لوازم خانگی

آشنایی با انواع قهوه‌ ساز‌ و اسپرسو ساز و تفاوت های آنها

حالا که تصمیم گرفتید این بار وعده قهوه میانه روز را در منزل صرف کنید قصد تهیه چه نوع قهوه‌ای را دارید؟ به یک شات اسپرسو خالص نیاز دارید یا یک فنجان قهوه که مستقیم عصاره گیری شده باشد؟ کافی است پاسخ به این سوال را بدهید تا دقیقا بدانید به یک اسپرسوساز برای تهیه قهوه روزانه نیاز دارید یا یک قهوه ساز کاربردی و ساده.

چیزی که باعث ایجاد تفاوت طعم بین دانه‌های مختلف قهوه می‌شود روش‌های تهیه آن به وسیله انواع  قهوه ساز یا اسپرسوساز است. شاید شما هم یکی از همین دستگاه‌ها را در منزل داشته باشید اما درست ندانید که  تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز چیست و کیفیت نوشیدنی حاصل از آن‌ها چه تفاوتی با هم دارد.

اسپرسو پایه تهیه پرطرفدارترین قهوه‌های جهان است که یکی از روش‌های تهیه آن دستگاه اسپرسوساز است. در عین حال قهوه سازها هم کیفیت مطلوب و دلچسب قهوه را در چشم بر هم زدنی فراهم می‌کنند. اگر شما هم در دو راهی انتخاب بین اسپرسوساز یا قهوه ساز قرار دارید دعوت می‌کنیم راهنمای خرید امروز را تا پایان مرور کنید.

نگاهی بر ساز و کار انواع قهوه ساز

یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌ه‌هایی که با هزینه کم‌تر برای محل کار یا منزل می‌توانید تهیه کنید انواع قهوه ساز است. شاید یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه‌ها سادگی ساز و کار و سهولت استفاده از آن‌ها باشد. فرقی نمی‌کند چه دستگاهی از چه برندی می‌خرید؛ بعد از یکی دوبار استفاده بدون هیچ دوره‌ای متخصص استفاده از انواع قهوه ساز خواهید شد!

این نوع دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن آب هستند که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شود. ابتدا باید داخل فیلتر مقدار کافی قهوه بریزید. پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت می شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا این عصاره گیری به واسطه عبور آب از ذرات قهوه صورت گیرد حداکثر ده دقیقه است.

قهوه‌ای که به وسیله قهوه جوش تهیه می‌شود بسته به دانه‌ای که استفاده می‌کنید طعم تلخ تا شیرین یا ترش مزه دارد. بر خلاف اسپرسو که پایه تهیه انواع دسرها و قهوه‌های متنوع است قهوه‌ای که با قهوه جوش حاصل می‌شود نیازی به افزودنی ندارد. بنابراین برای شروع یک روز کاری بسیار کاربردی خواهد بود.

برخی از افراد فرآیند تولید قهوه به این روش را نمی‌پسندند؛ چرا که معتقدند فیلتر دستگاه روی طعم نهایی قهوه اثر می‌گذارد.

قهوه ساز معمولی ارزش خرید دارد؟

تهیه قهوه با این روش ساده و سریع است. با هر نوع قهوه و هر درجه آسیاب بالاخره می‌توانید طعم نوشیدنی یکدستی را تجربه کنید که تا شب شما را سرحال نگه می‌دارد! از طرفی عملکرد قهوه‌ سازها بر اساس برند دستگاه قابل برنامه‌ریزی است. فقط کافی است از قبل دستگاه را تنظیم کنید تا در ساعت مقرر قهوه شما حاضر و آماده باشد!

اما اگر بخواهیم واقع بین باشیم خرید قهوه ساز گزینه کاملی برای قهوه خورهای حرفه‌ای و علاقمندان اسپرسو نیست. این دستگاه از فیلتر ثابت یا قابل تعویض استفاده می‌کند که علاوه بر صاف کردن ذرات قهوه روغن دانه‌های قهوه را هم جذب می‌کند. بنابراین نوشیدنی نهایی بیش از حد رقیق به نظر می‌رسد و بخشی از خواص طبیعی خود را از دست می‌دهد.

آشنایی با طرز کار دستگاه‌های اسپرسوساز

دستگاه‌های اسپرسوساز فارغ از سایز و کارکرد خانگی یا کافی شاپ به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طبقه بندی می‌شوند. شما از کدام نوع اسپرسو ساز استفاده می‌کنید؟

انواع دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک

در اسپرسوساز های اتوماتیک تنها کافی است مقدار کافی قهوه آسیاب شده به اندازه مناسب و آب را وارد محفظه‌های مخصوص بریزید. مرحله بعد تمپ یا فشرده سازی دانه‌های قهوه است که باید به صورت کامل برای عصاره گیری مناسب این کار انجام شود. قدم بعدی فشردن دکمه شروع کار است. 25 تا 30 ثانیه بعد قهوه اسپرسو شما آماده است! حالا می‌توانید شات را برای تهیه انواع موکا، کاپوچینو، لاته، آمریکانو و … استفاده کنید!

انواع دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

در مدل‌های نیمه اتوماتیک همه چیز مشابه با دستگاه خودکار پیش می‌رود؛ با این تفاوت که باید خودتان مقدار شات اسپرسو را مشخص کنید.

اخیرا مدل‌های قهوه ساز با کپسول هم عرضه شده‌اند که از نظر عملکردی بسیار شبیه به دستگاه اسپرسوساز هستند. برای استفاده از آنها، کافی است مخزن آنها را با آب پر کرده و غلاف مورد نظر خود را قرار دهید. بعد از فشار دادن یک دکمه، قهوه شما در کم‌تر از یک دقیقه آماده است. این مدل‌ برای افرادی که وقت کمتری برای تهیه قهوه دارند و زمان برای آنها مهم است، بسیار مناسب است.

اگرچه این مدل بسیار کاربردی است اما مصرف برق بالایی دارند. به علاوه این مدل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استاندارد رعایت برای حفظ محیط زیست در آنها رعایت نشده است. مدل‌های غلاف‌دار یکبار مصرف هستند و اغلب قابل بازیافت نیستند.

اسپرسوساز ارزش خرید دارد؟

مهم‌ترین مزیت اسپرسوساز تهیه اسپرسو است! اسپرسویی که درون مایه انواع قهوه‌های اصیل و پرطرفدار جهان است. اما اگر به صورت تجربی و سلیقه‌ای به عملکرد اسپرسوسازها نگاه کنیم متوجه طعم اصیل قهوه‌ای می‌شویم که از فیلترهای آن‌ها حاصل می‌شود. به زبان ساده‌تر قهوه‌ای که با این دستگاه میل می‌کنید طعم اصیل دانه‌های قهوه‌ای است که استفاده شده‌اند!

شاید تنها نقطه منفی خرید این دستگاه‌ها دردسر و چالش‌های شستشو و نگهداری آن‌ها باشد. هر یک از بخش‌های جداشدنی دستگاه باید به صورت مداوم پاک شوند. از طرفی دستگاه‌های اسپرسوساز قیمت بالاتری دارند.

انواع دستگاه قهوه ساز بر اساس عملکرد

دستگاه قهوه‌ ساز سنتی یا قهوه‌ ساز فیلتر‌دار

این دستگاه ها محبوبترین قهوه‌ سازها به چند دلیل هستند. قهوه‌ ساز‌های سنتی امكان تهیه مقدار زیادی كافه را فراهم می كنند. این نوع دستگاه‌ها مجهز به یک مخزن آب هستند، که با اتصال به پایه دستگاه، گرم می شوند. پس از گرم شدن، آب به قسمت بالای دستگاه هدایت می شود تا از صافی که حاوی قالب است عبور کند.

این فرآیند باعث می شود بسته به کیفیت قهوه، نوشیدنی با طعم مطلوبی به دست بیاید. با این حال، افراد خبره از خرید این مدلها جلوگیری می کنند، زیرا این اتفاق می افتد که فیلتر به طعم نوشیدنی تولید شده آسیب برساند.

علی رغم این قضیه،  قهوه‌ سازهای سنتی هنوز هم بسیار محبوب هستند. این مدل برای خانواده های بزرگ مناسب هستند. زیرا قابلیت تولید قهوه تا حداکثر 12 فنجان در یک بار مصرف را فراهم می‌کنند.

مزایا
  • کاربردی
  • قابلیت تهیه مقدار قهوه زیاد در هر بار استفاده
  • انتخاب وسیع از انواع دانه‌های قهوه
معایب
  • طعم تغیر‌یافته قهوه به دلیل فیلتر
  • فیلترها گاهی بی کیفیت هستند
  • مدت زمان آماده سازی طولانی (۴ تا ۶ دقیقه)

دستگاههای اسپرسوساز معمولی یا قهوه‌جوش

این نوع دستگاه به دلیل روند رو به رشد روزافزون علاقه مندان به اسپرسو افراد بیشتری را به خود جذب می‌کند. این قهوه جوش های دارای چند قسمت برای نگهداری آب و قهوه هستند. در این نوع قهوه‌ساز‌ها از فشار بخار قوی برای دم کردن قهوه استفاده می شود.

این روش بدون فیلتر می‌تواند در عرض چند دقیقه یک فنجان قهوه تولید کند. با این وجود، معمولاً تهیه مقادیر زیادی از اسپرسو با این دستگاه ممکن نیست. دستگاههای اسپرسو امروزی و جدید از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند. مدل های جدیدتر می‌توانند کاپوچینو یا انواع نوشیدنی‌های دیگر مثل چای، قهوه لاته و … تولید کنند. این مدلهای استثنایی برای انجام این کار به یک قطعه مخصوص مجهز شده‌اند.

مزایا
  • آماده کردن قهوه یا اسپرسو در کمتر از ۳ دقیقه
  • بسیار کاربردی
  • تولید قهوه با کیفیت
معایب
  • به تعمیر و نگهداری صحیح هفتگی نیاز دارد
  • در مقایسه با دستگاه قهوه فیلتر‌دار، برق بیشتری مصرف می‌کند
  • در هر بار استفاده یک یا دو فنجان قهوه تولید می‌کند

دستگاه‌های قهوه ساز با غلاف یا کپسول

این دستگاه‌ها بسیار شبیه دستگاه‌های اسپرسو هستند. هر دو از فشار بخار آب استفاده می کنند و کیفیت قهوه یکسانی را ارائه می دهند. این مدل‌ها جدیداً به علت سهولت در استفاده بسیار مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

برای استفاده از آنها، کافی است مخزن آنها را با آب پر کرده و غلاف مورد نظر خود را قرار دهید. بعد از فشار دادن یک دکمه، قهوه خود را در کمتر از یک دقیقه تحویل می گیرید. این مدل‌ برای افرادی که وقت کمتری برای تهیه قهوه دارند و زمان برای آنها مهم است، بسیار مناسب است.

اگرچه این مدل بسیار کاربردی است اما مصرف برق بالایی دارند. به علاوه این مدل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که استاندارد رعایت برای حفظ محیط زیست در آنها رعایت نشده است. مدل‌های غلاف‌دار یکبار مصرف هستند و اغلب قابل بازیافت نیستند، بنابراین انتخاب یک دستگاه قهوه از این نوع برای تولید بیشتر زباله خانگی است.

مزایا
  • تولید قهوه در مدت زمان کم
  • موجود بودن انواع کپسول و غلاف مختلف در بازار
  • استفاده آسان
معایب
  • معرف انرژی بالا
  • نامناسب برای محیط زیست
  • فقط یک یا دو فنجان قهوه به طور همزمان تولید کنید

دستگاه‌های قهوه با چرخ یکپارچه

این دستگاه‌ها بدون شک مورد علاقه طرفداران حرفه‌ای قهوه  هستند. این مدل‌ها تولید نوشیدنی از دانه‌های قهوه را ممکن می‌سازند. برای انجام این کار، این قهوه‌ساز‌ها دارای یک چرخ داخلی هستند، که به شما این امکان را می دهد تا از عطر یک قهوه خوب با روش سریع و کیفیت عالی لذت ببرید.

برای استفاده از این مدل ها کافی است مخزن آب و مخزن قهوه را از دانه‌های قهوه پر کنید. سپس فقط باید فشار دادن یک دکمه می توانید قهوه خود را در کمتر از 2 دقیقه تحویل بگیرید. این روش به شما این امکان را می‌دهد تا دانه‌های مختلف قهوه را برای تجربه طعم متفاوت مخلوط کنید.

بعضی از دستگاه‌ها حتی این امکان را به شما می‌دهند تا غلظت قهوه را نیز مشخص کنید. با وجود همه این نکات خوب، این مدل ها گاهی پر سر و صدا هستند.

مزایا
  • اجازه می‌دهد تا یک قهوه با طعم عالی درست کنید
  • امکان تهیه قهوه زیاد
  • آماده‌سازی قهوه در کمتر از ۲ دقیقه
  • امکان ترکیب دانه‌های قهوه
معایب
  • پر سر و صدا
  • معرف انرژی بالا
  • تعمیر و نگهداری مشکل

 

معرفی چند مدل قهوه‌ساز محبوب در بازار

ما در این راهنمای خرید، چند محصول محبوب و پرفروش بازار را با بررسی نحوه عملکرد به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم این مقاله در خرید بهترین قهوه‌ساز کاربردی با قیمت مناسب به شما کمک کند.

مزایا
  • طعم اصیل قهوه کلاسیک
  • کیفیت بدنه
معایب
  • زمان بالای آماده سازی قهوه نسبت به مدل برقی

این قهوه جوش محصول برند معتبر ایتالیایی بیالتی می باشد. اگر دوست دارید طعم واقعی و اصیل قهوه را تجربه کنید از این مدل استفاده کنید. این قهوه جوش کلاسیک با توجه به جنسی که دارد طعم و عطر قهوه را به خوبی حفظ می کند. برای تهیه قهوه با این دستگاه نیاز به اجاق دارید تا دستگاه را  بر روی آن قرار دهید. این مدل 6 کاپ برای تهیه قهوه از روش فشار بخار آب و قهوه آسیاب شده استفاده می کند.

مزایا
  • طراحی زیبا
  • کاربردی
  • کیفیت بالا قهوه
  • راحتی استفاده
  • سیستم ضد چکه
  • تهیه سریع قهوه
معایب
  • کوچک و مناسب یک نفر
  • جنس بدنه پلاستیک

این مدل یکی از قهوه‌ساز‌های برقی محبوب برای تولید قهوه فرانسوی، بین طرفداران این نوع قهوه می‌باشد. دستگاهی کوچک و جمع و جور با وزن 1.5 کیلوگرم و با استفاده آسان که می تواند در زمانی کمی قهوه با کیفیتی مطلوب به شما ارایه دهد. این مدل دارای فیلتر دایمی، و صفحه مخصوص گرم نگهدارنده برای قهوه است. یکی از نکات خوب این قهوه‌ساز مجهز بودن به سیستم ضد چکه است.

نحوه عملکرد این دستگاه به این شکل است که پس از پرکردن مخزن آب که در قسمت پشت دستگاه قرار دارد، باید فیلتر داخل مخزن قرار گیرد و مخزن از قهوه پر شود. پس از روشن کردن دستگاه در زمان کوتاهی قهوه با کیفیت به شما ارایه خواهد داد.

پایه‌های این دستگاه به نحوی طراحی شده‌اند که امکان لغزش را کاهش دهند. پس نگران افتادن و ریخت قهوه نباشد.

مزایا
  • طراحی زیبا
  • کیفیت جنس بدنه
  • کیفیت خروجی قهوه
  • فیلتر ضد کلر هر دو قسمت فرانسه و اسپرسو
  • امکان استفاده از پودر و پد
معایب
  • بسته نشدن کامل درب مخزن آب
  • ارتفاع کم نازل
  • نداشتن آسیاب قهوه
  • نداشتن مخزن شیر

دلونگی یکی سازندگان معتبر دستگاه های نظیر قهوه ساز و اسپرسو ساز می باشد. این دستگاه چند کاره قابلیت تهیه چند نوع قهوه شامل: قهوه فرانسه، کاپوچینو و اسپرسو را دارد. ظرفیت این دستگاه 10 فنجان قهوه است. با این دستگاه می توان کف شیر و آب جوش نیز تهیه کرد. یک قهوه ساز با کیفیت که در ساخت آن از دو نازل خروجی اسپرسو استفاده شده و دارای سینی چکه گیر و سیستم گرم نگهدارنده قهوه می باشد. از سایر مشخصات مفید دیگر این دستگاه می توان به مجهز بودن به فیلتر آب، نشان گر سطح آب، قابلیت تولید کف شیر، فشار بخار 15 بار، دارای بویلر (اسپرسو)از جنس استیل ضدزنگ، قوری شیشه‌ای مدرج مقاوم در برابر حرارت و … اشاره نمود. نکته مثبت این دستگاه امکان تهیه دو نوع قهوه اسپرسو و فرانسه به طور همزمان به دلیل داشتن دو مخزن جداگانه قهوه است.

مشخصات محصول

  • تعداد نازل قهوه: یک عدد
  • نوشیدنی‌های قبال تهیه: اسپرسو ، کافه لاته ، موکا ، کاپوچینو ، ماکیاتو
  • کاربرد: خانگی – نیمه صنعتی (سوپرمارکت ها – کافی شاپ ها کوچک )
مزایا
  • غلظت زیاد قهوه خروجی
  • صدا و لرزش پائین دستگاه
  • پمپ و بخار قوی
  • ظاهر بسیار زیبا
  • نشانگر دما
  • با دوام و کیفیت عالی
معایب
  • جنس بدنه میتوانست بهتر باشد

این اسپرسوساز نوع خانگی – نیمه صنعتی است که البته توصیه می شود،  بیشتر برای مصرف خانگی از آن استفاده کنید. یک دستگاه قوی که دارای سیستم کاپوچینو ساز نیز می باشد. با این دستگاه انواع قهوه شامل: اسپرسو , کافه لاته , موکا , کاپوچینو , ماکیاتو را می توان تهیه کرد.  این دستگاه دارای سیستم نازل تولید بخار است.

کیفیت قهوه تولید شده بسیار عالی که با عبور بخار آب بالا رد شده از میان دانه های قهوه آسیاب شده، به دست می آید، لذت طعم یک قهوه خوب را برای شما به ارمغان می آورد. این مدل دارای سیستم نشانگر سطح آب، قابلیت تنظیم میزان غلظت قهوه، قابلیت تولید کف شیر، قابلیت تنظیم میزان بخار به صورت دستی و سیستم گرم کردن فنجان می باشد. فیلترهای این اسپرسوساز از جنس استیل و ضد زنگ بوده و دارای سینی چکه گیر جدا شونده می باشد.

مشخصات محصول

  • تعداد نازل قهوه: یک عدد
  • نوشیدنی‌های قبال تهیه: آب جوش ، اسپرسو ، کافه لاته ، موکا ، کاپوچینو ، شیر گرم
  • کاربرد: خانگی – نیمه صنعتی (سوپرمارکت ها – کافی شاپ ها کوچک )

اسپرسوساز مباشی مدل ECM2014 مدل نیمه صنعتی و مناسب مصارف خانگی، اداری و کافه‌های کوچک است. این مدل به یک نازل بخار تمام استیل قدرتمند، نمایشگر دما برای تهیه انواع کاپوچینو و لاته با بهترین کیفیت و سنسور خاموشی خودکار مجهز است.

برای استفاده آسان و ساده یک صفحه گرم کن، سینی چکه گیر استیل و هد گروپ در این دستگاه تعبیه شده‌اند. موتور این اسپرسو ساز ایتالیایی و بدنه استیل آن چشم نواز است.

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: دائمی
  • دارای صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی – اداری
مزایا
  • دوکاره بودن
  • کیفیت بالا
  • کیفیت تهیه قهوه فرانسه مطلوب
  • مقرون به صرفه
  • سیستم قطع کننده خودکار
  • قابلیت تهیه آب‌جوش
معایب
  • جنس بدنه پلاستیکی
  • صدای بالا
  • بدلیل پلاستیکی بودن جنس بدنه اوایل استفاده، آب‌جوش مزه مطلوبی نخواهد داشت

با این مدل قهوه‌ساز دوکاره می‌توان قهوه معمولی و فرانسه نیز سرو کرد. مخزن آب آن گنجایش ۱۰ لیوان آب را دارد و مجهز به سیستم نشان دهنده سطح آب است. و البته قابلیت تهیه آب‌حوش با این مدل امکان‌پذیر است. همراه این مدل دو لیوان شیشه‌ای و سرامیکی نیز ارایًه می‌گیرد. جنس قوری از شیشه و در قسمت جلویی دستگاه زیر خروجی قهوه قرار می‌گیرد.

برای درست کردن قهوه در این مدل، دو مخزن جداگانه آب و قهوه تعبیه شده است. این مدل مجهز به سیستم خودکار قطع شونده بعد از درست شدن قهوه است. این مدل جمع و جور و مناسب کاربرانی است که آشپزخانه کوچکی دارند، و مسیًله جا برای آنها مهم است، است. در کل می‌توان گفت برای کاربرانی که یک قهوه ساز معمولی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب می‌خواهند گرینه‌ای مناسب است.

مشخصات محصول

  • تعداد نازل قهوه: یک عدد
  • نوشیدنی‌های قبال تهیه: اسپرسو ، کافه لاته ، موکا ، کاپوچینو
  • کاربرد: خانگی – نیمه صنعتی (سوپرمارکت ها – کافی شاپ ها کوچک )

مدل ECM2016 یک اسپرسوساز کامل با قابلیت تهیه فوم شیر در غلظت‌های مختلف است. صفحه گرم نگهدارنده فنجان این محصول یکی از قابلیت‌های کلیدی آن برای صرف قهوه گرم در هر ساعت روز است. برای استفاده آسان می‌توانید دستگاه را در حالت آماده باش قرار دهید و در هر لحظه انواع موکا، کاپوچینو و لاته را با بهترین کیفیت ممکن سرو کنید.

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: دائمی
  • فاقد صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی – اداری

قهوه ساز فلاویا مدل FL-200 یکی از مدل‌های کاربردی با طراحی زیبا جهت تهیه دو فنجان قهوه معمولی و دلچسب است. همراه با دستگاه یک فیلتر پلاستیکی دائمی، پیمانه قهوه و دو لیوان با ابعاد متناسب با بدنه دریافت می‌کنید. این محصول از ارزش خرید بالایی با توجه به قیمت برخوردار است.

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: قابل تعویض
  • فاقد صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی – اداری

قهوه‌ساز HD7457 از سری روزانه شرکت فیلیپس با کاربری ساده و طراحی زیبا است. موتور این قهوه ساز 1000 وات بوده و به مخزن آب 1.25 لیتری مجهز است. داخل مخزن قهوه این دستگاه می‌توانید از هر نوع پودر قهوه متناسب با ذائقه مصرف کنید و بعد از ده دقیقه از کیفیت نوشیدنی خود لذت ببرید.

مشخصات محصول

  • نوع فیلتر: قابل تعویض
  • دارای صفحه گرم نگهدارنده قهوه
  • کاربرد: خانگی – اداری

قهوه ساز فکر مدل Kaave دستگاهی جمع و جور با ظرفیت یک فنجان برای محل کار و خانواده‌های کم جمعیت است. این دستگاه تنها دو کیلوگرم وزن دارد و برای تهیه قهوه ترک به همان روش سنتی و اصیل طراحی شده است.

قهوه ساز کالوات مدل HA120

مزایا
  • طعم اصیل قهوه کلاسیک
  • کیفیت بدنه
  • زمان بالای آماده سازی قهوه
معایب
  • ندارد
 
اگر شما هم به نوشیدن قهوه علاقه دارید، احتیاج به تهیه قهوه ساز دارید. قهوه ساز کالوات مدل HA120 یکی از گزینه‌هایتان است. این مدل توسط برند کالوات (CALWATT) در ابعاد 185 × 124 × 174 میلی‌متر و وزن 0.775 کیلوگرم به بازار عرضه شده است. این قهوه ساز به سیستم قطع خودکار مجهز شده است. با استفاده از این سیستم دیگر نگران آسیب رسیدن به قهوه و حتی خود قهوه‌ساز نخواهید بود. گنجایش این مدل ۳۰۰ میلی‌لیتر است و در هر بار می‌تواند حداکثر ۵ فنجان قهوه تهیه کند. توان مصرفی مشخصات فنی ۹۰۰ وات اعلام شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول، طراحی دسته قهوه جوش است که به صورت پیچی قابلیت جدا شدن دارد و می‌توان آن را راحت در هر مکانی قرارداد. قهوه ساز کالوات مدل HA120 دارای تایمر و یک صفحه نمایش کوچک است. این مدل با یک طراحی زیبا روانه بازار شده و فضای کمی را در آشپزخانه شما اشغال خواهد کرد.

هوه ساز دلونگی که ترکیبی است از یک اسپرسو ساز پمپ دار و همچنین قهوه ساز فرانسه با طراحی عالی که هردو قهوه را با کیفیت درجه یک برای شما آماده می کند. فشار ۱۵ بار پمپ قسمت اسپرسو و همچنین فیلتر مخصوص آن کیفیت اسپرسو و کرم عالی آن را تضمین می کند. با سیستم کاپوچینو ساز و نازل بخار حرفه آی آن همچون یک باریستا قادر خواهید بود فوم شیر را تهیه نمایید. طراحی بیرونی مدرن این محصول به زیبایی آشپزخانه شما کمک خواهد کرد. مدل BCO410.1، پرقدرت، حرفه‌ای و البته بسیار کاربردی طراحی ‌شده است. این محصول با فشار بخار بسیار زیاد، ظرفیت 1.2لیتری و توان مصرفی 1750 وات، برای مصارف با ظرفیت زیاد، بسیار پربازده و کارآمد‌ است؛ همچنین نشانگر سطح آب و سینی چکه‌گیر، کاربری آن محصول را آسان‌تر کرده است. مدل BCO410.1 امکان تهیه‌ی اسپرسو با کیفیت زیاد را دارد و برای این کار از مخزن آب 1.4لیتری که قابل جداشدن از دستگاه نیز است، بهره می‌برد. بویلر از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده است. میزان بخار خروجی دستگاه تنظیم‌شدنی است. این محصول در هر بار استفاده، تا 10 فنجان قهوه‌ی فرانسه تهیه می‌کند. سیستم خاصی در این

نقاط قوت

  • • امکان تهیه‌ی همزمان قهوه‌ی اسپرسو و فرانسه (دو مخزن جداگانه)
  • • امکان تهیه‌ی 10 فنجان قهوه‌ی فرانسه
  • پر بازده و کارآمد

اسپرسوساز نسپرسو en750 Lattissima Pro

خرید کالا از دیجی کالا

اسپرسوساز نسپرسو Lattissima Pro از دستگاه‌های اسپرسوساز کپسولی یا نسپرسو است که با نمایشگری زیبا و ساده تولید و عرضه‌شده است. امروزه حتی قهوه‌دوستان هم برای تهیه قهوه زمان کافی برای تهیه یک فنجان قهوه تازه و خوش‌طعم در منزل یا اداره را ندارند. شرکت نسپرسو طی سال‌های اخیر با طراحی و عرضه ماشین‌های اسپرسوساز کپسولی نه‌تنها محدودیت زمانی را برای آماده‌سازی یک فنجان اسپرسوی تازه و خوش‌طعم از بین برده، بلکه با فناوری نسپرسو و استفاده از کپسول‌های قهوه دردسرهای مربوط به آسیاب و قرار دادن آن در دستگاه، و همچنین نظافت دستگاه موردنظر را مرتفع کرده است. این مدل جدید از دستگاه‌های نسپرسو از طراحی فوق‌العاده زیبایی بهره‌مند است و بر روی دستگاه نمایشگر دیجیتالی تعبیه‌شده که ضمن آنکه زیبایی بیشتری به ظاهر این مدل می‌بخشد کاربری آن را به‌مراتب ساده‌تر می‌سازد. این دستگاه از جایگاه ویژه قرارگیری لیوان یا فنجان برای اضافه کردن قهوه و شیر و کف شیر بهره‌مند است. مخزن آب Lattissima Pro با گنجایش 1.3 لیتر و مخزن شیر بزرگ‌تر از مدل‌های پیشین اجازه تهیه نوشیدنی‌های بیشتری را به کاربر می‌دهد. این مدل در کمتر از سی ثانیه پس از روشن شدن، آماده استفاده و تهیه قهوه موردنظر شما خواهد بود. اسپرسوساز نسپرسو Lattissima Pro ضمن برخورداری از 7 کلید قابل‌برنامه‌ریزی قابلیت تهیه سه نوع قهوه (ریسترتو، اسپرسو، و لانگو) و همچنین دو نوشیدنی قهوه بر پایه شیر یعنی کاپوچینو و لاته را دارد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی از طریق کلیدهای لمسی و صفحه نمایشگر نوشیدنی موردنظر خود را انتخاب نماید و با قرار دادن لیوان در جایگاه مربوطه از تهیه و نوشیدن آن لذت ببرد. چنانچه به هر دلیلی کاربر تنها به آب‌جوش نیاز دارد، باز هم می‌تواند از نازل آب‌جوش (که بالای ظرف شیر قرار می‌گیرد) استفاده کند. این مدل به‌صورت خودکار بعد از 9 دقیقه خاموش می‌شود تا کاربر پس از تهیه نوشیدنی خود دیگر نگران روشن‌ماندن دستگاه و مصرف انرژی نباشد. این دستگاه با سیستم پاک‌سازی خودکار نیز به کمترین دخالت کاربر در نظافت آن نیاز دارد. رویه آلومینیومی بدنه در این مدل هم زیبایی خاصی به آن می‌بخشد و در کل می‌توان آن را به‌عنوان یکی از زیباترین، و کاربردی‌ترین دستگاه‌های اسپرسو به شمار آورد.

نقاط قوت

  • قابلیت تهیه چندنوع قهوه
  • کف ساز با قابلیت تهیه کاپوچینو و لاته
  • صفحه نمایشگر دیجیتال و کلیدهای لمسی

سوالات متداول در مورد قهوه ساز و اسپرسوساز

فرق بین قهوه ساز و اسپرسوساز چیست؟

قهوه سازها دستگاه‌های ارزان قیمت و جمع و جوری هستند که قهوه معمولی را به روش فرانسه یا ترک تهیه می‌کنند. اگرچه قهوه سازها سرعت عمل بالایی دارند و استفاده از آن‌ها راحت است اما قابلیت تهیه اسپرسو ندارند. در عوض اسپرسوسازها برای تهیه شات اسپرسو و انواع قهوه‌های لاته، کاپوچینو، لاته و … مناسب هستند اما قیمت بالاتری دارند.

قهوه ساز چگونه کار می‌کند؟

در قهوه ساز آب به وسیله موتور دستگاه و به وسیله جریان الکتریکی گرم می‌شود. سپس از روی محفظه قهوه و فیلتر عبور می‌کند و عصاره قهوه تهیه می‌شود.

سخن آخر

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز در وهله اول به تهیه اسپرسو مربوط می‌شود. قهوه سازها امکان تهیه اسپرسو ندارند؛ اما قیمت پایین‌تری دارند و برای تهیه قهوه روزانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مناسب هستند. در عوض اسپرسوسازها دستگاه‌های حرفه‌ای تری برای تهیه قهوه‌هایی بر پایه اسپرسو هستند. برخی از اسپرسوسازها قابلیت تهیه فوم شیر و کاپوچینو نیز دارند.

علاقه من به خرید قهوه ساز و اسپرسوساز هستید برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات  مختلف که در لسیت بالا نبوده بر روی متن کلیک کنید

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار