اچ تی سیهدست واقعیت مجازی

اچ تی سی از هدست های Vive Pro 2 و Vive Focus 3 رونمایی کرد

هدست واقعیت مجازی Vive Pro 2 – وایو پرو ۲ و Vive Focus 3 – وایو فوکوس ۳ به عنوان گام محکم اچ تی سی برای جذب کاربران تجاری معرفی شدند.

اچ تی سی در طی مراسم وایوکان خود از دو هدست واقعیت مجازی Vive Focus 3 و Vive Pro 2 رونمایی کرد. این شرکت تایوانی خیلی به آینده واقعیت مجازی در دنیای تجارت امیدوار است و معرفی هدست Vive Pro 2  و Vive Focus 3 نشان می‌دهد که برنامه‌های زیادی برای گسترش این فناوری در آینده دارد.

هدست وایو پرو ۲ – HTC Vive Pro 2

اچ تی سی وایو پرو ۲ احتمالاً خیلی از طرفداران سری اول هدست های وایو را خوشنود خواهد کرد زیرا این شرکت ظاهراً تصمیم گرفته به اصول خود بازگردد و یک هدست واقعیت مجازی رده بالا را برای گیمرها و کاربران تجاری عرضه کند.

در نگاه اول متوجه شباهت بسیار زیاد وایو پرو ۲ با نسل قبلی آن خواهید شد، تا حدی که حتی ممکن است این دو را با هم اشتباه بگیرید. البته این لزوماً اتفاق بدی نیست، زیرا نسل قبلی HTC Vive Pro نیز یک هدست فوق‌العاده به حساب می‌آمد و حالا این شرکت از نکات مثبت این محصول استفاده کرده و با بهبودهایی در بخش‌های مختلف، نسل جدید هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرده است.

نتیجه کار هدستی است که وعده بهترین نمایشگر در کلاس کاری خود را با رزولوشن بی سابقه ۴۸۹۶ در ۲۴۴۸ پیکسل می‌دهد (این مقدار برای نسل قبلی وایو پرو ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بود). این نمایشگر از پنل IPS LCD بهره می‌برد و دارای طراحی لنز Dual-Stack است که با استفاده از دو لنز برای هر چشم سبب می‌شود بازتولید تصویر در میدان دید عریض‌تری خواهد شد.

اچ تی سی ادعا می‌کند که این هدست در مقایسه با محصولات سایر شرکت‌ها از میدان دید ۱۲۰ درجه واقعی بهره می‌برد که در آن کاربران دید واقع‌گرایانه‌تری نسبت به دنیای پیرامون خود خواهند داشت.

تعداد پیکسل بالا در کنار پنل LCD و زیر پیکسل RGB به این معنا خواهد بود که در هدست Vive Pro 2 تقریباً شاهد مشکل «افکت درب توری» نخواهیم بود و می‌توانیم شاهد یکی از تحسین ‌برانگیزترین جلوه‌های بصری حال حاضر باشیم. البته شما برای استفاده از هدست در این رزولوشن باید هزینه کرده و یک رایانه گیمینگ قوی تهیه کنید.

هرچند HTC اعلام کرده که با Nvidia و AMD روی «فشرده سازی استریم نمایشگر» کار کرده است تا وایو پرو ۲ با استفاده از درگاه دیسپلی پورت ۱.۲ روی دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز قابل استفاده باشد. اگر می‌توانستید از نسل قبلی اچ تی سی وایو پرو روی رایانه خود استفاده کنید، بنابراین برای استفاده از وایو پرو ۲ نیز مشکلی نخواهید داشت. اگرچه شاید نتوانید از حداکثر رزولوشن ۵K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز آن بهره‌مند شوید.

آداپتور بی سیم وایو

از دیگر مشخصات مهم HTC Vive Pro 2 می‌توان به پشتیبانی از آداپتور بی‌سیم وایو، ردیاب چهره و ردیاب وایو ۳.۰ اشاره کرد که قادر به ردیابی هر چیزی از جمله کل بدن است. اچ تی سی اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی جدیدش علاوه بر کنترولر های ساخت این شرکت از کنترولر های ناکل ولو  (Valve Knuckle Controllers) نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اچ تی سی وایو پرو ۲ به دو صورت به فروش خواهد رسید:

  • هدست، برای کاربرانی که می‌خواهند اچ تی سی وایو یا وایو پرو خود را ارتقا دهند. ثبت سفارش از امروز آغاز شده و این هدست از ۱۳خرداد برای مشتریان ارسال خواهد شد. افرادی که زودتر اقدام به خرید کنند می‌توانند این هدست را با قیمت ۷۴۹ دلار تهیه کنند.
  • کیت کامل که شامل هدست، بیس استیشن ۲.۰ و وایو واند کنترولر V2 می‌شود از ۱۴ خرداد در دسترس خواهد بود و قیمت آن نیز ۱۳۹۹ دلار است.

هدست مستقل وایو فوکوس ۳ – HTC Vive Focus 3

اچ تی سی در کنار وایو پرو ۲ از هدست وایو فوکوس ۳ هم رونمایی کرد. این هدست واقعیت مجازی برای کاربران تجاری طراحی شده است و قدم در جای پای Vive Focus Plus گذاشته است. این هدست واقعیت مجازی بسیاری از ویژگی‌های نمایشگر وایو پرو ۲ را در خود جای داده است که یعنی شاهد نمایشگر ۲.۵K در هر چشم با همان پنل LCD و طراحی لنز خواهیم بود. به طور خلاصه یعنی یک تجربه بصری دلپذیر در یک فرمت قابل حمل ارائه شده است.

وایو فوکوس ۳ از پردازنده اسنپدراگون کوالکام XR2 استفاده می‌کند و اچ تی سی ادعا می‌کند که آن را برای عملکرد حداکثری در بازه‌های طولانی مدت بهینه سازی کرده است. اگرچه نرخ نوسازی هدست Vive Focus 3 برابر با ۹۰ هرتز است و از وایو پرو ۲ کمتر است، اما باز هم گجت تحسین برانگیزی به حساب می‌آید.

 

این هدست برای اهداف تجاری و شبیه‌سازی واقعیت مجازی توسعه داده شده است و اچ تی سی از یک نوع آلیاژ منیزیوم برای ساخت این محصول استفاده کرده که سبب می‌شود Vive Focus 3 سبک‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر باشد.

باتری قابل تعویض مورد استفاده در این محصول می‌تواند در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود و تا ۲ ساعت نیز دوام خواهد داشت. همچنین در کنار این محصول کنترولر های وایو فوکوس نیز معرفی شدند که باتری داخلی آن‌ها می‌تواند پاسخگوی ۱۵ ساعت استفاده باشد و از طریق کابل USB-C شارژ خواهند شد.

هدست Vive Focus 3 از ۴ دوربین برای ردیابی حرکات کاربر استفاده می‌کند، اما اچ تی سی اعلام کرده که داده‌های مربوطه به صورت رمزنگاری ‌شده روی خود هدست ذخیره خواهند شد و امن هستند. به همین خاطر بعید است که Vive Focus 3 به عنوان رقیب آکیولوس کوئست ۲ برای کاربران عادی عرضه شود، زیرا فناوری گران قیمت مورد استفاده در این هدست اجازه رقابت با هدست کوئست ۲ را نمی‌دهد.

اما هدست Vive Focus 3 با سرویس‌های مختلف وایو یک گزینه عالی برای کاربران تجاری خواهد بود تا حداکثر استفاده را از آن ببرند. اپ استور تجاری وایو با برنامه‌های توسعه دهندگان مختلف آماده خدمت رسانی به کاربران است و همچنین Vive Sync نیز که به کاربران اجازه می‌دهد از برنامه‌هایی همچون پاور پوینت در واقعیت مجازی یا اتاق‌های جلسات مجازی استفاده کنند، به مدت شش ماه به صورت رایگان در اختیار خریداران این هدست خواهد بود.

هدست Vive Focus 3 از تاریخ ۶ تیر ماه و با قیمت ۱۵۰۰ دلار در دسترس کاربران خواهد بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار