پیشرفت شخصیتاریخچهفیلم وسریالمنتخب سردبیر

بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون | از Match Point تا Jojo Rabbit

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون، یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم فهرستی از محبوب‌ترین بازیگران زن حال‌حاضر سینمای جهان تهیه کنیم، بدون شک اسکارلت جوهانسون یکی از اسامی آن فهرست خواهد بود. بازیگر ۳۷ ساله‌ای که در تاریخ ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ (اولین روز آذر ماه سال ۱۳۶۳) در شهر نیویورک در آمریکا متولد شد و توانست زمانی‌که تنها ۱۰ سال داشت وارد عرصه بازیگری در سینما شود. اسکارلت اینگرید جوهانسون بارها در فهرست ثروتمندترین ستار‌ه‌های جهان در مجله فوربز قرار گرفته است. فیلم‌هایی که او تابه‌امروز در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته در سراسر جهان به فروش ۱۴.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کرده‌اند که همین موضوع اسکارلت جوهانسون را به نهمین ستاره سودآورد سینما در تاریخ این صنعت بی‌پایان تبدیل می‌کند.

جوهانسون تابه‌امروز نامزد کسب ۲ جایزه اسکار و ۵ جایزه گلدن گلوب شده و توانسته یک جایزه تونی و یک جایزه بفتا را به‌خود اختصاص دهد. در سال‌های اخیر او را بیشتر در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول تماشا کرده‌ایم ولی بدون شک نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های درامی مانند Marriage Story و The Prestige از بهترین هنرنمایی‌های او تلقی می‌شوند. اسکارلت جوهانسون به عقیده بسیاری از رسانه‌های معتبر نماد جذابیت هالیوود به‌شمار می‌رود و بسیاری او را زیباترین هنرپیشه حال‌حاضر سینمای جهان می‌دانند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا باهم نگاهی داشتیم به بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون؛ از فیلم‌های قدیمی او گرفته تا نقش‌آفرینی‌های او در فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی تا اگر با برخی از فیلم‌های او آشنایی نداشته‌اید، با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

«توجه: رتبه‌بندی بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون براساس امتیاز آن‌ها در سایت IMDB انجام شده است»


 فیلم های اسکارلت جوهانسون

۲۵- فیلم The Perfect Score

 فیلم بالاترین نمره

  • کارگردان: برایان رابینز | نویسنده: مارک هایمن
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، اریکا کریستنسن، کریس ایوانز، برایان گرینبرگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Perfect Score در  IMDB: ۵.۷ از ۱۰

مقاله فیلم های اسکارلت جوهانسون را با فیلم The Perfect Score شروع کنیم. فیلمی که یکی از نخستین فیلم‌های این بازیگر مطرح و محبوب هالیوود به‌شمار می‌رود که توانست به واسطه ایفای نقش در آن نامی برای خود دست و پا کند. این فیلم یکی از فیلم‌های تینیجری محبوب آن سال‌ها تلقی می‌شد که توانست نگاه بسیاری از اهالی سینما را به خودش معطوف کند. فیلم نمره کامل در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی راجر بیرنبائوم و برایان رابینز توسط استودیو MTV تولید شد و توانست فروش نسبتا خوب ۱۱ میلیون دلاری را پشت سر بگذارد. فیلم‌‌های با محوریت دانش‌آموزان دبیرستان همیشه از محبوبیت زیادی برخوردار بودند که این فیلم توانست در میان آن‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

داستان فیلم درباره دو پسر دبیرستانی با نام‌های کایل و متی با ایفای نقش کریس ایوانز و برایان گرینبرگ جریان دارد. آن‌ها قصد دارند در آزمون SAT که یکی از مهم‌ترین آزمون‌های آموزشی است، نمره بالایی کسب کنند ولی این دو نفر از آن دسته افراد خیلی زرنگ و باهوش نبودند. درهمین‌حین متوجه می‌شوند که پدر یکی از دانش‌آموزان یعنی شخصیت کرتیس با بازی اسکارلت جوهانسون صاحب ساختمانی است که جواب‌های این امتحان در آن مکان نگه‌داری می‌شوند. کرتیس درابتدا با خواسته این ۲ نفر مخالف بود ولی درانتها تصمیم گرفت به آن‌ها کمک کند تا بتوانند به جواب‌های آزمون SAT دسترسی پیدا کرده و با این کار نمره خوبی در این آزمون بسیار مهم کسب کنند.


۲۴- فیلم The Nanny Diaries

فیلم خاطرات پرستار بچه

  • کارگردان: شری اسپرینگر برمن، رابرت پولچینی | نویسنده: شری اسپرینگر برمن، رابرت پولچینی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریس ایوانز، لورا لینی، پل جیاماتی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Nanny Diaries در  IMDB: ۶.۲ از ۱۰

فیلم The Nanny Diaries مانند فیلم The Perfect Score از تیم بازیگری اسکارلت جوهانسون و کریس ایوانز بهره می‌برد و این دو بازیگر در این فیلم هم توانستند نقش‌آفرینی قابل قبولی داشته باشند. این فیلم از روی رمانی با همین نام به نویسندگی اما مک‌لفلین و نیکولا کراس اقتباس شده است و طبق گفته این دو نویسنده، سازندگان فیلم داستان این رمان را بسیار خوب به تصویر کشیده‌اند. فیلم خاطرات پرستار بچه در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی ریچارد گلادستین توسط استودیو FilmColony با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و توسط شرکت MGM اکران شد. این فیلم باتوجه‌به بودجه خود توانست فروش خوب ۴۸ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم درباره شخصیت آنی برداک با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون جریان دارد. آنی که به‌تازگی از یک دانشگاه بسیار خوب فارغ‌التحصیل شده است در گمراهی به سر می‌برد و اصلا نمی‌داند که چه هدفی برای زندگی خود دارد. یک روز و زمانی‌که در پارک نشسته بود، جان یک پسربچه را که نزدیک بود با یک ماشین تصادف کند، نجات داد. مادر آن پسربچه پس از تشکر از آنی به اشتباه او را Nanny (پرستار بچه) صدا کرد و همین موضوع باعث شد تا خانم الکساندر همیشه اورا Nanny صدا کند و به‌همین‌خاطر آنی به خانه این خانواده رفت و پرستاری آن بچه را قبول کرد. وضع بسیار خوب زندگی آن خانواده آنی را به فکر فرو برد که آیا این زندگی همان زندگی است که او روزی برای خود درنظر داشت یا خیر؟ این موضوع آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان‌های جالب این فیلم.


۲۳- فیلم Under the Skin

فیلم زیر پوست

  • کارگردان: جاناتان گلیرز |‌ نویسنده: والتر کمپل جاناتان گلیرز
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریشتف هادک، جرمی مک‌ویلیامز، دوگی مک‌کانل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Under the Skin در  IMDB: ۶.۳ از ۱۰

فیلم Under the Skin نسبت‌به دو فیلم قبلی کمی جدیدتر است و اسکارلت جوهانسون در آن نقش به مراتب متفاوت‌تری را ایفا می‌کند. اسکارلت جوهانسون در این فیلم وظیفه نقش‌آفرینی در نقش یک زن فضایی را برعهده دارد که نقشه‌های شومی برای مردان کشیده است. شخصیت اصلی داستان همان‌طور که اشاره کردیم یک زن فضایی است و در مکان‌های گوناگون مردهایی با شغل‌ها و زندگی‌های مختلف را وسوسه کرده و پس از اینکه هوش را از سر آن‌ها می‌پرداند خیلی راحت آن‌ها را به قتل می‌رساند. این ماجرا تا زمانی ادامه پیدا می‌کند تا اینکه درنهایت یکی از این مردها جلوی او قرار می‌گیرد و گول حرف‌ها و حرکات فریبنده او را نمی‌خورد. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این فیلم بدون شک نقش‌آفرینی بسیار زیبای جوهانسون به‌شمار می‌رود که تحسین‌های زیادی را از طرف منتقدین و اهالی سینما به‌دست آورد.

فیلم زیر پوست یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده در ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که اگر از علاقه‌مندان این ژانر باشید از تماشای آن پشیمان نخواهید شد. این فیلم به‌صورت یک اقتباس آزاد از روی کتابی با همین نام به نویسندگی میشل فابر اقتباس شده است و داستان آن در شهر گلاسکو در اسکاتلند جریان دارد. Under the Skin در سال ۲۰۱۳ به تهیه‌کنندگی جیمز ویلسون و نیک وکسلر توسط استودیو BFI تولید شد. درابتدا قرار نبود اسکارلت جوهانسون در این فیلم حضور داشته باشد ولی این استودیو برای جمع‌آوری بودجه مورد نیاز خود تصمیم گرفت با این بازیگر محبوب همکاری داشته باشد ولی درنهایت این فیلم باتوجه‌به بودجه ۱۳ میلیون دلاری خود نتوانست عملکرد خوبی در گیشه‌های سینما داشته باشد و فروش آن از ۸ میلیون دلار فراتر نرفت.


۲۲- فیلم Lucy

فیلم لوسی

  • کارگردان: لوک بسون | نویسنده: لوک بسون
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، مورگان فریمن، عمرو واکد، چویی مین سیک
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Lucy در  IMDB: ۶.۴ از ۱۰

به یکی از فیلم‌های پرحاشیه اسکارلت جوهانسون رسیدیم. فیلم لوسی که در سال ۲۰۱۴ با سروصدای فراوان اکران شد ولی نتوانست امتیاز خوبی را از منتقدین کسب کند ولی بااین‌حال افراد زیادی که آن را تماشا کردند اکثرا از آن راضی بودند و آن را یک فیلم بسیار سرگرم‌کننده با مفهوم و داستانی جالب خطاب می‌کرند. فیلم لوسی که در ژانر اکشن و علمی تخیلی قرار می‌گیرد در سال ۲۰۱۴ به تهیه‌کنندگی ویرجینیا سیلا توسط استودیو EuropaCorp به‌همراهی چند استودیو اروپایی مانند +Canal با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد. فروش دیوانه‌وار و بسیار فوق‌العاده این فیلم که توانست مرز ۴۶۰ میلیون دلار را رد کند باعث شد تا اهالی سینما منتظر قسمت دوم آن باشند ولی این اتفاق هنوز رخ نداده است. فیلم لوسی که بدون شک یکی از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون به‌شمار می‌رود برای علاقه‌مندان ژانر علمی تخیلی یک انتخاب بسیار خوب و جذاب قلمداد خواهد شد و حتی اگر طرفدار این ژانر نیستید از تماشا کردن این فیلم لذت خواهید برد.

داستان بسیار جذاب این فیلم درباره شخصیتی به نام لوسی جریان دارد که به‌دلیل اتفاقاتی با یک باند خلافکار ملاقات می‌کند و آن‌ها از بدن او برای قاچاق ماده‌ای قدرتمند به‌نام CPH4 به اروپا استفاده می‌کنند. به‌دلیل ضربه یکی از اعضای این باند به بدن لوسی مقداری از این ماده در بدن او پخش شده و باعث می‌شود تا لوسی بتواند از درصد بیشتری از مغز خود استفاده کند و این میزان رفته‌رفته افزایش می‌یابد. اکنون او می‌تواند ازطریق امواج با دیگران ارتباط برقرار کند و حتی می‌تواند امواج را کنترل کند. او پس از ارتباط برقرار کردن با پروفسور نورمن با بازی مورگان فریمن به او می‌گوید که تنها ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند و آیا در این مدت می‌تواند کاری برای او انجام دهد یا خیر. پروفسور نورمن به او می‌گوید که می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت علم کند و همین موضوع باعث به‌وجود آمدن اتفاقاتی بسیار جالب در این فیلم می‌شود.


۲۱- فیلم In Good Company

فیلم یک جمع خوب

  • کارگردان: پال وایتز | نویسنده: پال وایتز
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دنیس کواید، توفر گریس، فیلیپ بیکر هال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات In Good Company در  IMDB: ۶.۴ از ۱۰

فیلم In Good Company شاید یکی از آرا‌م‌ترین و کم‌سروصداترین فیلم های اسکارلت جوهانسون تلقی شود ولی با‌این‌حال درام به‌جا و طنز کافی این فیلم درکنار داستانش، آن را به یک فیلم بسیار قابل احترام و سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. این فیلم که در ژانر درام، کمدی و عاشقانه قرار می‌گیرد شما را همراه خود به گوشه و کنار زندگی یک بیزینس‌من حرفه‌ای می‌برد و مشکلات زندگی او را به‌شما نشان می‌دهد. این فیلم در سال ۲۰۰۵ میلادی به تهیه‌کنندگی لاورنس پرسمن و پال وایتز توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۶۲ میلیون دلاری را در گیشه‌های سینما تجربه کند.

داستان فیلم نمایش‌گر زندگی شخصیت دان فورمن با نقش‌آفرین دنیس کواید است. او یک مدیر اجرایی در یک مؤسسه تبلیغات به‌شمار می‌رود و پس از مدتی شرکت آن‌ها توسط یک شرکت بزرگ بین‌المللی به‌نام Globecom خریداری می‌شود و او در سمت جدید خود وظیفه دارد عده‌ای از همکاران خود را اخراج کند و به‌همین‌دلیل یک رابطه دوستانه میان او و رئیس جدیدش یعنی شخصیت کارتر که یک جوان ۲۶ ساله و بسیار موفق است، شکل می‌گیرد. دان دو دختر دارد که یکی از آن‌ها ۱۸ ساله است و نام او الکس است؛ الکس با بازی اسکارلت جوهانسون به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم تبدیل می‌شود و پس از گذشت مدتی یک رابطه عاشقانه میان او و کارتر به‌وجود می‌آید و آن‌ها این رابطه را از همه و مخصوصا از دان مخفی نگه می‌دارند که خب اوضاع همیشه وفق مراد آن‌ها پیش نمی‌رود.


۲۰- فیلم Don Jon

فیلم دان جان

  • کارگردان: جوزف گوردون-لویت | نویسنده: جوزف گوردون-لویت
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جوزف گوردون-لویت، جولیان مور، تونی دنزا، گلن هدلی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Don Jon در  IMDB: ۶.۵ از ۱۰

فیلم Don Jon درمیان بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون احتمالا می‌تواند لقب کمدی‌ترین فیلم او را به‌دست آورد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جوزف گوردون-لویت که او را معمولا در فیلم‌های کریستوفر نولان تماشا کرده بودیم، ساخته شده است. این فیلم نخستین فیلم بلندی به‌شمار می‌رود که گوردون-لویت وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلم‌نامه آن را برعهده داشته و پس از آن نیز خیلی به سراغ کارگردانی فیلم‌های بلند نرفته است ولی با‌این‌حال فیلم Don Jon به‌دلیل داستان و اشاره به مشکلات روزمره بسیاری از مردم تحسین‌های بسیاری را دریافت کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۳ به تهیه‌کنندگی رام برگمن توسط استودیو Voltage Pictures با بودجه‌ای ۸ میلون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۴۲ میلیون دلاری را تجربه کند.

به‌عقیده بسیاری از اهالی سینما ایفای نقش جوزف گوردون-لویت و اسکارلت جوهانسون از مهم‌ترین دلایل فروش خوب این فیلم به‌شمار می‌رود که توانسته‌اند موضوعات موردنظر داستان آن را به‌خوبی به تصویر بکشند. داستان فیلم زندگی جان مارتلو با ایفای نقش گردون-لویت را به نمایش درمی‌آورد. او وسواس عجیبی روی برنامه‌های زندگی خود دارد و هرکاری در زندگی خود را سر موقع انجام می‌دهد. او پس از مدتی با شخصیت باربارا با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون آشنا می‌شود و از او بسیار خوشش می‌آید. باربارا قصد دارد این آشنایی را ازطریق سنتی و طولانی مدت پیش ببرد که با موافقت جان همراه می‌شود و آن‌ها پس از آشنا شدن با خانواده‌های یکدیگر رابطه خود را آغاز می‌کنند و همین موضوع داستان اصلی فیلم Don Jon به‌شمار می‌رود.


۱۹- فیلم Manny & Lo

فیلم مانی و لو

  • کارگردان: لیزا کروگر | نویسنده: لیزا کینگ
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، الکسا پالادینو، مری کی پلیس
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Manny & Lo در  IMDB: ۶.۶ از ۱۰

به نخستین فیلم بلند اسکارلت جوهانسون رسیدیم که این بازیگر در آن فیلم نقش شخصیت اصلی فیلم را ایفا می‌کند و به‌احتمال زیاد می‌توان آن را نخستین فیلم مهم او دانست؛ فیلم مانی و لو که اسکارلت جوهانسون زمانی‌که تنها ۱۲ سال سن داشت در آن به ایفای نقش پرداخت. نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون در ۱۲ سالگی در این فیلم باعث شد تا تحسین منتقدین سینمایی را کسب کند و نگاه بسیاری از اهالی سینما به این بازیگر آینده‌دار معطوف شود. فیلم Manny & Lo در سال ۱۹۹۶ میلادی به تهیه‌کنندگی مارلین هخت و دین سیلورز توسط شرکت Sony Pictures Classics با بودجه‌ای ۵۰۰ هزاردلاری تولید و پخش شد. نکته جالب درباره این فیلم میزان فروش آن است که تنها ۲ هزار دلار بیش از بودجه آن و رقم ۵۰۲ هزار دلار را نشان می‌دهد.

داستان فیلم درباره ۲ خواهر نوجوان جریان دارد؛ شخصیت‌های آماندا با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون که او را مانی صدا می‌زنند و ۱۱ سال سن دارد و همچنین شخصیت لورل که او را لو صدا می‌زنند و ۱۶ سال سن دارد. این ۲ خواهر تصمیم می‌گیرند با یکدیگر از یتیم‌خانه فرار کنند و زندگی خودشان را در جایی دیگر بگذرانند. آن‌ها برای این کار در هرجایی که بتوانند شب را به صبح می‌رسانند و طبیعتا با مشکلات بسیار زیادی در این مسیر روبه‌رو می‌شوند. داستان این ۲ خواهر در فیلم مانی و لو باعث شد تا توجه به کودکان بی‌سرپرست بسیار بیشتر شود و کمک‌های زیادی از سراسر آمریکا برای این افراد دردسترس قرار بگیرد.


۱۸- فیلم The Island

فیلم جزیره

  • کارگردان: مایکل بی | نویسنده: الکس کورتزمن، روبرتو ارسی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، ایوان مک‌گرگور، شون بین، مایکل کلارک دانکن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات The Island در  IMDB: ۶.۸ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم‌های علمی تخیلی اسکارلت جوهانسون رسیدیم، فیلمی که تا آن زمان پرهزینه‌ترین فیلمی به‌شمار می‌رفت که او در آن فیلم نقش‌آفرینی کرده است. فیلم جزیره که با تیم بازیگری بسیار خوب خود یکی از فیلم‌های موردانتظار سال ۲۰۰۵ به‌شمار می‌رفت ولی متاسفانه در گیشه سینماها با شکست بدی مواجه شد. حضور بازیگرانی مانند اسکارلت جوهانسون، ایوان مک‌گروگر و شون بین بودجه این فیلم را تا ۱۲۵ میلیون دلار بالا برد تا ساخته مایکل بی یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های آن زمان لقب بگیرد. این فیلم با تهیه‌کنندگی مایکل بی و یان برایس توسط استودیو DreamWorks Pictures به‌‌همراهی استودیو برادران وارتر تولید شد ولی با‌توجه‌به بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری آن فروش بسیار بدی را تجربه کرد و میزان فروش آن از ۱۶۰ میلیون دلار فراتر نرفت.

باوجود فروش ناامید‌کننده این فیلم در گیشه نمی‌توان منکر داستان سرگرم‌کننده و جذاب آن شد. داستان این فیلم درباره مردمی جریان دارد که به‌دلیل یک آلودگی جهانی در یک جامعه بسته زندگی می‌کنند و حق خروج از این مکان را به‌هیچ‌وجه ندارند. طبق وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، آن‌ها می‌توانند در جزیره‌ای خوش آب‌وهوا زندگی کنند ولی هرهفته تنها یک نفر شانس زندگی در آن مکان رویایی را دارد. شخصیت لینکن با بازی ایوان مک‌گروگر به‌خاطر کنجکاوی خود از قوانین فرار می‌کند و متوجه می‌شود هیچ جزیره خوش آب‌وهوایی درکار نیست و هر هفته که یک نفر از مردم با وعده رفتن به جزیره آن مکان را ترک می‌کند، کشته می‌شود و اعضای بدن او برای پیوند به نقاط دیگر دنیا فرستاده می‌شود. او تصمیم می‌گیرد برای نجات جان خود و دوستش سارا با بازی اسکارلت جوهانسون دست به هرکاری بزند و همین موضوع داستان جذاب این فیلم را شکل می‌دهد.


۱۷- فیلم Black Widow

فیلم بیوه سیاه

  • کارگردان: کیت شورتلند |‌ نویسنده: اریک پیرسون
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، اولگا کوریلنکو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۲۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Black Widow در  IMDB: ۶.۹ از ۱۰

به جدیدترین فیلم اسکارلت جوهانسون رسیدیم؛ فیلم بیوه سیاه که نخستین فیلم این بازیگر در دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود که در این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت و البته از نظر امتیاز ضعیف‌ترین فیلم او درمیان فیلم‌های ابرقهرمانی فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون نیز تلقی می‌شود. فیلم Black Widow با هایپی بسیار زیاد مدتی پیش اکران شد ولی نتوانست آن‌طور که باید و شاید نظر مثبت منتقدین را کسب کند ولی بااین‌حال برای علاقه‌مندان دنیای بی‌پایان فیلم‌های مارول بدون شک یک اثر سرگرم‌کننده قلمداد می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول مانند سایر فیلم‌های این استودیو با بودجه‌ای هنگفت و معادل با ۲۰۰ میلیون دلار تولید شد ولی نسبت‌به رقم بودجه‌اش میزان فروش ۳۲۲ میلیون دلاری آن تابه‌امروز اصلا رقم قابل قبولی نخواهد بود.

داستان فیلم درباره شخصیت ناتاشا رومانوف یا همان شخصیت بیوه سیاه با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون جریان دارد. این شخصیت را در فیلم‌های گذشته دنیای سینمایی مارول نیز دیده بودیم ولی برای نخستین بار یک فیلم با محوریت این شخصیت را می‌توانیم مشاهده کنیم. داستان فیلم بعد از جنگ داخلی و قبل از جنگ ابدیت جریان دارد و نگاهی می‌کند به گذشته شخصیت ناتاشا رومانوف. این شخصیت در پی اتفاقات جنگ داخلی به‌خاطر نافرمانی از توافق‌نامه سوکوویا و کمک به استیو راجرز به‌صورت تنها زندگی می‌کند و به‌همین‌دلیل تحت تعقیب دولت قرار گرفته است. به‌دلیل این اتفاقات ناتاشا به بوداپست می‌رود و باید با اتفاقات ریز و درشتی که جلوی خود می‌بیند، دست‌وپنجه نرم کند.


۱۶- فیلم Girl with a Pearl Earring

فیلم دختری با گوشواره مروارید

  • کارگردان: پیتر وبر | نویسنده: الیویا هیترید
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کالین فرث، کیلین مورفی، جودی پارفیت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Girl with a Pearl Earring در  IMDB: ۶.۹ از ۱۰

فیلم دختری با گوشواره مروارید بدون شک یکی از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون و همچنین یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او در سینما به‌شمار می‌رود. این فیلم با الهام از نقاشی معروفی با همین نام اثر یوهانس ورمر ساخته شده و فیلم‌نامه آن از روی رمانی با همین نام به نویسندگی تریسی شِوالیه اقتباس شده است. فیلم Girl with a Pearl Earring در جشنواره‌های مختلفی مانند مراسم اسکار، مراسم گلدن گلوب و بفتا نامزد کسب جوایز ارزشمندی شد و اسکارلت جوهانسون به‌دلیل نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود توانست در این مراسم نامزد کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شود. این فیلم در سال ۲۰۰۳ به تهیه‌کنندگی اندی پیترسون و آناند تاکر توسط استودیو UK Film Council با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۳۲ میلیون دلاری را تجربه کند.

داستان فیلم نمایش‌گر زندگی شخصیت گریت با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون است. گریت یک خدمتکار جوان به‌شمار می‌رود که در خانه یک نقاش معروف به ‌نام یوهانس ورمر  کار می‌کند. یوهانس ورمر رفته‌رفته متوجه استعداد بسیار بالای گریت شده و به‌همین‌دلیل گریت از خدمتکار خانه به دستیار این نقاش معروف تبدیل می‌شود. یوهانس تصمیم می‌گیرد از گریت به‌عنوان مدل یکی از نقاشی‌های خود استفاده کند و او را به‌تصویر بکشد. همین تصمیم باعث خلق زیباترین نقاشی کشیده شده توسط او می‌شود. داستان خلق نقاشی معروف دختری با گوشواره مروارید به زیبایی در این فیلم روایت شده که می‌تواند این فیلم را به یک انتخاب خوب برای تماشا کردن تبدیل کند.


۱۵- فیلم Iron Man 2

فیلم مرد آهنی ۲

  • کارگردان: جان فاورو |‌ نویسنده: جاستین تروکس
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، گوئینت پالترو، دان چیدل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Iron Man 2 در  IMDB: ۷ از ۱۰

رفته‌رفته به سیل فیلم‌های ابرقهرمانی اسکارلت جوهانسون می‌رسیم. داستان قسمت دوم مرد آهنی دقیقا مانند قسمت اول آن درباره شخصیت تونی استارک با نقش‌آفرینی رابرت داونی جونیور جریان دارد. پس از منتشر شدن خبر هویت تونی استارک به‌عنوان مرد آهنی در اخبار روسیه، شخصیت ایوان وانکو تصمیم می‌گیرد آرکی شبیه به آرک استارک بسازد ولی از طرفی تونی استارک درتلاش است تا از زره خود در راستای ایجاد صلحی جهانی استفاده کند. مشکلات برای او از جایی شروع می‌شوند که سناتور سترن تلاش می‌کند با محکوم کردن تونی استارک زره مخصوص او را تصاحب کرده و دراختیار دولت قرار دهد ولی تونی استارک برای محافظت از میراث پدر خود به‌هیچ‌وجه چنین قصدی ندارد و این زره را جزو اموال خصوصی خود می‌داند.

فیلم آیرون من ۲ یکی از نخستین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود که با سود کلان خود راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی این استودیو بسیار هموار کرد تا مارول اثر غیرقابل‌انکاری را بر ژانر اکشن سینما از خود به‌جای بگذارد و هزینه ساخت بلاک‌باسترهای سینمایی را افزایش دهد. این فیلم در سال ۲۰۱۰ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول از روی کتاب کامیک مرد آهنی اثر استن لی، لری لیبر، دان هک و جک کربی اقتباس شده است. این فیلم با بودجه هنگفت ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار عالی ۶۳۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند. این فیلم همچنین در هشتاد و سومین دوره مراسم جایزه اسکار نامزد کسب جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد ولی درنهایت دستش از این جایزه کوتاه ماند.


۱۴- فیلم Sing

فیلم آواز

  • کارگردان: گارث جنینگز | نویسنده: گارث جنینگز
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، متیو مک‌کانهی، ریس ویترسپون، ست مک‌فارلن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Sing در  IMDB: ۷.۱ از ۱۰

تنها انیمیشن سینمایی فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون انیمیشن Sing به‌شمار می‌رود. انیمیشنی که از لحاظ تیم بازیگری یکی از قوی‌ترین انمیشن‌های چند سال اخیر تلقی می‌شود و حضور بازیگران برجسته‌ای مانند اسکارلت جوهانسون، متیو مک‌کانهی و ریس ویترسپون آن را به انیمیشنی بسیار باکیفیت و صدالبته بسیار سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. این انیمیشن در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی کریس ملداندری و جنت هیلی توسط استودیو Illumination Entertainment با بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خارق‌العاده ۶۴۰ میلیون دلاری را تجربه کند. فروش بسیار عالی این انیمیشن باعث شد تا قسمت دوم این انیمیشن نیز در دست ساخت قرار بگیرد؛ قسمت دوم این انیمیشن طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (اولین روز دی ماه ۱۴۰۰) اکران شود.

داستان این انیمیشن درباره یک کوالای بسیار بامزه به نام باستر مون با بازی متیو مک‌کانهی جریان دارد. او از بچگی علاقه بسیاری به سالن‌های اجرای موسیقی داشته است و حالا با تأسیس یک سالن موسیقی آرزو دارد بتواند در این حرفه موفق شود و درآمد خوبی کسب کند. درهمین‌راستا باستر تصمیم می‌گیرد یک مسابقه آواز برگزار کند و به‌همین‌دلیل به دستیار خود یعنی خانم کراولی می‌گوید که آگهی‌های این مسابقه را در شهر پخش کند. خان کراولی به اشتباه ۲ صفر اضافه جلوی مبلغ جایزه این مسابقات قرار می‌دهد و جایزه ۱۰۰۰ دلاری این مسابقه اشتباها به ۱۰۰ هزار دلار تغییر پیدا می‌کند. این جایزه رویایی باعث می‌شود تا حیوانات زیادی از سرتاسر شهر برای شرکت در این مسابقه آواز به این سالن موسیقی آمده تا بتوانند این جایزه را به‌دست آورند.


۱۳- فیلم Vicky Cristina Barcelona

فیلم ویکی کریستینا بارسلونا

  • کارگردان: وودی آلن | نویسنده: وودی آلن
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز، ربکا هال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Vicky Cristina Barcelona در  IMDB: ۷.۱ از ۱۰

فیلم ویکی کیریستینا بارسلونا یکی از موفق‌ترین فیلم‌های رومانتیک اسکارلت جوهانسون به‌شمار می‌رود. داستان جذاب، شخصیت‌پردازی بسیار خوب و از همه مهم‌تر کارگردانی عالی وودی آلن همه و همه دست‌به‌دست هم دادند تا این فیلم به یکی از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون تبدیل شود. این فیلم در سال ۲۰۰۸ به تهیه‌کنندگی لتی آرونسون، جائوما رورِس و گرث وایلی توسط استودیو Mediapro به‌همراه Wild Bunch با بودجه‌ای ۱۵ میلیون‌دلاری در کشورهای آمریکا و اسپانیا تولید و توانست فروش بسیار خوب ۹۷ میلیون دلاری را تجربه کند. پنه‌لوپه کروز به‌دلیل نقش‌آفرینی خود در این فیلم توانست برنده جایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

داستان فیلم درباره ۲ دختر آمریکایی به نام‌های ویکی و کریستینا جریان دارد که برای تعطیلات به شهر بارسلون در کشور اسپانیا سفر می‌کنند. آن‌ها در این سفر در خانه یکی از اقوام دور ویکی یعنی جودی که با همسر خود زندگی می‌کند، ساکن می‌شوند. ویکی و کریستینا در مدت زمانی‌که در شهر بارسلون درحال گذراندن تعطیلات هستند، با نقاشی به‌نام خوآن آنتونیو گونزالو با ایفای نقش خاویر باردم آشنا می‌شوند و همراه او برای گذراندن آخر هفته به یکی از شهرهای دیگر اسپانیا می‌روند. این فیلم سومین همکاری اسکارلت جوهانسون و وودی آلن پس از فیلم‌های Match point و Scoop به‌شمار می‌رود.


۱۲- فیلم A Love Song for Bobby Long

فیلم ترانه عاشقانه‌ای برای بابی لانگ

  • کارگردان: شینی گیبل | نویسنده: شینی گیبل
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جان تراولتا، گابریل مکت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات A Love Song for Bobby Long در  IMDB: ۷.۱ از ۱۰

حضور نام جان تراولتا در یک فیلم باعث می‌شود نگاه‌های زیادی به آن فیلم معطوف شود و هم‌بازی شدن او با اسکارلت جوهانسون در فیلم A Love Song for Bobby Long این موضوع را پررنگ‌تر کرد. داستان فیلم درباره شخصیت پرسلین یا همان پرسی با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون جریان دارد. او به‌تازگی مادر خود را که خواننده سبک جز بوده، به‌دلیل استفاده بیش‌ازحد از مواد مخدر از دست داده و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفته تا از محل زندگی خود در فلوریدا به نیواورلئانز برگردد. زمانی‌که به خانه مادری خود می‌رسد متوجه می‌شود که افرادی کاملا غریبه درحال زندگی کردن در خانه آن‌ها هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا خط اصلی داستان این فیلم شکل بگیرد.

اسکارلت جوهانسون که در آن زمان تنها ۲۱ سال سن داشت، به‌دلیل ایفای نقش هنرمندانه خود در این فیلم در نقش شخصیت پرسی توانست نامزد کسب جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن شود ولی نتوانست درنهایت این جایزه را کسب کند. بسیاری او را شایسته این جایزه می‌دانستند ولی عقیده دارند عملکرد بد این فیلم در گیشه‌ها دلیل اصلی دورماندن جوهانسون از این جایزه به‌شمار می‌رود. این فیلم در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی شینی گیبل که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را نیز برعهده داشته و توسط استودیو El Camino Pictures تولید و اکران شده است. بودجه دقیق این فیلم از سوی سازندگان آن اعلام نشده ولی می‌توان حدس زد بودجه ساخت این فیلم بیشتر از فروش بسیار بد ۱.۵ میلیون دلاری آن بوده است.


۱۱- فیلم Avengers: Age of Ultron

فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران

  • کارگردان: جاس ویدون | نویسنده: جاس ویدون
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز
  •  تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengers: Age of Ultron در  IMDB: ۷.۳ از ۱۰

به نخستین فیلم مجموعه انتقام جویان یا همان Avengers در فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون رسیدیم. فیلم Avengers: Age of Ultron پس از موفقیت چشمگیر اولین فیلم این مجموعه سینمایی که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، استودیو مارول بار دیگر با همکاری با جاس ویدون توانست یک فیلم اکشن و ابرقهرمانانه بسیار سرگرم‌کننده و باکیفیت تولید کند. این فیلم در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی از روی مجموعه کامیک انتقام‌جویان توسط استودیو مارول با بودجه بسیار هنگفت ۴۵۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار عالی ۱.۴۰۳ میلیارد دلاری را تجربه کند. همین فروش بسیار خوب باعث شد تا شاهد ساخت فیلم‌‌های بعدی این مجموعه سینمایی باشیم.

داستان فیلم مانندسایر فیلم‌های این مجموعه درباره اعضای گروه انتقام‌جویان یعنی تونی استارک، استیو راجرز، ثور، بروس بنر، ناتاشا رومانوف و کلینت بارتون جریان دارد. اعضای این گروه در این فیلم وظیفه دارند به پایگاه هایدرا که توسط ولفگانگ فون استراکر مدیریت می‌شود، حمله کنند. در این پایگاه استراکر با استفاده از عصای لوکی توانسته است با آزمایش روی افراد مختلف انسان‌هایی با قدرت‌های ابرقهرمانی خلق کند. تونی استارک پس از به‌دست آوردن عصای لوکی متوجه می‌شود که درون سنگ این عصا یک هوش مصنوعی وجود دارد که از آن برای کامل کردن پروژه اولتران استفاده می‌کنند تا بتوانند بشریت را از روی زمین محو کنند. انتقام جویان در این ماجراجویی باید جلوی استراکر و اهداف او را بگیرند.


۱۰- فیلم Chef

فیلم آشپز

  • کارگردان: جان فاورو | نویسنده: جان فاورو
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جان فاورو، جان لگویزمائو، بابی کاناوله، داستین هافمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Chef در  IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم آشپز تنها فیلم در فهرست فیلم های اسکارلت جوهانسون به‌شمار می‌رود که کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و بازیگر نقش اول آن همگی یک نفر هستند. ساخته جان فاورو که طبق گفته‌های او ایده آن سال‌ها در ذهنش وجود داشته و قصد داشته است آن را به‌عنوان یک فیلم مستقل تولید کند و برای ساخت این ایده به‌دنبال هزینه‌های زیاد نرود. فیلم Chef در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی سرگی بسپالف و جان فاورو توسط استودیو Fairview Entertainment با بودجه‌ای نسبتا کم و معادل با ۱۱ میلیون دلار تولید و باتوجه‌به بودجه ۱۱ میلیون دلاری خود توانست به فروش نسبتا خوب ۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. اگر به فیلم‌های کمدی درام علاقه دارید این فیلم می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما تلقی شود.

داستان فیلم درباره شخصیت کارل کاسپر جریان دارد؛ یک آشپز اهل میامی که در شهر لس‌آنجلس فعالیت می‌کند. او رابطه بسیار خوبی با افراد آشپزخانه و مهمان‌دار خود یعنی شخصیت مالی با ایفای نقش اسکارلت جوهانسون دارد ولی درعین‌حال با صاحب رستوران مدام درحال جدل است. صاحب رستوران یعنی شخصیت ریوا از او می‌خواهد به سبک قدیمی و همیشگی خود پایبند باشد و از نوآوری در غذاهای منو پرهیز کند که این موضوع اصلا باب میل کارل نیست. زمانی‌که یک منتقد غذای مطرح به‌نام رمزی میشل به رستوران آ‌ن‌ها می‌آید، ریوا از کارل می‌خواهد همان غذاهای قدیمی را آماده کند که این موضوع با انتقاد کوبنده رمزی روبه‌رو می‌شود و به‌همین‌دلیل کارل تصمیم می‌گیرد با عوض کردن کامل غذاهای رستوران رمزی میشل را غافل‌گیر کند تا بار دیگر غذاهای این رستوران را امتحان کرده و نقد دیگری درباره این مکان بنویسد.


۹- فیلم Match Point

فیلم امتیاز نهایی

  • کارگردان: وودی آلن |‌ نویسنده: وودی آلن
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، جاناتان ریس میرز، امیلی مورتیمر، متیو گود، سلینا کایل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Match Point در  IMDB: ۷.۶ از ۱۰

داستان فیلم شاید در نگاه اول کمی کلیشه‌ای به‌نظر برسد ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. فیلمی که داستان آن المان‌هایی مانند عشق، وسوسه و وسواس را به‌ شکلی جذاب به تصویر می‌کشد. داستان فیلم روایت‌گر زندگی شخصیت کریس ویلتون، تنیس‌باز ایرلندی است که پس از بازنشسته شدن در شهر لندن به مربیگری در این رشته ورزش مشغول شده است. بین او و یکی از شاگردانش یعنی شخصیت تام هویت رابطه‌ای دوستانه شکل می‌گیرد و به‌این‌ترتیب کریس با کلویی هویت (خواهر تام) آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. خانواده هویت یک خانواده اشرافی به‌شمار می‌روند و ورود کریس به این خانواده باعث می‌شود تا زندگی او تغییر کند و مشکلات زیادی سر راه او قرار بگیرند.

در این فیلم اسکارلت جوهانسون نقش شخصیت نولا را ایفا می‌کند؛ شخصیتی که یک هنرپیشه آمریکایی به‌شمار می‌رود و همچنین نامزد سابق تام هویت بوده است. فیلم امتیاز نهایی اثر وودی آلن که در ژانر تریلر روان‌شناختی قرار می‌گیرد با هدف قرار دادن موضوعاتی مانند مانند حرص، طمع و فاصله طبقات اجتماعی توانست تحسین‌های مثبت زیادی کسب کند. این فیلم در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی لتی آرونسون، گرت ویلی و لوسی داروین توسط استودیو BBC Films با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید و به‌دلیل داستان جذاب و سرگرم‌کننده و مفهوم جالب خود توانست فروش بسیار عالی ۸۶ میلیون دلاری را تجربه کند.


۸- فیلم Captain America: The Winter Soldier

 فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان

  • کارگردان: آنتونی روسو | نویسنده: کرستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریس ایوانز، سباستین استن، آنتونی مکی، کوبی اسمالدرز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Captain America: The Winter Soldier در  IMDB: ۷.۷ از ۱۰

اسکارلت جوهانسون به‌احتمال فراوان در فیلم‌های خود بیشترین همکاری را با کریس ایوانز داشته است؛ از فیلم‌های ابتدایی خود یعنی The Perfect Score و The Nanny Diaries گرفته تا فیلم‌های ابرقهرمانه خود در دنیای سینمایی مارول. فیلم Captain America: The Winter Soldier پس از موفقیت نخستین فیلم مجموعه سینمایی کاپیتان آمریکا که در سال ۲۰۱۱ اکران شد تهیه و توانست مانند سایر فیلم‌های ابرقهرمانی مارول به موفقیت‌های مالی زیادی دست پیدا کند. این فیلم در سال ۲۰۱۴ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی براساس کامیک‌های کاپیتان آمریکا با بودجه‌ای ۱۷۰ میلیون دلاری توسط استودیو مارول تولید و فروش آن توانست از مرز ۷۱۴ میلیون دلار در گیشه‌ها عبور کند.

داستان فیلم Captain America: The Winter Soldier روایت‌گر دو سال پس از نبرد نیویورک در فیلم Marvel’s The Avengers است. شخصیت استیو راجرز که زیرنظر سازمان شیلد فعالیت می‌کند قصد دارد تا به زندگی مدرن عادت کند و خودش را با آن وفق دهد ولی این موضوع به همین سادگی نیست. او از طرف سازمان شیلد و به‌همراه رومانوف و یک تیم ضد تروریستی به ماموریتی مهم فرستاده می‌شود تا کشتی مربوط‌به این سازمان و خدمه آن را که گروگان گرفته شده‌اند را آزاد کنند. راجرز در این مأموریت متوجه می‌شود که رومانوف وظیفه دیگری در این مأموریت برعهده دارد و قصد دارد اطلاعات مهمی را از این کشتی برای فیوری ارسال کند. همین موضوع آغازگر داستان‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیز و جذاب این فیلم تلقی می‌شود.


۷- فیلم Lost in Translation

فیلم گمشده در ترجمه

  •  کارگردان: سوفیا کوپولا | نویسنده: سوفیا کوپولا
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، بیل مری، جووانی ریبیسی، آنا فاریس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Lost in Translation در  IMDB: ۷.۷ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم های قدیمی اسکارلت جوهانسون رسیدیم، فیلمی که در عین قدیمی بودن بدون شک یکی از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون نیز به‌شمار می‌رود. فیلم گمشده در ترجمه توانست در بخش بهترین فیلم‌نامه اورجینال مراسم جوایز اسکار این جایزه ارزشمند را کسب کند و همچنین در بخش‌های دیگری مانند بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز نامزد کسب این جایزه شده بود. فیلم Lost in Translation در سال ۲۰۰۳ به تهیه‌کنندگی راس کتس و سوفیا کوپولا توسط استودیو American Zoetrope با بودجه‌ای بسیار کم معادل با ۴ میلیون دلار تولید شد. فروش ۱۲۰ میلیون دلاری فیلم گمشده در ترجمه باتوجه‌به بودجه ۴ میلیون دلاری آن واقعا شگفت‌انگیز است و سود بسیاری را برای سازندگان آن به همراه داشت.

داستان فیلم درباره یک هنرپیشه آمریکایی به نام باب هریس جریان دارد که دوران پرفروغ خود را پشت سر گذاشته و برای حضور در تبلیغاتی بسیار سودآور در ژاپن به‌سر می‌برد. او پس از ۲۵ سال زندگی مشترک فشارهای زیادی را حس می‌کند و در بحران‌های میانسالی دست‌وپا می‌زند. از طرفی شخصیت شارلوت با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون که او هم از آمریکا به ژاپن آمده و در هتل محل اقامت باب ساکن است به‌همراه همسرِ عکاس خود در ژاپن حضور دارد و او هم درباره ازدواج و مسائل زندگی شخصی خود دچار تردیدهایی شده است. روند اصلی داستان از ملاقات این ۲ شروع می‌شود ولی داستان مانند کلیشه‌های اینگونه فیلم‌ها پیش نمی‌رود.


 ۶- فیلم Marriage Story

فیلم داستان ازدواج

  • کارگردان: نوآ بامباک | نویسنده: نوآ بامباک
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لورا درن، ری لیوتا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Marriage Story در  IMDB: ۷.۹ از ۱۰

اسکارلت جوهانسون پس از نقش‌آفرینی در چندین و چند فیلم ابرقهرمانی با حضور در این فیلم بار دیگر به همه نشان داد چه استعداد بالایی در بازی در نقش‌های جدی و فیلم‌های درام دارد. فیلم Marriage Story به‌عقیده بسیاری از منتقدین و اهالی سینما نه‌تنها بهترین فیلم اسکارلت جوهانسون که یکی از سه ایفای نقش برتر این بازیگر محبوب هالیوود به‌شمار می‌رود. این فیلم در مراسم اسکار در ۶ بخش مختلف از جمله بهترین فیلم سال، بهترین فیلم غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد کسب این جایزه بود که درنهایت تنها توانست در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جایزه را به‌خاطر نقش‌آفرینی لورا درن به‌دست آورد. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی نوآ بامباک و دیوید هیمن توسط استودیو Heyday Films با بودجه‌ای ۱۸ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش بسیار بد ۳ میلیون دلاری را تجربه کرد.

البته فروش بد این فیلم در گیشه‌ها به‌دلیل پاندمی کرونا طبیعی خواهد بود وقتی انتشار اصلی این فیلم در شبکه استریم‌محور نتفلیکس انجام شده است و زمانی‌که روی پرده سینماها رفت خیلی‌ها این فیلم را تماشا کرده بودند. داستان بسیار جذاب این فیلم درباره ازدواج شخصیت‌های چارلی و نیکول جریان دارد. چارلی یک کارگردان تئاتر موفق در نیویورک است و چارلی نیز به‌خاطر حضور در یک فیلم نوجوانانه نه‌چندان قوی شهرت کمی دارد. ازدواج این ۲ شخصیت پس از سال‌ها وارد مشکلاتی جدی می‌شود که این ۲ نفر را به فکر طلاق گرفتن می‌اندازند. مشکلات زندگی مشترک در این فیلم به‌قدری واقع‌گرایانه و طبیعی به‌تصویر کشیده می‌شود که به‌راحتی می‌توان با شخصیت‌های آن ارتباط برقرار کرد. ایفای نقش هنرمندانه آدام درایور و اسکارلت جوهانسون نیز از مهم‌ترین عوامل موفقیت و جذابیت این فیلم به‌شمار می‌رود.


۵- فیلم Jojo Rabbit

فیلم جوجو خرگوشه

  • کارگردان: تایکا وایتیتی | نویسنده: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، تایکا وایتیتی، ربل ویلسون، سم راکول، تومانسین مک‌کنزی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Jojo Rabbit در  IMDB: ۷.۹ از ۱۰

فیلم Jojo Rabbit نیز مانند فیلم Marriage Story یکی دیگر از فیلم‌های جدید اسکارلت جوهانسون به‌شمار می‌رود. این فیلم یکی دیگر از فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون تلقی می‌شود که کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده آن یکی از نقش‌های اصلی داستان را نیز بازی می‌کند. فیلم جوجو خرگوشه توانست در مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را به خود اختصاص دهد؛ فیلم‌نامه‌ای که براساس داستانی به نام Caging Skies اثر کریستین لوننز نوشته شده است. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی کارتو نیول و به‌همراه تایکا وایتیتی توسط استودیو Fox Searchlight Pictures با بودجه‌ای ۱۴ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۹۱ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

داستان فیلم در بازه زمانی جنگ جهانی دوم جریان دارد و روایت‌گر زندگی پسر بچه‌ای به نام جوجو است. جوجو که در کشور آلمان زندگی می‌کند تحت تاثیر اتفاقات پیرامون خود قرار گرفته و به‌همین‌دلیل علاقه زیادی به آدولف هیتلر پیدا کرده است. او با سن کم خود آرزو دارد یکی از اعضای محافظین شخصی هیتلر باشد و برای رسیدن به این آرزو وارد بخش آموزشی نظامی می‌شود. بااین‌حال از راه رسیدن مشکلات فراوانی سر راه او باعث می‌شود تا از بخش آموزشی اخراج شود. روند داستان فیلم که در ژانر کمدی درام قرار می‌گیرد نحوه آشنا شدن او با یک دختر یهودی را نشان می‌دهد و به‌دلیل دشمنی هیتلر با یهودیان ابتدا از او می‌ترسد ولی اوضاع رفته‌رفته بهتر می‌شود تا جایی که جوجو از ترس تنها ماندن به او می‌گوید که در جنگ جهانی فرانسه شکست خورده است.


۴- فیلم The Avengers

فیلم انتقام جویان

  • کارگردان: جاس ویدون | نویسنده: جاس ویدون
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
  • میانگین امتیازات The Avengers در  IMDB: ۸ از ۱۰

به نخستین فیلم مجموعه سینمایی انتقام جویان رسیدیم؛ فیلمی که باعث ایجاد تاثیراتی گستره در ژانر اکشن سینما شد. داستان این فیلم از هدف شخصیت لوگی برای تسخیر زمین آغاز می‌شود. او با دزدیدن یک منبع انرژی بسیار پرقدرت به نام تسراکت از سازمان شیلد قصد دارد ارتشی بسیار خطرناک را شکل دهد و آن‌ها را وارد زمین کند. سازمان شیلد در نبرد با او شکست می‌خورد و همین موضوع باعث تخریب کامل آزمایشگاه زیرزمینی این سازمان می‌شود. پس از این موضوع شخصیت نیک فیوری راهی به جز برنامه قدیمی خود تحت عنوان انتقام جویان را جلوی خود نمی‌بیند. او با کمک ناتاشا رومانوف موفق می‌شود قهرمان‌هایی با خصوصیات اخلاقی و قدرت‌های مختلف را گرد هم جمع کند تا به کمک آن‌ها بتواند جلوی لوکی را بگیرد.

فیلم The Avengers یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های ژانر اکشن سینما تا آن زمان به‌شمار می‌رفت. در این فیلم بیش ۲۳۰۰ تصویر که توسط جلوه‌های ویژه شکل گرفته‌اند، وجود دارد که همین موضوع بودجه این فیلم را به‌طرز دیوانه‌واری افزایش داده است. فیلم‌نامه نخست این فیلم را درابتدا زک پن نوشت و پس از اینکه جاس ویدون وظیفه کارگردانی آن را برعهده گرفت تغییراتی را در آن اعمال کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول با بودجه‌ای ۲۲۰ میلیون دلاری تولید و توانست در گیشه‌ها به فروش شگفت‌انگیز ۱.۵۲ میلیارد دلار دست پیدا کند. موفقیت‌های مالی و محبوبیت دیوانه‌وار این مجموعه سینمایی راه را برای ساخت نسخه‌های بعدی آن بسیار هموار کرد تا شاهد تولد یکی از بهترین و تاثیرگذارترین مجموعه‌های سینمایی اکشن در تاریخ سینما باشیم.


۳- فیلم Avengers: Infinity War

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت

  • کارگردان: برادران روسو | نویسنده: کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengers: Infinity War در  IMDB: ۸.۴ از ۱۰

همان‌طور که در توضیحات فیلم The Avengers اشاره کردیم، موفقیت‌های آن فیلم باعث شد تا همه اهالی سینما منتظر قسمت بعدی مجموعه سینمایی انتقام جویان باشند که پس از اکران فیلم عصر اولتران در سال ۲۰۱۵ این اتفاق در سال ۲۰۱۸ رخ داد و در این سال شاهد اکران قسمت بعدی این مجموعه محبوب بودیم. البته در این سال‌ها فیلم‌هایی توسط استودیو مارول اکران شدند که جزییات داستان این جهان را به تصویر می‌کشیدند ولی قسمت سوم سری فیلم‌های The Avengers تحت عنوان Avengers: Infinity War فیلمی به‌‌شمار می‌رفت که علاقه‌مندان ژانر اکشن به‌شدت منتظر آن بودند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول با بودجه‌ای بسیار بیشتر از قسمت نخست آن و معادل با ۳۵۰ میلیون دلار تولید و دقیقا مانند فیلم‌های قبلی فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. این فیلم با فروش ۲.۰۵ میلیون دلاری خود توانست به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

پس از اینکه وظیفه کارگردانی این فیلم دراختیار برادران روسو قرار گرفت و دیگر خبری از جاس ویدون در مقام کارگردانی این فیلم نبود، خیلی‌ها تصور می‌کردند این فیلم جذابیت قسمت‌های نخست خود را نخواهد داشت ولی آن‌ها در اشتباه بودند. در داستان فیلم شخصیت تانوس با دراختیار گرفتن سنگ قدرت از سیاره زاندار به‌همراه فرقه سیاه جلوی سفینه بازماندگان آزگارد را می‌گیرد و موفق می‌شود سنگ فضا را نیز به‌دست آورد. داستان فیلم درباره قدرت گرفتن شخصیت تانوس جریان دارد که انتقام‌جویانِ داستان باید جلوی او را بگیرند تا او موفق نشود جمعیت جهان را از بین ببرد.


۲- فیلم Avengers: Endgame

فیلم انتقام جویان: پایان بازی

  • کارگردان: برادران روسو | نویسنده: کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengers: Endgame در  IMDB: ۸.۴ از ۱۰

به آخرین فیلم مجموعه سینمایی انتقام‌جویان رسیدیم؛ فیلمی که پس از اکران رکوردی نبود که جابه‌جا نکرده باشد. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی را می‌توان نقطه کمال فیلم‌های مارول و نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون که یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ دانست، جایی که با حضور تقریبا تمام شخصیت‌های مهم و محبوب این جهان در یک فیلم شاهد محصولی بسیار عظیم و هیجان‌انگیز بودیم. این فیلم در سال ۲۰۱۹ با تهیه‌کنندگی کوین فایگی، توسط استودیو مارول با بودجه سرسام‌آور ۳۶۰ میلیون دلار تولید شد ولی وقتی میزان فروش آن را بدانیم هزینه صرف شده برای آن اصلا اهمیتی نخواهد داشت. این فیلم با فروش غیرقابل وصف ۲.۸۰ میلیون دلاری موفق شد تا پس از یک دهه عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از فیلم Avatar بگیرد و به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ معرفی شود. بااین‌حال پس از گذشت مدتی این عنوان دوباره دراختیار فیلم آواتار قرار گرفت.

داستان این فیلم درباره زمان پس از جنگ ابدیت جریان دارد؛ جنگی که در آن شخصیت تانوس نیمی از جمعیت جهان را از بین برد. دراین‌میان شخصیت کاپیتان مارول موفق شد تا شخصیت‌های تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان بودند نجات دهد و به زمین برگرداند. او تصمیم می‌گیرد تا با متحدکردن دیگر انتقام‌جویان بازمانده جنگ بزرگی را علیه تانوس شکل دهد و با استفاده از سنگ‌های ابدیت خساراتی را که تانوس ایجاد کرده را جبران کنند. مشکل اصلی اینجا است که وقتی تانوس را پیدا می‌کنند متوجه می‌شوند که او سنگ‌های ابدیت را نابود کرده تا انتقام‌جویان نتوانند بار دیگر از آن‌ها استفاده کنند. انتقام‌جویان بدون سنگ‌های جادو کار بسیار سختی را پیش رو دارند ولی باید از پس این کار برآیند. فیلم Avengers: Endgame یک فیلم اکشن نفس‌گیر به‌شمار می‌رود که با حضور بسیاری از ابرقهرمان‌های محبوب دنیای کتاب‌های کامیک و یک داستان بسیار سریع بیننده خود را پای نمایشگر میخکوب می‌کند.


۱- فیلم The Prestige

فیلم پرستیژ

  • کارگردان: کریستوفر نولان | نویسنده: کریستوفر نولان، جاناتان نولان
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، کریستین بیل، هیو جکمن، مایکل کین، ربکا هال
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Prestige در  IMDB: ۸.۵ از ۱۰

سرانجام به رتبه اول فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون رسیدیم. فیلم پرستیژ یکی از فیلم‌های اقتباسی کریستوفر نولان که به عقیده بسیاری می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده توسط او لقب بگیرد. این فیلم از روی رمانی با همین نام اثر کریستوفر پریست اقتباس و فیلم‌نامه آن توسط برادران نولان به جذاب‌ترین شکل ممکن نوشته شده است. فیلم The Prestige در سال ۲۰۰۶ به تهیه‌کنندگی آرون رایدر و اما توماس و به‌همراهی کریستوفر نولان توسط استودیو Touchstone Pictures تولید و توسط شرکت برادران وارنر اکران شد. بودجه ساخت این فیلم حدود ۴۰ میلیون دلار اعلام شده؛ فیلمی که توانست فروش نسبتا خوب ۱۱۰ میلیون دلاری را تجربه کند.

فیلم پرستیژ‌ یکی از بهترین فیلم‌های مربوط‌به شعبده‌بازی به‌شمار می‌رود و در ژانر علمی تخیلی و دلهره‌آور قرار می‌گیرد. داستان فیلم درباره ۲ شعبده‌باز به نام‌های آلفرد بوردن با نقش‌آفرینی کریستین بیل و رابرت انجییر با بازی هیو جکمن جریان دارد. این ۲ شعبده‌باز زمانی هر دو دستیاران یک شعبده‌باز دیگر به نام جان کاتر بودند ولی این رابطه دوستانه همیشه باقی نماند و پس از گذشت مدتی به دشمنان خود تبدیل شدند. آن‌ها برای ایجاد مشکل در کار دیگری دست به هر کاری می‌زدند تا شاهد شکست رقیب خود باشند. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که این دشمنی به کینه و تنفر تبدیل می‌شود و طبیعتا کینه‌توزی نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت. اگر به فیلم‌های دلهره‌آور و مخصوصا فیلم‌هایی درباره شعبده‌بازی علاقه دارید این فیلم می‌تواند یک گزینه بسیار عالی و سرگرم‌کننده برای شما تلقی شود.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت درباره فهرست بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون چیست؟ به‌نظر شما جای کدام‌یک از فیلم‌های این بازیگر محبوب در این مقاله خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید و ما را در هرچه کامل‌تر کردن این فهرست کمک کنید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون چه فیلم هایی هستند؟

در میان فیلم های اسکارلت جوهانسون می‌توان به فیلم‌هایی مانند فیلم The Prestige، فیلم Marriage Story، فیلم Lucy و فیلم Avengers: Endgame اشار کرد. فهرست کامل ۲۵ تا از بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون را در سایت مطالعه کنید.

۲- جدیدترین فیلم های اسکارلت جوهانسون کدام‌اند؟

از جدیدترین فیلم های اسکارلت جوهانسون می‌توان به فیلم Black Widow، فیلم Marriage Story و فیلم Jojo Rabbit اشاره کرد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار