راهنمای خریدگوشی موبایل

بهترین گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی

اگر به‌‌دنبال گوشی هوشمند برای بازی می‌گردید، نیازی نیست حساب بانکی‌تان را خالی کنید. در این مقاله، بهترین گوشی های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

شاید تصور کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایل برود؟ می‌خواهیم توجهتان را به آماری جالب جلب کنیم: در سال ۲۰۲۰، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۵۰ درصد از آن، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص می‌یافت. بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی را تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل را جدی گرفت.

تعداد قابل توجهی از کاربران گوشی‌های هوشمند، از دستگاهشان صرفاً به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند. چنین گوشی‌هایی معمولا عملکرد قدرتمند، سیستم خنک‌کننده کارآمد و امکانات سخت‌افزاری به‌خصوصی را ارائه می‌دهند؛ در عوض گران‌تر هم هستند و همین موضوع باعث می‌شود از لیست خرید بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل خارج شوند.

 

مشخصه‌های اصلی گوشی‌های گیمینگ

  • شارژدهی زیاد
  • بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی بالا
  • سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه برای پایداری عملکرد پردازنده
  • بهره‌مندی از نسخه‌های به‌روز سیستم‌‌‌های عامل موبایل
  • امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ی بازی مثل محدودکردن اپلیکیشن‌های در حال اجرا و قطع‌کردن اعلان پیام‌ها

درست مثل کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها که کارت گرافیک در آن‌ها عامل تعیین‌کننده برای بازی محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند نیز تراشه حرف اول را برای اجرای بازی‌های موبایل می‌زند. به‌علاوه، برخی امکانات مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو می‌توانند عیار گیمینگ گوشی را مشخص کنند.

نرم‌افزار؛ سلاح پنهان گیمرها

هنگام خرید گوشی گیمینگ اکثر کاربران تمرکز و حساسیتشان را روی سخت‌افزار خوب و قوی قرار می‌دهند و تقریباً عناصر دیگر مثل نرم‌افزار را فراموش می‌کنند. بااین‌وجود چند سالی می‌شود که سازندگان گوشی‌های هوشمند، خصوصاً دستگاه‌های اندرویدی، در کنار استفاده از بهترین سخت‌افزار ممکن، نیم‌نگاهی هم به عملکرد بهتر نرم‌افزار دارند. ازاین‌رو گوشی‌های هوشمند با گیم لانچرهای اختصاصی مختص هر شرکت عرضه می‌شوند. در واقع شرکت‌ها اسلحه‌ی مخفی خودشان را رو کرده و به تجربه‌ی هرچه‌بهتر کاربر هنگام بازی‌کردن کمک می‌کنند.

گیم لانچرها علاوه‌بر بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌ها، امکانات ویژه‌ی دیگری هم به‌همراه دارند که شامل مواردی از جمله میانبر برای گرفتن اسکرین‌شات، ضبط ویدئو از صفحه‌ی بازی، بستن اعلانات و جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی صفحه می‌شود.

ویژگی های گیم لانچر سامسونگ، شیائومی و وان پلاس

سامسونگ در نسخه‌ی اختصاصی «گیم لانچر» خود علاوه‌بر تنظیم وضوح صفحه و فرمت ذخیره‌ی اسکرین‌شات، امکان سوئیچ بین سه حالت بهترین عملکرد، حالت متعادل و حالت بازی با محوریت مصرف بهینه‌ی باتری را دراختیار کاربر قرار داده است.

شیائومی با «گیم توربو» علاوه‌بر ارائه‌ی برخی امکانات مشابه گیم لانچر سامسونگ، ویژگی‌هایی نظیر اجرای هم‌زمان برنامه‌های تعیین‌شده در پنجره‌ای کوچک، جلوگیری از داغ‌شدن بیش از اندازه‌ی دستگاه، پاسخ به تماس‌های دریافتی در حالت اسپیکر یا هندزفری و امکان نمایش مقدار درگیری پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی هنگام اجرای انواع بازی‌ها را فراهم کرده است.

وان‌پلاس از رقبای زیرک خود عقب نمانده و «پرو گیمینگ مد» خود را راه انداخته است. این شرکت سه ویژگی اصلی گیم لانچر را قطع کردن اعلانات گوشی، جلوگیر از لمس ناخواسته و ضبط لحظات از دست رفته عنوان می‌کند که فقط مورد آخر نوآورانه و جذاب به‌نظر می‌رسد. «ریوایند رکوردیندگ» همواره ۳۰ ثانیه‌ی آخر بازی شما را بدون هیچ نگرانی ضبط می‌کند؛ پس اگر برای اشتراک‌گذاری لحظات طلایی بازی با دوستان خود، فراموش کردید دکمه‌ی ضبط را بفشارید، گیم لانچر وان پلاس بسیار به کارتان خواهد آمد.

باید گفت که اپل استراتژی کاملاً متفاوتی دارد و نیازی به راه‌اندازی گیم لانچر برای آیفون‌ها نمی‌بیند؛ احتمالاً تیم کوک روی عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌هایش حساب زیادی باز کرده است که البته واقعا همچنین است. به‌جز ناچ بالای نمایشگر و سرعت کم شارژ، گیمرهای آیفون دغدغه‌ی بزرگ دیگری ندارند.

سری گوشی‌های مخصوص بازی نیز علاوه‌بر حس گیمینگ و داشتن اکثر امکاناتی که پیش‌تر ذکر شد، به ویژگی‌های دیگری مانند سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری، دکمه‌ها و ماشه‌هایی مخصوص بازی، باتری حجیم و سرعت شارژ بسیار بالاتر از حد معمول مجهز شده‌اند.

در مقاله‌ی پیش‌ رو، قصد داریم فهرستی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. طبیعتا با معرفی مدل‌های جدید و تغییرات قیمت گوشی در ایران، این مقاله هم به‌روز خواهد شد.

*توجه داشته باشید که به‌دلیل حضور نداشتن برخی از گوشی‌های کاملاً گیمینگ به‌صورت رجیستر شده در بازار کشور (مثل سری ROG ایسوس)، از آوردن آن‌ها در راهنمای خرید گوشی گیمینگ خودداری کردیم.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۵ میلیون تومان

شیائومی عملکرد بسیار خوبی در تولید گوشی‌های مناسب بازی کردن، خصوصاً در سال‌های اخیر داشته و بازه‌ی قیمتی گوشی‌های گیمینگ را جابه‌جا کرده است؛ درحالی‌که برای خرید گوشی‌های مناسب گیمینگ سایر برندهای مهم مانند سامسونگ و اپل، باید حداقل ۱۳ میلیون تومان هزینه کنید، با مبلغی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانید یک گوشی مناسب بازی با برند شیائومی تهیه کنید.

 

ردمی 10 شیائومی

هرچند می‌توان با ۶ میلیون تومان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان را تهیه کرد؛ اما اگر موبایل گیمر حرفه‌ای نیستید و اجرا شدن بازی‌ها با کیفیت متوسط نیز برایتان راضی‌کننده است، می‌توانید با حدود ۵ میلیون تومان سراغ ردمی ۱۰ شیائومی بروید.

ردمی ۱۰ شیائومی از نمایشگر ۶/۵ اینچ ۹۰ هرتز IPS، پردازنده‌ی هلیو G88 مدیاتک، اسپیکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد تا حداقل انتظاراتی را که از یک گوشی گیمینگ می‌رود، برآورده کند. بعلاوه، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی اختصاصی و بهره‌مندی از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، دیگر مزیت‌های گوشی میان‌رده‌ی شیائومی است که می‌توان نسخه‌ی ۶۴ گیگابایت آن را با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان تهیه کرد. البته برای کاربر عادی، ردمی ۱۰ شیائومی بهترین انتخاب ممکن در این بازه‌ی قیمتی نیست.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۶ میلیون تومان

 

پوکو X3 پرو

پوکو X3 پرو مدل پیشرفته‌ای از پوکو X3 محسوب می‌شود که به جای اسنپدراگون 732G، از تراشه‌ی اسنپدراگون 860 بهره می‌برد. اگر خیلی ساده بخواهیم دو تراشه را باهم مقایسه کنیم، باید بگوییم در اجرای بازی‌های موبایل، تراشه‌ی اسنپدراگون 860 حدود دو تا سه برابر سریع‌تر از اسنپدراگون 732G است؛ بنابراین می‌تواند اکثر بازی‌های موبایل را با نرخی نزدیک به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا کند.

به‌جز تراشه، تفاوت دیگری بین پوکو X3 پرو و پوکو X3 وجود ندارد. مدل پرو هم از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حساسیت لمسی ۲۴۰ هرتز، بلندگوهای استریو و باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. در بخش مشخصات گیمینگ، نه‌تنها به ایکس 3 پرو با این برچسب قیمتی ایرادی وارد نیست، بلکه می‌تواند لقب بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی سال‌های اخیر را نیز از آن خود کند


بهترین گوشی گیمینگ تا ۹ میلیون تومان

در فاصله‌ی قیمتی بین پوکو ایکس 3 پرو و پوکو اف 3، گوشی گیمینگ دیگری هم در بازار حضور دارد که البته به جز دوربین بهتر، مزیت خاصی نسبت به دو محصول دیگر ارائه نمی‌کند. بنابراین اگر علاوه‌بر مشخصات گیمینگ، کیفیت دوربین‌ها را نیز به‌عنوان معیار مدنظر دارید، با قیمتی حدود ۷ میلیون تومان می‌توانید به جای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت پوکو ایکس 3 پرو، به سراغ نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت پوکو ایکس 3 جی تی بروید.

پوکو F3

با بودجه‌ای نزدیک به ۹ میلیون تومان، می‌توانید گوشی‌هایی با تراشه‌ی پرچم‌دار تهیه کنید. «پوکو F3» جزو معدود گوشی‌هایی است که از اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد؛ تراشه‌ای که از اسنپدراگون 865 پلاس قدرتمندتر است. بدین‌ترتیب پوکو F3 قدرت بیشتری را درمقایسه‌با پرچم‌داران سال گذشته مثل شیائومی می 10 یا وان پلاس 8 در اختیارتان قرار می‌دهد. قدرت پردازشی اسنپدراگون 870 به‌قدری است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را با نرخ فریم پایدار و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند. به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو F3 می‌توانید بازی‌هایی را که از نرخ فریم‌های بیش از ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کنند، بدون محدودیت تجربه کنید.

در حقیقت، پوکو F3 تمام انتظاراتی که گیمرها از یک گوشی گیمینگ در بخش نمایشگر، تراشه و… دارند به خوبی برآورده می‌کند. البته بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف گوشی پوکو را می‌توان دوربین‌های ناکارآمد و ضعیف دانست که البته برای گیمرهای موبایل اهمیت زیادی ندارد. بعلاوه نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و پشتیبانی نکردن از کارت حافظه‌ی جانبی نیز از نقاط ضعف گوشی خوش‌قیمت پوکو F3 محسوب می‌شوند.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۰ میلیون تومان

 

شیائومی می 10T

«شیائومی می 10 تی» را می‌توانیم یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی بدانیم که سخت‌افزار قدرتمند و امکانات جذابی را با قیمت مناسب دراختیار گیمرهای موبایل قرار می‌دهد. با وجود اینکه دوربین‌های می 10 تی در حدواندازه‌ی گوشی‌های هم‌قیمت نیست و بدنه‌ی ضخیم و سنگین آن هم جایزه‌ای برای طراحی نمی‌برد، اما برای جامعه‌ی هدف، یعنی گیمرهای موبایل، قدرت پردازشی فوق‌العاده و روان بودن محیط کاربری را به لطف تراشه اسنپدراگون 865 و نمایشگر ۱۴۴ هرتز به ارمغان می‌آورد. به‌جز قدرت پردازشی و نرخ نوسازی نمایشگر، می 10 تی مزیت خاص دیگری را برای شگفت‌زده کردن شما ارائه نمی‌کند.

اگر به دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، باید بدانید که عملا تفاوتی بین دوربین اصلی می 10 تی و گوشی ارزان‌تری مثل پوکو X3 وجود ندارد؛ البته صفحه‌ی نمایش IPS LCD این گوشی از لحاظ بصری در سطح پنل اولد پوکو F3 نیست و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز به‌اضافه‌ی دوربین‌های بهتر نسبت‌به F3 باعث شده است تا می ۱۰ تی در فهرست بهترین گوشی‌های گیمینگ ما جای بگیرد.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۲ میلیون تومان

 

شیائومی 11T

بهره‌مندی از تراشه‌ی ۶ نانومتری دایمنسیتی ۱۲۰۰ با عملکرد گرافیکی پایدار، به همراه نمایشگر ۶/۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، اسپیکرهای استریو و ‌شارژ سریع ۶۷ وات، می‌توانند یک گوشی هوشمند را به اولویت گیمرها تبدیل کنند. حال اگر گوشی مذکور یکی از جدیدترین محصولات شیائومی باشد که سه به‌روزرسانی اندروید برای آن در نظر گرفته شده است و قیمت مناسبی هم دارد، باید ارزش خرید آن را چندبرابر کنیم.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۳ میلیون تومان

 

سامسونگ گلکسی S20 FE مدل 5G

بدون شک «گلکسی S20 FE مدل 5G» محبوب‌ترین پرچم‌دار اقتصادی بازار ایران به‌شمار می‌آید. اگر بخواهیم صرفاً قدرت پردازشی را مدنظر قرار دهیم، پوکو F3 به لطف تراشه‌ی اسنپدراگون 870، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از گلکسی S20 FE مدل 5G با تراشه اسنپدراگون 865 قدرتمندتر است؛ اما به‌عنوان یک گوشی هوشمند، تجربه‌ای که S20 FE در اختیارتان قرار می‌دهد، با پوکو F3 قابل‌مقایسه نیست. پرچم‌دار اقتصادی سامسونگ، بدنه‌ای سبک‌تر و نمایشگری با رنگ‌های دقیق‌تر و رابط کاربری به‌مراتب بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری گلکسی S20 FE با اختلاف زیادی از پوکو F3 بهتر است؛ بنابراین بااینکه پوکو F3 بازی‌ها را با چند فریم بیشتر نمایش می‌دهد، ولی گلکسی S20 FE مدل 5G تجربه‌ی کامل‌تر و لذت‌بخش‌تری از یک گوشی هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهد.

همان‌طور که گفتیم گلکسی S20 FE 5G، نماینده‌ی شایسته‌ی سامسونگ، امکانات بی‌شمار و ارزشمندی دارد که همگی بر ارزش خرید آن می‌افزایند؛ اما سامسونگ به‌همراه پرچم‌دار اقتصادی خود شارژر ۱۵ وات ارائه می‌دهد که سرعت شارژ آن در این بازه قیمت اصلاً راضی‌کننده نیست؛ هرچند که گوشی از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. نقطه‌ضعف دیگر گلکسی اس ۲۰ اف ای قاب پلاستیکی پشت آن است که حس چندان خوبی را به کاربر منتقل نمی‌کند؛ به‌ویژه اگر برچسب قیمتی ۱۴ میلیون تومانی گوشی را لحاظ کنیم


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون تومان

 

 

شیائومی می 11i

مدل ساده‌شده از پرچم‌دار حال حاضر شیائومی یعنی «شیائومی می 11 آی» با اینکه در بخش نمایشگر و دوربین نمی‌تواند با می 11 رقابت کند، ولی از نظر قدرت پردازشی، تفاوتی با آن ندارد. می 11 آی هم از تراشه‌ی اسنپدراگون 888 قدرت می‌گیرد که تا زمان نوشتن این راهنمای خرید، یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها برای گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید می ۱۱ آی، تا چند سال آتی می‌توانید تمام بازی‌های موبایل را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. بد نیست بدانید که می 11 آی از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ با دقت Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

همه‌ی مدل‌های می 11 آی از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کنند و با بودجه‌ای نزدیک به ۱۶ میلیون تومان، می‌توانید بهترین مدل آن را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تهیه کنید. باتوجه به امکانات و محدوده‌ی قیمتی می 11 آی نمی‌توان ایراد اساسی به آن وارد کرد؛ اما می‌توان، فریم پلاستیکی، نبود گواهی قوی ضدآب، نداشتن شارژ بی‌سیم، نبود جک ۳٫۵ میلی‌متری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌‌ی جانبی را به‌عنوان نقاط ضعف می ۱۱ آی درنظر گرفت.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۹ میلیون تومان

 

شیائومی 11T پرو

طبق روال پیشین، انتظار می‌رفت که نسل جدید گوشی‌های سری می T شیائومی نیز مانند دو نسل قبل، گوشی‌هایی با قیمت اقتصادی و امکانات پرچم‌دار باشند. این عادت شیائومی حتی پس از حذف پیشوند می از سری گوشی‌های هوشمندش، همچنان پابرجا مانده و اکنون نیز شاهد مجموعه‌ی بسیار خوبی از امکانات در شیائومی ۱۱تی پرو 5G هستیم.

11تی پرو با ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، حافظه‌ی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت به‌همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در کنار شارژر ۱۲۰ وات داخل جعبه، می‌تواند بهترین گوشی برای گیمرها در بازه‌ی ۱۹ میلیون تومان باشد. اسپیکرهای استریوی هارمان کاردن، امکان دریافت به‌روزرسانی ۳ نسخه‌ی بعدی اندروید و دوربین‌های قابل توجه، بر ارزش خرید شیائومی 11T پرو می‌افزاید.

گفتنی است که گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو با نداشتن امکان شارژ بی‌سیم، گواهی ضدآب و نمایشگر QHD، نسبت به رقبای هم‌قیمت خود ضعیف‌تر عمل می‌کند. شیائومی 11تی پرو با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی حدود ۱۸ میلیون و پانصد هزار تومان در بازار موبایل به‌فروش می‌رسد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی گوشی شیائومی،


بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۴ میلیون تومان

 

آیفون 12 اپل

آیفون‌های اپل، همیشه از بهترین دستگاه‌های گیمینگ بوده‌اند؛ به همین خاطر، حضور آیفون 12 در رده‌ی قیمتی حدود ۲۴ میلیون تومان، باعث شده است تا از بهترین گزینه‌های گیمینگ در این رده‌ی قیمتی باشد. اصلی‌ترین دلیل انتخاب گوشی اپل، عملکرد بی‌نظیر پردازنده A14 و پایداری آن در کنار نمایشگر بسیار خوب است؛ شاید در این رده‌ی قیمتی و حتی پایین‌تر، گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر و نرخ نوسازی بالاتر و باتری حجیم‌تر وجود داشته باشند؛ اما تجربه‌ی بازی روی یک آیفون را با کمتر چیزی می‌توان عوض کرد. برای شناخت بهتر تراشه‌ی قدرتمند اپل،


انتخاب جایگزین: وان پلاس 9

 

وان‌پلاس که اکنون علاوه‌بر بازارهای بزرگ گوشی هوشمند در دنیا، در بازار موبایل ایران نیز نسبتاً جا افتاده است، نشان داده که می‌تواند، رقیبی جدی برای دیگر سازندگان گوشی هوشمند باشد. «وان پلاس 9» که نسخه‌ی پایه‌ی آخرین نسل حاضر پرچمداران این شرکت است، مشخصات بسیار خوبی دارد و می‌تواند توجه طیف وسیعی از کاربران را به خود جلب کند.

از ویژگی‌های اصلی وان پلاس 9 می‌توان به نمایشگر ۶/۵۵ اینچ فلوید AMOLED Full HD پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸، اسپیکرهای استریو و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در کنار شارژر ۶۵ وات اشاره کرد که این گوشی را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی گیمینگ در رده‌ی قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان کرده است.


بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

 

آیفون 13 اپل

تراشه A15 بایونیک اپل به‌عنوان بهترین پردازنده‌ی دنیای گوشی‌های هوشمند، در آیفون 13 می‌تواند تجربه‌ی بازی کردن با موبایل را برای شما ارتقا دهد. نسل جدید آیفون‌های اپل با داشتن نمایشگر ۶/۱ اینچ سوپر Retina XDR OLED با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل‌براینچ)، پردازنده قدرتمند A15، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت به همراه ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو و باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای گیمرهای موبایل باشد؛ البته اگر نمایشگر بزرگ‌تر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پردازنده گرافیکی قدرتمندتر می‌خواهید، باید چند میلیونی بودجه‌ی خود را افزایش داده و سراغ آیفون 13 پرو مکس بروید. با وجود آخرین نسخه‌ی iOS و دوربین عالی، می‌توانید از عملکرد بی‌نظیر آیفون 13 در استفاده‌های روزمره، عکاسی و فیلم‌برداری نیز لذت کافی را ببرید.


بهترین گوشی گیمینگ بالای ۳۰ میلیون تومان

آیفون 13 پرو مکس اپل

بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل می‌تواند بهترین انتخاب گیمرهای موبایل نیز باشد؛ با ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۶٫۷ اینچ سوپر Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10، رزولوشن ۲۷۷۸ × ۱۲۸۴ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 بایونیک اپل، پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل، ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت حافظه‌ و باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات، می‌تواند رضایت سخت‌پسندترین کاربران را نیز جلب کند.

هیچ‌کدام از مشکلات رایج در بین گوشی‌های اندرویدی مثل افت عملکرد پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت یا محدودیت در به‌روزرسانی سیستم‌عامل، در آیفون 13 پرو مکس وجود ندارد. از بحث بازی که بگذریم، آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های ساخته‌شده تا به امروز برای عکاسی و فیلم‌برداری هم به‌حساب می‌آید؛ البته اگر این گوشی سرعت شارژ سریع‌تری داشت و همچنین با شارژر داخل جعبه عرضه می‌شد قطعاً «بی‌عیب و نقص» یک صفت بسیار برازنده برای آن به حساب می‌آمد.


انتخاب جایگزین: گلکسی اس ۲۱ اولترا

 

سامسونگ گلکسی S21 اولترا

اگر به محصولات اپل علاقه‌ای ندارید و گوشی‌های اندرویدی را ترجیح می‌دهید، «گلکسی اس ۲۱ اولترا» کُره‌ای‌ها می‌تواند گزینه‌ی بعدی شما در این رده‌ی قیمتی باشد. بهترین گوشی سری S سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با نمایشگر بزرگ ۶٫۸ اینچ داینامیک AMOLED 2X و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10+، رزولوشن ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰، رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت به‌همراه ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌، اسپیکرهای استریو AKG، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در کنار پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات می‌تواند نیازهای هر موبایل گیمری را تا حد زیادی برآورده کند.

پیشنهاد می‌شود، اگر بدون در نظر گرفتن نام سازنده به قدرت پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید، به سراغ آیفون 13 پرو مکس اپل بروید. البته نباید برتری‌های نماینده‌ی سامسونگ مثل نمایشگر بی‌نظیر با حاشیه‌های بسیار باریک و نداشتن ناچ مزاحم بالای صفحه را فراموش کنید.


انتخاب جایگزین: گلکسی زد فولد ۳

 

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

باید بگوییم اگر مشکل مالی ندارید و دنبال خاص‌ترین و در عین‌حال یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستید، انتخاب شما می‌تواند گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ باشد. گوشی تاشوی کره‌ای‌ها با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازی روی دستگاهی تبلت مانند را برای کاربران فراهم می‌کند؛ همچنین تراشه‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۱۲ گیگابایت در کنار ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌، اسپکیرهای استریوی تنظیم شده توسط AKG و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی تاشدنی سامسونگ هستند که آن‌را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی گیمینگ می‌کنند


به نظر شما بهترین گوشی گیمینگ در ایران کدام است و جای چه مدلی را در این فهرست خالی می‌بینید؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی گیمینگ 2021 کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ 2021 ایسوس Asus ROG PHONE 5S PRO است که از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس در کنار ۱۸ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی استفاده می‌کند.

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی سری بلک شارک هستند. امسال مدل‌های بلک شارک 4 معرفی شدند که تراشه اسنپدراگون 888 را در کنار امکانات جذاب مخصوص گیمرهای موبایل ارائه می‌دهند؛ البته طی روزهای گذشته شیائومی از سری 12 گوشی‌های پرچم‌دار خود در چین رونمایی کرده که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد و عملکرد پردازشی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس کدام است؟

بهترین گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 5 است. این سری هم در چند مدل معرفی شد که بهترین مدل آن ROG Phone 5 Ultimate نام دارد و ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی را دراختیار گیمرها قرار می‌دهد.

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون کدام است؟

گوشی جدید پوکو F3 را می‌توانیم بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون بدانیم. بارزترین ویژگی پوکو F3، تراشه اسنپدراگون 870 است که از نظر قدرت پردازشی، آن را چند پله بالاتر از مدل‌های هم‌قیمتش قرار می‌دهد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار