لپ تاپ ها

کدام لپ تاپ دانش آموزی را بخریم؟ معرفی ۴ مدل مناسب

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تهیه لپ تاپ مناسب با نیازهای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و در پی آن آموزش های مجازی و از راه دور برای پاسخگویی به نیازهای رعایت فاصله اجتماعی، امری ضروری است. باید دقت داشت برای تهیه چنین محصولاتی نیاز به صرف هزینه های زیاد و قدرت پردازشی بالا نیست، بلکه بهترین لپ تاپ های دانشجویی باید بتوانند از پس کارهای روزانه یک دانش آموز، اجرای بازی های سبک و فعالیت های دیگر برآیند. همچنین باید دارای عمر باتری مناسب بوده، وزن و ابعاد مناسب و قابل حمل و جابه جایی داشته باشد.

این مدل لپ تاپ ها فقط برای یادداشت برداری و انجام تکالیف نیست و همچنین باید بتواند فعالیت های فوق برنامه شما و سایر اعضای خانواده را همچون گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، پخش فیلم، گوش دادن به موسیقی، ارسال عکس، بازی، تماس ویدئویی و … را کنترل نماید. در این مطلب به معرفی و بررسی مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های دانشجویی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسر مدل  Aspire A315-54-36KT

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  ضخامت و ابعاد مناسب
  • سخت افزار قابل فبول
  • هارد با ظرفیت مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • فاقد سیستم عامل
  • فاقد درایو نوری

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسر مدل «Aspire A315-54-36KT» با وزن قابل قبول ۲٫۱ کیلوگرمی و ابعاد ۳۶۳٫۴ x 247.5 x 19.9 میلی‌ متر، به عنوان یک لپ تاپ میان رده در سال ۲۰۱۹ معرفی گردیده است. در درون این لپ تاپ سخت افزاری متوسط اما مناسب جای گرفته است. پردازنده های مرکزی Core i3 اینتل مدل U8130 به همراه ۴ مگابایت کش در کنار ۴ گیگابایت رم از نوع حافظه ۴DDR قدرت مناسبی را به این سیستم بخشیده است. این محصول بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، از پردازنده گرافیکی اینتل مدل ۶۲۰ UHD بهره می برد.. حافظه داخلی این محصول با ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت بوده که دارای سرعت حافظه ۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد.

این لپ تاپ با صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچی از نوع TFT LED-backlit LCD، وضوح HD و رزولوشن ۱۳۶۶ x 768 تصاویر را با کیفیت مناسبی به معرض نمایش خواهد گذاشت. این محصول بدون درایو نوری ارائه شده اما از وجود وبکم، اسپیکرهای استریو، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان چندلمسی بهره می برد. همچنین در آن پورت‌های ۳USB و  HDMIهم تعبیه شده است. این محصول فاقد سیستم عامل بوده و همچنین باتری این لپ‌تاپ از نوع ۲ سلولی لیتیوم-یون است که می تواند تا ۳ ساعت روشن ماندن دستگاه را در شرایط وبگردی با اتصال WiFi تضمین نماید.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X540UA – MR

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ضخامت و ابعاد مناسب
  •  سخت افزار قابل فبول
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • هارد با ظرفیت مناسب

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا
  •  فاقد سیستم عامل

لپ تاپ VivoBook سری X‌ ایسوس، به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌ شوند. این محصول با جنس بدنه پلاستیکی و با وزن ۱٫۹ کیلوگرمی دارای ضخامت  ۲۷٫۲ x 251 x 381 میلی ‌متر می باشد. این محصول با بهره گیری از پردازنده های مرکزی Core i3 اینتل مدل U8130 به همراه ۴ مگابایت کش در کنار ۴ گیگابایت رم از نوع حافظه ۴DDR قدرت مناسبی را به این سیستم بخشیده است. این محصول بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، از پردازنده گرافیکی اینتل مدل ۶۲۰ UHD بهره می برد.. حافظه داخلی این محصول با ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت بوده که دارای سرعت حافظه ۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد.

این لپ تاپ با صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچی از نوع TFT LED-backlit LCD، وضوح Full HD و رزولوشن ۱۰۸۰ x 1920 تصاویر را با کیفیت مناسبی به معرض نمایش خواهد گذاشته و همچنینی در آن از فناوری های Splendid و Eye Care، به منظور کاهش خستگی و آسیب دیدگی چشم استفاده شده است. این محصول از کیبوردهای جزیره ای، وجود درایو نوری، وبکم، اسپیکرهای از سری SonicMaster، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان چندلمسی بهره می برد. همچنین در آن پورت‌های ۳USB و  HDMIهم تعبیه شده است. این محصول فاقد سیستم عامل بوده و همچنین باتری این لپ‌تاپ از نوع ۲ سلولی لیتیوم-یون است که می تواند تا ۳ ساعت روشن ماندن دستگاه را در شرایط وبگردی با اتصال WiFi تضمین نماید. این لپ تاپ به همراه ماوس و کیف عرضه می شود.

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad130 – MM

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ضخامت و ابعاد مناسب
  • سخت افزار قابل فبول
  • هارد با ظرفیت مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • فاقد سیستم عامل

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل ۱۳۰Ideapad، با وزن ۲٫۱ کیلوگرمی و ضخامت ۲۲٫۷ میلیمتر که سخت افزار مناسب در کنار قیمت مناسب را ارائه می دهد. این محصول با بهره گیری از پردازنده های مرکزی Core i3 اینتل مدل U8130 به همراه ۴ مگابایت کش در کنار ۴ گیگابایت رم از نوع حافظه ۴DDR قدرت مناسبی را به این سیستم بخشیده است. این محصول بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، از پردازنده گرافیکی اینتل مدل ۶۲۰ UHD بهره می برد.. حافظه داخلی این محصول با ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت بوده که دارای سرعت حافظه ۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد.

این لپ تاپ با صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچی از نوع TFT LED-backlit LCD، وضوح HD و رزولوشن ۱۳۶۶ x 768 تصاویر را با کیفیت مناسبی به معرض نمایش خواهد گذاشت. این محصول از وجود درایو نوری، وبکم، اسپیکرهای با توان خروجی هر کدام ۱٫۵ وات با فناوری صدای دالبی، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان چندلمسی بهره می برد. همچنین در آن پورت‌های ۳USB و  HDMIهم تعبیه شده است. این محصول فاقد سیستم عامل بوده و همچنین باتری این لپ‌تاپ از نوع ۲ سلولی لیتیوم-یون است که می تواند تا ۳ ساعت روشن ماندن دستگاه را در شرایط وبگردی با اتصال WiFi تضمین نماید.

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل ۲۵۵ G7-A1

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ضخامت و ابعاد مناسب
  • سخت افزار قابل فبول
  • هارد با ظرفیت مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • فاقد سیستم عامل

لپ تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل «۲۵۵G7-A1»، محصولی با سخت افزار قابل قبول و مناسب، بدنه پلاستیکی با پوششی مقاوم در برابر خط و خش های احتمالی بوده که در وزن ۲ کیلوگرمی و ابعاد ۳۷۶ x 246 x 22 میلی‌ متر معرفی گردیده است. در درون این لپ تاپ سخت افزاری مناسب با پردازنده های مرکزی AMD مدل Ryzen 3 به همراه ۴ مگابایت کش در کنار ۸ گیگابایت رم از نوع حافظه ۴DDR قدرت مناسبی را به این سیستم بخشیده است. این محصول از پردازنده گرافیکی AMD با حافظه اختصاصی یک گیگابایتی مدلRadeon™ Vega 3 Graphics بهره می برد. حافظه داخلی این محصول با ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت بوده که دارای سرعت حافظه ۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد.

این لپ تاپ با صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچی از نوع WLED Backlit، وضوح HD و رزولوشن ۱۳۶۶ x 768 تصاویر را با کیفیت مناسبی به معرض نمایش خواهد گذاشت. از قابلیت های دیگر صفحه نمایش این محصول می توان به پنل SVA eDP، روکش ضد انعکاس نور با توناژ رنگ ۶۷% sRGB و روشنایی ۲۲۰ کاندلا اشاره نمود. این محصول دارای درایو نوری، کارت خوان، وب کم HP TrueVision با کیفیت HD، اسپیکرهای استریو، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان چندلمسی بهره می برد. همچنین در آن پورت‌های ۳USB و  HDMIهم تعبیه شده است. این محصول فاقد سیستم عامل بوده و همچنین باتری این لپ‌تاپ از نوع ۳ سلولی لیتیوم-یون است که می تواند تا ۳ ساعت روشن ماندن دستگاه را در شرایط وبگردی با اتصال WiFi تضمین نماید.

جمع بندی

شناخت نیازها و توجه به نوع استفاده و سن کاربران قبل از تهیه لوازم الکترونیکی از قبیل لپ تاپ امری ضروریست. قبل از خرید لپ‌تاپ باید درنظر داشته باشید که همیشه گران‌ ترین مورد، لزوما بهترین انتخاب برای شما نیست. با این حال یک سیستم با عمر طولانی و توانایی های بیشتر می تواند خیال شما را از هر بابتی راحت کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای خرید یک محصول مناسب نیازهای دانشجویی، لپ تاپ های ایسوس مدل VivoBook X540UA – MR و اچ پی مدل ۲۵۵ G7-A1 را در نظر داشته باشید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار