اخبار فناوریاندروید و ای او اسموبایل

اندروید ۱۲ از حالت بتا خارج شد و به‌زودی راهی گوشی‌های پیکسل می‌شود

بعد از انتشار چندین نسخه‌ی بتا از اندروید ۱۲، گوگل بالاخره شب گذشته از خارج شدن این سیستم‌عامل از حالت بتا خبر داد اما برخلاف سال‌های گذشته، بلافاصله راهی گوشی‌های پیکسل نمی‌شود.

گوگل برای اندروید ۱۲ توجه ویژه‌ای به رابط کاربری نشان داده و برای این نسخه زبان بصری Material You مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از قابلیت‌های جدید مربوط به ظاهر اندروید ۱۲، امکان تغییر رنگ‌های بخش‌های مختلف سیستم با توجه به تصویر پس‌زمینه است که جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

همچنین طراحی تعداد از اپلیکیشن‌های گوگل هم دست‌خوش تغییر شده و ظاهر جدیدی پیدا کرده‌اند. در ضمن باید به طراحی متفاوت ویجت‌ها هم اشاره کنیم. در کنار تحولات بصری، در اندروید ۱۲ قابلیت‌های مربوط به حریم خصوصی در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. مثلا می‌توانیم به داشبورد حریم خصوصی اشاره کنیم که از این بخش می‌توانید ببینید کدام اپلیکیشن‌ها به داده‌هایی مانند موقعیت مکانی یا میکروفون دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین حین استفاده‌ی اپلیکیشن‌ها از میکروفون یا دوربین، نشانه‌ای در رابط کاربری ظاهر می‌شود تا کاربران از این موضوع خبردار شوند.

 

مطابق معمول، گوشی‌های پیکسل اولین گوشی‌هایی هستند که اندروید‌ ۱۲‌ را دریافت می‌کنند و کاربران پیکسل ۳ به بعد می‌توانند جدیدترین نسخه‌ی اندروید را نصب کنند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو و دیگران هم در فرایند آماده‌سازی نسخه‌ی بتا اندروید ۱۲ تا حدی نقش داشته‌اند و به همین خاطر احتمالا تعدادی از گوشی‌های این شرکت‌ها به‌زودی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، سال‌های گذشته وقتی اندروید از حالت بتا درمی‌آمد، گوشی‌های پیکسل بلافاصله می‌توانستند آن را دریافت کنند. اما سخنگوی گوگل گفته که آن‌ها مشغول انجام کارهایی برای بهبود اندروید‌ ۱۲‌ هستند و به همین خاطر کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل برای دریافت نسخه‌ی جدید اندروید باید چند هفته‌ای صبر کنند و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن اعلام نشده است.

منبع: Android Central

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام گوشی من a10s هستش میخوام بدونم برای این گوشی اندروید ۱۲ میاد یا نه
    درسته هنوز برای گوشی های سامسونگ نیومده ولی میخوام بدونم کسی خبر داره برای گوشیa10s اندروید ۱۲ میاد یا نه
    اگه کسی نمدونه لطف کنید توی گوگل یا هرجایی دیگه سرچ کنید بهم خبر بدین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار