کنسول های بازی

اختلاف قدرت پردازنده های مرکزی پلی‌استیشن و ایکس باکس در نسل نهم ناچیز است

الکس زوکا (Alex Zucca) کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4 در آخرین مصاحبه‌ی خود اذعان داشت که علی‌رغم وجود اختلاف قدرت گرافیکی و سرعت SSD، به سختی می‌تواند اختلاف قدرت بین پردازندهای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس را تشخیص دهد.

پلی‌استیشن ۵ و ایکس ‌باکس سری ایکس هر دو در زمینه‌های مختلفی که به بخش سخت‌افزاری مربوط می‌شوند، نسبت به یکدیگر برتری‌ها و ضعف‌هایی دارند که شاید چشمگیر به نظر برسند. به عنوان مثال، در حالی که بسیاری از افراد حافظه‌های SSD اختصاصی و پر سرعت کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ را یک مزیت تلقی می‌کنند، در نقطه‌ی مقابل نیز قدرت پردازنده‌ی گرافیکی ایکس باکس سری ایکس حدود یک کنسول نسل هشتمی قدرت بیشتری در مقابل رقیب خود دارد. اما پردازنده‌ی مرکزی این دو کنسول و حتی کنسول ارزان قیمت‌تر مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری اس هر سه قدرتی تقریباً یکسان دارند و این موضوع نیز توسط بسیاری از توسعه‌دهندگان تایید شده است.

همچنین، الکس زوکا (Alex Zucca) کارگردان بازی Monster Energy Supercross 4، در مصاحبه‌ی اخیر خود با GamingBolt در جواب به سوال مربوط به اختلاف قدرت دو کنسول نسل نهمی چنین پاسخ داد که تشخیص و سنجش میزان ختلاف قدرت بین پردازندهای پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس بسیار دشوار است. اما میزان قدرت خروجی پردازنده‌ها بیش از اعداد و ارقامی که دارند، به موتور گرافیکی و دانش توسعه‌دهندگان برای دریافت بیشتری خروجی ممکن از قدرت پردازنده‌ها دارد و ممکن است تا اختلافات در آن زمینه بیشتر نمود داشته باشند.

اختلاف قدرت بین پردازنده‌های مرکزی این سه کنسول آنقدر اندک است که اگر صادقانه بگویم حتی نمی‌توانم آن را اختلاف خطاب کنم. اما این قدرت خام چیزی نیست که در ساخت یک بازی و گرفتن خروجی بهتر موثر در رتبه اول تاثیر گذاری قرار داشته باشد و سهم عمده‌ای از اختلاف‌های احتمالی به شیوه و ابزار بهره‌برداری از این قدرت بستگی دارد. به هر ترتیب، تنها گذر زمان است که می‌تواند اختلاف قدرت بین دو پردازنده‌ی مرکزی را نمایان کند و برای دیدن چنین چیزی به شدت هیجان زده هستم.

لازم به ذکر است که تا زمان انتشار بازی Monster Energy Supercross – Official Videogame 4 برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس و پلی‌استیشن تنها دو روز باقی مانده است و می‌توان نظرات الکس زوکا را برگرفته شده از تجارب وی در توسعه‌ی یک بازی برای کنسول‌های مذکور قلمداد کرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار