اخبار داخلیاخبار فناوریایرانسلموبایل

ایرنسل از تولید گوشی تلفن همراه ایرانی حمایت می‌کند

مدیرعامل ایرانسل خبر از همکاری این اپراتور برای تولید گوشی تلفن همراه بومی با چند شرکت داخلی داد و از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت به همکاری کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل بیژن عباسی آرند در گفت‌‌وگوی با شبکه جام جم اعلام کرد: تولید گوشی تلفن همراه ایرانی یکی از پروژه‌هایی است که وزارت ارتباطات در حال پیگیری آن است و ایرانسل به عنوان یکی از محورهای اصلی این پروژه، کار خود را برای بومی‌سازی آن با همکاری شرکت‌های داخلی شروع کرده است.

او افزود: «تولید گوشی تلفن همراه در داخل، در گذشته به دلیل عدم رشد تکنولوژی و دسترسی نداشتن به بازارجهانی، برای تولید چنین محصولی در داخل کشور از جذابیت لازم برخوردار نبود؛ اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد ارزش دلار و افزایش قیمت تمام شده این محصول، زمینه خوبی برای بومی‌سازی حداقل بخشی از آن به‌وجود آمده است.»

به عقیده او حوزه تولید گوشی تلفن همراه جزو حوزه‌هایی است که اگر ایرانیان خارج از کشور بتوانند مشارکت کنند، زمینه خوبی برای بازگشت سرمایه و کسب سود در آن وجود خواهد داشت.

او همچنین قیمت و کیفیت را دو عامل بسیار مهم در تولید گوشی تلفن همراه عنوان کرد و افزود: «با توجه به دسترسی ایرانیان خارج از کشور به بخشی از تکنولوژی روز دنیا، کمک ایرانیان خارج از کشور در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.»

موضوع تولید گوشی تلفن همراه بارها در ایران مطرح شده است اما هر بار با شکست مواجه شده است. سال گذشته نیز موضوع استفاده از سیستم عامل ملی روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مطرح شد اما آن پروژه نیز تا کنون به نتیجه نرسیده است. دی‌ماه گذشته با امضای دو تفاهم‌نامه‌ میان اپراتورهای تلفن همراه، تولید‌کنندگان گوشی تلفن همراه و مقاماتی از وزارت ارتباطات و صنعت و معدن دو تفاهم‌نامه امضا شد تا به واسطه آن روند تولید گوشی‌های ایرانی با کیفیت در کشور سرعت بگیرد.

مدیرعامل ایرانسل در برنامه پخش زنده جام‌جم از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در تولید گوشی‌تلفن همراه در ایران دعوت کرد

او با اشاره به اینکه معمولا چند شرکت بزرگ در دنیا تامین کننده تجهیزات زیرساخت شبکه تلفن همراه هستند گفت: «با کمک سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تجهیزات passive اقدامات خوبی برای تولید آن در کشور صورت گرفته است و نزدیک به ۹۰ درصد آن بومی سازی شده و در مورد تجهیزات active نیز شرکت‌‌های داخلی با کمک ارپاتورها در حال سرمایه‌گذاری هستند.»

عباسی آرند همچنین در این برنامه با اشاره به فرایند شکل‌گیری و تاریخچۀ تأسیس و رشد شرکت ایرانسل و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در این پروژه، با بیان اینکه ایرانسل هم اکنون نزدیک به 50 میلیون مشترک فعال دارد گفت: «فناوری تلفن همراه ارائه شده در ایران، از لحاظ تکنولوژی همان چیزی است که در کشورهای پیشرفته ارائه می‌شود و صنعت مخابرات و ارتباطات موبایل که ایرانسل از پرچمداران توسعۀ آن در ایران است، از بخش‌هایی است که فاصلۀ ایران و جهان در این زمینه ناچیز است.»

او افزود: «تجربۀ خوب این سرمایه‌گذاری نشان داد که می‌توان آن را تکرار کرد و این فرصت اکنون در حوزه‌های جدید و راه‌حل‌های دیجیتال (Digital Solutions) نیز فراهم است.»

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار