اندرویدکامپیوترکامپیوترو ویندوز

پشتیبانی از برنامه های اندرویدی به ویندوز 10 اضافه می‌شود؟

از زمان رواج یافتن سیستم عامل اندروید و تولید انبوهی از برنامه‌های مختص این سیستم عامل، بسیاری از کاربران رایانه‌های ویندوزی تمایل به اجرای مستقیم این برنامه‌ها در کامپیوتر خود داشتند. با اینکه در حال حاضر این امکان به واسطه نرم افزارهای شخص ثالثی مانند Bluestacks مهیا شده اما استفاده از آن‌ها هم دردسرهای خاص خود را دارد. خوشبختانه مایکروسافت هم به این خواسته کاربران اشراف کامل دارد و از همین رو به نظر می‌رسد در تلاش است تا پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی را به ویندوز 10 اضافه کند. در ادامه با ما همراه باشید.

بر اساس گزارشی که اخیراً یکی از خبرنگاران وب‌سایت معتبر Windows Central منتشر کرده، ظاهراً مایکروسافت در نظر دارد تا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در سال 2021 به ویندوز 10 اضافه کرده و به طور خاص امکان دسترسی به آن‌ها را از طریق ویندوز استور مهیا کند.

اجرای برنامه های اندرویدی در ویندوز 10

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت دقیقاً از چه روشی برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز استفاده خواهد کرد، چرا که اغلب برنامه‌های سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های مبتنی بر آرم (Arm) طراحی می‌شوند و از همین رو اجرای مستقیم آن‌ها در پلتفرم‌های دیگر عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد. البته گفته می‌شود که مایکروسافت برای غلبه بر این مشکل به سراغ ترفندهای شبیه‌سازی خواهد رفت که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

همچنین بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قبیل Gmail برای اجرا شدن به سرویس‌های موبایلی گوگل وابسته هستند و این هم یک مشکل دیگر بر سر راه اجرای آن‌ها در ویندوز 10 خواهد بود. اما در هر صورت اضافه شدن پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی حتی به صورت محدود و گلچین شده هم می‌تواند یک گام رو به جلو برای مایکروسافت و پلتفرم ویندوز تلقی شود. به خصوص در شرایط فعلی که اپل با معرفی مک بوک‌های مبتنی بر پردازنده داخلی خود (M1) امکان اجرای آی او اس و آیپد را برای سیستم‌های رایانه‌ای خود مهیا کرده، مایکروسافت می‌تواند به عنوان رقیب این شرکت، خود را هر چه بیشتر به پلتفرم اندروید نزدیک کرده و جای خالی چنین سیستمی را با ویندوز 10 پر کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار