نقدوبررسی سیستم عامل ها

بررسی اپلیکیشن مدیریت پروژه و وظایف Trello؛ یک برنامه رایگان و همه چیز تمام!

اگر شما یکی از دنبال کنندگان اخبار مربوط به نقد و بررسی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی باشید احتمالا تاکنون نام برنامه Trello را شنیده‌اید. این برنامه چندین سال است که به طور گسترده توسط مدیران پروژه‌های نرم‌افزاری، مهندسین و هر فردی که نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه و وظایف دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این واسطه توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و در حال حاضر به عنوان پادشاه برنامه‌های مدیریت پروژه و ساماندهی وظایف شناخته می‌شود.

استفاده از برنامه Trello به شما این امکان را می‌دهد تا ذهن خود را از به خاطر سپردن جزئیات برنامه‌ریزی‌هایتان آزاد کنید و دیگر نگرانی در مورد فراموشی مهلت‌ها و تاریخ‌های مهم نداشته باشید چراکه همه چیز در یک برنامه بر روی تلفن یا رایانه همراه شما ذخیره شده و در دسترس خواهد بود.

همه‌جا در دسترس

آنچه Trello را بسیار شگفت انگیز می‌کند این موضوع است که شما را قادر می‌سازد از آن در هر مکانی استفاده کنید. شما می‌توانید از این برنامه درحالی که در حال پیاده‌روی هستید برای یادداشت برداری، به روز نگه داشتن اطلاعیه‌ها و وظایف در خارج از دفتر یا محیط کار و همچنین برای دسترسی به اطلاعات پروژه‌ها در هر زمان که شما به آن نیاز دارید، استفاده کنید. شما می‌توانید علاوه بر اینکه این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید از نسخه‌های تحت وب، ویندوز و IOS آن نیز برای دسترسی یه اطلاعات و مدیریت پروژه در سایر محیط‌ها نیز استفاده کنید.

نقد و بررسی اپلیکیشن Trello
اپلیکیشن Trello بر روی تمامی پلتفرم ها قابل اجرا است

این برنامه اطلاعات را به صورت آنلاین و در فضای ابری ذخیره و نگهداری می‌کند، بنابراین شما بدون نگرانی می‌توانید به سرعت و در لحظه هرگونه اعلان، تغییر و یا وظیفه جدید را به کلیه اعضای تیم اطلاع دهید.

همه چیز در اختیار شماست

این برنامه بسیار ساده است تنها کاری که شما باید انجام دهید، اضافه کردن لیست وظایف و چیدمان آنها برحسب میزان پیشرفت و ساماندهی آنهاست. در اصل، موضوع ساماندهی و چیدمان وظایف برعهده شماست و Trello فقط یک ابزار برای سهولت این کار است.

در این برنامه به هر تعداد که بخواهید می‌توانید عضو جدید به تیم خود اضافه کنید و برای آنها وظایفی را تعیین کرده و از ابزارهایی نظیر امکان رای‌گیری و نظرسنجی برای تعامل با آنها استفاده کنید.

 board در Trello
نمایی از یک تابلو یا همان board در Trello

از جمله ویژگی‌های بارز اپلیکیشن Trello، انعطاف پذیر و کاربر پسند بودن آن است. اگر شما نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید احتمالاً خواهید پذیرفت که این برنامه دارای یک مبنای ساده و در عین حال بسیار قابل انعطاف است. چراکه این برنامه قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوعی داشته و هر قابلیتی که شما تصور می‌کنید را به سادگی در اختیار شما قرار می‌دهد. جدا از بخش‌هایی نظیر تابلوها و لیست‌های وظایف، ویژگی‌های دیگری نظیر امکان دسترسی و تنظیم پس‌زمینه، تقویم، فایل‌های پیوست و غیره برای شما فراهم شده است.

این برنامه دارای قابلیت power-ups است، این ویژگی ابزارها و افزونه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند، قابلیت‌های بیشتری را به برنامه Trello اضافه کنید و قدرت بیشتری را در مدیریت کار خود به کار گیرید. این قابلیت‌ها شامل پیوست‌های Google Drive، نمای تقویم گوگل، تایمر، ابزارهای برنامه نویسی و غیره هستند. البته در نسخه رایگان این برنامه فقط می‌توانید از یکی از این قابلیت‌ها به طور همزمان استفاده کنید و افزودن چندین قابلیت مستلزم خرید اشتراک است.

بررسی برنامه Trello
برنامه Trello ابزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و خیال شما از این جهت آسوده خواهد بود

همچنین Trello یک وبلاگ در مورد نحوه استفاده‌های خلاقانه از این برنامه دارد که اگر شما هنوز از نحوه استفاده از آن راضی نیستید، شاید بتواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

رایگان‌تر از رقبا

Trello رایگان است و بسیاری از قابلیت‌هایی از آن که تا اینجا با هم بررسی کردیم، نیازی به خرید اشتراک ندارد. فقط در برخی موارد نظیر استفاده از فضای بیش از 10 مگابایتی برای ذخیره فایل‌های پیوست، عضویت بیش از 10 نفر به ازای هر تابلو یا همان board و یا محدودیت در تعداد نصب ابزارها و افزونه‌های Power-ups، شما نیاز خواهید داشت تا اشتراک ماهیانه این برنامه را خریداری کنید.

هرچند که شما برای دسترسی نامحدود به تمامی قابلیت‌های برنامه Trello نیاز به خرید اشتراک دارید اما قابلیت‌هایی که در نسخه رایگان این برنامه وجود دارد در مقایسه با سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه بسیار بیشتر و کامل‌تر است و می‌توان گفت نیاز مدیران تیم‌های کوچک و حتی متوسط را برآورده می‌سازد و احتمالا شما نیز برای استفاده از امکانات این برنامه نیاز چندانی به خرید اشتراک نخواهید داشت.

خوب از آنجایی که همه ما طرف‌دار برنامه‌های رایگان هستیم خصوصا برنامه‌هایی که به ما در افزایش بهره‌وری و کار تیمی کمک می‌کنند پس عجله کنید و خودتان استفاده از این برنامه را امتحان کنید.

قابلیت‌های جدید در نسخه موبایلی

اپلیکیشن Trello از آن جهت که بر روی تلفن همراه نصب شده و همیشه همراه شماست بیش از سایر پلتفرم‌های این برنامه در دسترس بوده و کارایی بیشتری خواهد داشت از این رو آشنایی بیشتر با برخی قابلیت‌های اختصاصی در اپلیکیشن Trello نمی‌تواند خالی از لطف باشد.

فرمان صوتی در Trello
امکان افزودن فرمان صوتی در Trello

یکی از این قابلیت‌های جذاب در نسخه موبایلی این برنامه امکان قرار دادن فرمان‌های صوتی است. شما می‌توانید در تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم‌عامل iOS عبارت دلخواه خود را بروی دستیار صوتی Siri تنظیم کنید تا به محض دادن فرمان صوتی، کارت‌ یا تابلوی خاصی در Trello باز شود. همچنین در تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید نیز می‌توانید از طریق دستیار صوتی گوگل این کار را انجام دهید.

نگران اتصال به اینترنت نباشید

در نسخه موبایلی این برنامه حتی لازم نیست به اینترنت دسترسی داشته باشید چراکه اپلیکیشن Trello بدون دسترسی به اینترنت و بصورت آفلاین نیز می‌تواند کار کند. این برنامه کلیه ویرایش‌ها و تغییرات شما را به صورت آفلاین ثبت کرده و پس از برقراری مجدد اتصال اینترنت، آنها را به طور خودکار با نسخه آنلاین همگام‌سازی می‌کند.

این همگام‌سازی آنقدر دقیق و سریع انجام می‌شود که گویی جادویی در کار است. از این رو شما با خیالی آسوده می‌توانید از این برنامه استفاده کنید و دیگر نگرانی در مورد اتصال به اینترنت نداشته باشید.

اعلان‌های تعاملی

سیستم اعلان یا نوتیفیکیشن در اپلیکیشن Trello بسیار تعاملی طراحی شده است بگونه‌ای که بسیاری از تغییرات و ویرایش‌ها در قسمت اعلان‌های این برنامه قابل مشاهده و مدیریت است.

نمایش اعلان‌ها در اپلیکیشن Trello
نمایی از نمایش اعلان‌ها در اپلیکیشن Trello

وقتی شما در حال استفاده از اپلیکیشن این برنامه هستید، می‌توانید با انتخاب “All”، “Me” یا “Comments” اعلان‌ها را برحسب مرتب کرده و بدین صورت بروزرسانی‌هایی را که برای شما مهم‌تر هستند را سریع‌تر مرور کنید.

همچنین شما می‌توانید پس از مرور یک اعلان آن را بصورت خوانده شده علامت‌گذاری کنید تا هنگام بازگشت به رایانه و استفاده از نسخه تحت وب یا ویندوز این برنامه دیگر نگران نمایش مجدد اعلان‌ها نباشید. شما به سادگی می‌توانید روی کادر علامت در گوشه سمت راست بالای پنل اعلان کلیک کنید تا همه اعلان‌ها با عنوان “خوانده شده” علامت‌گذاری شوند.

نتیجه گیری

من به عنوان کسی که از برنامه Trello برای همه امور استفاده می‌کنم، از مدیریت برنامه‌های روزانه گرفته تا مدیریت پروژه‌های نرم افزاری، می‌توانم بگویم عاشق این برنامه‌ام و از آنجایی که افراد زیادی مثل من در دنیا از این برنامه استفاده می‌کنند، افزونه‌ها و ابزارهای متنوع و زیادی برای این برنامه منتشر شده است که به شما برای استفاده هرچه بهتر از این برنامه کمک می‌کند.

برای مثال یکی از این افزونه‌ها برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی برای فارسی زبانان و کاربران ایرانی طراحی شده است که مختص مرورگر کروم بوده و شما می‌توانید از آن برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در نسخه تحت وب Trello استفاده کنید. البته این قابلیت بر روی اپلیکیشن این برنامه وجود نداشته و در نسخه تحت موبایل می‌بایست همچنان از تقویم میلادی استفاده کنید.

در مجموع می‌توان گفت اگر شما خیلی با استفاده از تاریخ میلادی در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت پروژه و وظایف خود مشکلی ندارید استفاده از Trello یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب شماست، در غیر این صورت می‌توانید از برخی از برنامه‌های ایرانی مشابه برای انجام امورات خود استفاده کنید.

با اقتباس از وبسایت relaxationandproductivity

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار