گوشی موبایل

خرید یک گوشی پرچمدار در سال 2022 عقلانی است؟

گوشی‌های مدرن راه پر پیچ و خمی را تا به اینجا پیمودند و سازندگان این گوشی‌ها در حال حاضر نیز مشغول ابتکارات جدید برای اضافه کردن ویژگی‌های بیشتر به گوشی‌های خود هستند. چند وقت پیش، گوشی‌های پرچمدار با بیشترین ویژگی‌ها و بهترین عملکرد در بازار عرضه شد تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

حال در سال 2022 هستیم اما بیشتر مشخصات فوق‌العاده گوشی‌های پرچمدار گذشته در حال حاضر در همه گوشی‌ها وجود دارد. به عبارت دیگر، گوشی‌های ارزان قیمت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهتر شدند و این موضوع ما را به این سوال می‌رساند که آیا خرید یک گوشی پرچمدار از این به بعد نیاز است؟

نگاهی نزدیک به بازار گوشی‌های پرچمدار

در آغاز دهه میلادی که گذشت، گوشی‌های پرچم‌دار ویژگی‌هایی داشتند که در حال حاضر چیز عجیبی به حساب نمی‌آید. تمام این ویژگی‌ها که الان ضروری هستند و وجودشان در هر گوشی واجب است، فقط با پول بیشتر برای برخی گوشی‌ها قابل دسترس بود و این موضوع فقط برای گوشی‌ نبود، بلکه در مورد سایر گجت‌های الکترونیکی نیز صدق می‌کرد. مثلا اگر آن زمان، یک گوشی با حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش HD و 4 گیگابایت رم یا بیشتر می‌خواستید، باید پول خیلی زیادی خرج می‌کردید.

به عنوان مثال گوشی گلکسی نوت 5 سامسونگ در سال 2015 معرفی شد و یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار آن زمان بود. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED، با 4 گیگابایت رم، باتری 3000 میلی‌آمپری و حافظه 32، 64 و 128 گیگابایتی بود. اما در پایان این دهه، بیشتر این ویژگی‌های چشمگیر برای گوشی‌های میان‌رده و رده پایین اعمال شد. پس تعجب آور نیست اگر شما برای خرید یک پرچمدار قدیمی و یا گوشی ارزان‌قیمت جدید سر دوراهی قرار بگیرید. این دو گزینه زیاد تفاوتی با یکدیگر ندارند.

 

با این حال، از آنجایی که گوشی‌های پرچمدار سود زیادی برای سازندگان دارند، آن‌ها ویژگی‌های بیشتری را در گوشی‌‌های پرچمدار تعبیه می‌کنند تا گوشی‌های درجه یک خود را جذابتر کنند.

ویژگی‌های برتری که گوشی‌های پرچمدار را از بقیه متمایز می‌کند، صفحه نمایش LTPO QHD AMOLED، کیفیت ساخت، طول عمر بیشتر، پشتیبانی نرم افزاری بیشتر و ساپورت وایرلس شارژ است. از ویژگی‌های دیگر این گوشی‌ها می‌توان به رم و حافظه‌ی بیشتر، پورت شارژ USB-C 3.2، فست شارژ‌های سریع‌تر و سنسور اثرانگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر اشاره کرد.

مزایای خرید گوشی‌های پرچمدار

خرید گوشی‌های پرچمدار که برای بسیاری از افراد جذاب بوده، دارای مزایایی خواهد بود. در ادامه این مقاله، برخی از مزایای گوشی‌های پرچمدار را بررسی خواهیم کرد.

1. کیفیت ساخت بی‌نظیر

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث تمایز گوشی‌های پرچمدار با دیگر گوشی‌ها می‌شود، کیفیت ساخت آن است. گوشی‌های پرچمدار قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار بوده و دارای مقاومت سخت‌تر می‌باشد.

 

برای مثال گوشی سامسونگ گلکسی S22 اولترا دارای فریم آلومینیومی بوده و آیفون 13 پرو مکس اپل هم از فریم استیل ضد زنگ استفاده می‌کند و هر دو گوشی دارای محافظ شیشه گوریلا (Gorillas) در جلو و پشت خود هستند. همچنین هر دو این پرچمدارها دارای مقاومت در برابر آب و نفوذ گرد وغبار بوده تا شما مطمئن باشید که گوشی شما می‌تواند از افتادن در آب، جان سالم به در ببرد.

2. پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر

سازندگان گوشی‌های هوشمند از گوشی‌های پرچمدار خود مدت بیشتری پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، کمپانی گوگل، گوشی Pixel 6 series را به مدت چهار سال آپدیت کرد و کمپانی سامسونگ گوشی سری گلکسی S22 را با چهار نسخه اصلی اندروید آپدیت خواهد کرد.

همچنین اپل نیز گوشی‌های خود را برای پنج یا شش سال آپدیت می‌کند. آپدیت و ساپورت زیاد از یک گوشی، به این معناست که شما می‌توانید چندین سال با خیال راحت از گوشی خود استفاده کنید. اگر این پشتیبانی نرم‌افزاری برای شما مناسب باشد، باید هزینه بیشتری را صرف خرید گوشی کنید.

3. دوربین‌های متناسب در هر موقعیت

برخلاف گوشی‌های میان‌رده که فقط در شرایط نوری خوب عکس‌های خوبی می‌گیرند، گوشی‌های پرچم‌دار حتی هنگام عکاسی در موقعیت تاریک هم ارزش خود را نشان خواهد داد. گرچه نباید انتظار عکاسی DSLR را داشته باشید، اما در شرایط تاریک بسیار بهتر از گوشی‌های ارزان‌تر هستند.

 

4. کیفیت صفحه نمایش عالی

یکی دیگر از دلایل مهم خرید گوشی‌های پرچمدار، کیفیت فوق العاده صفحه نمایش آن‌هاست. یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی S22 اولترا و هر گوشی رده بالای دیگری، کیفیت صفحه‌نمایش آن است.

در بین گوشی‌های مختلف، گوشی‌های پرچمدار، بهترین صفحه‌نمایش‌هایی را دارند که شما می‌توانید در گوشی‌ها پیدا کنید. صفحه نمایش این گوشی‌ها از نظر رزولوشن، تراکم پیکسل، میزان روشنایی (brightness) و چیز‌های دیگر برتری دارند. این گوشی‌ها به شما این اطمینان را می‌دهند تا به راحتی بتوانید زیر نور خورشید نیز از آن استفاده کنید.

اکثر گوشی‌های میان رده و تمام گوشی‌های ارزان‌قیمت، کیفیت نمایشگر پایینی دارند. شاید این گوشی‌ها با نمایشگر AMOLED و نرخ تازه‌سازی بالا با کیفیت +FHD عرضه شوند، اما در زمینه‌های دیگر به سطح صفحه‌نمایش‌‌ گوشی‌های پرچمدار نمی‌رسند.

معایب خرید گوشی‌های پرچمدار

در حالی که داشتن چنین گوشی‌های قدرتمندی حس شگفت‌انگیزی داشته و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما خرید گوشی‌های پرچمدار برای بسیاری از افراد ارزش خریدن ندارد. یکی از دلایل واضح برای نخریدن یک گوشی پرچمدار، قیمت بالای آن است. در این زمانه، قیمت عادی یک گوشی پرچمدار بیش از 1000 دلار بوده و این اصلا تعجب برانگیز نیست.

دومین دلیلی که به نخریدن گوشی پرچمدار کمک می‌کند ارزش پایین گوشی نسبت به پول شماست. هزینه 200 دلاری برای صفحه‌نمایش 120 هرتزی مسلما برای بسیاری از افراد منطقی نیست و به نظر با خرید گوشی‌های میان رده بازار، ارزش واقعی پول افراد درک خواهد شد.

به عنوان مثال، یک صفحه نمایش QHD با کیفیت 1440p واقعا عالی خواهد بود، اما برای یک مصرف‌کننده معمولی تفاوت چندانی با صفحه نمایش FHD+ با کیفیت 1080p ندارد. همین قضیه نیز در مورد نرخ‌ تازه‌سازی صفحه‌نمایش‌های گوشی نیز صدق می‌کند.

گوشی های پرچمدار دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای بوده که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، اما برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار ضروری نبوده و بلااستفاده هستند. بیشتر این ویژگی‌ها به عنوان جزئیات متمایزکننده برای فروش گوشی‌های پرچمد‌ار معرفی می‌شوند.

اخیرا نیز گوشی‌های پرچمدار دست به اقدامات بحث برانگیزی مثل حذف جک هدفون، محفظه رم microSD و حتی آداپتور شارژر زدند.

آیا گوشی‌های پرچمدار ارزش خرید دارند؟

به طور کلی، گوشی‌های پرچمد‌ار از سال 2022 و بعد از آن، فقط دارای چند ویژگی جالب و کارآمد بوده و اکثر ویژگی‌های آن اضافی هستند و هر چند‌وقت یکبار از آن‌ها استفاده خواهید کرد.

اما باید بدانید که همه چیز بستگی به خودتان دارد. افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند و همیشه باید نسبت به نیازهای شخصی و نحوه استفاده شما از گوشی، برای خرید آن انتخاب کنید. ممکن است گوشی‌های پرچم‌دار با توجه به مشخصات شگفت‌انگیز خود ارزش خرید داشته باشند، در حالی که برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند پول خود را صرف خرید این گونه از گوشی‌ها نکنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار