نقدوبررسی انواع بازی ها

نقد و بررسی The Unexpected Quest

بازی The Unexpected Quest را میتوان یک بازی متوسط در یکی از بزرگترین و جذاب ترین ژانر های بازی های استراتژی دانست، بازی که بیشتر جنبه نمایشی داشته تا یک تجربه عملی و درگیر کننده، بازی در سال 2020 و برای پلتفرم Nintendo Switch و رایانه های شخصی منتشر شده است.

شما در یک بازی استراتژی زمان واقعی یا RTS به جمع آوری منابع مورد نیاز، احداث ساختمان های متنوع و همچنین ساخت نیرو های مختلف میپردازید و در بیشتر این بازی ها نبرد هایی بسیار جذاب و چشمگیر را شاهد خواهیم بود. المان های زیادی برای جذاب تر شدن این عناوین وچود دارند، مانند تنوع در سربازان و ساختمان ها، تنوع سیستم های نبرد، وجود تاکتیک های جنگی بالا، داشتن دیپلماسی با دیگر بازیکنان و بسیاری از امکانات متنوع دیگر. بازی امروز ما نیز در همین دسته قرار خواهد گرفت اما بیشتر از اینکه یک بازی مبتنی بر استراتژی و نامه یزی باشد، یک بازی وابسته به منابع و بیشتر نمایشی خواهد بود.

بازی ایده ای شبیه به سری فیلم های هابیت داشته و شما نقش گروهی از کوتوله های بدون سرزمین را ایفا میکنید که وارد یک ماجراجویی بزرگ برای بوجود آوردن سرزمین های دوباره ای برای خودشان هستند. شما با جم آوری و منابع و شروع ساخت و ساز در بازی دوباره سعی در بزر کردن شرزمین خود کرده و کم کم به این هدف دست پیدا کرده و شروع به استخدام سرباز و جمع آوری ارتش خواهید کرد. داستان بازی کمی تقلیدی و همچنین بسیار کمرنگ روایت خواهد شد. شما بشتر از درگیر شدن با داستان باید درگیر مکانیزم های گیم پلی باشید و وقت و توجه خود را صرف جمع آوری منابع و استخدام سرباز برای خود کنید.

گیم پلی بازی نیز بسیار ساده و سرراست است. شما در تجربه بازی به هیچگونه مشکلی بر نخواهید خورد و از طرفی بازی بیشتر شبیه عناوین نقطه و کلیک میباشد تا یک بازی استراتژی RTS. همین امر نیز نکته منفی اصلی بازی به شمار خواهد رفت. بازی و تصمیمات بیشتر از اینکه توسط شما انجام شود و تاکتیک های جنگی و فکری شما را به رخ بکشد مبتنی بر تعداد نفرات زیاد تر و جمع آوری منابع بیشتر است. بیشتر نبرد ها و جنگ های سربازان به صورت اتومکاتیک دنبال میشود و سربازانی را در اختیار دارید که نیاز به مدیریت و دستور های تاکتیکی به هیچ وجه ندارند. شما بیشتر وقت خود را صرف تماشای بازی و انتخاب منابع برای جمع آوری خودکار توسط افراد و تکمیل ساختمان های مختلف خواهید گذراند.

همچنین تنوع در سربازان ما آنچنان بالا نبوده و از میان آن ها و تعداد محدودی ساختمان های دفاعی باید به فکر دفاع از سرزمین و منابع خود نیز باشید. جلوه های بصری بازی نیز بسیار پایین تر از سطح انتظار قرار دارند. کیفیت بافت های بازی بسیار پایین و در مواقعی بسیار بد و ابتدایی میباشند. طراحی کاراکتر ها و واحد ها نیز به همان بدی بافت ها بوده و شما در بازی چندین نسل قبل وارد خواهید شد. در حدی که کیفیت بازی Warcraft 3 که در سال 2002 منتشر شده است با این بازی برابری کرده و در مقاطعی بسیار بهتر از این بازی هم خواهد بود. مشکلات بازی در گوشه و کنار دنیای بازی انتظار شما را خواهند کشید و این عنوان بیشتر از اینکه یک بازی برای کنسول نسل هشتمی نینتندو و یا رایانه های امروزی باشد، بازی در حد و اندازه های سیستم عامل اندروید و گوشی های موبایل است که حتی در این صورت هم مشکلاتی را خواهد داشت.

بازی یک تجربه بسیار ساده را از یک سبک بازی بسیار پر محتوا و متنوع ارائه میدهد و با گنجاندن حداقل های المان های بازی های استراتژیک RTS در بازی نام خود را در این سبک جای خواهد داد. بازی اصلا و به هیچ وجه برای بازیکنان حرفه ای و یا حتی دوست داران استراتژیک های RTS پیشنهاد نمیشود و بیشتر یک تجربه نمایشی برای جمع آوری منابع و ساخت سرباز و ساختمان به شمار میرود تا یک بازی مبتنی بر تاکتیک و آمار.

Good

  • شروع خوب برای بازیکنان مبتدی و آشنایی با این سبک بازی ها

Bad

  • گرافیک بصری به شدت بد
  • کیفیت پایین طراحی بافت ها
  • کمبود محتوا های اصلی در بازی
  • کمبود تنوع در واحد ها و ساختمان ها
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار