لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهترین هارد دیسک اینترنال در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

یکی از قطعات اصلی هر کامپیوتر حافظه پایا یا همان هارد آن است. ویژگی‌های این قطعه الکترومکانیکی جز نکات تعیین‌کننده در افزایش سرعت عملکرد رایانه است که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات دائمی و ضروری کاربر را بر عهده دارد.

هر فردی زمان انتخاب یک هارد بیشتر به ظرفیت آن توجه دارد، اما باید گفت نکات مهم دیگری هم وجود دارند که در صورت دقت به آن‌ها، می‌توانند در انتخاب این قطعه مهم رایانه‌ای کمک‌کننده باشند. در ادامه با صرف چند دقیقه و با مطالعه این بخش، با ویژگی‌های تعیین کننده در انتخاب یک هارد اینترنال خوب آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ظرفیت حافظه

ظرفیت داخلی یک هارد از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که هر خریداری قبل از انتخاب به این نکته توجه زیادی دارد. ظرفیت‌های معمول هارد دیسک از مقادیر ۲۵۰ گیگابایت گرفته تا حتی چندین ترابایت وجود دارند که براساس نیازهای هر فرد انتخاب می‌شوند.

سایز هد

هارد درایوها در سایزهای مختلف ۱.۸، ۲.۵ و ۳.۵ اینچی تولید می‌شوند. سایز ۳.۵ اینچی برای ساخت هارد کامپیوتر، ۲.۵ اینچی برای لپ‌تاپ‌ها و اندازه ۱.۸ اینچی برای دستگاه‌های کوچک‌تر به کار می‌روند.

حافظه بافر یا حافظه کش

حافظه کش ویژگی مهم در زمان انتخاب یک هارد خوب است که بالا بودن ظرفیت آن، بیشتر شدن سرعت عمل فراخوانی اطلاعات را به دنبال دارد. وظیفه حافظه کش نگهداری اطلاعات ضروری و دم‌دستی کاربر است تا هنگام فراخوانی آن‌ها نیازی به مراجعه چند‌باره به دیسک نباشد. این حافظه از تراشه‌های الکترونیکی ساخته می‌شود و به همین علت، بالا بودن ظرفیت آن باعث افزایش قیمت هارد می‌شود.

رابط اتصال

هارد دیسک‌ها معمولا از رابط‌های اتصال SATA استفاده می‌کنند که با پیشرفت فناوری شاهد ارتقا و افزایش سرعت این رابط هستیم. رابط SATAIII که اکنون برای انتقال اطلاعات بین هارد و کامپیوتر استفاده می‌شود دارای توان عملیاتی تا ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه است که رسیدن به این سرعت عالی نیازمند فاکتورهای دیگر هارد نظیر سرعت چرخش آن است.

سرعت چرخش هد بر حسب دور در دقیقه “RPM”

به طور کلی هر چه سرعت چرخش دیسک یک هارد بیشتر باشد سرعت عملکرد آن افزایش می‌یابد. قطعات هارد کامپیوتر در سرعت‌های ۵۴۰۰، ۷۲۰۰ و ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه موجود هستند که با افزایش این سرعت، قیمت آن نیز رو به افزایش می‌رود. معمولا از هاردهای با سرعت ۱۰ هزار دور در دقیقه یا بالاتر در سرورها استفاده می‌شود. سرعت خواندن هاردهای ۵۴۰۰ و ۷۲۰۰ در حدود ۱۰۲ و ۱۹۵ مگابایت در ثانیه است که این مقدار هنگام نوشتن عددی بالغ بر ۹۵ و ۱۵۰ مگابایت در ثانیه خواهد شد.

بهترین هارد دیسک اینترنال

هارد دیسک‌ها براساس نیازها و سلائق مخاطبان انتخاب می‌شوند و نکته مهم در زمان انتخاب، قیمت معقول و مناسب آن است. دو تولیدکننده معروف وسترن دیجیتال و سیگیت محصولات درخوری را روانه بازار کرده‌اند، اما نباید از شرکت‌های مهمی مانند توشیبا ژاپن غافل بود. این شرکت‌ها برای کاربردهای گوناگون کامپیوتری، پیشنهادهای مختلفی دارند و محصولات آن‌ها در محدوده قیمتی، ظرفیت و سرعت‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار دارند. در ادامه چند عدد از بهترین‌های این دسته را بررسی می‌کنیم.

بهترین هارد برای سرورها و دیتاسنترها: وسترن دیجیتال ۱۲TB WD121KRYZ Gold

بهترین هارد برای سرورها و دیتاسنترها: وسترن دیجیتال 12TB WD121KRYZ Gold

نقاط قوت:

  • قابلیت اتکای بالا
  • ظرفیت عالی
  • حافظه کش ۲۵۶ مگابایت

نقاط ضعف:

  • قیمت بالاتر نسبت به رقبا

افرادی که با سرورها و دیتاسنترها سروکار دارند حتما می‌دانند دو ویژگی سرعت بالا و قابلیت اتکا از مهم‌ترین مشخصه‌های یک هارد است. قطعات هارد سری طلایی وسترن دیجیتال مخصوص سرور طراحی شده است که دو ویژگی فوق را به همراه دارند. این هارد با هد ۳.۵ اینچی از طریق رابط SATA3.0 به رایانه متصل می‌شود و قادر است حافظه کشی با مقدار ۲۵۶ مگابایت را در اختیار کاربر قرار دهد که میزان قابل توجهی است.

هارد وسترن دیجیتال ۱۲ ترابایتی با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند و با توجه به قابلیت اتکای بالای اطلاعات ذخیره شده می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کاربرد در سرور و دیتاسنترها باشد.

بهترین هارد برای حرفه‌ای‌ها: وسترن دیجیتال WD4005FZBX Black 4TB

بهترین هارد برای حرفه‌ای‌ها: وسترن دیجیتال WD4005FZBX Black 4TB

نقاط قوت:

  • ظرفیت مناسب
  • حافظه کش عالی
  • سرعت عمل خوب

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا نسبت به هاردهای SSD

این هارد یکی از گزینه‌های عالی برای افرادی است که کاربری حرفه‌ای و دائمی با کامپیوتر خود دارند. ظرفیت ۴ ترابایتی آن در عمل نگرانی شما را از کمبود فضای ذخیره‌سازی برطرف خواهد کرد. همچنین نکته مثبتی که در رابطه با این محصول شرکت وسترن دیجیتال وجود دارد، ارائه ظرفیت حافظه کش ۲۵۶ مگابایت است که سرعت عملکرد عالی را به ارمغان می‌آورد‌.

هارد WD4005FZBX جزو خانواده هارد دیسک‌های مشکی این شرکت است و مختص کارهایی ساخته شده است که نیازمند سرعت فراخوانی زیاد هستند. این هارد دارای سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه و هد ۳.۵ اینچی است که در محدوده دمایی ۵ الی ۵۵ درجه سانتی‌گراد کارایی دارد.

بهترین هارد برای مصارف اداری و مهندسی: توشیبا  P300 HDWD110UZSVA 1TB

بهترین هارد برای مصارف اداری و مهندسی: توشیبا  P300 HDWD110UZSVA 1TB

 

نقاط قوت:

  • اتکای بالای ذخیره‌سازی
  • حافظه کش مناسب
  • استفاده از فناوری‌های حفاظتی، دفع شوک و کاهنده صدا

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • خط زن ضعیف

اگر شما از افرادی هستید که با نرم‌افزارهای گوناگون مهندسی سروکار دارید و نیاز است دائما برنامه‌های مختلف را اجرا کرده و از آن‌ها استفاده کنید، احتمالا هارد توشیبا می‌تواند انتخابی عالی باشد چرا که تمام نیازهایتان را جوابگو خواهد بود. توشیبا شرکت ژاپنی است که در رابطه با محصولات الکترونیکی خود نیازی به تعریف ندارد.

این هارد با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند که حافظه کش مناسب ۶۴ مگابایتی را ارائه می‌دهد تا در عین پردازش اطلاعات برنامه‌های مختلف، کاربر با مشکل مواجه نشود. همچنین در این هارد از رابط SATA3.0 استفاده شده است و هد آن از اندازه استاندارد ۳.۵ اینچی ساخته شده است.

بهترین هارد برای اهالی فیلم و موسیقی: سیگیت SkyHawk ST4000VX007 4TB

بهترین هارد برای اهالی فیلم و موسیقی: سیگیت SkyHawk ST4000VX007 4TB

 

نقاط قوت:

  • ظرفیت مناسب برای ذخیره‌سازی انواع فیلم و فایل موسیقی
  • سرعت عمل خوب
  • حافظه کش بالا

نقاط ضعف:

  • ندارد!

سیگیت طی سال‌های طولانی امتحان خود را از نظر عرضه هارد دیسک‌های مقاوم و با دوام پس داده است. هارد مذکور برای دستگاه‌های ضبط فیلم و صدا طراحی شده است و با توجه به امکانات، گزینه‌ای عالی برای ذخیره‌سازی انواع اطلاعات به ویژه فایل‌های مولتی‌مدیا است.

این هارد از سری سبز سیگیت و دارای هد ۳.۵ اینچی است که مخصوص کامپیوترهای شخصی ساخته شده است و با سرعت چرخش دیسک ۵۹۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند‌. رابط استفاده شده در این قطعه کامپیوتری از نوع SATA3.0 است و حافظه کشی بالغ بر ۶۴ مگابایت را فراهم می‌کند تا سرعت عمل کاربر را بالا ببرد.

بهترین هارد برای گیمرها: سیگیت Barracuda ST1000DM010 1TB

بهترین هارد برای گیمرها: سیگیت Barracuda ST1000DM010 1TB

 

نقاط قوت:

  • سرعت عملکرد بالا هم‌زمان با قمیتی مناسب

نقاط ضعف:

  • ندارد

سیگیت به عنوان یک شرکت معتبر و با تجربه در حوزه تولید تجهیزات ذخیره‌سازی بیش از ۴۰ سال سابقه دارد. سری باراکودا سیگیت یکی از محصولات موفق این شرکت است که هاردهایی با ظرفیت چند صد گیگابایت الی چند ترابایت به همراه حافظه‌های کش عالی را در بر دارد. نکته مثبت وجود حافظه کش بسیار مناسب در این سری است که یکی از ملزومات انجام بازی‌های روان و با سرعت رایانه‌ای محسوب می‌شود، همچنین سرعت چرخش دیسک در این سری برای جابجایی پرسرعت اطلاعات از دیگر ویژگی‌های مهم برای انجام بازی است.

باراکودا ST1000M010 یکی از محصولات مناسب از این سری است که سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه و حافظه کش ۶۴ مگابایت دارد. این میزان از حافظه کش در اجرا و پردازش داده‌ها کمک کننده است. این هارد برای کامپیوترهای شخصی طراحی و ساخته شده است که از طریق رابط پرسرعت SATA3.0 به برد اصلی کامپیوتر متصل می‌شود.

بهترین هارد رده قیمتی پایین: وسترن دیجیتال WD5000AZLX 500GB

بهترین هارد رده قیمتی پایین: وسترن دیجیتال WD5000AZLX 500GB

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • سرعت تبادل اطلاعات بالا

نقاط ضعف:

  • ندارد!

سری آبی وسترن دیجیتال برای مصارف خانگی و استفاده در کاربردهای روزانه طراحی و عرضه شده است. این سری همزمان با قیمتی معقول، کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و هارد WD5000AZLX با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت یکی از گزینه‌های درخور در این سری است.

این هارد دارای سرعت چرخش دیسک ۷۲۰۰ دور در دقیقه است و رابط اتصال به کار گرفته شده در این قطعه کامپیوتری از نوع SATA3.0 است که قادر است پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند.

هارد WD5000AZLX دارای میزان مناسب ۳۲ مگابایت حافظه کش است و می‌تواند در محدوده دمایی ۰ الی ۷۰ درجه سانتی‌گراد عملکرد خوبی از خود ارائه کند.

بهترین هارد مقرون به صرفه: وسترن دیجیتال WD5000AVCS 500GB

بهترین هارد مقرون به صرفه: وسترن دیجیتال WD5000AVCS 500GB

 

نقاط قوت:

  • قیمت
  • سرعت چرخش دیسک بالا

نقاط ضعف:

  • حافظه کش پایین

وسترن دیجیتال سری سبز WD5000AVCS از جمله انتخاب‌های معقول است و در عین حال که قیمتی مناسب و اقتصادی پیشنهاد می‌دهد، دارای سرعت خوب و کیفیت و دوام بالایی است. این هارد برای افرادی که به منظور آرشیو کردن اطلاعات خود قصد خرید دارند، بسیار مناسب و هوشمندانه است. همچنین انتخاب این هارد برای استفاده در دستگاه‌های دیجیتالی مانند انواع ضبط کننده‌های داده، می‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

ظرفیت ۵۰۰ گیگاباتی WD5000AVCS قادر است نیازهای معمولی یک کاربر کامپیوتر را جوابگو باشد. سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور دقیقه این هارد از نکات مثبت آن است که سرعت عملکرد بالایی را برای این قطعه کامپیوتری به همراه می‌آورد.

این مدل از هارد وسترن دیجیتال از حافظه کش ۱۶ مگابایت استفاده می‌کند که با توجه به قیمت و کاربرد آن نباید انتظار حافظه کش بالایی داشت. در این قطعه از رابط SATA3.0 با سرعت ۶Gb/S استفاده شده است که با توجه به سرعت چرخش آن، توانایی خواندن ۱۹۵ مگابایت در ثانیه و نوشتن ۱۵۰ مگابایت در ثانیه را دارد.

علاقه‌مند به خرید هارد دیسک اینترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار