اپلیکیشن ها

اپ WellPaper تصاویر زمینه‌ی جذاب بر اساس میزان استفاده از اپ‌ها می‌سازد

وان‌پلاس به‌تازگی از اپلیکیشن WellPaper رونمایی کرد که بر اساس استفاده‌ی کاربران از برنامه‌های مختلف گوشی، تصاویر زمینه‌ی رنگارنگ و جالبی می‌سازد.

بسیاری از کاربران به محض خرید یک گوشی هوشمند اقدام به تغییر تم و تصاویر زمینه‌ی آن کرده و تلاش می‌کنند گوشی را مطابق با سلیقه‌ی خود در بیاورند. کمتر پیش میاید به گوشی هوشمند شخصی نگاه کنیم و ببینیم هرآنچه که خود شرکت به صورت پیش‌فرض به عنوان تم و تصویر زمینه فعال کرده همچنان روی آن وجود داشته باشد.

وان‌پلاس اما با علم بر این موضوع که کاربران اهمیت بسیار زیادی برای شخصی‌سازی قائل هستند، تصمیم جالبی گرفت و یکی از منحصر بفردترین اپلیکیشن‌های تصویر زمینه را تحت عنوان WellPaper رونمایی و برای سیستم‌عامل اندروید عرضه کرد. این اپلیکیشن در واقع تصاویر زمینه‌ی رنگارنگ و زنده‌ای ایجاد می‌کند اما در واقع با این هدف طراحی شده که شما را از میزان استفاده از یک دسته‌ی خاص از اپلیکیشن‌ها در گوشی آگاه سازد.

هدف وان‌پلاس از طراحی چنین اپلیکیشنی این بود که علاوه بر تنظیم تصاویر زمینه‌ی زنده و جذاب برای تنوع شکل ظاهری گوشی، کاربران متوجه شوند چقدر از اپلیکیشن‌های مرتبط باهم استفاده می‌کنند. WellPaper که توسط بخش نرم‌افزاری شرکت چینی طراحی شده، بعد از اینکه درون گوشی شما نصب شود، اپلیکیشن‌ها را به شش دسته‌ی مختلف شامل شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی و ارتباطات، سرگرمی، بازی، اطلاعات و کسب و کار و ابزارها تقسیم می‌کند. هر دسته رنگ مخصوص به خود را دارد و به همین خاطر وقتی قفل گوشی را باز کنید، متوجه خواهید شد به چه میزان از اپلیکیشن‌های یک دسته‌ی خاص استفاده می‌کنید.

اطلاعات و داده‌هایی که اپلیکیشن WellPaper از میزان استفاده‌ی شما از اپلیکیشن‌های هر دسته دریافت می‌کند به سه شکل مختلف در می‌آیند و کاربران می‌توانند مطابق سلیقه‌ی خود، یکی از این سه طرح را که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، به عنوان روش نمایش رنگ‌های مربوط به هر دسته انتخاب کند. (البته یک طرح در این تصویر  گنجانده نشده اما در تصویر بالا قابل مشاهده است).

مثلا در طراحی اول، چهار ضلعی‌های رنگارنگ را شاهد هستیم که دور آن‌ها را نوارهای مشکی احاطه کرده‌اند. این طراحی کمی از طراحی‌های مدرن امروزی به‌دور است و شاید حس و حال دوران قدیم را به کاربر القا کند اما خب چون می‌دانیم چه ایده‌ی جذابی پشت آن قرار دارد و هر رنگ در واقع نشان‌دهنده‌ی چیست، جذابیت خود را نشان می‌دهد.

در طراحی دوم اما رنگ‌ها پخش هستند و مرز خاصی بین آن‌ها وجود ندارد. در واقع فقط درخششی از چندین رنگ به شکل نئون را شاهد خواهید بود که خب جلوه‌ی بسیار زیبایی دارند و در عین حال به‌خوبی شما را متوجه میزان استفاده از اپلیکیشن‌های هر دسته می‌کنند. در حالی که هیچ خط یا فاصله‌ای برای جداسازی رنگ‌ها از هم وجود ندارد و همه‌ی رنگ‌ها تو در تو به نمایش در می‌آیند.

در طراحی آخر هم که به نظر می‌رسد زیباترین آن باشد، نیم‌دایره‌های رنگارنگی را شاهد هستیم که هر یک از آن‌ها میزان استفاده از اپلیکیشن‌های دسته‌ی خاصی را نشان می‌دهد. ظاهری که این طراحی دارد ساده اما در عین حال زیبا و چشم‌نواز است و می‌تواند شکل و شمایل منحصر بفردی به گوشی شما بدهد.

اما وقتی اسم اپلیکیشن‌های تصویر زمینه‌ی زنده می‌آید، ذهنمان سمت مصرف بالای انرژی می‌رود و خب این موضوع حقیقت هم دارد چرا که این نوع از اپلیکیشن‌ها واقعا مصرف انرژی را دوچندان می‌کنند. اما اپلیکیشن WellPaper که توسط بخش نرم‌افزار وان‌پلاس طراحی شده ظاهرا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نمی‌کند چون وقتی قفل گوشی باز می‌شود، رفرش شده و زمانی که گوشی قفل باشد، هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهد و شکل ثابت خود را حفظ می‌کند.

اگر به این اپلیکیشن علاقه‌مند شدید می‌توانید همین حالا به گوگل‌پلی رفته و آن را دانلود کنید. همچنین لینک دانلود را برای سهولت بیشتر، در زیر قرار دادیم. لازم به ذکر است این اپلیکیشن ۳۰ مگابایت حجم داشته، رایگان است و فقط با گوشی‌هایی با اندروید ۷.۰ و بالاتر سازگاری دارد. در صورت کار نکردن لینک فقط کافی است از اپلیکیشن‌های تغییر IP استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن WellPaper از پلی‌استور

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار