خودرو

تسلا Model S Plaid با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب زیر ۲ ثانیه معرفی شد

ایلان ماسک از جدیدترین مدل سدان پرچمدار تسلا به نام «تسلا Model S Plaid» رونمایی کرد که سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود.

این خودروی برقی در مقایسه با مدل‌های قبلی قدرت و برد بالاتری دارد و با هربار شارژ می‌توان حداقل تا ۸۳۶ کیلومتر با آن رانندگی کرد. در حالی که تسلا Model S Plaid تا سال آینده در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد، هم اکنون امکان پیش خرید آن وجود دارد و حداقل با قیمت ۱۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

ایلان ماسک در سپتامبر ۲۰۱۹ در یک توییتی اعلام کرده بود که تنها مدل قدرتمندتر از «Ludicrous»، مدل Plaid خواهد بود. مدیرعامل تسلا در آن زمان اعلام کرده بود که تولید این پیشرانه جدید یکسال بعد آغاز می‌شود که با گفته کنونی او مطابقت دارد.

این مدل جدید در رویداد «Battery Day» این کمپانی معرفی شد و ماسک از آغاز تولید آن از اواخر سال آینده میلادی خبر داد. در این رویداد شاهد معرفی سلول باتری جدید این کمپانی نیز بودیم. در سایت این کمپانی اعلام شده که برای خرید آن می‌توان ۱۰۰۰ دلار هزینه پرداخت کرد که البته قابل برگشت است و از اواخر ۲۰۲۱ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

تسلا Model S Plaid

پیشرانه تسلا Model S Plaid به سه موتور مجهز می‌شود که یک موتور از سیستم دو موتور تسلا مدل S و مدل X کنونی بیشتر است. استفاده از سه موتور به معنای سرعت بالاتر، برد بیشتر و همچنین قیمت گران‌تر خواهد بود. خریداران این خودروی برقی به ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دسترسی خواهند داشت.

سرعت این مدل جدید از تسلا مدل S در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت برابر با ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت دارد.

ماسک سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که پیشرانه Plaid برای مدل X و همچنین تسلا رودستر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیرعامل تسلا همزمان با معرفی این خودرو یک ویدیوی کوتاه از عملکرد آن در مسیر مسابقه‌ای «Laguna Sega» منتشر کرد که توانست یک دور را در مدت زمان ۱:۳۰.۳ به پایان برساند که ۶ ثانیه نسبت به نمونه اولیه سال گذشته بهبود پیدا کرده است.

ایلان ماسک در رویداد Battery Day اعلام کرده که نسل جدید باتری‌های این کمپانی قیمت خودروهای برقی را کاهش می‌دهد و هدف جدید تسلا، ساخت خودروی الکتریکی با قیمت ۲۵ هزار دلار است که تفاوت زیادی با ارزان‌ترین خودروی کنونی این کمپانی دارد. با توجه به افت ۸۷ درصدی قیمت باتری‌ها در ۱۰ سال گذشته، چنین هدفی دست‌یافتنی به نظر می‌رسد.

در حال حاضر بسته‌های باتری با توجه به ظرفیت قیمتی در محدوده ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار دارند و برای اینکه بتوان خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه را به صورت انبوه به تولید رساند، باید قیمت باتری‌ها کاهش پیدا کند. تسلا قصد دارد قیمت این بسته‌های باتری را به کمتر از ۶ هزار دلار برساند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار