لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهترین کارت حافظه SD

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

پس از ۱۰ ساعت تحقیق و تست کردن، متوجه شدیم که کارت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی SanDisk Extreme Pro بهترین کارت حافظه‌ای است که در بازار پیدا می‌شود. کارت Extreme Pro آنقدر سریع است که می‌توان به راحتی روی آن فیلم‌هایی با فرمت ۴K را ضبط کرد؛ این کارت حافظه بالاترین سرعت را در میان دیگر کارت‌هایی که تست کردیم داشت و اینکه از قیمت مقرون به صرفه‌ای برخوردار است. این کارت حافظه از گارانتی مادام‌العمر برخوردار و یک سازنده‌ی معتبر آن را تولید کرده است.


انتخاب اول

بهترین کارت حافظه‌ی SD

کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

 

کارت حافظه‌ی SanDisk Extreme Pro سریعترین کارت UHS-I در میان مدلهایی است که تست کردیم. دیگر رقبای این کارت حافظه همگی از سرعت پایینی برخوردارند و چیزی که تبلیغ می‌شوند، نیستند. تا جای ممکن سعی کنید از فروشندگان معتبر این کارت حافظه را تهیه کنید چون بازار پر از کارت حافظه‌های تقلبی است.


انتخاب دوم

بهترین کارت حافظه‌ی SD

کارت حافظه SDXC ترنسند مدل Ultimate

 

کارت حافظه SDXC ترنسند مدل Ultimate

این کارت حافظه کمی از انتخاب اول ما کندتر عمل می‌کند اما آنقدر سرعت دارد که بتوان روی آن کلیپ‌های ۴K را ضبط کرد. قیمت این کارت حافظه نیز بسیار پایین و مقرون به صرفه است. اگر کارت حافظه‌ی SanDisk Extreme Pro موجود نبود، ما خرید کارت Transcend W60MB/s را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل قیمت خوبی دارد و سرعتش نیز مناسب است. در آزمایشات انجام شده این مدل نیز همچون انتخاب اول ما موفق عمل کرد.


چه افرادی باید این مدلها را تهیه کنند

اگر دوربین یا هندی کم دارید، قطعا به یک کارت حافظه‌ی SD برای ذخیره‌ی عکس یا فیلم نیاز دارید. از کارت‌های SD همچنین می‌توان برای اضافه کردن حافظه به لپ تاپ، اسکنرهای قابل حمل، کتابخوانهای الکترونیک یا کنسول‌های بازی استفاده کرد. حتما دستگاه خود را قبل از خرید بررسی کنید و مطمئن شوید که ورودی کارت SD را داشته باشد (نه میکرو SD).

اگر از قبل کارت حافظه‌ای دارید که کار را به خوبی انجام می‌دهد، نیازی برای ارتقا دادن نیست. این نوع میکرو SD ها در طول چند سال اخیر چندان پیشرفت نکرده‌اند و اگر کارتی دارید که به خوبی نیازهای شما را برطرف می‌کند، نیازی به ارتقا دادن آن نیست. اما اگر به یک کارت حافظه‌ی SD دیگر نیاز دارید، یا اینکه با سرعت کارت کنونی مشکل دارید، مثلا برای گرفتن عکس‌های RAW، یا گرفتن کلیپ‌هایی با فرمت ۴K، حتما انتخاب‌های ما را برای خرید مد نظر داشته باشید.

چگونه کارت‌ حافظه‌های تقلبی را نخریم

کارت‌های تقلبی واقعا مشکلی جدی در بازار هستند. از آنجایی که تقریبا ظاهر یکسانی با نمونه‌های اصلی دارند، احتمال خریدشان بسیار بالا است. پس تا جای ممکن سعی کنید از هر فروشنده‌ای این کارت‌ها را تهیه نکنید و حتما از فروشندگان معتبر بخرید. برای مثال بعضی از این کارت‌های تقلبی عدد ۳۲ گیگابایت را بر خود دارند اما هنگام استفاده بیشتر از ۸ گیگابایت نیستند. پس خرید از فروشنده‌ی معتبر مهم‌ترین نکته در تهیه‌ی این نوع کارت‌های است.


این کارت‌های حافظه را چگونه انتخاب کردیم

بهترین کارت حافظه SD

مهمترین ویژگی یک کارت حافظه‌ی SD خود، سرعت، اتکاپذیری، قیمت و ضمانت است. کارت‌های SD بیشتر در دوربین‌های عکاسی برای ذخیره تصاویر و فیلم‌های گرفته شده استفاده می‌شوند. از آنجایی که اغلب دوربین‌ها عکس را سریعتر از ذخیره کردن آن می‌گیرند، تصاویر در ابتدا روی یک بافر کوچک و سریع در دوربین ذخیره می‌شود. زمانی که بافر پر شد، تصاویر به کارت حافظه‌ی SD منتقل می‌شود و سپس می‌توانید عکس‌های بیشتری بگیرید. پس هرچه دستگاه سریعتر باشد، بافر هم سریعتر خالی می‌شود و عکس‌ها سریعتر روی کارت SD ذخیره می‌گردند.

اگر از حالت burst زیاد استفاده می‌کنید، دانستن این نکته بسیار مهم است که شما نیاز به کارت حافظه‌ی سریعی دارید که بتواند عکس‌های پشت سر هم با فرمت RAW را ذخیره کند. ما برای این کار به ریاضیات پناه بردیم و فریم‌های Burts‌ بهترین دوربین‌های عکاسی را در سایز تصاویر RAW ضرب کردیم تا ضریب بیت تصویری را در هر ثانیه به دست بیاوریم.

برای مثال در دوربین میان رده‌ی Nikon D7200، ضریب بیت تصویری حدود ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است که پس از شش عکس کمی کند می‌شود تا پردازشگر دوربین بتواند تصاویر را روی کارت حافظه ذخیره کند.

سرعت خواندن هنگام کپی کردن داده از کارت به کامپیوتر و همچنین هنگام دیدن عکس روی دوربین بسیار مهم است. سرعت خواندن (Read speed) به اندازه‌ی سرعت نوشتن برای دوربین مهم نیست، اما از آنجایی که سرعت خواندن اغلب بالاتر است، سازندگان دوست دارند آن را روی برچسپ محصول قید کنند. سرعت خواندن بیشتر برای کارت SD های استفاده شده برای اضافه کردن حافظه به دستگاههای مختلف مفید است؛ برای مثال برای اضافه کردن حافظه به لپ تاپ، چون شما در این موارد بیشتر برای دسترسی به عکس‌ها یا فیلم‌های بارگزاری شده روی کارت از آنها استفاده می‌کنید یا اینکه می‌خواهید فایلی را روی آن کپی کنید.

در میان بهترین کارتهای حافظه‌ی SD در بازار، تفاوت چندانی در سرعت خواندن دیده نمی‌شود؛ هرچند که اغلب کارتهایی که ما برای نوشتن این مقاله تست کردیم همگی از سرعت خواندن حدود ۹۲ مگابایت بر ثانیه برخوردار بودند.

مهمترین ویژگیهای کارت‌های حافظه‌ی SD شامل موارد زیر است:

  • رتبه‌بندی کلاس ۱۰: این رتبه بندی ضمانت می‌کند که سرعت نوشتن مداوم کارت حداقل ۱۰ مگابایت بر ثانیه است. رقمی حداقلی برای گرفتن ویدیوهایی با فرمت ۱۰۸۰p.
  • رتبه بندی U3: از آنجایی که اغلب کارت‌های جدیدتر از سرعتهای بیشتر از ۱۰ مگابایت بر ثانیه برخوردارند، کارت‌های کلاس اولترا واقعا در کارایی تاثیر مثبتی دارند. کارت‌های U1 برای ضبط کلیپ‌هایی با فرمت ۱۰۸۰p مناسب هستند و از سرعت نوشتن حداقلی ۱۰ مگابایت بر ثانیه برخوردارند. برای ضبط کلیپ‌هایی با فرمت ۴K‌نیاز به کارت‌های کلاس U3 است که از سرعت نوشتن حداقلی ۳۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار باشند. ما کارت‌های کلاس U3 را پیشنهاد می‌کنیم.
  • ظرفیت ۶۴ گیگابایتی: یک کارت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی باید برای اغلب استفاده‌ها مناسب باشد و اینکه این نوع کارت‌ها از قیمت مقرون به صرفه‌تری برای هر گیگابایت نسبت به کارتهای ۳۲ گیگابایتی برخوردارند. اگر برای ذخیره‌ی اطلاعات نیاز به جای بیشتری دارید، بسیاری از کارت‌های ۱۲۸ گیگابایتی وجود دارند که تقریبا هم قیمت کارتهای ۶۴ گیگابایتی هستند. حتما دستگاهتان را چک کنید و مطمئن شوید که از SDXC پشتیبانی می‌کند. در غیر اینصورت، بهترین گزینه خرید کارت ۳۲ گیگابایتی است.
  • اتکاپذیری: کارت SD‌ به هنگام گرفتن عکس و هنگام انتقال آن به کامپیوتر برای ویرایش کردن، یک نسخه از عکس را نگه می‌دارد. پس بسیار مهم است که کارتی معتبر تهیه از یک سازنده‌ی معتبر تهیه کنید. برای مثال شرکت‌هایی چون SanDisk، Transcend یا Lexar از بهترین سازندگان این حوزه هستند. اتکاپذیری بالا باعث می‌شود نگران از دست رفتن اطلاعات نباشید.
  • کلاس سرعت ویدیو: رتبه‌بندی‌های V6، V10، V30، V60 و V90 حداقل سطوح کارایی به هنگام ضبط ویدیو را ضمانت می‌کنند. این نوع از رتبه‌بندی برای ضبط ویدیو در کارت‌های SD از سال ۲۰۱۷ به بعد معرفی شدند، و انتظار می‌رود که طی سالهای آینده ما بیشتر در مورد این رتبه‌بندیها بشنویم.

چگونه این کارت‌ها را تست کردیم

بهترین کارت حافظه SD

ما با استفاده از دوربین‌های میان رده‌ی عکاسی و با قراردادن حالت گرفتن عکس روی حالت burst، این کارت‌ها را آزمایش کردیم. ما همچنین کارایی در حالت Burst را در دو نوع کارت UHS-I و UHS-II بر روی دوربین Fujifilm X-T1‌آزمایش کردیم تا مشخص کنیم که کدام یک سریعتر عمل می‌کنند و اینکه کدام یک از قیمت مقرون به صرفه‌تری در عین سرعت بالا برخوردارند.

سپس ما هر کارت را در یک رسانه خوان پر سرعت Kingston USB 3.0 قرار دادیم و برنامه‌ی CrystalDiskMark را اجرا کردیم. یک برنامه‌ی استاندارد که برای محاسبه‌ی سرعت خواندن و نوشتن این کارت‌ها هنگام ذخیره‌ی داده طراحی شده است. مابین هر آزمایش، ما کارت‌ها را خالی و دوباره فرمت کردیم تا کارایی را از نو آزمایش کنیم.

متدهای ما برای تست این کارت‌ها همچون سالهای دیگر بود. اما در نوع دستگاههای انتخابی برای تست این کارت‌ها، تفاوت وجود داشت.


انتخاب اول

بهترین کارت حافظه SD

کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

کارت ۶۴ گیگابایتی SanDisk Extreme Pro ثابت کرد که بهترین کارت حافظه برای اغلب افراد در کارهای متفاوت است، زیرا این کارت از سرعت بالایی در میان تمامی کارتهای UHS-I که ما آزمایش کردیم برخوردار بود. قیمت آن مناسب است و گارانتی مادام‌العمر دارد (البته به خاطر داشته باشید که این گارانتی از سمت نمایندگیهای اصلی عرضه می‌شود و در ایران از آنجایی که نمایندگی اصلی وجود ندارد، گارانتی آن متفاوت است).

کارت حافظه‌ی SanDisk Extreme Pro از کلاس ۱۰، U10، و V30‌برخوردار است؛ این کلاس بدان معنی است که این کارت از سرعت کافی برای ضبط فیلمهای فول اچ دی و ۴K برخوردار است. کمپانی SanDisk Extreme Pro ادعا می‌کند این کارت از سرعت خواندن ۹۵ مگابایت بر ثانیه‌ای و سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار است؛ در آزمایشات انجام شده ما تقریبا به این سرعت‌ها دست یافتیم.

سرعت نوشتن مهمترین فاکتور در کارت‌های SD است، و کارت Extreme Pro بالاترین سرعت را در میان کارتهای USH-I که ما تست کردیم داشت. در تست‌ خواندن، کارت Extreme Pro باز هم سریعترین مورد بود و از سرعتی مابین ۹۱ تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه برخوردار بود. سرعت خواندن بالا به معنی این است که شما زمان کمتری منتظر می‌مانید تا عکس و فیلمتان از دوربین به روی کارت منتقل شود.

ما همچنین سرعت عکاسی در حالت burst را بر روی تمامی کارتهای حافظه تست کردیم: در ابتدا از دوربین Sony a6300 که با کارت UHS-II سازگار است استفاده کردیم و سپس از دوربین Fujifilm X-T1 بهره بردیم. ما صدای بسته شدن شاتر را در سرعت‌های مختلف ضبط کردیم. نتیجه، چیز شگفت آوری بود و نشان از سرعت بالای خواندن و نوشتن کارت حافظه‌ی Extreme Pro داشت. برای عکاسی با دوربین Sony a6300، کارت حافظه‌ی SanDisk Extreme Pro از سرعت نوشتن بسیار بالایی برخوردار بود که پس از آن کارت Lexar 1000x در ردیف دوم قرار داشت. کارت Transcend W60mb/s در جایگاه سوم قرار گرفت.

کارت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی SanDisk Extreme Pro از قیمت مقرون به صرفه‌تری برای هر گیگابایت نسبت به کارتهای ۳۲ گیگابایتی برخوردار است. اما اگر کارت شما SDXC را پشتیبانی نمی‌کند، حتما یک کارت حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی از همین مدل را تهیه کنید.

کارت‌های SD ماندگاری بیشتری نسبت به هارد درایوها دارند، زیرا این حافظه‌ها از قطعات حرکتی برخوردار نیستند و اینکه در افتادن‌ها آسیب پذیری بالایی ندارند. همچون اغلب کارت‌های SD، کارت Extreme Pro از رتبه بندی ماندگاری ۷۲ ساعته در یک متر در نمک یا آب برخوردار بود. یکی دیگر از مزایای این کارت، گارانتی مادام‌العمر آن است که باید دید در ایران این گارانتی به چه صورت است.


انتخاب دوم

کارت حافظه SDXC ترنسند مدل Ultimate

کارت حافظه SDXC ترنسند مدل Ultimate 

کارت ۶۴ گیگابایتی Transcend W60MB/s گزینه‌ی خوبی است اگر مدل انتخابی اول ما در بازار موجود نبود. همچون گزینه‌ی اول این مقاله، کارت Transcend نیز از کلاس ۱۰، U3 برخوردار است؛ این بدان معنی است که می‌توان با خیال راحت از این کارت برای فیلمبرداری در فرمت‌های فول اچ دی و ۴K بهره برد. سرعت نوشتن کارت حافظه‌ی Transcend نسبت به مدل اول ما کندتر بود اما بهرحال سرعتش برای کارهای سنگین قابل قبول بود.

کارت حافظه‌ی Transcend W60MB/s از سرعت نوشتن ۶۵ مگابایت بر ثانیه برخوردار بود که نسبت به مدل اول ما، ۲۱٫۲ مگابایت بر ثانیه کمتر بود. سرعت خواندن این کارت تقریبا قابل مقایسه با سرعت ۹۱٫۹ مگابایت بر ثانیه‌ای مدل SanDisk است.

در آزمایشات گرفتن عکس در حالت burst، کارت Transcend تقریبا همچون انتخاب اول ما سریع عمل کرد. هرچند که سرعت کمی پایینتر بود و در هر ۱۲ ثانیه می‌توان حدودا ۱۰ عکس را ذخیره کرد. کارت حافظه‌ی Transcend معمولا ارزانتر از کارت Extreme Pro است. این مدل همچنین در حجم ۱۲۸ گیگابایتی نیز  موجود است که بسته به نیاز خود، می‌توانید آن را سفارش دهید.

علاقه‌مند به خرید کارت حافظه SD هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار