نمایشگر ها

بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۰

با توجه به ممنوعیت اختصاص ارز به لوازم دیجیتال، پیدا کردن یک مانیتور خوب در این بازار آشفته کاری بسیار سخت است.  به همین دلیل امکان دارد که تعدادی از مانیتورهای این لیست در دسترس نبوده و یا پیدا کردن آن‌ها کمی سخت باشد؛‌ به هر حال، در صورتی که مانیتور مورد نظر شما در بازار موجود نبود، می‌توانید با اندکی صبر و تامل و چرخیدن در بازار‌های کشور، بالاخره محصول مورد نیاز خود را پیدا کنید.

پیش از شروع مقاله راهنمای خرید مانیتور نیاز است که بررسی چند نکته مهم درباره خرید مانیتور بپردازیم. نکاتی که با دانستن آن‌ها، می‌توانید مانیتور مورد نظر خود را حتی خارج از این لیست پیدا کنید.

رزولوشن 

مفهوم کلی رزولوشن به تعداد پیکسل جای گرفته در صفحه مانیتور اشاره دارد. برای مثال زمانی که رزولوشن یک مانیتور عدد 2560×1440 را نشان می‌دهد، این موضوع به این معنی است که در طول این صفحه نمایش، ۲۵۶۰ پیکسل و در عرض آن، ۱۴۴۰ پیکسل جای گرفته است. با ضرب این دو عدد در یکدیگر، می‌‌توان به تعداد پیکسل جای گرفته در کل صفحه نمایش دست یافت که در این مثال، تعداد پیکسل های مانیتور عدد ۳۶۸۶۴۰۰ را نشان می‌دهد. در صورتی که کارت گرافیک یا دستگاه شما، نتواند این تعداد پیکسل را پردازش کند، شما عملا هزینه‌ای بیشتر برای قابلیتی بی استفاده را پرداخت کرده‌اید.

زمان تاخیر 

برای دیدن فیلم یا سریال، دانستن زمان تاخیر مانیتور شما هیچ اهمیتی ندارد. اما در صورتی که قصد دارید از مانیتور خود برای مصارف گیمینگ استفاده کنید، این تاخیر فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود. به طور کلی، به مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن تصویر از کارت گرافیک به مانیتور، تاخیر یا Latency مانیتور گفته می‌شود. برای مانیتورهای گیمینگ، عدد ۱ میلی ثانیه بسیار مناسب است.

رفرش ریت 

کنسول های نسل فعلی در بهترین حالت، می‌توانند یک بازی را با نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه به نمایش بکشند. به زبان ساده‌تر، کنسول‌های فعلی می‌توانند در هر ثانیه، ۶۰ فریم تصویر ثابت از یک بازی را به صفحه نمایش منتقل کنند. حال برای این که تجربه بازی روان‌تر شده و کیفیت آن‌ بالاتر رود، به همان میزان نیاز است که فریم ریت تصویر نیز بالاتر برود. حال در صورتی که کنسول نسل نهمی خریداری کرده باشید یا کاربر پلتفرم رایانه‌های شخصی باشید، می‌توانید با استفاده از یک سیستم قدرتمند به عددی بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کنید. در این حالت، عامل محدود کننده سخت افزار شما نبوده و تنها عامل محدود کننده، صفحه نمایش دستگاه خواهد بود. به همین دلیل تولید کنندگان مانیتور تصمیم به افزایش میزان رفرش ریت مانیتورهای خود گرفته‌اند. حال اگر مانیتوری ۱۴۴هرتزی را خریداری کنید، می‌توانید با استفاده از سخت افزار قدرتمند خود، تا ۱۴۴فریم بر ثانیه را بدون هیچ مشکلی روی مانیتور خود مشاهده کنید.

فناوری G-Sync و Freesync

از آن‌جایی که امکان دارد میزان اطلاعات خروجی از کارت گرافیک با میزان اطلاعات ورودی به مانیتور همخوانی نداشته باشد، وجود قابلیتی که این دو سیگنال را کنترل کند، ضروری است. این قابلیت در کارت گرافیک‌های AMD با نام Freesync و در کارت‌گرافیک‌های Nvidia با نام G-Sync شناخته می‌شود. دقت داشته باشید که این قابلیت در قالب یک چیپست به کار رفته در لاجیک برد مانیتور پیاده سازی شده است؛ به همین دلیل، برای استفاده از آن باید مانیتور شما از این قابلیت پشتیبانی کند.

بهترین مانیتورهای گیمینگ سال ۲۰۲۰

۱– ASUS ROG Swift PG279Q : انتخاب درست

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر: 4ms

رفرش ریت : 165Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : دارای چیپست G-Sync

سالهاست که شرکت ایسوس در حال تولید مانیتورهای گیمینگ فوق‌العاده با کیفیتی بوده است و مانیتور PG279 نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. عمق رنگی و گاما در این مانیتور در بهترین حالت خود قرار دارد و دقت رنگ آن نیز بسیار بالاست. در صورتی که نیاز به تجربه رزولوشن 4K نداشته باشید، این مانیتور بهترین انتخاب حال حاضر است.

وجود چیپست G-Sync در این مانیتور باعث شده که قیمت آن وارد بازه ۷۰۰ دلاری بشود، به همین دلیل نیاز است که بودجه سنگینی را برای خرید این مانیتور که یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ است کنار بگذارید. 

۲ASUS TUF Gaming VG27AQ

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 165Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : هر دو 

در صورتی که به دنبال یک گزینه ارزان‌تر نسبت به بهترین مانیتور گیمینگ حال حاضر دنیا هستید، مانیتور VG27AQ شرکت ایسوس می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. دارا بودن نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز در کنار پشتیبانی از Free Sync و G-Sync، یکی از امکاناتی است که هر گیمری باید آن‌ها را در اختیار داشته باشد.

شاید تنها ایراد وارده به این مانیتور که بی شک یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ است، به روکش مات آن بازگردد. روکش مات جلوی بازتاب نور در صفحه نمایش را می‌گیرد، اما کیفیت عکس و تصویر مانیتور را به میزان معناداری کاهش می‌دهد. 

۳-Razer Raptor

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 144Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : هر دو 

اولین چیزی که با دیدن این مانیتور به ذهنتان می‌رسد، طراحی زیبا و چشمگیر آن است. البته این قضیه زمانی از اهمیت خود خارج می‌شود که بدانید مانیتور Raptor شرکت Razer با قیمتی بالغ بر ۸۵۰ دلار به بازار عرضه شده است. در صورتی که مشکلی با قیمت این محصول نداشته باشید، می‌توانید مانیتوری ۱۴۴ هرتزی را تهیه کرده که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و طراحی آن نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است تا آن را در میان بهترین مانیتورهای گیمینگ سال 2020 جای دهد.

۴-BenQ EL2870U 

رزولوشن : 3840x 2160 

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 60Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها Freesync

پیدا کردن یک مانیتور 4K کار بسیار سختی است چرا که تولید کنندگان مانیتور برای رایانه های شخصی، وجود قابلیت‌هایی مانند نرخ رفرش ریت بالاتر یا استفاده از G-Sync را به رزولوشن 4K ترجیح می‌دهند. از آن‌جایی که از پنل TN در این مانیتور استفاده شده است، زوایای دید آن بسیار محدود است و در هر شرایطی، تنها یک یا دو کاربر می‌توانند به راحتی از مانیتور استفاده کنند. این دستگاه جزو معدود مانیتورهای بازار است که در درون بدنه خود، دو اسپیکر برای تماشای محتوا را جای داده است. همچنین قیمت ۳۰۰ دلاری آن، EL2870 را به گزینه‌ای مناسب برای تمامی کاربردهایی که به دنبال خرید یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ هستند، تبدیل کرده است.

۵-Samsung G7

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 240Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : هر دو

آیا به دنبال مانیتوری هستید که تمامی قابلیت‌های یک صفحه نمایش LCD خوب را یکجا داشته باشد ؟ بدون شک G7 سامسونگ انتخاب شما خواهد بود. این مانیتور با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز می‌تواند هر کارت گرافیکی را به چالش بکشد. خمیدگی این مانیتور نیز به کاربر اجازه داشتن تجربه‌ای فراگیر را می‌دهد. در کنار این موضوعات، پشتیبانی از Free Sync و G-Sync، استفاده از تکنولوژی Quantom Dot (که پیش از این تنها در تلویزیون های سامسونگ به کار رفته بود) و میزان تاخیر ۱ میلی ثانیه، این مانیتور را به یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ تبدیل کرده است. متاسفانه برای خرید این مانیتور، نیاز به بودجه ۹۰۰ دلاری خواهید داشت.

۶-Dell 2721DGF 

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 165Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : هر دو

شرکت Dell سالهاست که مشغول به تولید مانیتورهای با کیفیت است. درست است که محصولات این شرکت امریکایی محبوبیت چندانی در بازار ایران پیدا نکردند و نتوانستند آن‌طور که باید و شاید سهمی از بازار کشورمان را از آن خود کنند. مانیتور S2721 شرکت Dell با طراحی زیبا و چشمگیر خود، می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1440P و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز در جلوی چشمان شما به تصویر بکشد. شاید تنها ایراد این مانیتور که یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ است، را بتوان پشتیبانی ضعیف از استاندارد HDR قلمداد کرد.

۷-AOC Agon AG273QCG

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 165Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها G-Sync

مانیتور خمیده ACON با نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز و زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه، انتخابی فوق‌العاده برای گیمر هاست. همچنین وجود قابلیت G-Sync خیال دارندگان کارت گرافیک‌های nVidia را راحت می‌کند. همچنین روشنایی ۴۰۰ نیتی این پنل، به شما اجازه می‌دهد که حتی در محیط‌های پر نور نیز به راحتی از مانیتور خود استفاده کنید. 

البته تمامی این قابلیت‌ها یک مشکل اساسی را به دنبال دارند؛ این مانیتور که یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ سال 2020 است قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار دارد.

۸-ACER Predator XB271HU

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر : 4ms

رفرش ریت :‌ 144Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها G-Sync

استفاده از پنل IPS در این مانیتور باعث شده که کیفیت نهایی تصویر محصول، افزایش بسیار محسوسی را نسبت به رقبا تجربه کند. البته عدم وجود HDR و پشتیبانی از آن، متاسفانه باعث شده که این مانیتور برای استفاده محتوای تصویری چندان مناسب نباشد. همچنین نرخ تاخیر ۴ میلی ثانیه آن، برای محصولی که ۵۰۰ دلار قیمت دارد منطقی به نظر می‌رسد. چرا که استفاده از قابلیت G-Sync به خودی خود، باعث افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۲۵۰ دلاری مانیتور می‌شود. بدون شک با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی این مانیتور، آن را به یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ تبدیل می‌کند که استفاده از آن برای کنسول های نسل بعد لذت بخش خواهد بود.

۹-Alienware AW2518HF

رزولوشن : 1920×1080

زمان تاخیر : 1ms

رفرش ریت :‌ 240Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها Freesync

شرکت Alienware، جزئی از شرکت Dell بوده و به نوعی تولید کننده تجهیزات گیمینگ این شرکت به شمار می‌رود. مانیتور مذکور از رزولوشن Full HD برخوردار بوده که شاید چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید به دلیل کاهش رزولوشن، Alienware توانسته تا نرخ بروزرسانی این مانیتور را به ۲۴۰ هرتز افزایش دهد. همچنین با توجه به استفاده از پنل TN، امکان استفاده از تکنولوژی G-Sync در این مانیتور وجود ندارد و کاربران باید به فناوری Free Sync رضایت دهند. تا بتوانند یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ سال 2020 را با قیمتی معقول خریداری کنند.

۱۰-Alienware AW3418DW

رزولوشن : 3440×1440

زمان تاخیر : 4ms

رفرش ریت :‌ 100Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها G-Sync

مانیتور گران قیمت Alienware با اندازه‌های عجیب و غریب و رزولوشن نامعقولش، یکی دیگر از گزینه‌های گیمینگ به شمار می‌رود . این مانیتور ۳۴ اینچی می‌تواند تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه را در جلوی چشمان شما به تصویر بکشد. همچنین پشتیبانی از G-Sync شرکت انویدیا به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر را در این مانیتور عظیم، با کیفیت و روانی بیشتری تجربه کند.

دقت داشته باشید که برای خرید نسخه ۳۴ اینچی این محصول که بی‌شک یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ است باید ۸۵۰ دلار هزینه کرده و نسخه ۵۵ اینچی آن نیز روی دست شما ۳۰۰۰ دلار هزینه می‌گذارد.

۱۱-BenQ EX3203R

رزولوشن : 2560×1440

زمان تاخیر :  4ms

رفرش ریت :‌ 144Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : تنها Freesync

در صورتی که به دنبال مانیتور خمیده‌ای با رفرش ریت بالا و رزولوشن بالاتر از Full HD هستید و قصد ندارید کل پس انداز خود را خرج آن کنید، بدون شک مانیتور جدید گیمینگ BenQ پاسخی به درخواست شماست. به قیمت از دست دادن G-Sync و HDR، شما می‌توانید یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ را با قیمت ۳۵۰ دلار تهیه کنید. همچنین پشتیبانی از قابلیت Free Sync در این مانیتور موجود است و می‌توانید مطمئن باشید که در حین تجربه بازی‌ها، تصاویر شما دچار اعوجاج نخواهند شد.

۱۲-Asus ROG Strix XG17

رزولوشن : 1920×1080

زمان تاخیر :  3ms

رفرش ریت :‌ 240Hz

وجود فناوری G-Sync یا Freesync : هیچ‌کدام

آخرین گزینه لیست ما به مانیتور عجیب و غریب ایسوس اختصاص می‌یابد. شاید مفهوم یک مانیتور پرتابل و قابل حمل اندکی غیر قابل هضم باشد، اما شرکت ایسوس این موضوع را در نظر نگرفته و برای قشری خاص از کاربران، مانیتوری قابل حمل را تولید کرده است. جالب است بدانید که با استفاده از باتری ۷۸۰۰ میلی آمپری، این مانیتور می‌تواند تا ۳.۵ ساعت بدون استفاده از کابل برق روشن بماند. همچنین نرخ بروزرسانی عجیب ۲۴۰ هرتزی این مانیتور، باعث شده که آن را به صورت خودکار به لیست مانیتورهای گیمینگ خود اضافه کنیم. دقت داشته باشید که به دلیل قابل حمل بودن این مانیتور، باید مبلغی معادل ۵۰۰ دلار را برای تهیه آن کنار بگذارید. 

نکته مهم : به دلیل ممنوعیت واردات بسیاری از اجناس، ممکن است مانیتورهای موجود در این لیست به راحتی در بازار ایران پیدا نشوند. به هر حال، بسیاری از محصولات این لیست در بازار کامپیوتر کشور وجود داشته و کاربر می‌تواند با اندکی حوصله، مانیتور مورد نظر خود را پیدا کند.همچنین سرویسهای بسیاری وجود دارند که محصولات مورد نظر شما را از سایت‌های خارجی خریداری کرده و به دست شما در ایران می‌رسانند.

علاقه‌مند به خرید مانیتور گیمینگ هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار