد

از بین پاوربانک های موجو در بازار پاوربانک های که ظرفیت بالا و قیمت مناسبی داشته باشند بیشتر مورد پسند کاربران است. در بین پاوربانک های شیائومی، پاوربانک Xiaomi 2c 20000mAh توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. در ادامه  با نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2C ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت (Xiaomi 2C 20000mAh Power Bank) همراه باشید.

مقدمه

کمپانی شیائومی از ابتدا اکثرا بر روی فروش گوشی های هوشمند تمرکز داشته و به همین دلیل است که این تولید کننده به طور مداوم روی محصولات جدید کار می کند. این کمپانی در کنار تولید گوشی های هوشمند به تولید لوازم جانبی از جمله پاوربانک روی آورده است. پاوربانک Xiaomi 2c 20000mAh از محبوب ترین و پرفروش ترین پاوربانک های موجود در بازار است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ما با یک باتری با ظرفیت زیاد سر و کار داریم که می تواند هر گوشی هوشمند دارای باتری با ظرفیت بالا را تنها با یک بار شارژ کردن، چندین بار شارژ کند. قیمت پاوربانک شیائومی 2C 20000mAh نسبت به نسل قبلی اش کمی پایین تر به نظر می رسد. بنابراین نیاز به بررسی دقیق برای درک این موضوع دارد که آیا کمپانی شیائومی قیمت پاوربانک را به دلیل سخت افزار ضعیف کاهش داده یا از برنامه همیشگی خود “قیمت کمتر، فروش بیشتر” ، پیروی کرده است. بنابراین با ادامه مطلب همراه باشید تا نقاط ضعف و نقاط قوت این پاوربانک را با هم بررسی نماییم.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: طراحی و جنس بدنه

می دانیم هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد وزن بیشتری هم دارد اما در مورد پاوربانک شیائومی 2C این موضوع صدق نمی کند. پاو بانک شیائومی 2C در ابعاد 135.5 × 67.6 × 23.9 میلی متر و در جنس بدنه آن از پلاستیک ضد ضربه و مستحکم ABS با پوششی بافت مانندساخته شده است که باعث کاهش وزن آن می شود. نکته مثبت این پاوربانک داشتن ظرفیت بالا و وزن کم (معادل با 360 گرم ) است. علاوه بر آن جنس بدنه پاوربانک از گرم شدن بیش از اندازه جلوگیری می کند که باعث افزایش طول عمر آن می شود. کمپانی شیائومی، رنگ سفید را در طراحی بدنه این پاور بانک به کار برده و تنها عیب آن کثیف شدن زودهنگام و لکه پذیر بودن آن است.

در سمت چپ پاوربانک دکمه ای برای روشن و خاموش کردن دستگاه دیده می شود. همچنین در قسمت بالای پاوربانک شیائومی 2c، چهار چراغ LED برای کنترل میزان پر و خالی شدن شارژ و استفاده سریع و آسان قرار دارد. روشن شدن هر کدام ازین نشانگرها، پر شدن 25 درصد شارژ پاوربانک را نشان می دهند. هنگام اتصال پاور بانک به برق، این چراغ ها تا زمانی که 25 درصد کامل پر شود به طور خودکار خاموش و روشن می شوند.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: نوع باتری

 باتری شارژر همراه شیائومی 2C از نوع لیتیوم پلیمری و توسط دو باتری 10000 میلی آمپرساعتی M74 تشکیل شده است. باتری های لیتیوم پلیمری ویژگی هایی از جمله توان بالا، وزن بسیار کم، انعطاف پذیری بالا و سطح خود دشارژی (تخلیه شارژ) پایینی دارند. در این نوع باتری ها، پایین بودن سطح خود دشارژی باعث کاهش زمان استفاده از پاوربانک شده و زمان شارژ بودن دستگاه را به طور چشمگیری افزایش می دهد. از طرف دیگر باتری های لیتیوم پلیمری در برابر گرما در بازده دمای 20 تا 60 درجه مقاوم هستند و این نشان دهنده پوشش دادن بازده دمایی گسترده تر باتری لیتیوم پلیمری و برتری آن نسبت به سایر باتری هاست.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: قابلیت شارژ سریع (Quick Charge 3.0)

از زمانی که قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) در گوشی های هوشمند به کار برده شده است، افراد به دنبال خرید پاوربانک هایی هستند که قابلیت شارژ سریع را داشته باشند. کمپانی شیائومی پاوربانک های نسل اول خود را با قابلیت شارژ سریع یک طرفه روانه بازار کرد اما محصولات نسل دوم را به قابلیت شارژ سریع دو طرفه مجهز کرده است. شارژ سریع به این معناست که هم پاوربانک و هم دستگاه متصل به پاور بانک در زمان کمتری به طور کامل شارژ شوند. شارژر همراه شیائومی 2C دارای قابلیت Quick Charge 3.0 و دو طرفه است. با وجود قابلیت شارژ سریع بودن، می توانید گوشی موبایل خود را در کمترین زمان ممکن توسط این پاور بانک شارژ کنید. برای شارژ نمودن سریع پاوربانک به 7 ساعت زمان با شدت جریان 2.0 آمپری نیاز دارید و در غیر این صورت ممکن است تا 10 ساعت، شارژ شدن دستگاه طول بکشد. شما می توانید تنها با یکبار شارژ کردن پاوربانک شیائومی 2C به طور تقریبی 7 مرتبه یک گوشی آیفون 7 را کامل شارژ کنید.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: وجود درگاه های ورودی و خروجی

با وجود دو درگاه USB نوع A توسط شارژر همراه شیائومی 2C به راحتی می توانید همزمان دو دستگاه موبایل یا تبلت را با آن شارژ کنید. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده همزمان از هر دو درگاه بر سرعت و کیفیت شارژ اثری نداشته و با صرف کمترین زمان دو دستگاه شارژ می شود. برای شارژ پاوربانک یک درگاه ورودی microUSB از طریق اتصال با شارژر وجود دارد.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: شدت جریان های مختلف (Fit Charge)

 پاوربانک شیائومی 2c به دلیل داشتن قابلیت Fit Charge در رده پاوربانک های هوشمند قرار می گیرد. با قابلیت فیت شارژ، پاوربانک شیائومی 2 سی قادر به سنجش ولتاژ باتری دستگاه است و متناسب با نیاز دستگاه شدت جریان ورودی را تعیین می کند. به کمک این فناوری (Fit Charge)، دستگاه شما در برابر آسیب هایی مثل شارژ شدن بیش از حد و کوتاه شدن عمر باتری محافظت می شود. در طراحی سخت افزاری پاوربانک شیائومی 2c، شدت جریان های مختلفی در نظر گرفته شده است. با این حال پاوربانک شیائومی 2c توسط شدت جریان های 1.5 آمپر( 12 ولت)، 2 آمپر(9 ولت) و 2.4 آمپر (5.1 ولت) به صورت هوشمند شدت جریان متناسب با دستگاه را می سنجد و برای شارژ دستگاه آن را انتخاب می کند.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: قابلیت ویژه low power

ویژگی جالب پاوربانک شیائومی 2C قابلیت شارژ هدست بلوتوثی و مچ بند هوشمند است. شیائومی در این پاوربانک حالتی به low power قرار داده است که با فعال کردن آن شدت جریان خروجی و توان مصرفی کاهش پیدا می کند و شارژ مچ بند هوشمند و هدست بلوتوثی را برای شما آسان می کند. در شیائومی 2C، شدت‌جریان خروجی 0.06 آمپر برای هدست بلوتوثی شیائومی Mi و شدت جریان 0.025 آمپر برای می بند های شیائومی در نظر گرفته شده است.

نقد و بررسی پاوربانک شیائومی 2c ظرفیت 20000mAh: امنیت و محافظت های چندگانه

عواملی مانند شارژ نمودن به مدت طولانی، افرایش دما یا اتصال کوتاه باعث آسیب جدی و یا از کار افتادگی وسایل الکترونیکی می شوند. کمپانی شیائومی برای محافظت پاور بانک شیائومی 2 سی از این آسیب ها، تکنولوژی محافظت های چندگانه یا Multiprotect را در طراحی آن به کار برده است. بنابراین با خرید پاوربانک شیائومی 2c با این قابلیت حتی اگر پاور بانک را برای مدت طولانی به برق متصل کنید به طور خودکار اتصال آن با آداپتور قطع خواهد شد و مشکلی برای پاوربانک به وجود نخواهد آمد.

نتیجه گیری:

همانطور که در نقد و بررسی تخصصی پاوربانک شیائومی 2C مشاهده کردید وجود امکاناتی نظیر ظرفیت بالای باتری، قابلیت low power، تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی و تکنولوژی شارژ سریع در پاوربانک شیائومی 2C، آن را به یک محصول باکیفیت با ارزش خرید بالا برای کاربران تبدیل نموده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی پاوربانک شیائومی 2C به شرح زیر هستند:

نقاط قوت:

  • شارژ نمودن 7 دستگاه با یکبار شارژ شدن پاوربانک
  • فست شارژ دو طرفه
  • تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی
  • شارژ هدست بلوتوثی و مچ بند هوشمند
  • بهره مندی از تکنولوژی محافظت چندگانه
  • شارژ همزمان دو دستگاه
  • وزن کم و ظرفیت بالای باتری
  •  مقرون به صرفه

نقاط ضعف:

  • زمان طولانی برای شارژ مجدد
  • رنگ سفید و کثیف شدن زودهنگام

علاقه‌مند به خریدپاوربانک شیائومی 2Cهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار