اخبار خودرواخبار داخلی

بازداشت هاشم یکه زارع، مدیرعامل سابق ایران خودرو تایید شد [به روز رسانی]

طی روزهای اخیر، اطلاعات غیر رسمی ای در خصوص پرونده بازداشت برخی از مدیران شرکت خودروسازی سایپا در رسانه ها منتشر می شد که امروز رسما توسط سخنگوی قوه قضاییه تایید شد.

از جزییات این پرونده اطلاعات چندانی در دست نیست اما به گفته، غلامحسین اسماعیلی «در ارتباط با پرونده سایپا همان‌طور که پیش از این گفته‌ام، پرونده‌ای تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این پرونده 25 متهم دارد و 6 نفر بازداشت هستند که برخی بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا و برخی نیز از نمایندگی‌ها و شرکت‌های مرتباط هستند و پرونده با جدیت تمام در حال رسیدگی است.»

این درحالیست که موج نارضایتی مشتریان این شرکت همچنان ادامه دارد و عده کثیری از این افراد که موفق به تحویل خودرو ثبت نامی خود نشده اند، حتی با روند واگذاری خودروهای اعلامی جایگزین شده نیز با مشکلاتی دست به گریبانند که شامل نبود اطلاعات کافی از روند تحویل خودروهای مربوطه در وب سایت شرکت و نامشخص بودن نوبت تحویل خودروهای ثبت نامی می شود.

به گفته این افراد، صفحات مربوط به پیگیری خودروهای تحویلی مشتریان به شکل متناوب در وب سایت سایپا از دسترس خارج می شوند و این مورد به شایعات مربوط به روند غیر شفاف تحویل خودروها دامن زده است.

همچنین به نقل از منابع آگاه، بازرسی های متعدد از این شرکت توسط نهاد های مختلف ادامه دارد و از این رو بعید به نظر نمی رسد که در روزهای آینده شاهد بزرگتر شدن ابعاد این پرونده باشیم.

اطلاعات تکمیلی از بازداشت گسترده در سایپا

به گفته سخن گوی قوه قضاییه خودرو جزو مایحتاج عمومی بوده و در انحصار دولت است و حتما باید قیمت‌گذاری شود. بازداشت ۶ نفر را در این زمینه داشتیم و اقداماتی را انجام داده بودند که محصولات را در بین نهادهای خودروساز به ۱۵ شرکت می‌دادند و رانتی را برای ۱۵ شرکت در نظر گرفته بودند و در بین این ۱۵ شرکت برای یک شرکت سهمیه ویژه‌ای داده بودند و شرکتی دیگر هم رانت‌های دیگر داشت و صاحبش همان کسی بود که در موضوع سکه، ۳۵ هزار سکه خریده بود و همان فرد یک نمایندگی خودرو را داشت که در راستای سکه تحت تعقیب قرار گرفت و به خودروها وصل شد و از این ۶ نفر بازداشتی ۳ نفر عوامل بیرونی و ۳ نفر از شرکت خودروساز که جزو طیف مدیریتی هستند، بازداشتند و به آن رسیدگی می‌شود.

ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا [به روز رسانی]

سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حکم بازپرس شعبه پنجم دادسرای کارکنان دولت از اسفندماه سال گذشته به مدت 6 ماه ممنوع الخروج شده است.

اخیراً اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه نیز با تشریح جزئیات بازداشت مدیران ارشد سایپا گفته بود: پرونده تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند. این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر بازداشت هستند.

به گفته وی، «برخی از بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا هستند و برخی از نمایندگی‌ها و شرکت‌هایی که به نمایندگی از سایپا مبادرت به ثبت نام و واگذاری خودرو می‌کردند.»

توضیح قوه قضاییه درباره ممنوع الخروج بودن مدیر عامل سایپا [به روز رسانی]

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مسدود شدن حساب‌های مدیرعامل ایران خودرو و ممنوع‌ الخروج بودن مدیر عامل سایپا گفت: «نسبت به موضوعات پرونده خودروسازان از سوی سازمان بازرسی ماموریت داده شده تا در نحوه قیمت گذاری و واگذاری ورود کند. غیر از این پرونده، پرونده‌های دیگری در دستور کار قرار دارد.»

توضیح سخنگوی دولت در مورد علت ممنوع الخروج بودن مدیرعامل سایپا – 28 مرداد 98

بر این اساس علی ربیعی گفت: مدیرعامل سایپا مشکل خاصی نداشته و ممنوع‌الخروجی شش ماه ایشان بر اساس شکایت مشتری‌ها بود.
گفتنی است چند روز پیش تصویر یکی از مکاتبات قوه قضائیه مربوط به شش ماه پیش در رسانه ها منتشر شد که در آن به ممنوع الخروجی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اشاره شده بود. سخنگوی دولت صبح امروز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: مدیرعامل سایپا مشکل خاصی نداشته و ممنوع‌الخروجی شش ماه ایشان بر اساس شکایت مشتری‌ها بوده است.

بازداشت دو نفر از مدیران ایران خودرو همزمان با برکناری مدیرعامل این شرکت – 28 مرداد 98

سخنگوی دولت امروز در حالی از برکناری مدیرعامل ایران خودرو خبر داد که ۲ نفر از مدیران این گروه خودروسازی طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند و از روز گذشته نیز یک تیم بازرسی در بخش مالی ایران خودرو مستقر شده‌اند.
یکی از معاونان ایران خودرو و یکی دیگر از مدیران این شرکت طی روزهای گذشته از سمت خود برکنار شده و پس از آن نیز بازداشت شده‌اند.
به نقل از خبرگزاری فارس، برخی منابع از ادامه بازداشت‌ مدیران خودرویی در روزهای آینده خبر می‌دهند.

بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو – 28 مرداد 98

به نوشته خبرگزاری فارس، هاشم یکه زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو که امروز خبر جایگزینی اش با عباس علی آبادی رسانه ای شده بود، عصر امروز در حالی که در دفتر محل کارش حضور داشت بازداشت شده است. هنوز جزییات و علل احتمالی این بازداشت مشخص نشده است اما با توجه به خبر مسدود شدن حساب های ایشان که هفته گذشته منتشر شده بود، این احتمال وجود دارد که بازداشت امروز هاشم یکه زارع مرتبط با پرونده های مالی باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار