آموزش هاشیائومی

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو و ترفندهایی که احتمالا نمی‌دانید

بعد از مدت‌ها شاهد بازگشت شیائومی به عرصه قدرت هستیم و با طراحی و تولید گوشی رد می نوت ۸ پرو با پردازنده ساخت شرکت مدیاتک (MediaTek) این مسئله را ثابت کرده است. پردازنده Helio G90T که قلب تپنده ردمی نوت جدید است، تراشه‌ای با قابلیت گیمینگ و فوق‌العاده توانمند است که از رابط کاربری MIUI بهره می‌برد. رابط کاربری شیائومی گزینه‌های سفارشی و شخصی‌سازی زیادی دارد و هدایت کاربر به قسمت‌های مختلف UI راحت است. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو را با هم مرور کنیم.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو را بدانید

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱

حذف کردن تبلیغات در رد می نوت ۸ پرو

با خرید این گوشی احتمالا به این نتیجه می‌رسید که شاید هیچ‌وقت قرار نیست از شر تبلیغات راحت نشوید، اما مطمئن باشید می‌توانید آن‌ها را از بعضی از پربازدیدترین قسمت‌های گوشی حذف کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چه کار باید بکنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۲

حذف پیشنهادات صفحه خانه (Home Screen)

یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو، حذف پیشنهاداتی است که در صفحه خانه می‌بینید. برای این کار انگشتتان را در هر قسمت خالی از صفحه خانه (هر قسمتی که خالی بود!) قرار دهید و چند ثانیه آن را نگه دارید تا صفحه تنظیمات باز شود. حالا از قسمت تنظیمات، گزینه Recommended را حذف کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۳

حذف اپلیکیشن‌های پیشنهادی در قسمت برنامه‌های میان‌بر

اپ والت یا طاقچه اپلیکیشن‌ها یا App Vault قسمتی در سمت چپ صفحه خانه است که در گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود. در این قسمت بیشترین برنامه‌هایی که از آن استفاده کرده‌اید یا می‌کنید به صورت خودکار نشان داده می‌شوند. اگر بخواهید می‌توانید از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو استفاده و این قسمت را غیرفعال کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که قسمت تنظیمات در بالای صفحه را باز کنید و گزینه Recommended را حذف کنید. همچنین می‌توانید این قسمت را سفارشی کنید و از آن به عنوان یک ابزار مفید استفاده کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۴

غیرفعال کردن اسکنر اپلیکیشن

هر بار که برنامه‌ای نصب می‌کنید، پیشنهادات و تبلیغاتی را هم در صفحه اسکنر خواهید دید. برای غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید از یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو استفاده کنید. روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید و سپس تمام گزینه‌های هایلایت شده در تصویر بالا را غیرفعال کنید.

همچنین با رفتن به مسیر Settings > wallpaper یا غیرفعال کردن تبلیغات در برنامه‌های مجزا مثل Cleaner، Applock، File Manager، Browser، Video و Music Player، می‌توانید محتوایی که روی لاک اسکرین گوشی به نمایش درمی‌آید را حذف کنید.

الکسا (Alexa) را مدیریت کنید

رد می نوت ۸ پرو اولین گوشی شیائومی است که در هند و دیگر گشورهای خاورمیانه با دستیار صوتی الکسا عرضه شد. متاسفانه، الکسا در هند خیلی خوب کار نمی‌کند، اما شنیده‌ایم این دستیار صوتی در کشورهای دیگر و برای کاربران دیگران بهتر عمل کرده است.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۵

اگر از اعلان‌های الکسا خسته شده‌اید و نیازی به آن ندارید، می‌توانید روی نوار اعلان‌ها در بالای صفحه لمس طولانی داشته باشید و این قابلیت را غیرفعال کنید. این گزینه یکی دیگر از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو است که به راحتی می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۶

تنظیمات الکسا را می‌توانید از قسمت تنظیمات اصلی هم تغییر دهید. اگر الکسا دستیاری است که دائم از آن استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را به عنوان دستیار پیش‌فرض خود ثبت کنید. مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Apps > Manage apps > Triple dot > Default apps

در این قسمت، الکسا را به عنوان دستیار صوتی دائمی خود انتخاب کنید.

حالت تاریک (Dark Mode) را فعال و رنگ‌ها را تنظیم کنید

حالت تاریک این روزها به یکی از گزینه‌های مهم و پرطرفدار در گوشی‌های جدید تبدیل شده و دلیل خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. البته برای عده‌ای که قبلا گوشی خریدند و یا به تازگی صاحب یکی از اعضای خانواده رد می نوت شدند، یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید رابط کاربری خود را با حالت تاریک آشنا کنید و در تمام اپلیکیشن‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید اعمال شود، مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Display > Dark Mode > On

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۷

از همان منو که حالت تاریک را فعال کردید، می‌توانید دمای رنگ‌ها را تغییر دهید و با توجه به سلیقه‌تان، از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید که برای چشم آسیب چندانی ندارند. سفارشی‌سازی رنگ‌ها فقط در حالت «Automatic Contrast) فعال است.

آخرین برنامه‌هایی که استفاده کردید، محو کنید

پنجره برنامه‌های اخیر خلاصه‌ای از کارهایی را که در برنامه‌ها انجام می‌دهید نشان می‌دهد و این مسئله قطعا حریم شخصی شما را زیر سوال می‌برد. گاهی ممکن است وقتی گوشی خود را به کسی داده‌اید بتواند موجودی حساب یا آخرین پیام‌های شما را بخواند. پس حذف برنامه‌های اخیر یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو است که حتما باید از آن استفاده کنید.

برای حذف برنامه‌ها، به تنظیمات صفحه خانه بروید (لمس طولانی هر جایی از صفحه که خالی است) و سپس روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید. گزینه More را بزنید و «Blur Preview» را در منویی که باز می‌شود فعال کنید. بعد از آن می‌توانید برنامه‌هایی را که نمی‌خواهید در پنجره برنامه‌های اخیر نشان داده شود، انتخاب کنید.

تغییر و تنظیم پاسخ‌های سریع

این قسمت دقیقا همان چیزی نیست که گوگل به اندروید ۱۰ اضافه کرده است. اما در قسمت Settings > Special features، یکی دیگر از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو قرار دارد که می‌توانید گزینه پاسخ سریع را فعال کنید تا بتوانید در برنامه‌های پیام‌رسان از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۸

وقتی یک بار این قابلیت را فعال کردید، زیر اعلان‌های پیام ورودی قسمتی برای تایپ می‌بینید و می‌توانید به این پیام‌ها پاسخ دهید و آن‌ها را مستقیما از اعلان‌های شناور و بدون عوض کردن برنامه پاسخ دهید.

شناسایی و ضبط تماس

برنامه Truecaller به طور ناگهانی افت کرد و به یک برنامه اسپم تبدیل شد و دیگر برنامه به درد بخور و جذابی نیست و با وجود اینکه ما برنامه شخص ثالث جایگزین بهتری نداشتیم، تولیدکنندگان اصلی تجهیزات، برای ارائه گزینه‌های داخلی پیش‌قدم شدند.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۹

مشابه برندهایی مثل سامسونگ (Samsung)، ویوو (Vivo)، اوپو (Oppo) و وان‌پلاس (OnePlus)، شیائومی ویژگی شناسایی تماس داخلی دارد که در تنظیمات تماس وجود دارد. عده زیادی این ویژگی را نمی‌شناسند و در واقع یکی از ویژگی‌های پنهان در رد می نوت ۸ پرو هم هست. برای فعال کردن این ویژگی، باید شماره‌گیر را باز کنید و سپس تنظیمات را بررسی کنید. گزینه Caller ID به خوبی کار می‌کند و هر چه کاربران بیشتری استفاده از این برنامه را یاد بگیرند، عملکرد آن بهتر هم می‌شود.

در همان منو، گزینه ضبط صدا را هم می‌توانید مدیریت کنید. از این قسمت می‌توانید تمام مخاطبین یا گزینه‌های خاصی را که می‌خواهید انتخاب کنید و تنظیمات ضبط صدا را برای آن‌ها فعال کنید.

هدفون و افکت‌های صوتی

اگر عاشق موسیقی هستید و می‌خواهید صدایی که با هدفون رد می نوت ۸ پرو می‌شنوید، عالی باشد، باید یکی دیگر از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو را بدانید و یاد بگیرید. اکولایزر و تنظیمات صدا مربوط به هدفون را در مسیر زیر می‌توانید دنبال کنید:

Settings > Sound and vibration > Earphones

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱۰

اگر شخصی‌سازی صدا چیزی است که می‌خواهید یا اگر یک هدفون شیائومی دارید، این ابزار می‌تواند مفید باشد.

استفاده از تلفن را نظارت و محدود کنید

همانقدر که تلفن‌های همراه می‌توانند لازم و ضروری باشند، می‌توانند منبع پریشانی، استرس و حواس‌پرتی هم باشند و بهره‌وری و سلامت شما را کاهش دهند. مقدار استفاده از گوشی موبایل در طول روز مهم است و می‌توانید با یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو میزان مصرف خود را نظارت و در صورت لزوم آن را محدود کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱۱

یکی از ابزارهای موثر که این کار را برای شما انجام می‌دهد Digital Wellbeing است. مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Digital wellbeing > Dashboard

سرعت شناسایی حسگر تشخیص چهره را بیشتر کنید

اگر ویژگی تشخیص چهره را برای باز کردن قفل گوشی انتخاب کردید، می‌توانید با فعال کردن قابلیتی به نام «Raise to Wake» سرعت آن را بیشتر کنید. این گزینه که یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو است، برای کسانی که می‌خواهند گوشی سریع و بی‌نقصی داشته باشند عالی است. به محض اینکه گوشی را از روی میز بردارید، قابلیت تشخیص چهره فعال می‌شود و می‌توانید خیلی سریع‌تر به محتوای گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱۲

برای فعال کردن Raise to Wake مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Lock screen > Raise to Wake

چینش دکمه‌ها را تغییر دهید

هر کس معمولا با گوشی خود کارهای خاصی انجام می‌دهد و روتین استفاده از گوشی برای هر کس متفاوت است. اگر شما هم با گوشی خود کارهای مشخصی انجام می‌دهید و می‌خواهید کاری کنید گوشی‌تان با توجه به روتین روزانه شما مرتب شده باشد و خیلی سریع به بعضی اعمال و برنامه‌ها دسترسی داشته باشید، باید تنظیمات و چینش پیش‌فرض دکمه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را تغییر دهید. این گزینه احتمالا یکی از ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ پرو است که هر کسی نمی‌داند.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱۳

تمام دکمه‌ها و گزینه‌های میان‌بر در رد می نوت ۸ پرو را در مسیر زیر می‌توانید پیدا کنید:

Settings > Additional Settings > Buttons and Shortcuts

برای حذف تمام دکمه‌های هدایت‌کننده، مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Full-screen Display

در این قسمت تمام دکمه‌های اضافه حذف می‌شوند و تمام صفحه نمایش در اختیار شما خواهد بود.

خاموش کردن اعلان‌های شناور

آخرین مورد در ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ ، خاموش کردن اعلان‌های شناور است که گاهی می‌توانند بی‌نهایت آزاردهنده و مزاحم باشند و قطعا نمی‌خواهید اعلان‌های برنامه‌های اضافی دائم مزاحم کار شما شوند. همچنین اعلان‌های شناور می‌توانند گاهی بسیار مفید و کاربردی باشند. مثلا وقتی منتظر پیام کسی هستید یا منتظر هستید تپسی یا اسنپ مورد نظرتان به مبدا برسد.

ویژگی های پنهان رد می نوت ۸ - ۱۴

گوشی رد می نوت ۸ پرو گزینه‌های لازم را دارد تا بتوانید برنامه‌هایی را که می‌خواهید اعلان فعال داشته باشند انتخاب کنید و برنامه‌های دیگر را بی‌صدا یا میوت کنید و دیگر اعلانی از آن‌ها در صفحه نمایش نبینید. برای این کار تنظیمات را باز کنید، سپس به قسمت تنظیمات اعلان‌ها بروید و اعلان‌های شناور را فعال یا غیر فعال و برنامه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ترفندها و ویژگی های مخفی رد می نوت ۸ پرو

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار