تجهیزات اینترنت

بهترین مودم‌های TD-LTE در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

چند سالی از عرضه سرویس‌های TD-LTE در ایران می‌گذرد ولی در طی مدت اخیر شاهد رشد کاربران این نوع اینترنت بودیم و استقبال مردم از آن افزایش یافته است. اینترنت TD-LTE از طریق سیم‌کارت مخصوص که توسط اپراتورهای تلفن‌همراه ارایه می‌شود، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این نوع از اینترنت سرعت و میزان پایداری بسیار بالایی دارد.

بسیاری از کاربران، TD-LTE را جایگزین ADSL کردند ولی یک موضوع مهم و بزرگ بیشتر از گذشته پررنگ شده است و آن انتخاب یک مودم روتر TD-LTE مناسب است. در ادامه، با معرفی و بررسی بهترین مودم‌های TD-LTE بازار همراه ما باشید.

مودم ۴G/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1

مودم 4G/TD-LTE ایرانسل مدل TF-i60 H1

نقاط قوت:

  • وزن کم
  • سرعت پایدار
  • پشتیبانی از دو نوع سیم کارت
  • آنتن دهی بسیار قوی

نقاط ضعف:

  • ندارد!

مودم «TF-i60 H1» محصولی از برند «ایرانسل» (Irancell) است. درواقع این شرکت مودم هواوی B612 را با خرید لایسنس و نصب پنل کاربری خودش به مودم TF-i60 تبدیل کرده است. این مودم قادر است تا هم از سیم‌کارت و اینترنت ۴G LTE) FDD) و هم سیم‌کارت و اینترنت TD-LTE پشتیبانی ‌کند. این مودم در رده LTE Cat6 با سرعت دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت، به نوعی سریع‌ترین مودم TD-LTE بازار ایران هم محسوب می‌شود.

TF-i60 H1 با برخورداری از ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه RJ11 امکان دریافت اینترنت از دستگاه‌های دیگر و به اشتراک‌گذاری آن از طریق شبکه‌ی بی‌سیم را امکان‌پذیر می‌کند. پشتیبانی هم‌زمان از ۴ عدد SSID از دیگر قابلیت‌های بسیار خوب این دستگاه است. این محصول فقط از طریق آداپتور برق تغذیه می‌کند و وای‌فای دو بانده آن اجازه اتصال همزمان ۳۲ کاربر را می‌دهد.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل GP-2101 plus

مودم TD-LTE آسیاتک مدل GP-2101 plus

نقاط قوت:

  • قابلیت انتخاب سرویس از بین دو اپراتور آسیاتک و ایرانسل
  • آنتن دهی و دریافت سیگنال بالا
  • سرعت بالا

نقاط ضعف:

  • ندارد!

مودم «GP-2101plus» محصولی جدید از شرکت آسیاتک است که در گروه مودم‌های TD-LTE قرار می‌گیرد. این محصول جزو مدل‌های رومیزی محسوب می‌شود و تنها از فرکانس‌های رادیویی ارتباطات TDD پشتیبانی می‌کند. GP-2101plus به چهاردرگاه LAN مجهز شده که از آن‌ها می‌توان برای اتصال تجهیزات به‌صورت باسیم به اینترنت بهره ‌برد. برای اتصال تلفن‌همراه، تبلت و لپ‌تاپ‌ به اینترنت به‌راحتی می‌توان از رابط اتصال بی‌سیم (WiFi) مودم استفاده کرد. حداکثر سرعت دانلود این مودم‌ به ۱۲۰ مگابیت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود به مرز ۵۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد.

برخورداری از آنتن داخلی از نوع MIMO از دیگر ویژگی‌های این مودم است که می‌تواند با سرعت زیاد اطلاعات را دریافت و ارسال کند. این محصول انرژی خود را از طریق برق شهری تامین می‌کند و برای استفاده از آن همواره نیاز است که مودم به برق متصل باشد. به کمک نشانگرهای LED تعبیه شده در قسمت جلویی دستگاه می‌توان از وضعیت اتصال و سایر اطلاعات باخبر شد. قابلیت اتصال و پشتیبانی از ۳۲ کاربر به صورت همزمان نیز ویژگی دیگر این مصول به شمار می‌رود.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510

نقاط قوت:

  • سرعت خوب
  • کیفیت ساخت مناسب

نقاط ضعف:

  • آنتن‌دهی نسبتا ضعیف

مودم «TK-2510» یک مودم داخلی و رومیزی از ایرانسل که برعکس مودم‌های قبلی، طراحی عمودی با رنگ مشکی و زرد دارد. این مودم در رده LTE Cat4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. این محصول در قسمت پشتی خود میزبان دو درگاه LAN است که به کمک آن‌ها می‌توان به صورت‌ باسیم به تجهیزاتی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی متصل شد.

علاوه‌براین، فناوری WiFi هم امکان اتصال کاربران به شبکه اینرنت را به صورت بی‌سیم فراهم می‌کند. مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510 انرژی مورد نیاز خود را ازطریق برق شهری تامین می‌کند. قابلیت اتصال به ۳۰ کاربر به‌صورت همزمان، این محصول را به گزینه‌ای ارزشمند برای خرید تبدیل می‌‌‌کند. کلیدهای خاموش/روشن و WPS در کنار رمزنگاری WPA از دیگر مشخصات این مودم هستند.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل GP-2101

مودم TD-LTE ایرانسل مدل GP-2101

نقاط قوت:

  • کاربری آسان
  • پشتیبانی از شبکه پرسرعت ۴G
  • انتن دهی خوب

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از شبکه ۲G و ۳G
  • عدم داشتن دکمه پاور

مودم «GP-2101» یکی دیگر از محصولات شرکت ایرانسل است که به صورت رومیزی طراحی شده و قابلیت پذیرفتن سیم‌کارت‌های TD-LTE را دارد. این مودم از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد و بدنه‌ی آن از پلاستیک ساخته شده است. در قسمت پشتی دستگاه یک درگاه LAN دیده می‌شود که می‌توان از آن برای برای اتصال تجهیزات به‌صورت باسیم به اینترنت بهره ‌برد. برای اتصال تلفن‌همراه، تبلت و لپ‌تاپ‌ها هم به‌راحتی می‌توان از رابط اتصال بی‌سیم (WiFi) مودم استفاده کرد. متاسفانه هیچ دکمه‌ای برای پاور دستگاه درنظر گرفته نشده و به محض اتصال فیش، آداپتور برق روشن می‌شود. برای خاموش‌کردن مودم هم باید این فیش را از مکان خود خارج کنید یا اینکه آداپتور را از برق بکشید.

در مودم GP-2101 ایرانسل خبری از آنتن‌های خارجی نیست و تمام ارتباطات از طریق آنتن‌های داخلی انجام می‌شود. روی بدنه‌ی مودم، قسمتی تعبیه شده که شما را از کیفیت و قدرت سیگنال دریافتی دستگاه مطلع می‌کند. این قسمت که با سه چراغ LED کار می‌کند، ضعیف‌ترین میزان آنتن را با یک خط و قوی‌ترین سیگنال را سه خط آنتن نمایش می‌دهد. این مودم با استاندارد TD-LTE Cat4 سازگار است و قادر است تا به حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۳۰ مگابیت بر ثانیه دست یابد. از دیگر ویژگی‌های این مودم، قابلیت اتصال همزمان ۳۲ کاربر به آن است که GP-2101 را به انتخابی مناسب برای استفاده‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510 plus

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510 plus

نقاط قوت:

  • برخورداری از چهار درگاه LAN
  • قابلیت اتصال همزمان ۳۲ کاربر به آن
  • سرعت و پوشش مناسب

نقاط ضعف:

  • ندارد!

مودم TK-2510 plus محصولی از شرکت «ایرانسل» (Irancell) است که در گروه مودم‌های رومیزی این شرکت قرار می‌گیرد. این مودم در قسمت پشتی خود به چهار درگاه LAN مجهز شده که می‌توان از آن‌ها برای اتصال تجهیزات به‌صورت باسیم به اینترنت استفاده کرد. تلفن‌همراه، تبلت و لپ‌تاپ‌ها هم همانند مودم‌های دیگر از طریق رابط اتصال بی‌سیم (WiFi) به مودم متصل می‌شوند.

مودم TD-LTE ایرانسل مدل TK-2510  دارای آنتن داخلی است و سرعت دانلود و آپلود آن به ترتیب به ۱۲۰ و ۳۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. این محصول انرژی خود را از طریق برق شهری تامین می‌کند. نشانگرهای LED تعبیه شده در قسمت جلویی دستگاه می‌توانند اطلاعات خوبی به کاربر ارائه کنند و وضعیت دستگاه را نمایش دهند. از دیگر ویژگی‌های این مودم، قابلیت اتصال همزمان ۳۲ کاربر به آن است که TK-2510 plusرا به گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل می‌کند.

علاقه‌مند به خرید مودم TD-LTE هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار