آموزش هالوازم صوتیمنتخب سردبیر

بهترین هندزفری های AKG بازار ایران و نحوه شناسایی هندزفری ای کی جی اصل

هندزفری های AKG عضو جدانشدنی گوشی‌ها و محصولات سامسونگ هستند و بسیاری از کاربران نیز از کیفیت و صدای هندزفری AKG راضی هستند. اما بهترین هندزفری ای کی جی کدام مدل است و چگونه می‌توانیم مدل‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

AKG یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه صدا است. این کمپانی که کار خود را از سال 1947 در وین شروع کرده در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ است و وظیفه طراحی و ساخت هندزفری‌های گوشی‌های این شرکت را برعهده دارد. هندزفری‌های این برند اتریشی مانند مدل‌های مختلف هدفون آکاجی جزو با کیفیت‌ترین محصولات در نوع خودشان هستند. اما برای خرید هندزفری های AKG بهتر است به سراغ کدام مدل‌ها برویم؟ در این مطلب از جی اس ام دیجیتال می‌توانید با مدل‌های هندزفری بلوتوث ای کی جی و همچنین مدل‌های سیمی موجود در بازار ایران آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین هندزفری های AKG
نحوه تشخیص هندزفری ای کی جی اصل از کپی
سخن پایانی

بهترین هندزفری های AKG

AKG در قسمت هندزفری‌ها به مانند هدفون فعالیت زیادی ندارد و سبد محصولاتش در این دسته به چندین مدل محدود می‌شود. بیشتر هندزفری‌های این شرکت طی چندین سال گذشته همراه با گوشی‌های سامسونگ وارد بازار می‌شدند گرچه که آ کا جی چندین مدل هندزفری رده‌بالا را نیز به طور جداگانه به فروش می‌رساند.

هندزفری بلوتوث ای کی جی AKG Y100

بلوتوث: دارد | قابلیت حذف صدای اضافی: ندارد | عمر باتری: 8 ساعت | قیمت: حدود 2 میلیون تومان

هندزفری بلوتوث ای کی جی AKG Y100 یکی از بهترین هندزفری های AKG است. این محصول دارای صدایی شاد با وضوح بالا و با بیس متعادل است و به لطف پشتیبانی از کدک AAC می‌تواند بسیاری از فرمت‌های موسیقی را با کیفیت بالا پخش کند. همچنین این هندزفری به طور هوشمند قابلیت اتصال به 2 دستگاه به صورت همزمان را دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی بین آن دو دستگاه سوییچ کنید. حتی اگر در حال استفاده از آن روی تبلت باشید و روی گوشی یک تماس دریافت کنید به طور خودکار صدا به گوشی سوییچ خواهد کرد.

افزون بر این AKG Y100 دارای حالت Ambient Aware است که با فشار دادن دکمه‌ای روی هندزفری فعال می‌شود و با کاهش صدای هندزفری و تقویت صدای محیط به شما کمک می‌کند صدای اطراف را هنگام گوش دادن به موسیقی بشنوید. این هندزفری AKG از بلوتوث نسخه 4.2 استفاده می‌کند و برد اتصال بی‌سیم آن هم 10 متر است. باتری Y100 ظرفیت 120 میلی‌آمپری دارد و با یک بار شارژ به شما این امکان را می‌دهد تا مدت 8 ساعت از آن استفاده کنید.

هدفون آکاجی AKG N28

بلوتوث: ندارد | قابلیت حذف صدای اضافی: ندارد | قیمت: حدود 700 هزار تومان

یکی دیگر از هندزفری های AKG این فهرست N28 است. طراحی ظاهری این هندزفری ساده اما بسیار شیک است. این هندزفری برای مکالمه، گوش دادن به موسیقی، بازی و ورزش مناسب است و به لطف کابل بافته شده‌ای که دارد می‌توانید برای چندین سال بدون نگرانی از آسیب دیدن کابل، از آن استفاده کنید. فرکانس پاسخگویی این هندزفری 12 هرتز تا 24 کیلوهرتز است و می‌تواند تمامی فرکانس‌هایی که در محدوده شنوایی انسان است را پوشش دهد. همچنین این هندزفری ای کی جی دارای یک میکروفون به همراه 3 کلید کنترلی روی کابل آن است که با آن‌ها می‌توانید موسیقی را مدیریت کنید.

هندزفری AKG تایپ سی

بلوتوث: ندارد | قابلیت حذف صدای اضافی: ندارد | قیمت: حدود 160 هزار تومان

این هندزفری که یک نسخه مخصوص است بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا است و از طریق درگاه USB-C به دستگاه‌هایی که این درگاه را دارند متصل می‌شود. در طی چند سال گذشته تعداد گوشی‌هایی که جک صدا را به کل حذف کردند بیشتر شده و به همین دلیل کاربران یا باید به سراغ هندزفری‌های بلوتوثی و گران قیمت بروند و یا از این نوع هندزفری‌ها استفاده کنند.

به همین دلیل AKG و سامسونگ با علم به این موضوع این محصول را وارد بازار کردند تا نیاز این کاربران را برطرف کنند. این هندزفری مانند سایر هندزفری‌های آ کا جی برای ورزش، مکالمه و گوش دادن به موسیقی مناسب است.

هدفون آکاجی مدل S9

بلوتوث: ندارد | قابلیت حذف صدای اضافی: ندارد | قیمت: حدود 170 هزار تومان

هندزفری که آ کا جی برای گلکسی اس 9 تولید کرد مدل بعدی است که در این فهرست هندزفری های AKG آن را معرفی می‌کنیم. این هندزفری دارای یک میکروفون با قابلیت حذف صدای اضافی است و همچنین دارای کابل‌های بافته شده است تا هم از گره خوردنشان جلوگیری شود و هم مقاومت بیشتری داشته باشند. افزون بر این بر روی خود کابل نیز شما 3 کلید در دسترس دارید و با استفاده از آن‌ها می‌توانید پخش موسیقی و مکالمات تلفنی خود را کنترل و یا بلندی صدا را کم و زیاد کنید.

نحوه تشخیص هندزفری ای کی جی اصل از کپی

با توجه به اینکه مدل‌های هدفون آکاجی شامل چند مورد محدود است و سایر مدل‌ها نیز در گذشته همراه با جعبه داخل گوشی عرضه می‌شد، فرصت مناسبی برای عده‌ای پیش آمده تا با فروش هندزفری AKG کپی به جای اصل سود زیادی به جیب بزنند. اما در این شرایط چگونه می‌توانیم هندزفری AKG فیک را از اصل تشخیص دهیم؟

اولین قدم در تشخیص هندزفری AKG اصل بسته‌بندی آن است. هندزفری های AKG به طور کلی در دو نوع بسته‌بندی عرضه می‌شوند. نوع Bulk type که همراه با گوشی و داخل جعبه آن عرضه می‌شود و نوع Package Type که به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

قدم بعدی برای تشخیص هندزفری ای کی جی اصل توجه به جنس متریال گوشی‌ها و نحوه حک شدن حروف L و R روی آن‌ها است. در محصولات اصلی جنس گوشی‌ها از لاستیک طبیعی و لطیف است در حالی که در هندزفری AKG کپی این قسمت از جنس پلاستیک خشک و سخت است.

مورد بعدی اینکه در مدل اصلی نقطه زیر حرف L مانند تصویر بالا بزرگ است در حالی که در مدل فیک این نقطه کوچک است. همچنین آخرین مورد این است که در هندزفری‌های اصلی حرف L برجسته است و حرف R حک شده است. اما در هندزفری AKG فیک هردو حرف برجسته هستند.

در قدم بعدی باید به لوگو AKG روی گوشی‌ها توجه کنید. در هندزفری‌های اصل این شرکت لوگو به شکل واضح و با کیفیت پرینت شده در حالی که در کپی‌ها لوگو، رنگ و رو رفته و نامشخص است. همچنین در مدل‌های اصل قسمتی که سری هندزفری را به درایورها متصل می‌کند نازک است، ولی در مدل‌های فیک این قسمت ضخامت بیشتری دارد.

آخرین قسمت جک صدا و طول کابل است. در مدل اصل طول قسمت سیلیکونی که جک به داخل آن رفته بیشتر است و همچنین سیمی که از جک به گوشی‌ها می‌رسد هم در هندزفری AKG کپی کوتاه‌تر است.

سخن پایانی

از نظر شما بهترین هندزفری های AKG کدام مدل‌ها هستند؟ آیا شما ترجیح می‌دهید از هدفون آکاجی استفاده کنید یا به سراغ سایر شرکت‌ها مثل جی‌بی‌ال، سنهایزر یا آدیو تکنیکا بروید؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار