نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

ردمی نوت 9 تی فایو جی (Redmi Note 9T 5G) جدیدترین گوشی کمپانی چینی ردمی است که به سری شلوغ نوت 9 اضافه می‌شود. کسانی که بتوانند در مقابل استراتژی نامگذاری پیچیده ردمی سردرگم نشوند، متوجه خواهند شد که ردمی نوت 9 تی از نظر سخت افزاری با ردمی نوت 9 فایو جی که پیش از این منحصراً در چین عرضه شده بود، یکسان است و در این بین تنها بخش دوربین و میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی تاحدودی تغییر کرده است. در هر صورت، در ادامه این مطلب قصد داریم تا نگاهی مختصر و اجمالی به ردمی نوت 9 تی فایو جی انداخته و شما را با ویژگی‌های این گوشی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اول از همه از قیمت شروع می‌کنیم که همواره یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری ردمی بوده است. ردمی نوت 9 تی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین گوشی‌های فایو جی بازار است و مدل پایه آن (4/64 گیگابایتی) با قیمت اولیه 199 یورو در اروپا پیش فروش شد و در ادامه به 229 یورو رسید. این گوشی از تراشه دیمنسیتی 800U نیرو می‌گیرد که یکی از تراشه‌های میان‌رده خوب و قدرتمند فعلی است.

پس از قیمت، بهتر است به محتویات درون جعبه اشاره‌ای داشته باشیم. ردمی نوت 9 تی مانند دیگر گوشی‌های ردمی در داخل جعبه خود یک کابل USB-C، یک شارژر 18 وات و البته یک قاب سیلیکونی ساده دارد که تا زمان تهیه قاب مورد نظرتان می‌تواند کار راه‌انداز بوده و بدنه گوشی را از خط و خش و صدمات فیزیکی حفظ کند.

مدلی که در اینجا بررسی می‌کنیم، مدل بنفش رنگ ردمی نوت 9 تی است که در زیر نور جلوه بسیار زیبایی داشته و طیف‌های مختلفی از رنگ بنفش را می‌توان در آن دید. قسمت پشتی بدنه هم که از پلاستیک ساخته شده، دارای برجستگی‌های ریزی است که به گرفتن گوشی در دست کمک شایانی کرده و البته مات بودن آن باعث می‌شود تا لکه و اثر انگشت بر روی آن به چشم نخورد.

در جلوی بدنه شاهد به‌کارگیری یک صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ دی پلاس هستیم که یک حفره دوربین هم در گوشه بالای سمت چپ آن قرار داشته و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی گوشی را در خود جای داده است. این روزها همه تولید کننده‌های مطرح موبایل به فکر ارتقاء رفرش ریت نمایشگر هستند اما در ردمی نوت 9 تی فایو جی هیچ خبری از رفرش ریت بالا نیست و به استاندارد 60 هرتز بسنده شده است. این نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت به خودی خود هیچ مشکلی ندارد اما در هر صورت در مقایسه با پرچمدارهای روز دنیا ممکن است تفاوت‌هایی را احساس کنید.

ردمی نوت 9 تی فایو جی از نظر نرم افزاری نیز چندان تأثیرگذار ظاهر نشده و با وجود اینکه در سال 2021 هستیم و اندروید 11 مدت‌هاست که عرضه شده، این گوشی به سیستم عامل اندروید 10 مجهز شده است. البته، حداقل از جدیدترین نسخه رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI 12 برای این محصول استفاده شده که تاحدودی می‌تواند نبود اندروید 11 را جبران کند.

در پشت بدنه یک دوربین سه‌گانه خودنمایی می‌کند که سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی است و در کنار آن از یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز استفاده شده است. با وجود اینکه دوربین 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 9 تی خوب و قدرتمند به نظر می‌رسد اما در هر صورت نباید در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری انتظار بسیار زیادی از این گوشی داشته باشید و آن را با پرچمدارهای گران قیمت مقایسه کنید.

در مجموع، ردمی نوت 9 تی یکی از جدیدترین و بهترین گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه بازار است که برای اغلب خریداران با بودجه متوسط می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. این گوشی با وجود اینکه هیچ ویژگی عجیب و غریب و لوکسی ندارد اما در همه زمینه بالاتر از حد متوسط ظاهر می‌شود و با اطمینان می‌توان گفت ارزش پولی را که هزینه می‌کنید، دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار