نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی گوشی ایسوس زنفون ۸

سری زنفون ۸ ایسوس در حالی معرفی شد که هیچ گوشی‌ای با نام زنفون ۸ مینی وجود نداشت. دلیل آن این است که زنفون ۸ خودش به‌عنوان یک گوشی کوچک و اصطلاحاً مینی محسوب می‌شود. ایسوس قصد دارد تا با معرفی این محصول، یکی از کامپکت‌ترین گوشی‌های اندرویدی را به بازار عرضه کند.

کلاس کامپکت مدتی است که به فراموشی سپرده شده است. آیفون ۱۲ مینی احتمالاً تنها گوشی امیدوارکننده‌ای بود که در چند وقت اخیر به بازار عرضه شد. با توجه به بازخورد اپل مینی، ممکن است برخی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی همان کاری را انجام دهند که قبلاً سونی انجام می‌داد؛ عرضه یک پرچم‌دار اندرویدی کوچک و در عین حال قدرتمند. این همان چیزی است که ایسوس با معرفی زنفون ۸ قصد دارد به آن برسد.

به نظر می‌رسد با یک گوشی هوشمند بسیار مناسب مواجه هستیم. قیمت زنفون ۸ برابر ۵۹۹ یورو است. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این گوشی هوشمند می‌پردازیم.

این گوشی هوشمند دارای صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G، یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و یک دوربین دوگانه در سطح پرچم‌داران بازار است که می‌تواند بزرگنمایی ۲ برابری را بدون از دست رفتن کیفیت انجام دهد. گوشی هوشمند زنفون ۸ در برابر آب نیز مقاوم است.

در واقع، به نظر می‌رسد که ایسوس اطمینان حاصل کرده است که این گوشی هوشمند می‌تواند یک پرچم‌دار کوچک باشد. این شرکت همه‌چیز را در زنفون ۸ گنجانده است. علاوه بر همه این ویژگی‌های برجسته، باید به وجود مشکلات کوچک اما مهم این دستگاه نیز توجه داشته باشیم.

دو بلندگوی استریو با صدای بلند، یک جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری با پشتیبانی از کدک کوالکام، ان اف سی و حتی رادیو اف ام در این دستگاه وجود دارد.

بخش دوربین نیز کاملاً قدرتمند به نظر می‌رسد. در عقب این دستگاه فقط دو دوربین وجود دارد، اما دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از تثبیت‌کننده نوری برای عکس‌های روزمره شما است، اما با این لنز می‌توانید بدون افت کیفیت تصویر تا دو برابر بزرگنمایی انجام دهید. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار گسترده نیز دارای یک اندازه بزرگ و فوکوس خودکار است و به همین دلیل می‌تواند عکس‌های ماکرو را نیز انجام دهد.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار است و از فیلم‌برداری با رزولوشن ۴ کی نیز پشتیبانی می‌کند.

طراحی

با یک نگاه به ایسوس زنفون ۸ متوجه خواهید شد که این گوشی هوشمند یک گوشی نسبتاً کوچک است که به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. طراحی این تلفن همراه زیبا و کیفیت ساخت آن بسیار مناسب است. زنفون ۸ همچنین دارای گواهینامه‌ای پی ۶۸ برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است. این گوشی هوشمند به‌عنوان اولین گوشی هوشمند ایسوس است که دارای گواهینامه‌ای در برابر آب و گردوغبار است.

زنفون ۸ نیز از طراحی معمول پرچم‌داران یعنی دو صفحه شیشه‌ای در جلو و پشت و یک قاب آلومینیومی در کناره‌های دستگاه بهره می‌برد. شیشه جلویی تخت است و از جدیدترین شیشه گوریلا گلس یعنی ویکتس ساخته شده است که به مقاومت خوب در برابر شکستگی و مقاومت در برابر خراش شناخته می‌شود. پنل عقبی از شیشه محافظ گوریلا گلس ۳ که کمی خمیده است بهره می‌برد. بدنه پشتی دارای پوشش مات است. ایسوس از گوریلا گس ۳ برای مقاومت بیشتر در برابر خراش نسبت استفاده کرده است.

بدنه این گوشی هوشمند به‌اندازه پرچم‌داران اخیر نازک نیست. ضخامت زنفون ۸ حدود ۹ میلی‌متر است، اما خوشبختانه، این گوشی هوشمند بسیار سبک است. زنفون ۸ دارای وزن ۱۶۵ گرم است. با وجود خمیده بودن بدنه پشتی و پوشش مات آن، گرفتن آن در دست راحت است و بدنه این گوشی به‌ هیچ‌ وجه لغزنده نیست.

حال، بیایید نگاهی دقیق‌تر به ایسوس زنفون ۸ بیندازیم. صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی اولد این گوشی هوشمند که توسط سامسونگ ساخته شده است، دارای حاشیه‌های نازک است. البته حاشیه قسمت پایین دستگاه کمی ضخیم‌تر از آن چیزی است که از یک پرچم‌دار انتظار داریم. با این حال و با توجه به اندازه نسبتاً کوچک این زنفون ۸، این محصول دارای ارگونومی بسیار مناسب است.

صفحه‌نمایش دارای یک سوراخ کوچک مخصوص دوربین سلفی در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه است. در زنفون ۸ از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. حسگر اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر قرار گرفته است. ایسوس از حسگر اثرانگشت نوری در زنفون ۸ استفاده کرده است که نسبت به نمونه‌هایی که با فراصوت عمل می‌کنند، دارای دقت پایین‌تری است و تا زمانی که صفحه‌نمایش تمیز باشد، بی‌عیب و نقص کار می‌کند.

سرانجام و در بالای صفحه‌نمایش، می‌توانید شیار نازکی را مشاهده کنید که بلندگوی استریو بالایی در زیر آن قرار گرفته است. این بلندگو به‌عنوان اسپیکر تماس نیز عمل می‌کند. با وجود آنکه چنین اسپیکرهایی اغلب دارای کیفیت پایینی هستند، اما ایسوس در واقع از بلندگوهای استریو و با کیفیت بالا در زنفون ۸ استفاده کرده است.

لمس کردن زنفون ۸ یک تجربه فوق‌العاده است. این تلفن همراه به هیچ وجه ضخیم و سنگین نیست. این گوشی هوشمند بسیار محکم به نظر می‌رسد و حتی در صورت استفاده نکردن از کیس محافظ نیز می‌تواند در برابر ضربه از خود مقاومت نشان دهد.

زنفون ۸ برای استفاده با یک دست بسیار مناسب است. برای کسانی که دستان کوچکی دارند، حالتی تعبیه شده است که کل رابط کاربری را کوچک می‌کند. در این حالت، تمام رابط کاربری تنها قسمت از صفحه‌نمایش را اشغال می‌کند تا بتوانید به‌راحتی انگشت شست خود را به بالای رابط کاربری برسانید. این موضوع برای کار کردن با زنفون ۸ با یک دست کمک شایانی خواهد کرد.

در واقع،ما از اندازه، وزن و تجربه قرارگیری  زنفون ۸ در دست بسیار راضی هستیم و خوشحالیم که این گوشی زیبا در برابر آب نیز از خود مقاومت نشان می‌دهد. به طور کلی، واقعاً نمی‌توانیم مشکلی را در طراحی و کیفیت ساخت این گوشی پیدا کنیم.

صفحه‌نمایش

ایسوس زنفون ۸ از صفحه‌نمایش پیشرفته امولد ساخت شرکت سامسونگ بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش دارای پنل ۵٫۹ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ و با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. غلظت پیکسل این صفحه‌نمایش ۴۴۵ پیکسل در اینچ است. صفحه‌نمایش زنفون ۸ توسط شیشه گوریلا گلس ویکتس محافظت می‌شود.

این صفحه‌نمایش از نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد و از گواهینامه اچ  دی آر ۱۰ پلاس پشتیبانی می‌کند. از ویژگی وایدواین ال ۱ نیز در این صفحه‌نمایش استفاده شده است. یک سوراخ کوچک در گوشه بالا سمت چپ صفحه‌نمایش دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی زنفون ۸ است.

ایسوس بیان کرده است که روشنایی صفحه‌نمایش ایسوس زنفون ۸ حدود ۸۰۰ نیت در فضای باز است. حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش ۱۱۰۰ نیت است.

این صفحه‌نمایش همان‌طور که شرکت سازنده وعده داده است، روشن است. ما در هنگام شبیه‌سازی شرایط روشنایی در فضای باز دقیقاً ۸۰۰ نیت را اندازه‌گیری کردیم، در حالی که حداکثر روشنایی کنترل‌شده توسط کاربر ۴۴۰ نیت است. این میزان روشنایی مطابق با سایر امولدهای ساخت شرکت سامسونگ است. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش ایسوس زنفون ۸ فقط ۲٫۲ نیت است.

ایسوس وعده داده است که صفحه‌نمایش زنفون ۸ از پوشش کامل دی سی آ پی ۳ و انحراف رنگی (دلتا ای) کمتر از ۱ بهره می‌برد. ما می‌توانیم تأیید کنیم که صفحه‌نمایش زنفون ۸ دارای قابلیت نمایش  دادن فضای رنگی دی سی آی پی ۳ است، اما در مورد دقت رنگ، مهم نیست که از چه حالت رنگی استفاده کنیم، چراکه برخلاف وعده‌های ایسوس، رنگ‌های نمایش داده‌شده چندان دقیق نیست. در حالت پیش‌فرض (اسپلندید) دلتا ای به‌طور متوسط ۵٫۳ است. حالت رنگی اس آر جی بی (حالت استاندارد) با دلتا ای متوسط ​​۲ بسیار بهتر از حالت اسپلندید است.

در هر صورت، حتی با وجود آنکه نتوانستیم دلتا ای کمتر از ۱ که ایسوس وعده داده است را اندازه بگیریم، اما صفحه‌نمایش ایسوس زنفون ۸ دارای رنگ‌های نسبتاً دقیق است، به‌استثنای سفید مایل به آبی و خاکستری. البته کاربر می‌تواند با استفاده از تنظیمات موجود، درجه حرارت رنگ را تنظیم کند تا رنگ سفید بهتری نمایش داده شود.

حال، بیایید در مورد نرخ تازه‌سازی صحبت کنیم. ایسوس سه حالت تازه‌سازی را در زنفون ۸ قرار داده است: ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و حالت خودکار.

حالت خودکار به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم شده است و احتمالاً بهترین گزینه برای انتخاب باشد. در صورت نمایش محتوای ثابت (مانند صفحات وب) و فیلم‌ها (چه به‌صورت آنلاین و چه آفلاین)، نرخ تازه‌سازی روی ۶۰ هرتز تنظیم می‌شود. در هنگام پیمایش رابط کاربری، صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز کار می‌کند و تمام برنامه‌های سازگار با نرخ تازه‌سازی بالا که بازی نیستند، با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز نشان داده می‌شوند (از جمله نتفلیکس و موارد مشابه).

متأسفانه، تمام بازی‌هایی که در این گوشی هوشمند آزمایش کردیم، با وجود سازگاری با نرخ تازه‌سازی بالا، با فرکانس ۶۰ هرتز نمایش داده شدند. این موضوع عجیب است.

اگر نرخ تازه‌سازی را به‌صورت دستی روی حالت‌های ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید، در هنگام نمایش محتوای ثابت (رابط کاربری، مرورگر وب و …)، نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز بر نمی‌گردد. اگرچه در هنگام پخش فیلم، نرخ تازه‌سازی به ۶۰ هرتز باز می‌گردد. عجیب‌تر این است که در هنگام استفاده از حالت ۹۰ هرتز، بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز اجرا می‌شوند، اما وقتی حالت ۱۲۰ هرتز را انتخاب کنید، بعضی از بازی‌ها با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز اجرا می‌شوند.

مشخص شد که میزان نرخ تازه‌سازی وضعیت باتری نیز بستگی دارد. به‌صورت پیش‌فرض حالت داینامیک انتخاب شده است و تلفن همان‌گونه که در بالا توصیف کردیم، رفتار می‌کند. اگر حالت‌های پرفورمنس انتخاب شود، صفحه‌نمایش در همه مواقع با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز کار می‌کند. همه بازی‌هایی که با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز سازگار هستند، با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز عمل می‌کنند، اما پخش فیلم نیز با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه نشان داده می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش عمر باتری شود.

ما فکر می‌کنیم که ایسوس باید حالت نرخ تازه‌سازی خودکار خود را بهینه‌تر کند تا محتواهای مختلف با نرخ تازه‌سازی صحیح نشان داده شوند، زیرا به‌عنوان شرایط فعلی، بسیاری از محتواها (به‌خصوص بازی‌ها) با نرخ تازه‌سازی اشتباه نشان داده می‌شوند.

قبل از اینکه این بخش را جمع‌بندی کنیم، لازم است اشاره کنیم که برخی از ویژگی‌های پیشرفته در صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند استفاده شده است. برای کاهش خستگی چشم، در صفحه‌نمایش این گوشی از سیستم کاهش روشنایی دی سی استفاده شده است. همچنین، بدون آنکه نیاز باشد تا به بخش تنظیمات توسعه‌دهندگان بروید، می‌توانید سرعت انیمیشن‌های نشان داده‌شده در هنگام پیمایش و باز کردن برنامه‌ها را تغییر دهید.

حالت تاریک نیز موجود است. حالت نایت مود نیز در این گوشی تعبیه شده است که نور آبی صفحه‌نمایش را کاهش می‌دهد.

عمر باتری

زنفون ۸ یک دستگاه نسبتاً کوچک است و با این وجود، از یک باتری بزرگ و مناسب با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. ایسوس گفته است که طراحی و مهندسی این گوشی مقداری طول کشیده سات، اما مهندسان ایسوس توانستند فضای کافی را برای جای دادن یک باتری بزرگ و جک ۳٫۵ میلی‌متری فراهم کنند.

این در تست باتری ما، زنفون ۸ به‌طور متوسط حدود ۸۸ ساعت دوام آورد که مقدار بسیار مناسبی است. با استفاده از ایسوس زنفون ۸ می‌توانید بیش از ۱۲ ساعت در اینترنت مرور کنید یا نزدیک به ۱۶ ساعت فیلم تماشا کنید.

تست مرور وب در حالت نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز انجام شد و با استفاده از حالت‌های ۶۰ هرتز یا ۹۰ هرتز، حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به زمان گفته‌شده اضافه می‌شود. به‌طور طبیعی، تست فیلم همیشه در حالت نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز اجرا می‌شود، زیرا ایسوس نرخ تازه‌سازی را در هنگام تماشای فیلم محدود کرده است.

نمره کلی ما به ایسوس زنفون ۸ با توجه به دوام باتری در حالت آماده به کار، بیش از ۱۰۰ ساعت است.

سرعت شارژ

زنفون ۸ از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و همراه با آداپتور شارژر و کابل یو اس بی سی عرضه می‌شود. ایسوس اعلام کرده است که باتری زنفون ۸ در حدود ۲۵ دقیقه، ۶۰ درصد شارژ می‌شود. باتری این گوشی هوشمند در ۳۸ دقیقه تا ۸۰ درصد و در ۸۰ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. این سرعت شارژ از نظر ما مناسب است، اگرچه به هیچ وجه به ‌اندازه سرعت شارژ شرکت‌های دیگر نیست.

ما آزمایش معمول خود را بر روی زنفون ۸ نیز انجام دادیم و شارژر عرضه‌شده توانست ۶۰ درصد باتری را در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند. این میزان ۱۰ دقیقه بیشتر از میزان وعده داده‌شده توسط ایسوس است، هرچند به نظر می‌رسد که ایسوس آزمایش خود را با زنفون ۸ در حالت خاموش انجام داده است که معمولاً نتیجه حاصل‌شده، کمی بهتر است.

در تست ما، شارژ کامل زنفون ۸ حدود ۸۸ دقیقه طول کشید که نزدیک به زمان ۸۰ دقیقه‌ای وعده داده‌شده توسط ایسوس است.

سخت‌افزار و قدرت پردازشی

ایسوس زنفون ۸ از بهترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که با استفاده از معماری ۵ نانومتری تولید شده است. ما انتظار داریم که زنفون ۸ به لطف چنین پردازنده قدرتمندی، لقب سریع‌ترین گوشی دارای صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ پی را از آن خود کند. از نظر برخی ممکن است تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ برای یک گوشی با صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ پی بیش از حد قوی باشد، اما ایسوس قصد داشته است تا از بهترین تراشه موجود در بازار برای زنفون ۸ استفاده کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ دارای هشت هسته‌ی پردازشی است که شامل یک هسته کریو ۶۸۰ پرایم با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز مبتنی بر طراحی آرم کورتکس ایکس ۱، سه هسته کریو ۶۸۰ گلد با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز مبتنی بر کورتکس ای ۷۸ و چهار هسته کریو ۶۸۰ سیلور با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز مبتنی بر کورتکس ای ۵۵ برای انجام کارهای ساده‌تر است. اسنپدراگون ۸۸۸ حدود ۲۵ درصد سریع‌تر از تراشه نسل گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ است.

اسنپدراگون ۸۸۸ با پردازنده گرافیکی جدید ادرنو ۶۶۰ همراه است که دارای ۳۵ درصد عملکرد پردازشی بهتر نسبت به ادرنو ۶۵۰ است که در داخل اسنپدراگون ۸۶۵ قرار گرفته است. زنفون ۷ پرو از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد. این پردازنده گرافیکی از اوپن جی ال اس ای ۳٫۲، ولکان ۱٫۱ و فناوری جدید سایه‌زنی با نرخ متغیر پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ همچنین از یک دی اس پی جدید با نام هگزاگونال ۷۸۰ بهره می‌برد که به موتور هوش مصنوعی نسل ششم مجهز شده است. این تراشه همچنین از یک آی اس پی جدید و مودم ایکس ۶۰ ۵G و ال تی ای مجتمع جدید بهره می‌برد. مودم وای فای ۶ ای نیز در این تراشه به کار رفته است. اسنپدراگون ۸۸۸ از حافظه ذخیره‌سازی یو اف اس ۳٫۱ پشتیبانی می‌کند.

زنفون ۸ از حافظه رم ال پی دی دی آر ۵ سریع‌تری نسبت به نسل گذشته بهره می‌برد. حداکثر سرعت رم اسنپدراگون ۸۸۸ برابر ۶۴۰۰ مگابیت در ثانیه است که در مقایسه با  حافظه رم تراشه نسل گذشته که دارای سرعت ۵۵۰۰ مگابیت در ثانیه بود، به میزان قابل توجهی سریع‌تر است.

زنفون ۸ دارای نسخه‌های مختلفی است که شامل یک نسخه با ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، یک نسخه با ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، یک نسخه با ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک نسخه با ۱۶ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. فضای ذخیره‌سازی از نوع یو اف اس ۳٫۱ است. این دستگاه دارای شیار مایکرو اس دی نیست.

به علت وجود صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ پی، پردازنده گرافیکی ادرنو ۶۶۰ توان کافی برای اجرای بازی‌های موجود با حداکثر کیفیت و نرخ فریم را دارد. در آزمون انتوتو، زنفون ۸ از سایر گوشی‌هایی که تاکنون آزمایش کرده‌ایم، پیشی می‌گیرد.

در مورد سیستم خنک‌کننده این گوشی هوشمند، ایسوس گفته است که از طراحی جدید برای ساخت زنفون ۸ استفاده کرده است. طراحی جدید باعث شده است تا قطعات مختلف گوشی جای کمتری را اشغال کنند و فضای خالی موجود در این گوشی باعث به وجود آمدن جریان هوا و در نهایت کاهش دما می‌شود. خنک‌سازی این تلفن همراه از طریق لوله‌های گرمایی انجام می‌شود و قاب آلومینیومی به اتلاف گرما کمک می‌کند.

این تلفن همراه در تست استرس نیز نتایج بسیار خوبی را از خود نشان داد. در تست استرس ۳ دی مارک وایلد لایف و در بخش ۱۲۰ هرتز، این گوشی هوشمند ۸۵ درصد ثبات را از خود نشان داد. افت ۱۵ درصدی نیز در نیمه آزمون اتفاق افتاد. البته این موضوع به نتیجه کلی زنفون ۸ لطمه چندانی نزد. کاهش قدرت پردازشی مربوط به کنترل دما بوده است و زنفون ۸ به‌راحتی می‌تواند بازی‌های روز را با بهترین کیفیت اجرا کند.

در طول تست استرس یا بنچمارک انتوتو، زنفون ۸ داغ شد. دمای این گوشی هوشمند تا حدی بود که نگه داشتن آن در دست ناخوشایند بود. در واقع، این گوشی هوشمند یکی از داغ‌ترین تلفن‌هایی است که ما بررسی کرده‌ایم.

هنگام انجام بازی‌هایی مانند فورتنایت، بدنه پشتی این تلفن همراه گرم می‌شوند، اما نه به اندازه تست استرس و بنچمارک. بنابراین، زنفون ۸ نسبت به گوشی‌های هوشمند دیگر کمی گرم‌تر خواهد بود، اما این بهایی است که باید برای داشتن سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های دیگر بپردازید. چنین سخت‌افزار قدرتمندی در یک بدنه کوچک قرار گرفته است.

بنابراین، زنفون ۸ یک گوشی بزرگ و قدرتمند اما کمی داغ‌تر از حد انتظار است.

دوربین

دوربین اصلی زنفون ۸ به‌صورت پیش‌فرض با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل عکس می‌گیرد و عکس‌هایی که ما در روز با این گوشی هوشمند گرفتیم، دیدنی هستند. جزئیات تصاویر چشمگیر است و میزان شارپ بودن تصاویر متعادل است.

از لحاظ رنگ‌بندی نیز همه‌چیز طبیعی به نظر می‌رسد، برخلاف پردازش بیش از حد عکس‌های گرفته‌شده توسط بسیاری از تلفن‌های پرچم‌دار دیگر. تعادل رنگ سفید در عکس‌های گرفته‌شده نیز وضعیت مناسبی دارد و دامنه داینامیکی نیز شایسته ستایش است.

ایسوس در دوربین اصلی این گوشی هوشمند، بزرگنمایی ۲ برابر بدون افت را ارائه می‌دهد. برای رسیدن به این هدف، دوربین ابتدا با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل عکس می‌گیرد، سپس عکس را برش می‌دهد تا یک عکس با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل به دست آید.

عکس‌های گرفته‌شده به‌وسیله بزرگنمایی ۲ برابری نیز عالی هستند و جزئیات زیادی در تصاویر وجود دارد. با این وجود، تصاویر گرفته‌شده به اندازه عکس‌های پیش‌فرض که بزرگنمایی نشده‌اند، واضح نیستند. البته رنگ‌های تصاویر عالی است و نویز بسیار کمی وجود دارد.

زنفون ۸ درست مانند گوشی‌های آیفون و گوشی‌های اخیر شیائومی، دارای حالت شبانه به‌صورت خودکار است. نماد ظاهرشده هلال ماه بر روی صفحه‌نمایش گوشی نشان‌دهنده فعال شدن حالت شبانه است. در این حالت، سرعت شاتر دوربین به‌شدت کاهش می‌یابد تا دوربین بتواند نور بیشتری را جذب کند. شاتر دوربین‌های زنفون برای حدود ۴ ثانیه بازمی مانند.

عکس‌های گرفته‌شده به کمک حالت شب که با دوربین اصلی گرفته شده‌اند، عالی هستند. جزئیات تصاویر گرفته‌شده غنی، نوردهی متعادل، اشباع رنگ عالی و سایر موارد نیز بسیار خوب هستند. در تصاویر گرفته‌شده هیچ نویزی وجود ندارد.

به‌طور کلی، دوربین ایسوس زنفون ۸ از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است. با وجود آنکه این گوشی هوشمند به عنوان یک گوشی مخصوص عکاسی به بازار عرضه نشده است، اما علاقه‌مندان به عکاسی نیز می‌توانند از این گوشی هوشمند به‌صورت حرفه‌ای استفاده کنند.

نتیجه‌گیری

ایسوس زنفون ۸ یک گوشی هوشمند نادر در بازار است. زنفون ۸ یک گوشی منحصربه‌فرد است که از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است. ایسوس توانسته است تا یک گوشی هوشمند زیبا، قدرتمند و نسبتاً کوچک تولید کند و شما به‌ندرت همه این ویژگی‌ها را در یک گوشی می‌بینید. زنفون ۸ دقیقاً مانند تلفن‌های گیمینگ آر او جی فون شرکت ایسوس، یک دستگاه شکست‌ناپذیر است که با این هدف ساخته شده است تا در همه جنبه‌های مهم، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

زنفون ۸ یک گوشی هوشمند کوچک اما چشمگیر است. با عرضه زنفون ۸، ایسوس به تک تک وعده‌های خود عمل کرد. قیمت پایه این تلفن همراه تنها ۵۹۹ یورو است که بسیار ارزان‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های رقیب است، به‌خصوص آنکه این تلفن همراه از تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد. به‌ندرت می‌توانیم دستگاه‌هایی را مشاهده کنیم که تا این اندازه برای خرید مناسب باشند. ایسوس زنفون ۸ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند تولیدشده تا به امروز است.

نقاط قوت:

  • بدنه جمع‌وجور و سبک
  • نوتیفیکیشن ال ای دی
  • شیشه محافظ گوریلا گس ویکتس
  • مقاومت در برابر آب و گردوغبار
  • صفحه‌نمایش عالی ۱۲۰ هرتزی با پنل امولد و روشنایی زیاد
  • عملکرد پردازشی پیشرو نسبت به قیمت تمام‌شده
  • عملکرد پایدار و قابل اعتماد
  • باتری با ظرفیت بالا و قابلیت شارژ سریع
  • کیفیت بلندگوی مناسب
  • کیفیت بالای عکس‌های گرفته‌شده
  • رابط کاربری زن یو آی فوق‌العاده روان و سریع است و از نظر شخصی‌سازی غنی است
  • جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، رادیو اف ام، NFC، وای فای ۶ ای، بلوتوث ۵٫۲، دو شیار سیم‌کارت، ۵G.
  • قیمت پایه ۵۹۹ یورو

نقاط ضعف:

  • نرخ تازه‌سازی خودکار می‌توانست عملکرد هوشمندانه‌تری داشته باشد
  • در پردازش‌های سنگین ممکن است تلفن داغ شود
  • عدم پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم

منبع: GSM Arena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار