نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی مشخصات گوشی A33 سامسونگ

تنوع گوشی‌های موبایل در بین سری A سامسونگ زیاد است. گلگسی A33 وارث A32 یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های ایرانه و تازگی به بازار عرضه شده که قراره تو این ویدیو بررسی بشه. به محض ورود این گوشی به بازار قیمتی در حدود ۸.۵ تا ۹ میلیون برای آن در نظر گرفته شد که احتمالا وقتی سهم فروش خودش را در بازار پیدا کنه قیمت آن تا ۷.۵ یا ۸ میلیون تومان شود. برای بررسی بیشتر A33 سامسونگ در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی A33

در بخش طراحی، A33 دارای طراحی همیشگی سامسونگ یعنی یک قاب پلاستیکی است. در قاب پشتی یک مستطیل وجود دارد که ۴ لنز به همراه فلش در آن قرار دارد که این قاب مستطیل شکل بیرون زدگی کمی هست و یک لوگوی SAMSUNG هم در پایین قاب پشتی وجود دارد. با وجود این که قاب گوشی مات است اما خیلی کثیف می‌شود و حتما باید از یک قاب استفاده کنید. فاصله‌ی بین قاب پشتی و مدار‌های گوشی، کیفیت ساخت بد را القا می‌کند که شاهد این اتفاق در گوشی A73 هم بودیم‌.

قطر این گوشی زیاد است که هنگام در دست قرار گرفتن این مسئله احساس می‌شود. دور تا دور این موبایل یک پلاستیک مشکی، مات و جذاب وجود دارد. در پایین گوشی درگاه Type-c، اسپیکر و میکروفون وجود دارد و در لبه‌ی سمت راست دکمه‌ی پاور و کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده است. در بالای گوشی خشاب سیمکارت و یک میکروفون دیگر وجود دارد. در خشاب سیم‌کارت دو جا وجود دارد که دوتا سیم کارت و یا یک سیم‌ کارت و یک میکرو اس دی می‌تواند استفاده شود. در لبه‌ی سمت چپ گوشی چیزی وجود ندارد.

پنل جلویی A33 یک صفحه نمایش تخت که 84 درصد آن نمایشگر است و حاشیه‌های آن از پایین خیلی زیاد است و در بالای آن به جای پانچ هول از ناچ قطره‌ای استفاده شده! در کل A33 گوشی است که پنل جلویی آن حاشیه زیاد دارد. گواهی IP67 که جدیدا در بیشتر گوشی‌های سری A سامسونگ وجود دارد، شامل A33 نیز می‌شود. این قابلیت وقتی به کار می‌آید که مثلا اگر دستتان خیس باشد، یا چند قطره باران روی نمایشگر ببارد اتفاقی برای این گوشی نمی‌افتد. و باید توجه داشته باشید که این گواهی به معنای ضد آب بودن این گوشی نیست.

برای جمع بندی در بخش طراحی می‌توان گفت A33 یک طراحی مخصوص شرکت سامسونگ دارد که البته دلیلی برای داغون بودن طراحی آن نیست،‌ اما کاملا معمولی است‌.

بررسی نمایشگر گوشی A33

در بخش صفحه نمایش A33 یک نمایشگر سوپر امولد فول اچ دی دارد که رفرش ریت آن ۹۰ هرتز است. فول اچ دی بودن این گوشی خیلی خوب است اما ۹۰ هرتزی بودن آن در مقایسه با رقبای شیائومی خود که در این بازه‌ی قیمتی با نرخ نوسازی‌ ۱۲۰ هرتزی نیز وجود دارد، چنگی به دل نمی‌زند زیرا می‌توانست بهتر باشد.

روشنایی نمایشگر خیلی خوب نیست اما خیلی هم بد نیست. نمایشگر، حس میان‌رده بودن موبایل را القا می‌کند. مثلا در A73 حس بهتری به نمایشگر وجود دارد ولی در این گوشی انگار سامسونگ کمی در بخش نمایشگر کم کاری کرده است و گوشی‌های شیائومی بهتری از نظر صفحه نمایش در این محدوده‌ی قیمتی داریم.

برای بخش صفحه نمایش می‌توان گفت قابل قبول و با اغماض می‌توان گفت خوب است!

 

مشخصات باتری و شارژدهی گوشی A33

باتری A33 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و یک ساعت بازی کالاف دیوتی با این گوشی تنها ۱۰ درصد از باتری مصرف می‌کند. شارژش از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند که در حدود یک ساعت و بیست دقیقه تا یک ساعت و نیم گوشی می‌تواند با شارژ کامل برسد.

در استفاده‌های معمولی رو به زیاد، یک روز کامل را با باتری A33 می‌توان سپری کرد که این مسئله ممکن است به خاطر پردازنده‌ی خوش مصرفش یا وجود نمایشگر کوچک‌تر نسبت به A73 باشد.

این گوشی در بخش باتری می‌تواند راضی کننده باشد‌.

امنیت گوشی A33

حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر است. حسگر A33 بهینه شده اما همچنان ایراد دارد ولی به نسبت نسل اول مثل A30 و A51، پیشرفت کرده است. حسگر شناسایی چهره دو بعدی به خوبی عمل کرده اما در زاویه و نور کم، عملکردش یک مقدار افت می‌کند و حتما برای باز شدن باید به دوربین نگاه کنید.

بررسی عملکرد دوربین گوشی A33

سنسور اصلی گلگسی A33‌ در واقع ۴۸ مگاپیکسل است و عکس‌هایی که با آن ثبت می‌‌کنید کمی از هزینه‌ای که کردید بالاتر است‌‌. دوربین این گوشی با A53 هم می‌تواند رقابت کند. عکس‌ها شارپنس خوبی دارند و داینامیک رنج آن‌ها هم خوب است. وایت بالانس در عکس‌های گرفته شده یک کم ایراد دارد و در حالت کلی در این سری، دوربین سامسونگ کمی در تشخیص رنگ‌ها ایراد دارد ولی به نسبت قیمتش دوربین هم خوبه و می‌توان عکس‌های خوبی ثبت کرد و ایراد جدی به عکس‌ها در حالت اصلی نمی‌توان گرفت.

سنسور دوربین اولترا واید

در سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید یک مقدار کیفیت عکس‌ها کم می‌شود و شارپنس افت می‌کند به نسبت سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید A73 که این مسئله طبیعیه چون نسبت A73 هزینه‌ی کم‌تری می‌کنید. اعوجاج در این لنز نسبتا کمتر است اما شارپنس و جنس تصاویر مقداری افت می‌کند.

سنسور تشخیص عمق

با وجود سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق، عکس‌های پرتره عکس‌های خوبی می‌شوند که در اغلب موارد قابل قبول هستند اما در برخی موارد در تشخیص سوژه‌ی اصلی از بک گراند ایراد دارد که طبیعیه و نمی‌توان خیلی به آن خرده گرفت. باید در نظر داشت که عکس‌های پرتره حدود دوتا در میان می‌تواند خراب باشد.

 

سنسور ماکرو

گوشی A33 یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی ام دارد که در حد فانتزی عمل می‌کند و نمی‌توان عکس‌های خیلی جالبی ثبت کرد‌.

دوربین سلفی

گوشی A33 سامسونگ یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سلفی دارد که شارپنس آن تعریفی نیست و زمانی که عکس رو زوم می‌کنیم، عکس بهم می‌ریزد و آبرنگی می‌شود اما بدون زوم عکس شارپ و خوب است. داینامیک رنج این گوشی هم چندان تعریفی ندارد.

عکاسی در شب

در حالت شب عکاسی معمولیه و یک مقداری نویز‌ها بر طرف می‌شود اما خیلی حالت شب و غیر شب در یک نور تاریک قابل تشخیص نیست و اتفاق عجیب و غریبی برای حالت شب نمی‌افتد.

فیلمبرداری

در بخش فیلم‌برداری A33 قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه داریم که کیفیت تعریفی ندارد اما کیفیت 1080P  با فریم ریت ۳۰ و ۶۰ عملکرد خوبی دارد. استبلایزرش خیلی خوب نیست اما ملموسه که کمی نویزها گرفته می‌شوند.

در سرعت تغییر فوکوس هم گاهی ایراد دارد اما چیزی نیست که بشود خیلی به آن خرده گرفت‌. در مجموع در فیلم‌برداری می‌توان فیلم‌های خوبی ضبط کرد اما فیلم‌ها خارق العاده نیستند و به اندازه‌ی قیمتی که پرداخت می‌کنید، کارایی دارد.

مشخصات سخت افزار و پردازنده گوشی A33

برای سخت افزار، A33 از تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می‌کند که عملکرد آن نسبت به A32 خیلی بهتر است و رشد سامسونگ که از پردازنده‌ی خودش در A33 بهره برده خیلی خوب است. در عملکرد سنگین مثل بازی کالاف دیوتی وقتی کیفیت مدیومه عملکرد خوبه اما در کیفیت بالاتر لگ وجود دارد که برای همین فریم ریت و همچنین گرافیک مدیوم توصیه می‌شود. داغ شدن این گوشی بسیار به نسبت اسنپدراگونی که روی A73 وجود دارد کم است‌‌‌.

در این ویدیو گوشی با ۶ گیگابایت رم هست که البته با اختلاف کمی هزینه می‌توان رم ۸ گیگابایت این موبایل را تهیه کرد. در مجموع عملکرد سخت افزاری برای استفاده‌های معمولی خوب است. همچنین عملکرد آن برای استفاده‌های سنگین قابل قبول است. لازم است بدانید در بین گوشی‌های برند شیائومی پردازنده‌های بهتر وجود دارد.

 

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری گوشی A33

اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی One UI 4.1 سامسونگ در A33 استفاده شده. رابط کاربری این گوشی طبق قولی که سامسونگ داده می‌تواند تا ۴ سال آینده بدون نگرانی آپدیت می‌شود و تا اندروید ۱۶ را دریافت می‌کند.

اتفاق جذاب برای A33،  قابلیت‌های شخصی سازی جالبی است که با اندروید ۱۲ آمده و با ترکیب شدن این گوشی با سوپر امولد تم‌های رنگی مختلف، Always On Display‌‌ های متفاوت و دیگر اتفاقات جذاب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بررسی کیفیت اسپیکر گوشی A33

در آخر به بخش اسپیکر می‌رسیم که صدا از هر دو اسپیکر شنیده می‌شود‌‌. رشد خوب سامسونگ در سری جدید گوشی‌های خانواده A دیده می‌شود. بلندی مطلوب، تفکیک و کیفیت خوب صدا در A33 مثل A73 هست و واقعا عملکرد خوبی دارد.

بالاخره گوشی ای 33 ارزش خرید دارد یا نه؟

گوشی A33 هنگام ورود به بازار حدود ۹ میلیون قیمت‌گذاری شد که مقداری این قیمت برای آن بالا است ولی اگر کمی هزینه آن پایین بیاید، با توجه به این که برند سامسونگ در ایران مقبولیت دارد، می‌توان جدی‌ به خرید آن فکر کرد‌. چند دلیلی که ارزش خرید A33 را بیشتر می‌کند، طراحی مناسب بدون در نظر گرفتن حاشیه‌های زیاد صفحه نمایش، وجود گواهی IP67، نمایشگر، باتری و سخت افزار خوب آن است. نقاط ضعف این گوشی شاید قطر کمی زیاد آن و بیشینه روشنایی نمایشگر باشد. در آخر پس از بررسی موبونیوز شما A33 سامسونگ را می‌خرید؟ از نظر شما ارزش خرید این گوشی چقدر است؟

سوالات متداول

(3 سوال)

آیا گوشی a33 samsung ارزش خرید دارد؟
وارث a32 با طراحی خوب، قدرت باتری مناسب و کیفیت خوب نمایشگر ارزش خرید دارد.
کیفیت گوشی گلسی A33 چطور است؟
دوربین A33 به نسبت قیمتش کیفیت خوبی دارد و تصاویر خوبی رو ثبت می کند
نقطه ضعف گوشی A33 سامسونگ چیست؟
در حال حاضر قیمت این گوشی به نسبت امکانات و ویژگی هایی که دارد کمی بالاست و این مورد برای خریداران نقطه ضعف به حساب می آید.
مشخصات

SAMSUNG Galaxy A33 5G

تاریخ عرضه

تاریخ رونمایی 2022, March 17

وضعیت موجودی Available. Released 2022, April 20

بدنه

ابعاد 159.7 x 74 x 8.1 mm (6.29 x 2.91 x 0.32 in)

وزن 186 g (6.56 oz)

جنس بدنه Glass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

سیم کارت IP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 mins)

صفحه نمایش

نوع Super AMOLED, 90Hz

اندازه 6.4 inches, 98.9 cm2 (~83.7% screen-to-body ratio)

رزولوشن 1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~411 ppi density)

محافظ Corning Gorilla Glass 5

باتری

شارژ کردن Fast charging 25W

استندبای

زمان مکالمه

مدت پخش موسیقی

نوع Li-Po 5000 mAh, non-removable

دوربین اصلی

چهارگانه 48 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/2.0″, 0.8m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0″, 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro) 2 MP, f/2.4, (depth)

تکی

سه گانه

پنج

دوگانه یا سه گانه

پنج گانه

دو گانه

ویژگی LED flash, panorama, HDR

ویدئو 4K@30fps, 1080p@30/120fps

دوربین سلفی

ویژگی ها

سه گانه

دو گانه

تکی 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.1″, 1.12m

ویدئو 1080p@30fps

پردازنده و سخت افزار

اسلات کارت حافظه microSDXC (uses shared SIM slot)

داخلی 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

مشخصات نرم افزاری

سیستم عامل و رابط کاربری Android 12, One UI 4.1

چیپست Exynos 1280 (5 nm)

پردازنده Octa-core (2×2.4 GHz Cortex-A78 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)

پردازنده گرافیکی Mali-G68

ویژگی ها

سنسورها Virtual proximity sensing

صدا

Sound No

بلندگو Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

شبکه ها ارتباطی

5G bands 1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 78 SA/NSA/Sub6

2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

تکنولوژی GSM / HSPA / LTE / 5G

3G bands HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

سرعت HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

اینفرارد

بلوتوث 5.1, A2DP, LE

GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS

NFC Yes (market/region dependent)

رادیو Unspecified

خودش USB Type-C 2.0, USB On-The-Go

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot

تست ها

کارایی

صفحه نمایش

دوربین

بلندگو

عمر باتری

کیفیت صدا

سایر

قیمت $307.00 / 308.00 / 334.99 / 24,190 / C$438.90

سار 0.35 W/kg (head)

سار اروپا 0.57 W/kg (head) 1.59 W/kg (body)

Misc Black, White, Blue, Peach

رنگ بندی

مدل ها SM-A336E, SM-A336B, SM-A336B/DS, SM-A336B/DSN, SM-A336E/DS

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار