لپ تاپ ها

بهترین لپ تاپ‌های ایسوس سری ROG

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

ایسوس تولید کننده‌ای است که هدف آن شکستن مرزهای تکنولوژی و پایان دادن به محدودیت‌های عرضه سخت‌افزار کامپیوتری است. این شرکت کیفیتی عالی و محصولاتی بدون محدودیت را ارائه کرده است تا میدان رقابت را تصاحب کند.

سری ROG ایسوس از تولیدات لپ‌ تاپ این شرکت هستند که به طور ویژه مخاطبان علاقمند به گیمینگ را مورد هدف قرار داده و سخت‌افزاری قدرتمند برای اجرای بازی‌های به روز را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

علاوه بر طراحی سخت‌افزاری این محصولات که یک سروگردن فراتر از محصولات معمولی لپ ‌تاپ هستند، حرفه‌ای بودن از ظاهر مدل‌های مختلف سری ROG نمایان است.

طراحی مناسب و درخور ظاهری ایسوس سری گیمینگ به همراه سیستم قدرتمند پردازشی که از به روزترین پردازنده‌های بهینه شده تشکیل شده است، همچنین صفحات نمایش عریض و بسیار باکیفیت در عمل حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند و هر علاقمند به بازی‌های رایانه‌ای را به خود جلب می‌کنند.

برای خرید یک لپ ‌تاپ گیمینگ که قادر به اجرای سنگین‌ترین و به روزترین بازی‌ها باشد، نیاز است پردازنده‌ای با سرعت و عملکرد عالی در آن تعبیه شده باشد که همزمان از حافظه سریع کش مناسبی نیز برخوردار باشد. علاوه بر این، وجود حافظه موقت رم با ظرفیت بالا و کارت گرافیک قدرتمند از ویژگی‌های یک لپ ‌تاپ گیمینگ است.

پیشرفت‌های کنونی در ساخت صفحات نمایش به صورتی است که در عمل شاهد باکیفیت‌ترین انواع صفحه نمایش در لپ ‌تاپ‌ها هستیم و لپ‌ تاپ ایسوس نیز از این قابلیت در دستگاه‌های خود بهره می‌برد. نرخ پیکسل‌ها و نرخ نوسازی، همچنین اندازه عریض صفحه نمایش از قابلیت‌های مهم یک لپ ‌تاپ عالی برای انجام بازی‌های رایانه‌ای است.

ایسوس سری ROG از جمله موفق‌ترین محصولات بین تمامی برندهای موجود هستند که سیستمی فراتر از لپ ‌تاپ‌های دیگر سایر برندها پیشنهاد می‌کنند. در ادامه چند عدد از این مدل‌های بهینه شده و قدرتمند را معرفی می‌کنیم.

بهترین لپ‌تاپ حرفه‌ای با قابلیت‌های ویژه: لپ تاپ ۱۷ اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

نقاط قوت:

  • ساخت حرفه‌ای و بسیار باکیفیت
  • صفحه نمایش عریض و عالی برای گیمینگ
  • حافظه داخلی و حافظه موقت عالی
  • پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قدرتمند
  • وجود نسخه اورجینال ویندوز

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری

یکی از بهترین محصولات لپ‌تاپ بازار که کاربرد گیمینگ و پردازش‌های بسیار سنگین دارد، مدل Zephyrus با صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی است. این دستگاه به طور ظاهری و سخت‌افزاری مختص اجرای بازی‌های باکیفیت امروزی ساخته شده است و پردازنده قدرتمند نوع Core i7 9750H آن، گواه این موضوع است.

پردازنده این لپ‌تاپ ۲.۶ کیلوگرمی از شرکت اینتل ارائه شده است و در فرکانس پایه ۲.۶ گیگاهرتز عمل می‌کند. باید توجه داشت، این پردازنده در صورت لزوم قدرت بوست تا ۴.۵ گیگاهرتز را دارد تا در اجرای بازی‌های سنگین مشکلی پیش نیاید.

میزان عالی ۱۲ مگابایت از حافظه دردسترس کش در این پردازنده تعبیه شده است که به پردازش سریع بازی‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

ایسوس در مورد حافظه داخلی و حافظه موقت این لپ‌تاپ بیشترین همت خود را گمارده است تا میزان عالی ۳۲ گیگابایت از حافظه رم را در آن تعبیه کند. این حافظه مناسب به همراه یک ترابایت ظرفیت حافظه دائمی از نوع پرسرعت SSD است. بیشترین تاثیر حافظه SSD این لپ‌تاپ در زمان نصب و اجرای بازی‌ها است که چند برابر سریع‌تر از حافظه‌های HDD عمل می‌کند.

باید گفت، کارت گرافیگ بسیار معروف و محبوب RTX2080 با ظرفیت ۸ گیگابایت وظیفه ارائه خوراک برای صفحه نمایش این دستگاه را بر عهده دارد. این صفحه نمایش به روز و باکیفیت از رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پشتیبانی می‌کند و از نوع مات با اندازه عریض ۱۷.۳ اینچ است.

مهم‌ترین نکته قابل توجه این صفحه نمایش وجود قابلیت نرخ به روز رسانی ۲۴۰ هرتزی است که در عمل برای ارائه تصاویر نرم و بدون لگ هنگام اجرای بازی‌ها ساخته شده است.

شرکت‌های سازنده برای بیشتر کردن قابلیت‌های لپ‌تاپ‌ها و گنجاندن امکانات بیشتر تصمیم به حذف درایو نوری گرفته‌اند و این لپ‌تاپ نیز دارای درایو نوری نیست. با این حال، قابلیت‌های بسیاری در این دستگاه جای گرفته است که می‌توان به کارت‌خوان، شبکه وای‌فای، بلوتوث داخلی، HDMI، ارتباط یواس‌بی ۳.۰، یواس‌بی ۳.۱ و پورت USB Type-C اشاره کرد.

از مزیت‌های مهم این لپ‌تاپ، وجود نسخه ۱۰ ویندوز به صورت از پیش نصب شده است که در عمل با وجود آن کاربر نیازی به نصب دوباره ویندوز ندارد.

کیفیت مثال‌زدنی صفحه نمایش: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GV – A

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GV - A

 

نقاط قوت:

  • ساخت بسیار باکیفیت و زیبا
  • صفحه نمایش با کیفیت عالی
  • پردازنده قدرتمند
  • ظرفیت حافظه موقت بسیار خوب
  • وجود حافظه از نوع SSD

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری
  • ظرفیت متوسط باتری

ایسوس ROG Strix G531GV دستگاهی است که با اصالت و با کارایی حرفه‌ای ساخته شده است و برای کاربردهای مختلف گیمینگ، رندرینگ، اجرای برنامه‌های مهندسی و … قدرت درخوری دارد.

این دستگاه دارای ۲.۳۹ کیلوگرم وزن است و صفحه نمایش استفاده شده در آن از نوع فول HD و در اندازه ۱۵.۶ اینچ است. این صفحه نمایش با کارت گرافیک شرکت NVIDIA RTX2060 با فناوری GDDR5  و ظرفیت ۶ گیگابایت تغذیه می‌شود که برای اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین پردازنده مناسبی است.

پردازنده اصلی و مرکزی این لپ‌تاپ را مدل Core i7 9750H تشکیل می‌دهد که دارای فرکانس کاری ۲.۸ گیگاهرتز است و در حالت بوست قادر است ۴.۵ گیگاهرتز فرکانس ایجاد کند. حافظه کش این پردازنده نیز یکی از نقاط قوت آن است که میزان مناسب ۱۲ مگابایت را دارا است.

ایسوس G531GV-A دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم است که از تکنولوژی به روز DDR4 بهره می‌برد. علاوه بر این، سیستم سخت‌افزار این لپ‌تاپ را حافظه دائمی یک ترابایت کامل می‌کند که از نوع هیبریدی است و میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD را به همراه دارد.

درایو نوری به دلیل ارائه امکانات جدیدتر در این لپ‌تاپ حذف شده است و به جای آن قابلیت‌های بسیاری مانند وبکم، بلندگوهای Sonic Master، کارت خوان، شبکه اتصال وای‌فای، بلوتوث داخلی، پورت اترنت، درگاه HDMI و پورت‌های یواس‌بی ۳.۰ و USB Type-C در این لپ‌تاپ فراهم شده است.

ظاهر و باطن حرفه‌ای برای گیمینگ: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GW – A

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GW - A

نقاط قوت:

  • طراحی ظاهری عالی
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • پردازنده سریع
  • پردازنده گرافیکی بسیار خوب
  • عمر باتری مناسب

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری
  • ظرفیت متوسط باتری

بیشترین زیبایی ظاهری به همراه نور پس زمینه RGB در محصول ایسوس ROG Strix G531GW-A ارائه شده است به طوری که توجه هر بیننده حرفه‌ای و علاقمند به گیمینگ با دیدن آن جلب می‌شود. از جمله ویژگی‌هایی که یک دستگاه لپ‌تاپ مناسب بازی باید با خود به همراه داشته باشد، طراحی ظاهری جذاب آن است تا حس بازی‌های حرفه‌ای و امروزی را منتقل کند.

لپ‌تاپ ایسوس G531GW-A تمامی این قابلیت‌ها را دارد به علاوه، از نظر سخت‌افزار داخلی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این دستگاه که در وزن ۲.۳۹ کیلوگرم ساخته شده است از پردازنده مدل Core i7 9750H قدرت می‌گیرد که از نسل نهم اینتل است و فرکانس پایه ۲.۶ گیگاهرتز را ایجاد می‌کند. این قدرت پردازشی در صورت نیاز قادر است تا ۴.۵ گیگاهرتز با فرکانس توربو نقش‌آفرینی کرده و با بهره‌گیری از حافظه کش ۱۲ مگابایت اجرای بازی‌های باکیفیت و سنگین را ممکن کند.

۱۶ گیگابایت از حافظه موقت رم و نوع DDR4 در این دستگاه جای‌گذاری شده است و در کنار آن، می‌توان ظرفیت بسیار مناسبی از حافظه داخلی را برای نصب و ذخیره‌سازی بازی‌ها یافت که مقدار آن ۱ ترابایت است.

برای سرعت بخشیدن به نصب و اجرای بازی‌ها، این لپ‌تاپ از میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد که ارزش این دستگاه را دوچندان می‌کند.

از نظر صفحه نمایش نیز، این لپ‌تاپ قدرت زیادی دارد چرا که صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع فول HD روی آن سوار است. خروجی‌های این صفحه نمایش توسط کارت گرافیک NVIDIA RTX2070 با ظرفیت ۸ گیگابایت تامین می‌شوند که یکی از بهترین پردازنده‌های گرافیکی امروزی است.

قابلیت‌های اضافی این لپ‌تاپ را می‌توان به صورت وبکم، وای‌فای، پورت HDMI، رابط یواس‌بی ۳.۰، رابط یواس‌بی ۳.۱ و USB Type-C عنوان کرد.

صفحه نمایشی عالی برای گیمرها: لپ تاپ ۱۷ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G731GW-PLZ

لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G731GW-PLZ

 

نقاط قوت:

  • ساخت ظاهری مناسب
  • پردازنده قدرتمند
  • حافظه رم عالی
  • حافظه داخلی از نوع SSD
  • پردازش‌گر گرافیکی عالی

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری
  • نبود وبکم
  • ظرفیت متوسط باتری

از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی که هر گیمر به دنبال آن می‌گردد، وجود صفحه نمایشی است که اندازه آن بزرگ و در عین حال باکیفیت باشد. ایسوس ROG Strix G731GW-PLZ از نمونه‌های متمایز و انگشت‌شمار بازار است که دارای صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی است و در عین حال کیفیت آن نیز، حفظ شده است.

این صفحه نمایش که با کیفیت فول HD ساخته شده است لذت انجام بازی‌های رایانه‌ای را دوچندان می‌سازد و با توجه به سخت‌افزار ارائه شده در این لپ‌تاپ، مشکلی در اجرای بازی‌های جدید وجود نخواهد داشت.

اینتل Core i7 9750H وظیفه پردازشی اصلی در این لپ‌تاپ را عهده‌دار است و همراه با حافظه کش ۱۲ مگابایت، قادر است فرکانس بوست ۴.۵ گیگاهرتز را فراهم کند. این پردازنده از نوع بسیار بهینه شده نسل نهم اینتل است که در دستگاه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته بسیار مهم این لپ‌تاپ، وجود حافظه رم ۳۲ گیگابایتی آن از نوع DDR4 و حافظه دائمی یک ترابایت آن است. در کنار حافظه دائمی یک ترابایت، این دستگاه میزان بسیار مناسب ۵۱۲ گیگابایت از حافظه SSD پرسرعت نیز ارائه شده است که سرعت عمل کاربر را بسیار بیشتر می‌کند.

همان طور که اشاره شد، صفحه نمایش این لپ‌تاپ از نوع باکیفیتی است و باید هم کارت گرافیکی پیشرفته NVIDIA RTX2070 خروجی‌های آن را تامین کند. این کارت گرافیک از تکنولوژی به روز GDDR5 است که ظرفیت ۸ گیگابایت را فراهم می‌کند.

قابلیت‌های اضافی و ارتباطی این لپ‌تاپ وجود کارت خوان، بلوتوث داخلی، پورت اترنت، پورت HDMI، درگاه یواس‌بی ۳.۰، یواس‌بی ۳.۱ و پورت بسیار کاربردی USB Type-C هستند.

قدرتمند و باکیفیت: لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GT – E

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G531GT - E

نقاط قوت:

  • طراحی حرفه‌ای و زیبا
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • پردازنده نسل جدید اینتل
  • ظرفیت کارت گرافیک مناسب
  • وجود حافظه SSD

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری
  • نبود کارت خوان
  • ظرفیت متوسط باتری

یکی از دستگاه‌های لپ‌تاپ سری ROG که کیفیت و کارکرد آن اثبات شده است، مدل G531GT-E است. این لپ‌تاپ وزنی معادل ۲.۳۹ کیلوگرم دارد و با توجه به سخت‌افزار کامل آن، برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای و کارهای گرافیکی و مالتی‌مدیا عرضه شده است.

حافظه رم این دستگاه ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 است و حافظه داخلی مناسبی از نوع هیبریدی با ظرفیت یک ترابایت و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت روی آن قرار دارد. این میزان مناسب حافظه با پردازنده مرکزی اینتل نسل نهم Core i7 9750H تکمیل می‌شود که فرکانس آن ۲.۶ گیگاهرتز در حالت پایه و ۴.۵ گیگاهرتز در حالت توربو است.

وجود ۱۲ مگابایت حافظه کش که سرعت عمل کاربر و پردازش بازی‌ها و نرم‌افزارها را افزایش می‌دهد از دیگر نکات مثبت این لپ‌تاپ است.

پردازنده گرافیکی از نوع NVIDIA GTX 1650 که ظرفیت آن ۴ گیگابایت است وظیفه ارائه خروجی‌های گرافیکی برای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ را دارد. گفتنی است، این صفحه نمایش فول HD دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ است.

شرکت سازنده از امکانات دیگری نیز در این محصول خود بهره برده است که از آن جمله می‌توان وای‌فای، بلوتوث داخلی، پورت HDMI، پورت اترنت، یواس‌بی ۳.۰، یواس‌بی ۳.۱ و پورت USB Type-C را نام برد.

انتخابی از رده قیمتی متوسط با قابلیت‌های عالی: لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل Strix ROG G531GT – D

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Strix ROG G531GT - D

نقاط قوت:

  • طراحی ظاهری مناسب برای بازی‌های رایانه‌ای
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • پردازنده به روز اینتل
  •  ظرفیت رم و ظرفیت پردازنده گرافیکی مناسب
  • وجود حافظه SSD

نقاط ضعف:

  • نبود درایو نوری
  • نبود کارت خوان
  • نبود USB Type-C

محصول ROG ایسوس یکی دیگر از مدل‌های این سری است که این بار در قیمتی پایین‌تر و سخت‌افزار کمی ضعیف‌تر عرضه شده است. این لپ‌تاپ دارای ۲.۳۹ کیلوگرم وزن است و به دلیل طراحی آن، یکی از زیباترین مدل‌های لپ‌تاپ بازار برای گیمینگ و کارهای مالتی‌مدیا است.

پردازنده‌ای از نسل نهم اینتل با نام Core i7 9750h روی این دستگاه قرار دارد که دارای ۱۲ مگابایت حافظه کش با دسترسی سریع است. این پردازنده قادر است فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز را ارائه کند که در صورت نیاز کاربر، این فرکانس تا ۴.۵ گیگاهرتز قابل ارتقا است.

۱۶ گیگابایت از حافظه رم با فناوری جدید DDR4 به همراه یک ترابایت حافظه داخلی، سخت‌افزار این دستگاه را کامل می‌کنند. باید اشاره کرد، وجود ۲۵۶ گیگابایت از حافظه پرسرعت SSD از ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ است.

قابلیت‌های اضافی این لپ‌تاپ شامل اتصال شبکه بی‌سیم، بلوتوث داخلی، شبکه اترنت، پورت HDMI و یواس‌بی ۳.۰ هستند.

همچنین، صفحه نمایش مات این دستگاه نیز مانند سایر مدل‌های ROG از کیفیت بالایی برخوردار است و روزلوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ را فراهم می‌کند.

خروجی‌های گرافیکی لپ‌تاپ G531GT-D از طریق پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX1650 تامین می‌شوند که ظرفیت مناسب ۴ گیگابایت را ایجاد می‌کند.

علاقه‌مند به خرید لپ تاپ‌ ایسوس سری ROGهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار