لوازم خانگی

کدام بخارپز را بخریم؟ معرفی ۳ مدل از برندهای معتبر بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

بدن انسان در برابر شرایط بسیار انعطاف پذیر است.

اگر به رژیم‌ خوب عادت کند، غذاهای ناسالم را پس زده و طالب غذاهای کم روغن و کم نمک است. با آغاز این رویه، متابولیسم بدن نیز بالا رفته، سیستم بدن به طور‌ منظم و به خوبی کار می کند و از چاقی و هزاران بیماری دیگر جلوگیری می‌کند.

حال اگر فرزندان خود را از کودکی به این‌ نوع تغذیه عادت دهیم، تاثیر بسیار مثبتی در رشد آنها و سلامت بدنشان خواهیم داشت.

غذاهای ایرانی در کنار خوشمزه بودن معمولا از سلامت کافی برخوردار نیستند چرا که میزان استفاده ی روغن در این غذاها بسیار زیاد است و در واقع اصلی ترین علت خوشمزگی خوراکی های ایرانی نیز همین است.

چه کسی یک قرمه سبزی تیره ی روغن انداخته را دوست ندارد؟ اما همین غذا به علت روغن زیاد و‌ سرخ شدن بیش از حد سبزی، تقریبا بیشتر خواص موجود در سبزیجاتش را از دست داده و ارزش غذایی آن بسیار پایین آمده است.

پس خوردن این گونه غذاها به خصوص برای افراد مسن هرگز توصیه‌ نمی‌شود. همچنین برای افراد ورزشکار، غذاهای بخارپز جایگزین بسیار مناسبی به جای غذاهای پرروغن و ناسالم است چرا که ضمن سالم بودن، مواد غذایی، تمامی خواص و ویتامین ها را در خود نگه میدارند و به طور مستقیم‌ وارد بدن ما میشوند.

اکنون شما را با سه بخارپز موجود در بازار آشنا خواهیم کرد و با ذکر قابلیت های آنها، شما را در انتخاب نهایی راهنمایی خواهیم کرد.

بخارپز پارس خزر مدل Digi Steel

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • سه طبقه
  • ظرفیت بالا
  • قابلیت جدا شدن اجزا
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • ندارد

پارس خزر به عنوان یکی از برندهای قدیمی ایرانی، همواره در کیفیت، خود را به مشتریان ثابت کرده است بخارپز پارس خزر یکی از بهترین محصولات حال حاضر در بازار است و بسیار بادوام طراحی شده است. جنس سینی های این بخارپز از استیل ضد زنگ ساخته شده و بدنه و دیگ های آن پلاستیکی هستند.

این امر باعث شده وزن این دستگاه به سه کیلو برسد و برای جا به جایی آن به مشکل برنخورید. ظرفیت این محصول هشت نفره و بسیار بالاست لذا در هنگام کم بودن جمعیت یا هنگامی که میخواهید تنها برای خود غذا بپزید، میتوانید دیگ های اضافی را برداشته و تنها از یک یا دو دیگ استفاده کنید.

چگونگی استفاده از این دستگاه نیز بسیار آسان است. روی بدنه ی این بخارپز چندین دکمه وجود دارد که یکی برای روشن و‌خاموش یکی برای تنظیم زمان و دیگری جهت تنظیم حالت‌ پخت می‌باشد. با آغاز فرایند پخت، دستگاه، آب موجود در مخزن را سریعا به بخار تبدیل کرده و سراسر ظرف پخش میکند. این بخار از پایین به بالا به گردش در می‌آید و موجب پختن و مغزپخت شدن موادغذایی می شود.

همچنین بر روی بدنه دستگاه راهنمایی شده است که برای نتیجه بهتر، هر دسته از مواد غذایی را در چه مدت زمانی تنظیم کنید. در زیر این بخارپز نیز ظرفی وجود دارد که آب اضافی سبزیجات و مرغ و گوشت را در خود جمع می کند و قابل تخلیه و قابل شستشو است.

به هنگام کم شدن آب مخزن بخارپز، طراحی این محصول به گونه ای است که می‌توانید در حین فرایند بخارپز شدن مواد غذایی، بدون آنکه دستگاه را خاموش کرده و عملیات را متوقف کنید، به مخزن آب اضافه کنید که تاخیری در پخت به وجود نیاید‌.

بخارپز ویداس مدل ۵۱۱۴

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • دارای مخزن برنج
  • سه طبقه
  • ظرفیت بالا
  • قابلیت جدا شدن اجزا
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • ندارد

ویداس نیز یکی دیگر از برندهای ایرانی است که محصولاتش به علت کیفیت خوب و قیمت بسیار مناسب، طرفداران خاص خود را دارد. بخارپز ویداس یک بخارپز سه طبقه است که جنس بدنه و دیگ های آن از پلاستیک فشرده تهیه شده است و ظرفیت هشت نفره دارد‌.

بر روی بدنه این دستگاه یک‌ نشانگر آب و یک کلید چرخان وجود دارد که به ترتیب نشانگر، میزان آب مخزن پخارپز را به شما نشان خواهد داد و کلید چرخان برای تنظیم زمان پخت غذا می‌باشد.

این محصول نیز قابلیت پر کردن مخزن در حین پخت را دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و‌ حجم مواد غذایی خود، تعداد طبقات بخارپز را کم یا زیاد کنید. چرا که تمامی این طبقات قابل جدا شدن هستند. ‌در طبقه ی سوم این دستگاه یک ظرف مخصوص پخت برنج نیز تعبیه شده است که می توانید از آن برای درست کردن پلو استفاده کنید.

در زیر بخارپز یک سینی جمع کننده ی آب های اضافی گوشت و مرغ و سبزیجات وجود دارد که میتوانید آن را تخلیه کنید و بشویید. ممکن است وزن این محصول از انواع‌ دیگر بیشتر باشد اما دارای قدرت کافی و‌ توانایی، برای چرخش بخار در تمامی طبقات بخارپز را داراست. همچنین با‌ داشتن محفظه سیم جمع کن، ظاهر مرتب تری به آشپزخانه ی شما هدیه می‌کند.

بخارپز فیلیپس مدل HD9115

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • دارای یک ظرف مجزا
  • دارای‌ محل قرارگیری تخم مرغ
  • دارای‌ مخزن مخصوص ادویه
  • قابلیت جدا شدن اجزا

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • ظرفیت پایین

باز هم فیلیپس در میان رده بندی بهترین برندهای در‌حال معرفی قرار گرفت. این شرکت هلندی که از سال ۱۸۹۰ شروع به کار کرده، در طی سالیان دراز ثابت کرده میتواند ضمن طراحی ظریف، در این زمینه نیز پیشرو باشد.

بخارپز فیلیپس با کارایی بی نظیر، کیفیت بالا، خلاقیت و‌ نوآوری در طراحی، همواره جز پیشنهادات مطرح ما بوده است. این محصول دارای بدنه ی پلاستیکی و دو‌ دیگ با ظرفیت چهار نفره است که آنها نیز ساخته شده از جنس پلاستیک فشرده می‌باشند.

تمامی قطعات این محصول قابل جدا شدن است و‌ می‌توان آنها را در ماشین ظرفشویی نیز قرار داد. سینی های این بخارپز طوری طراحی شده اند که علاوه بر انواع گوشت و سبزیجات، می‌توانید تخم مرغ را نیز با پوست در آن قرار‌دهید و‌بپزید. همچنین علاوه بر قسمت مخصوص تخم مرغ، این محصول به همراه یک ظرف لبه دار به شما عرضه میگردد که می‌توانید غذاهای نیمه خورشتی را نیز در آن بپزید و نوش جان کنید.

یکی از عوامل اصلی پرطرفدار نبودن غذاهای بخارپز، بی طعم بودن آنهاست و‌ ممکن است هرکسی فرصت مزه دار کردن مواد غذایی را از شب قبل نداشته باشد.

اما فیلیپس این مشکل را نیز حل کرده است چرا که می‌توانید در یک مخزن مخصوص، ادویه های خود را اضافه کرده و غذا را طعم دار کنید. طرز استفاده از این بخارپز نیز بسیاز آسان است چرا که تمامی روند کار با یک کلید چرخان انجام می پذیرد. اگر در حین پخت غذا، آب دستگاه کم شد، می توانید بدون متوقف کردن بخارپز، از طریق مجرایی که زیر‌دستگیره سمت راست دستگاه وجود دارد، به مخزن آب اضافه کنید.

جمع بندی

در‌ میان محصولات بالا، در کنار یک محصول خارجی، ما دو محصول باکیفیت ایرانی نیز معرفی کردیم که هر دو قابلیت ها و کیفیت لازم را دارند.

بخارپز فیلیپس ار نظر حجم و تعداد طبقات، مقداری محدود است اما در مقابل، قابلیت های دیگری را جایگزین کرده که یکی از آنها اضافه کردم ادویه جات به دستگاه است. این محصول برای افراد ورزشکار که استفاده ی هر روزه از بخارپز دارند و خانواده های کم جمعیت که مقدار موادغذایی مصرفی آنها کم است، بهترین انتخاب است.

حال میان دو برند پارس خزر و ویداس که هر دو جز برندهای باکیفیت ایرانی هستند، پیشنهاد ما به شما بخارپز پارس خزر می‌باشد چرا که مواد اولیه استفاده شده در این محصول، کیفیت مورد نیاز برای یک استفاده ی چندین ساله را دارند. از طرفی این دستگاه از حجم کافی برخوردار است و شما می‌توانید همزمان چندین نوع غذا را در آن بخارپز کنید.

پس اگر به دنبال خرید یک بخارپز بادوام و درعین حال با قیمت مناسب هستید، بخارپز پارس خزر مدل Digi Steel پیشنهاد ما به شماست.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار