تبلت ها

کدام تبلت ۱۰ اینچی را بخریم؟ بررسی چند گزینه‌ی پرفروش در بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تبلت های ۱۰ اینچی برای بازی کردن، وبگردی، تماشای فیلم، طراحی و ترسیم یک گزینه ایده آل محسوب می شود. هر کاربری هنگام خرید تبلت، یک نکته مشترک در ذهن دارد و آن این است که تبلت جدید می بایست علاوه بر طراحی زیبا و قدرت سخت افزاری مناسب، به اندازه کافی قابل حمل باشد تا بتواند آن را در همه جا حمل نموده و از آن استفاده نماید. تبلت های بزرگ برای سرگرمی، بهره وری و بازی بهتر هستند. گرچه ممکن است سنگین تر از تبلت های کوچک باشند.

با در نظر گرفتن سیستم عامل می توان گفت که تبلت های اندرویدی در پخش مالتی مدیا، کتاب الکترونیکی و دستگاه های مناسب کودکان دارای مزیت می باشند. سیستم عامل اندوید گوگل به شما حق انتخاب گسترده به علت بهره بردن از سخت افزار مختلفی از چندین سازنده مختلف، حداکثر قابلیت پیکربندی، سیستم اعلان دقیق، مرور وب سریع و روان و یکپارچه سازی کامل با برنامه های Google مانند Gmail، Maps و Hangouts فراهم می سازد. اندروید همچنین از ورود چندین کاربر پشتیبانی می کند تا بتوانید تبلت خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید. بزرگترین نقطه قوت سیستم عامل اندروید گوگل انعطاف پذیری آن است. اما در مورد قابلیت استفاده و عملکرد به ندرت با iPad ها رقابت خواهند نمود.

اگر می خواهید بدانید در حال حاضر بهترین تبلت ۱۰ اینچی که می توانید خریداری کنید کدام است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تبلت سامسونگ مدل GALAXY TAB S6 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

تبلت سامسونگ مدل GALAXY TAB S6 ظرفیت 128 گیگابایت

 

نقاط قوت

  •  وزن مناسب
  • دارای حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش
  •  کیفیت ساخت بالا
  •  باتری مناسب
  •  نمایشگر با کیفیت بالا
  •  قدرت سخت افزاری بالا

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  •  نداشتن قابلیت مکالمه
  •  نداشتن قابلیت NFC

تبلت سامسونگ مدل GALAXY TAB S6، با طراحی براق و با کیفیت از جنس بدنه و فریم آلومینیوم در ابعاد ۲۴۴٫۵×۱۵۹٫۵×۵٫۷ میلی متر و وزن ۴۲۰ گرم طراحی و ارائه شده است. هنگام نگه داشتن این تبلت به صورت عمودی، یک دوربین دوگانه در پشت تبلت گوشه بالا سمت چپ، بالای فرورفتگی محل نگهداری قلم S Pen مشاهده خواهد شد. لبه های بالا و پایین هر کدام محل قرارگیری بلندگوی دوگانه باکیفیت شرکت AKG هستند و در پایین نیز یک درگاه شارژ USB-C وجود دارد. در سمت راست، یک اسلات micro SD، یک دکمه تنظیم صدا و یک دکمه Bixby مشاهده خواهید کرد و همچنین یک درگاه پین و دو بریدگی برای نگه داشتن قاب صفحه کلید اختیاری در سمت چپ قرار دارد.

در قسمت جلوی این تبلت یک صفحه نمایش ۱۰٫۵ اینچی Super AMOLED قرار داشته که می تواند تصاویر را با وضوح ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل و ۲۸۷ پیکسل در هر اینچ نمایش دهد. صفحه نمایش AMOLED بسیار زیبا، با رنگ مشکی عمیق، مایل به زرد و رنگ های غنی است. دقت رنگ بسیار عالی است و صفحه نمایش آنقدر روشن است که در هر سناریویی قابل استفاده می باشد. این تبلت، توسط پردازنده هشت هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ و پردازنده گرافیکی Adreno 640 به همراه ۶ گیگابایت رم، قدرت پردازشی فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین دارای سیستم عامل اندروید ۹ می باشد. این محصول با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از کارت حافظه جانبی تا حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت پشتیبانی می کند.

این محصول دارای دوربین دوگانه شامل دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) با رزولوشن ۵ مگاپیکسل بوده که از قابلیت های ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها، عکاسی پانوراما و عکاسی HDR پشتیبانی می نماید. همچنین در قاب جلویی این گوشی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز چشم نوازی می کند. این تبلت با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات، دارای یک باتری لیتیوم‌-پلیمر ۷۰۴۰ میلی‌آمپری بوده که با هر بار شارژ کامل تا مدت زمان ۱۰ ساعت برای استفاده معمولی روزانه شما را همراهی خواهد نمود.

تبلت اپل مدل iPad Air 2019 10.5 inch WiFi ظرفیت ۶۴ گیگابایت

تبلت اپل مدل iPad Air 2019 10.5 inch WiFi ظرفیت 64 گیگابایت

نقاط قوت

  • وزن مناسب
  • دارای حسگر اثرانگشت
  • کیفیت ساخت بالا
  •  باتری مناسب
  •  نمایشگر با کیفیت بالا
  •  قدرت سخت افزاری بالا
  • قابلیت سازگاری با قلم و کیبورد اپل

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  •  نداشتن قابلیت NFC
  •  عدم پشتیبانی از سیمکارت
  •  عدم پشتیبانی از کارت حافظه

تبلت مدل iPad Air Wifi، به عنوان تبلت میان رده و ارزان قیمت شرکت اپل به شمار می رود. این محصول سبک، روان و سریع است و طیف گسترده ای از برنامه های سرگرمی و اداری را اجرا می کند. طراحی این تبلت شباهت زیادی به آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی سال ۲۰۱۷ دارد. ابعاد آن برابر ۶٫۱ × ۱۷۴٫۱ × ۲۵۰٫۶ میلی متر و وزن آن ۴۵۶ گرم است. بلندگوهای دوگانه در پایین، یک درگاه Lightning و یک دکمه سنتی با Touch ID وجود دارد و همچنین این تبلت از Face ID پشتیبانی نمی کند.

این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۶۸ × ۲۲۲۴ پیکسل و تراکم ۲۶۴ پیکسل بر اینچ، مشابه صفحه جدید آیپد مینی است. رنگ ها کاملاً دقیق هستند و این محصول به کمک فناوری TrueTone اپل بر اساس نور محیط، نقطه سفید صفحه را تغییر می دهد. این تبلت با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، همان پردازنده ۱۲A آیپد مینی و آیفون ایکس اس مکس را دارا و از ۳ گیگابایت رم بهره می برد و همچنین دارای سیستم عامل IOS 12.2 می باشد.

مانند آیپد مینی جدید، آیپد ایر دارای یک دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین جلو ۷ مگاپیکسلی است که هر دو توانایی فیلم برداری با کیفیت p1080 و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارا می باشند. باتری این محصول تا ۱۰ ساعت برای وب گردی، پخش موزیک یا تماشای فیلم شما را همراهی خواهد کرد. این تبلت در رنگ های طلایی ، خاکستری یا نقره ای عرضه می شود.

تبلت لنوو مدل Tab YogaSmart 10 YT-X705X ظرفیت ۶۴ گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab YogaSmart 10 YT-X705X ظرفیت 64 گیگابایت

نقاط قوت

  • وزن مناسب
  • دارای حسگر اثرانگشت
  •  کیفیت ساخت بالا
  • باتری مناسب
  •  نمایشگر با کیفیت
  • قدرت سخت مناسب

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  •  نداشتن قابلیت مکالمه
  • دوربین نامناسب
  • نداشتن قابلیت NFC

تبلت لنوو مدل Tab YogaSmart، محصولی با طراحی زیبا و جالب است که دارای مشخصات و عملکرد نسبتاً متوسط در مقایسه با قیمت آن است. از طرف دیگر، به لطف یک صفحه نمایش خوب، بلندگوهای مناسب و یکپارچه سازی عمیق دستیار Google، به عنوان یک تبلت هوشمند بسیار مضاعف عمل می کند. در حالی که از این تبلت می توان در هر دو جهت استفاده کرد، اما مطابق با طراحی بهترین حالت را به حالت افقی می بخشد. ابعاد این محصول ۲۴۲x166x24 میلی متر و وزن آن ۵۷۰ گرم است. در حالی که قسمت بالای تبلت خالی است، در قسمت پایین یک پایه جمع شونده، یک درگاه شارژ USB-C در سمت چپ و همچنین دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا و جک هدفون در سمت راست آن قرار دارند. یک جفت بلندگوی ۲ وات JBL در دو طرف پایه گرد این تبلت قرار دارد.

در قسمت جلویی یک صفحه نمایش ۱۰٫۱ اینچی از نوع IPS LCD با حاشیه های تیز مسلط است. وضوح صفحه نمایش با تراکم ۲۱۸ پیکسل در هر اینچ برابر با ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل است و همچنین رنگ ها کاملاً اشباع شده اند و برای استفاده در نور مستقیم خورشید به اندازه کافی روشن هستند. این تبلت، توسط پردازنده ۱۲ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۴۳۹ و پردازنده گرافیکی Adreno به همراه ۴ گیگابایت رم، قدرت پردازشی مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین دارای سیستم عامل اندروید ۹ می باشد. این محصول با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می کند.

وقتی صحبت از دوربین می شود، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در پشت و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در جلو وجود دارد. در نور خوب، دوربین های این تبلت عملکرد قابل قبولی از خود نشان خواهند داد و قطعاً قرار نیست که دوربین تلفن هوشمند یا DSLR خود را جایگزین آن کنید. این تبلت یک باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری بوده که با هر بار شارژ کامل تا مدت زمان ۱۱ ساعت برای استفاده معمولی شارژدهی خواهد داشت.

جمع‌بندی

اگر به دنبال تهیه تبلتی برای کارهای روزمره و استفاده های آموزشی، سرگرمی، مشاهده فیلم و یا گوش دادن به موسیقی می باشید تبلت لنوو مدل Tab YogaSmart می تواند این نیازها را برای شما برآورده سازد اما برای استفاده های حرفه ‌ای تر باید به سراغ تبلت مدل iPad Air Wifi و تبلت سامسونگ مدل GALAXY TAB S6 بروید.

علاقه‌مند به خرید تبلت ۱۰ اینچی هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار