لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتال

بهترین هاردهای اکسترنال مناسب بکاپ گیری

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

مهم‌ترین قطعه کامپیوتر را می‌توان قطعه ذخیره‌کننده اطلاعات کاربر دانست چرا که بدون آن در عمل نمی‌توان اطلاعات مورد نیاز را نگه‌داری کرد یا روی آن‌ها عملیات پردازش انجام داد. از وقتی که نخستین حافظه‌های ذخیره‌سازی کامپیوتر ساخته شد، زمان زیادی نمی‌گذرد اما پیشرفت در ساخت مدل‌های جدید و افزایش شگفت‌انگیز ظرفیت آن‌ها، قابل توجه بوده است.

هارد اکسترنال یکی از انواع مختلف قطعات کامپیوتر است که امروزه در بین کاربران به یک قطعه ضروری تبدیل شده و استفاده از آن به طور چشمگیری افزایش داشته است. این نوع هارد دیسک‌ها برای نگه‌داری فایل‌های کاربران و بکاپ‌گیری از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل قابل حمل بودن، می‌توان فایل‌های حجیم زیادی را توسط آن‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کرد.

همان‌طور که اشاره شد یکی از موارد استفاده‌ هاردهای اکسترنال، بکاپ‌گیری از اطلاعات است. برای این منظور محصولات ویژه‌ای از طرف شرکت‌های معروف عرضه شده‌اند که با امکانات موجود در آن‌ها کار پشتیبان‌گیری از فایل‌های ضروری بیش از پیش آسان شده است. برای انتخاب یک هارد اکسترنال که مناسب بکاپ گرفتن است، توجه به نکات زیر در انتخاب آن کمک کننده است.

سرعت

سرعت در کنار ظرفیت هارد دیسک اکسترنال مهم‌ترین ویژگی آن است و این نکته در مورد پشتیبان گرفتن از فایل‌ها، بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. کاربر برای پشتیبان‌گیری مایل نیست زمان زیادی را صرف کند و در صورت انتخاب یک هارد با امکانات به روز، این ویژگی مهم در دسترس خواهد بود. سرعت یک هارد به رابط اتصال و سرعت چرخش دیسک آن بستگی دارد که رابط اتصال USB3.0 و USB3.1 جدیدترین نوع به کار رفته در هارد دیسک‌های امروزی هستند. همچنین، سرعت چرخش دیسک این قطعات کامپیوتری از ۵۴۰۰ تا بالاتر از ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه متغیر است که بیشتر بودن آن، سرعت عملیات خواندن و نوشتن را افزایش خواهد داد.

ظرفیت

خوشبختانه با رسیدن علم فناوری به پیشرفت در ساخت ذخیره کننده‌ها، در حال حاضر مشکلی از نظر افزایش ظرفیت هارد دیسک‌ها برای کمپانی‌های سازنده وجود ندارد. براساس نیازهای هر کاربر رایانه‌ای، معمولا هاردها در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت تا حتی بیشتر از ۱۰ ترابایت موجود هستند.

قابلیت اتکا و دوام

این ویژگی از اصلی‌ترین نکات در زمان انتخاب یک هارد کامپیوتر است چرا که نبود اطمینان از دوام اطلاعات ذخیره شده در هارد، در عمل نگرانی‌های بسیاری را به دنبال دارد. شرکت‌های سازنده نیز در مورد قابلیت اتکای محصولات خود روز به روز پیشرفت‌های زیادی دارند و رقابت بین آن‌ها باعث ارائه محصولات عالی از این نظر شده است. در صورت انتخاب هارد دیسک از یک برند معروف و اصیل، کاربر از نظر دوام اطلاعات ضروری خود مطمئن خواهد بود.

ویژگی‌های حفاظتی اضافی

امروزه که ساخت محصولات هارد دیسک به صورت رقابتی درآمده است، بیشتر شرکت‌های فناوری سعی در عرضه محصولات به همراه ویژگی‌های اضافی دارند. این ویژگی‌ها براساس نیاز مخاطبان در زمان انتخاب هارد دیسک تعیین می‌شوند که شامل ضد ضربه بودن، ضد آب بودن، ضد لغزش بودن و ضد شوک بودن هستند.

بهترین هاردهای اکسترنال دارای بکاپ

بیشترین توجه در زمان انتخاب یک هارد مناسب روی برند آن است چرا که چند برند معروف در سال‌های اخیر امتحان خود را پس داده‌اند. محصولات ارائه شده از طرف این تولید کننده‌ها در بین کاربران رایانه‌ای به قدری محبوب و معروف هستند که با وجود آن‌ها عملا نیازی به جست‌و‌جوی بیشتر برای گزینش بین برندهای مختلف نیست.

بهترین هارد بکاپ‌گیری با قیمت مناسب: هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Portable ظرفیت ۴ ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Portable ظرفیت 4 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • ظرفیت بالا برای ذخیره‌سازی
  • رابط اتصال پرسرعت
  • بکاپ‌گیری خودکار

نقاط ضعف

  • نبود قابلیت ضد آب بودن
  • نبود قابلیت ضد شوک الکتریکی

دو شرکت سیگیت و وسترن دیجیتال بیشترین شهرت را در بین کاربران کامپیوتر دارند. هارد بکاپ پلاس این شرکت با ظرفیت ۴ ترابایتی که از بدنه مقاوم فلزی و ضد لغزش ساخته شده است، قادر است خیال شما را از نظر ذخیره‌سازی فایل‌ها راحت کند. با توجه به ظرفیت بالای این هارد، تا مدت زیادی نیاز به تهیه هارد دیسک جداگانه نخواهید داشت و با توجه به استفاده از رابط پرسرعت USB3.0 سرعت انتقال فایل‌ها در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

این هارد با داشتن اپلیکیشن موبایل برای بکاپ‌گیری از اطلاعات تلفن همراه، امکان پشتیبان گرفتن را به آسانی برای کاربران تلفن همراه فراهم کرده است. همچنین، به دلیل طراحی این محصول، می‌توان از آن در ویندوز یا حتی سیستم عامل‌های دیگر استفاده کرد.

همراهی همیشگی برای نگه‌داری فایل‌های ضروری: هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • کیفیت خوب
  • طراحی شده برای ذخیره‌سازی آسان و حمل راحت
  • فضای ذخیره‌سازی مناسب
  • قیمت مناسب
  • قابلیت بکاپ‌گیری خودکار

نقاط ضعف

  • نبود ویژگی ضد آب و ضد ضربه در هنگام سقوط

وسترن دیجیتال مدل My Passport از جمله هاردهای قابل حمل معروف در این دسته است که با ظرفیت‌های مختلف عرضه شده است. این هارد دیسک اکسترنال که مخصوص بکاپ‌گیری ساخته شده است تنها ۱۲۰ گرم وزن دارد و استفاده از هد ۲.۵ اینچی باعث کم حجم شدن آن شده است.

شرکت سازنده این محصول خود را در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز عرضه کرده است که از طریق نرم‌افزار آن به راحتی قابلیت پشتیبان‌گرفتن از اطلاعات وجود دارد. همچنین وجود رمز عبور امنیتی و رمزنگاری امنیتی ۲۵۶ بیتی AES از جمله موارد امنیتی در ذخیره‌سازی این هارد دیسک است.

بهترین انتخاب با رابط USB3.1: هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 2 ترابایت

نقاط قوت:

  • طراحی ظاهری خوب
  • سرعت بسیار بالای اطلاعات با استفاده از رابط USB3.1
  • ویژگی‌های حفاظتی و ضد آب بودن

content here[/one_half]

نقاط ضعف:

  • نبود قابلیت ضد خش بدنه

شاید بتوان اختراع درگاه پرسرعت USB3.1 را یکی از پیشرفت‌های مهم در دنیای تکنولوژی دانست که جابجایی اطلاعات را با سرعتی بسیار عالی و حتی بیشتر از USB3.0 فراهم می‌کند.

هارد دیسک ای‌دیتا در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و زرد از طرف این برند معروف روانه بازار شده است و از طریق رابط USB3.1 انتقال فایل‌ها را به انجام می‌رساند. این محصول با اکثر سیستم عامل‌های رایج قابلیت کارایی دارد و ظرفیت مناسب ۲ ترابایتی را برای پشتیبان‌گیری یا ذخیره اطلاعات فراهم می‌کند.

شرکت سازنده بیشترین سعی خود را کرده است تا ویژگی‌های زیاد حفاظتی مانند ضد ضربه بودن، ضد شوک الکتریکی، ضد لغزش و ضد گردوغبار را در این هارد مهیا کند و علاوه بر این‌ها، قابلیت مقاومت در برابر قطرات آب را نیز به آن افزوده است.

این هارد دیسک، دارای استانداردهای نظامی ضد ضربه و سنسور ضد شوک پیشرفته G Shock است که در کنار انتقال پرسرعت، نگهداری ایمن فایل‌ها را برای کاربران مهیا می‌کند.

طراحی زیبا و منحصر به فرد: هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Ultra Slim ظرفیت ۱ ترابایت

هارد دیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Ultra Slim ظرفیت 1 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و شیک
  • قابلیت ضد شوک الکتریکی و ضد لغزش
  • اشتراک رایگان فضای ابری
  • رابط پرسرعت اتصال

نقاط ضعف:

  • نبود ویژگی ضد آب و ضد ضربه

این مدل از هارد دیسک اکسترنال سیگیت یکی از طراحی‌های منحصر به فرد و زیبای این شرکت است. سیگیت تمامی سعی خود را کرده است تا این هارد را به طور ظریفی طراحی کند و ضخامت آن را به کمتر از ۱ سانتی‌متر رسانده است که وزنی کمتر از ۱۵۰ گرم دارد.

دیسک این هارد اولترا اسلیم با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند و با توجه به استفاده از رابط جدید USB3.0 امکان انتقال اطلاعات حداکثر با سرعت ۱۲۰ مگابایت در ثانیه برای آن وجود دارد.

همچنین برای اشغال فضای کمتر، در این هارد از هد ۲.۵ اینچی استفاده شده است و ویژگی‌های افزوده‌ای مانند قابلیت ضد شوک، ضد لغزش، امکان استفاده از نرم‌افزار اختصاصی و اشتراک دوساله رایگان ۲۰۰ گیگابایت وان‌درایو از مزیت‌های آن هستند.

هاردی طراحی شده برای پشتیبان‌گیری مطمئن: هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3 ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ترنسند مدل StoreJet 25M3 ظرفیت 1 ترابایت

نقاط قوت:

  • طراحی ظاهری زیبا
  • رابط پرسرعت
  • دارای دکمه بکاپ‌گیری
  • دارای ویژگی‌های حفاظتی
  • دارای نرم‌افزار اختصاصی Transcend Lite

نقاط ضعف:

  • نبود قابلیت ضد آب بودن

ترنسند برندی است که در حوزه عرضه محصولات ذخیره‌سازی باکیفیت، شهرت بسیاری دارد. امکاناتی که در هارد دیسک ۲۵M3 این برند گنجانده شده است، چیزی فراتر از انتظارات کاربران رایانه را برآورده می‌کند. این هارد دیسک اکسترنال به زیبایی تمام در وزن ۲۰۰ گرم ساخته شده است و دارای دکمه مخصوص برای بکاپ گرفتن از فایل‌های ضروری است.

همچنین، شرکت سازنده امکان استفاده از نرم‌افزار اختصاصی خود را برای کاربران فراهم کرده است که کار پشتیبان گرفتن را بیش از پیش آسان می‌کند.

این محصول با توجه به ضد ضربه، ضد لغزش و ضد شوک بودن دارای استانداردهای حفاظتی نظامی در برابر ضربات وارده نیز هست و با استفاده از رابط یواس‌بی ۳.۰ سرعت عالی انتقال اطلاعات را برای کاربر مهیا می‌کند.

محصولی مقاوم و قابل اتکا: هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایت

نقاط قوت:

  • ظاهر منحصر به فرد
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • ضد آب
  • دارای ویژگی‌های حفاظتی
  • دارای قابلیت رمزنگاری

 

نقاط ضعف:

  • ندارد

کمپانی معروف و خوش‌نام سیلیکون پاور، سری هاردهای مقاوم و قابل اتکای خود را با نام Armor روانه بازار کرده است تا نام و رسم این برند را بیش از پیش محبوب کنند.

حقیقتا آرمور A65 کمبودی از نظر امکانات ذخیره‌سازی ندارد و با ظاهری شیک و بدنه‌ای بسیار مقاوم ساخته شده است.

این محصول دارای استانداردهای نظامی مقاومت در برابر ضربه، شوک‌های ناگهانی برق و گردوغبار است و قابلیت ضد آب بودن و ضد لغزش و ضد خش، ارزش آن را بیشتر کرده است.

طراحی این هارد دیسک اکسترنال به صورتی است که از سه لایه مقاوم برای حفاظت در برابر ضربات و شوک ساخته شده است و برای امنیت بیشتر، کنترل امنیت اطلاعات آن به صورت رمزگذاری شده است. همچنین، این هارد از طریق درگاه یواس‌بی ۳.۰ با حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۲۰ مگابایت در ثانیه، به دستگاه‌های دیجیتال متصل می‌شود.

بهترین هارد بکاپ با قیمت اقتصادی: هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Slim ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Slim ظرفیت 1 ترابایت

نقاط قوت:

  • طراحی ظریف
  • بدنه مقاوم و زیبای آلومینیومی
  • دارای نرم‌افزار بکاپ پیشرفته
  • استفاده از رابط پرسرعت USB3.0
  • سازگار با انواع سیستم عامل‌ها

نقاط ضعف:

  • نبود قابلیت ضد ضربه در هنگام سقوط و ضد شوک

سیگیت بکاپ پلاس اسلیم یکی از انتخاب‌های اقتصادی و مقرون به صرفه برای استفاده در تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات ضروری است. این هارد دیسک در عین طراحی ظاهری ساده آن، زیبایی خاصی دارد و با توجه به ضخامت ۱۲ میلی‌متری، ظریف طراحی شده است.

وجود رابط یواس‌بی ۳.۰ باعث هر چه سریع‌تر شدن انتقال داده‌ها در این هارد شده است و یکی از مزیت‌های مهم آن را می‌توان امکان استفاده از نرم‌افزار بکاپ داشبورد سیگیت دانست که با چند کلیک امکان پشتیبان‌گیری را فراهم می‌کند. همچنین، علاوه بر بکاپ‌گیری در کامپیوتر، ویژگی بکاپ از طریق تلفن همراه نیز در این محصول وجود دارد که این مهم خیال کاربران تلفن همراه را از نظر نگه‌داری اطلاعات راحت خواهد کرد.

هاردی برای بکاپ‌های سنگین: هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Portable ظرفیت ۵ ترابایت

هارد اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Portable ظرفیت 5 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • ظرفیت عالی ذخیره‌سازی
  • رابط اتصال USB3.0

نقاط ضعف:

  • نبود ویژگی ضد آب و ضد ضربه در زمان سقوط

سیگیت علاوه بر عرضه هارد دیسک‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی باکیفیت خود، این بار با هاردی در ظرفیت بسیار عالی ۵ ترابایتی به میدان آمده است. کیفیت ذخیره‌سازی محصولات این برند زبانزد کاربران است و هارد بکاپ پلاس ۵ ترابایتی آن نیز، از این قاعده مستثنی نیست.

این محصول با ظاهری زیبا ساخته شده است و برای حمل و انتقال اطلاعات کاربری آسانی را فراهم می‌کند چرا که هد ۲.۵ اینچی آن در عمل فضای اشغال شده را کاهش می‌دهد.

رابط پرسرعت از نوع یواس‌بی ۳.۰ نیز که با سرعت انتقال ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه کار می‌کند و قابلیت ضد لغزش، بدنه مقاوم فلزی و اپلیکیشن بکاپ‌گیری خودکار از جمله مزیت‌های ویژه این هارد دیسک هستند.

علاقه‌مند به خرید هارد اکسترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار