اخبار فناوریامنیت و امنیت وباینترنت و وب

باج خواهی ۲۱ میلیون دلاری هکرها از دفتر وکالت طرف قرارداد ستارگان

هکرها وب سایت یک دفتر وکالت شناخته شده در نیویورک را هک کرده و از آن ۲۱ میلیون دلار باج خواسته‌اند. هکرها تهدید کرده‌اند در صورت عدم همکاری اطلاعات حساس موکلین را فاش می‌کنند. در لیست موکلین این شرکت اسامی اشخاص مشهوری مثل لیدی گاگا، التون جان و مدونا به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش روزنامه The New York Post، هکرها سایت یکی از دفاتر وکالتی مشهور نیویورک به نام Grubman Shire Meiselas & Sacks را هک کرده‌اند. هکرها، که گمان می‌رود عضو گروهی به نام «REvil» یا «Sodinokibi» باشند، مدعی شده‌اند ۷۵۶ گیگابایت داده شامل قراردادها، اطلاعات شخصی، شماره تلفن و آدرس ایمیل را از کامپیوترهای این شرکت سرقت کرده‌اند.

مجله «ورایتی» می‌گوید هکرها قصد داشته‌اند یک گیگابایت از فایل‌های سرقت شده را در سایت اشتراک گذاری فایل Mega آپلود کنند ولی این سایت حساب کاربری آن‌ها را مسدود کرده است. هکرها از قرارداد مدونا عکس گرفته و آن را در اینترنت پخش کرده‌اند.

نیویورک پست در گزارش خود می‌نویسد که هکرها در حالی که تمرکز همه معطوف بحران کرونا شده بوده، به سرورهای سایت Grubman Shire Meiselas & Sacks نفوذ کرده‌اند. این شرکت که ظاهراً قصد مذاکره با هکرها را ندارد، در بیانیه خود می‌نویسد:

«ما تأیید می‌کنیم که قربانی یک حمله سایبری شده‌ایم. ما موکلین و کارکنان خود را در جریان گذاشته‌ایم و در حال کمک گرفتن از متخصصان بین المللی هستیم و به طور شبانه روزی برای حل مشکل تلاش می‌کنیم.»

اگر گروه هک REvil مسئول این حمله باشد، یعنی دفتر وکالت یاد شده قربانی همان گروهی شده که ژانویه سال جاری میلادی به شرکت تبادل ارز خارجی به نام «Travelex» حمله کرده است. این گروه در آن زمان مدعی شد که ۵ گیگابایت از داده‌های حساس مشتریان این شرکت را سرقت کرده و در ازای منتشر نکردن آن‌ها در اینترنت درخواست ۵ میلیون دلار باج کرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار