لوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهتری فلش مموری های ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

در طی سالیان اخیر با حجیم‌تر شدن اندازه فایل‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها و لزوم همراه داشتن برخی اطلاعات ضروری، نیاز به حافظه‌های فلش که در عین برخورداری از فضای ذخیره‌سازی کافی، از سرعت مناسبی هم بهره‌مند باشند، بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. برند‌های فراوانی در این حوزه فعالیت دارند که از سرشناس‌ترین آن‌ها می‌توان به سیلیکون پاور، سن دیسک، سونی و … اشاره کرد.

اگه به دنبال خرید یک حافظه فلش مناسب و پرسرعت متناسب با نیاز خود هستید، مطالعه مطلب زیر می‌تواند به شما برای خرید بهترین حافظه‌های فلش USB 3.0 بازار کمک کند. با ما همراه باشید.

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 ظرفیت 64 گیگابایت

نقاط قوت:

  • قابلیت اتصال به گوشی (OTG)
  • ابعاد کوچک
  • قیمت مناسب

نقاط منفی:

  • سرعت پایین‌تر از استانداردهای USB 3.0
  • بدنه پلاستیکی

فلش مموری «Ultra Dual Drive M3.0» یکی از محبوب‌ترین محصولات بازار است که توسط شرکت «سن دیسک» روانه بازار شده است. بدنه‌ی Ultra Dual Drive M3.0 از جنس پلاستیک باکیفیت بوده و در برابر صدمات احتمالی همچون ضربه‌های نه‌چندان سنگین مقاوم است. این فلش‌مموری دارای دو درگاه USB3.0 و microUSB است. در صورت برخوردار بودن لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما از درگاه USB3.0، با درگاه این محصول می‌توانید با سرعت بالایی به انتقال اطلاعات بپردازید. همچنین با درگاه microUSB این فلش‌مموری هم قادر خواهید بود بدون نیاز به هیچگونه مبدلی به گوشی یا تبلت خود متصل شوید و عملیات ذخیره‌سازی یا انتقال اطلاعات را انجام دهید.

البته برای استفاده از این قابلیت باید توجه داشته باشید که دستگاه شما باید حتما از OTG پشتیبانی نماید. طبق اعلام شرکت سن دیسک، Ultra Dual Drive M3.0 می‌تواند با سرعت حداکثر ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه نسبت به جابه‌جایی اطلاعات اقدام نماید. هرچند که سرعت واقعی کمی از مقدار اعلام‌شده توسط شرکت کمتر است. فلش مموری Ultra Dual Drive M3.0 در حجم‌های ذخیره‌سازی متنوعی روانه بازار شده است که متناسب با نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. این محصول ۵٫۲ گرم وزن داشته و با سیستم‌عامل‌های Windows Vista, 7, 8, 10, Mac OS X v10.6 and higher به‌خوبی سازگار است.

فلش مموری سیلیکون پاور مدل Blaze B10

فلش مموری سیلیکون پاور مدل Blaze B10 ظرفیت 32 گیگابایت

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • برخورداری از نشانگر LED
  • سرعت مناسب

نقاط منفی:

  • عدم امکان اتصال درب فلش به بدنه

اولین چیزی که در مورد فلش‌مموری سیلیکون پاور مدل Blaze B10 نظر هر خریداری را به سمت خود جلب می‌کند، طراحی و ظاهر جذاب بدنه آن است. در واقع تمایز اصلی این فلش مموری با دیگر محصولات مشابه در همین طراحی جذاب است. سیلیکون پاور در طراحی ظاهری این محصول از جوهر حرارتی استفاده کرده است که وضعیت آن را در شرایط مختلف نمایش می‌‌دهد. زمانی که از این فلش استفاده نمی‌کنید یا به سیستم متصل نیست، وضعیت طرح روی بدنه به رنگ آبی درمی‌آید، اما با متصل شدن فلش‌مموری به سیستم و تحت فشار قرارگرفتن آن، طرح روی بدنه به تدریج و با افزایش دمای آن به قرمز تغییر رنگ می‌دهد. سرعت خواندن اطلاعات در این فلش‌مموری به رقم ۹۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد.

همچنین Blaze B10 می‌تواند با سرعت حداکثر ۶۰ مگابایت در ثانیه به نوشتن اطلاعات بپردازد. ‌طراحی کلی Blaze B10 مخروطی شکل بوده و از حلقه تعبیه‌شده در قسمت بالای آن می‌توان به‌عنوان جاکلیدی استفاده کرد. این فلش‌مموری هم با اکثر سیستم‌عامل‌ها به خوبی سازگار است و تنها ۹٫۵ گرم وزن دارد. به طور کلی می‌توان Blaze B10 را یکی از محصولات جذاب و متفاوت سیلیکون‌پاور به شمار آورد که ظرفیت و سرعت قابل قبولی را نسبت به برچسب قیمتی خود ارائه می‌دهد.

فلش مموری ای دیتا مدل S102 Pro

فلش مموری ای دیتا مدل S102 Pro ظرفیت 32 گیگابایت

نقاط قوت:

  • بدنه‌ محکم و فلزی
  • سرعت بالا
  • اندازه مناسب

نقاط منفی:

  • ابعاد نسبتا بزرگ

شرکت ADATA یکی از برند‌های مطرح در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات مانند حافظه SSD، هارد دیسک و فلش‌مموری است که با مشاهده امضای آن در هر محصولی می‌توان از کیفیت ساخت بالای آن اطمینان حاصل کرد. S102 Pro Flash Memory یکی از همین محصولات است که توسط ADATA روانه بازار شده است. جنس بدنه این فلش‌مموری از آلومینیومی بسیار بادوام است که در عین محافظت از آن در برابر صدمات احتمالی، جلوه‌ای زیبا و شیک به آن بخشیده است.

ای‌دیتا برای این محصول درپوشی درنظر گرفته است که خیال شما از بابت ورود گرد و غبار به رابط USB فلش‌مموری در هنگامی که از آن استفاهد نمی‌کنید، راحت می‌کند. این فلش‌مموری از رابط پرسرعت USB 3.0 برخوردار است که البته از رابط قدیمی‌تر USB 2.0 هم پشتیبانی می‌کند. در صورت استفاده از رابط USB 3.0، S102 Pro قادر خواهد بود با حداکثر سرعت ۷۰ مگابایت بر ثانیه به خواندن اطلاعات بپردازد. سرعت نوشتن اطلاعات هم در این فلش مموری به رقم ۳۰ مگابابیت بر ثانیه می‌رسد. نرم‌افزارهای کارآمدی هم توسط شرکت سازنده برای استفاده با این محصول در وب‌سایت ای‌دیتا قرار داده شده است.

برای مثال ابزار OS to GO به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید DVD ویندوز ۷ خود را از روی دیسک به دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل Adata منتقل نمایید. بدین شکل شما به راحتی قادر به نصب سیستم‌عامل ویندوز ۷ با استفاده از قابلیت بوت نمودن کامپیوتر خود از طریق پورت USB و بدون نیاز به درایو نوری هستید. ای‌دیتا این مدل از محصول خود را در ظرفیت‌های متنوعی روانه بازار کرده است تا پاسخگوی نیاز‌های متفاوت کاربران باشد. بنابراین شما می‌توانید این فلش‌مموری را در پنج ظرفیت ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت و در دو رنگ آبی و خاکستری متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

فلش مموری OTG سیلیکون پاور مدل X31

فلش مموری OTG سیلیکون پاور مدل X31 ظرفیت 32 گیگابایت

نقاط قوت:

  • اندازه کوچک و جمع‌جور
  • سرعت انتقال بالا
  • قابلیت اتصال به گوشی (OTG)

نقاط منفی:

  • عدم مقاومت در برابر آب و گردو‌‌غبار
  • پلاستیکی بودن درپوش

فلش‌مموری‌ مدل «X31» شرکت «سیلیکون پاور» را می‌‌توان در فهرست بهترین گزینه‌های خرید فلش‌مموری به‌حساب آورد. سرعت بالا و طراحی خاص و جمع‌وجور این محصول را می‌توان جزو مزیت‌های کاربردی آن دانست. سیلیکون پاور بدنه‌ی این فلش‌مموری را به صورت چرخشی طراحی کرده است که با چرخش درپوش قادر خواهید بود از یکی از اتصالات آن بهره ببرید. این فلش از دو رابط USB 3.0 و micro USB برخوردار است که می‌توانید بدون نیاز به هیچ مبدل خاصی، از این محصول برای اتصال به گوشی و تبلت‌های بهره‌مند از قابلیت OTG استفاده کنید.

طبق اعلام رسمی شرکت سیلیکون پاور، سرعت انتقال اسمی این محصول ۴۸۰ مگابیت در ثانیه است که البته تجربه کاربری در واقعیت کمی از این مقدار پایین‌تر است. مقاومت در برابر شوک یکی دیگر از مزیت‌های ارزشمند این محصول تلقی می‌شود. X31 ضخامت ۸٫۱ میلی‌متری با وزن ۳٫۳گرمی دارد و به‌راحتی می‌توان آن را در جیب لباس گذاشت یا به دسته‌کلید آویزان کرد.

فلش مموری OTG سیلیکون پاور مدل Mobile C31

فلش مموری OTG سیلیکون پاور مدل Mobile C31 ظرفیت 32 گیگابایت

نقاط قوت:

  • سرعت انتقال بالا
  • مقاومت در برابر آب، لرزش و گردوغبار
  • ابعاد کوچک
  • برخورداری از درگاه Type C

نقاط منفی:

  • قیمت بالا
  • داغ کردن نسبی بدنه هنگام استفاده از درگاه Type C

فلش‌مموری «Mobile C31» از جمله جدیدترین محصولات شرکت «سیلیکون پاور» (Silicon Power) است. این فلش‌مموری مجهز به دو رابط متفاوت است و می‌تواند علاوه‌بر اتصال با استفاده از پورت USB Type A، از طرف پورت USB Type-C خود هم به دستگاه‌های سازگار وصل شود. برگ‌ برنده اصلی این محصول را می‌توان در مقاومت در برابر آب، لرزش و گردوغبار جست‌وجو کرد. در Mobile C31 از فناوری COB استفاده شده که موجب کوچک‌تر شدن ابعاد کلی محصول شده است. این محصول همانند مدل X31 از طراحی چرخشی بهره می‌برد که با چرخش درپوش پلاستیکی، دسترسی به اتصالات آن تغییر می‌یابد.

این درپوش می‌تواند بدون محدودیت و به صورت ۳۶۰ درجه بچرخد و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد. Mobile C31 از فلز و پلاستیک تشکیل شده است و با برخورداری از ابعاد کوچک و وزن ۳٫۳ گرمی خود، می‌توان آن را به‌راحتی در جیب لباس یا شلوار قرار داد و یا به دسته‌کلید آویزان کرد. این محصول از تمامی سیستم‌عامل‌ها هم به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. سیلیکون پاور، این مدل از فلش‌مموری خود را در چهار ظرفیت و از ۱۶ گیگابایت تا ۱۲۸ گیگابایت متناسب با نیاز کاربران روانه بازار کرده است.

علاقه‌مند به خرید فلش مموری هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار