راهنمای خریدلپ تاپ ها

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

یکی از نیازهای اساسی هر دانشجو، یک لپتاپ سبک، سریع و نسبتا قدرتمند است که باتری دهی مناسبی هم داشته باشد. پیدا کردن لپتاپ مناسب دانشجویی نیاز به تحقیقات مفصلی دارد و وقت زیادی از افراد خواهد گرفت. اگرچه خواسته‌های یک دانشجو از لپ تاپ به یادداشت برداری، ارائه مقالات و جستجو در صفحهات مرورگر خلاصه می‌شوند، اما این موضوع به معنی عدم نیاز آن‌ها به یک لپ تاپ پر سرعت نیست. لپ تاپ‌هایی که در لیست راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی نام برده شده‌اند، ارزان‌ترین یا قدرتمندترین گزینه‌های موجود در بازار نیستند، اما به بهترین شکل ممکن نیازهای روزمره دانشجویان را برطرف می‌کنند. نیازهایی که تنها با قرار گرفتن یک حافظه SSD درون دستگاه تا حد زیادی رفع خواهند شد.

مهم‌ترین خواسته‌های یک دانشجو از لپتاپ همراه خود، وزن کم، عمر باتری طولانی و سرعت بالا در پردازش نرم افزارها است. به همین دلیل تمامی لپتاپ‌های نام برده شده در این لیست از حداقل هشت گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی SSD بهره می‌برند تا سرعت فعالیت‌های روزانه کاربر را کاهش ندهند. در ادامه به بهترین لپتاپ‌های مناسب دانشجویان موجود در بازار اشاره می‌کنیم.

HP Envy 13t – حدود 27.5 میلیون تومان

یک لپ تاپ دانشجویی خوب باید صفحه نمایشی شفاف، بدنه قدرتمند اما سبک و طول عمر باتری بالا را به کاربر ارائه دهد. لپتاپ HP Envy 13t تمامی این خصوصیات را با توجه به سخت افزار قدرتمند خود با قیمتی معقول ارائه می‌کند.
این لپتاپ با پردازنده مرکزی (CPU) Core i5-1135G7، حافظه رم هشت گیگابایتی، حافظه داخلی 256 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe قدرتی بیشتر از توان پردازشی مورد نیاز برای انجام هرگونه پروژه درسی تامین می‌کند؛ البته اگر خواسته‌های بیشتری از سخت افزار این لپتاپ داشته باشید، امکان انتخاب مدل قدرتمندتر آن با پردازنده Intel Core i7-1165G7، رم 16 گیگابایتی، حافظه داخلی یک ترابایتی و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX 450 هم وجود دارد.
صفحه نمایش 13.3 اینچی این لپتاپ از نوع نمایشگرهای IPS بوده و با کیفیت تصویر 1080p و پشتیبانی از فرمان‌های لمسی تمامی نیاز‌های کاربر را برطرف خواهد کرد. از طرفی، باتری این لپتاپ با ظرفیت 51 وات ساعت خود می‌تواند تا 20 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد همراه شما باشد. وزن 1.33 کیلوگرمی آن هم ابدا مشکلی در حمل و نقل روزمره به وجود نخواهد آورد.

 

Microsoft Surface Go 2 – حدود 26 میلیون تومان

این لپتاپ با وزن تنها 540 گرمی خود سبک‌ترین لپتاپ‌ موجود در این لیست محسوب می‌شود. صفحه نمایش 10.5 اینچی آن با وضوح تصویر 1080p از فرمان‌های لمسی و قلم‌های نوری مختلف پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به راحتی با دست خط خود اقدام به یادداشت برداری کند.
لپتاپ Surface Go 2 با پردازنده Pentium Gold، حافظه رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی خود، قدرت یا حافظه داخلی زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، اما می‌تواند کاملا پاسخگوی نیاز‌های یک دانشجو برای یادداشت برداری و ارائه مقالات دانشگاهی باشد. البته مدل قدرتمندتر این لپتاپ با حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم در دسترس قرار دارد، اما این مدل به همراه کیبورد دستگاه‌ عرضه نمی‌شود و باید این قطعه را به صورت جداگانه تهیه کنید که باز هم به هزینه‌های خرید می‌افزاید.

 Apple MacBook Air 2020 – حدود 28 میلیون تومان

اگرچه این مک بوک از لحاظ ظاهری نسبت به مدل‌های پیشین خود هیچ تغییری نکرده، اما کمپانی اپل آخرین مدل MacBook Air را به بهترین شکل برای استفاده دانشجویان بهبود داده است. با استفاده از پردازنده داخلی M1 مخصوص این کمپانی، مدل 2020 مک بوک از لحاظ سخت افزاری نسبت به مدل‌های قبلی که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کردند بهره وری بسیار بهتری ارائه می‌‌دهد.
پردازنده‌های M1 از چهار هسته مناسبت عملیات‌های سنگین و چهار هسته با بازدهی بالا تشکیل شده است و در مواقع مورد نیاز، از هر کدام از آن‌ها استفاده می‌کند. این روش در نهایت منجر به افزایش طول عمر باتری دستگاه می‌شود که برای دانشجویان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با وجود این که پردازنده گرافیکی مجزا روی این مدل تعبیه نشده است،  پردازنده گرافیکی چیپ M1 عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می‌دهد و با حافظه رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی هیچ مشکلی در پردازش هرگونه پردازش سنگین شما نخواهد داشت.
صفحه نمایش 13.3 اینچی Retina یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار لپتاپ‌ محسوب می‌شود و قطعا عملکردی بسیار بهتر از حد نیاز کاربر ارائه خواهد کرد.

 

Microsoft Surface Laptop 4 – حدود 29 میلیون تومان

مایکروسافت با عرضه لپتاپ Surface Laptop 4 یک رقیب جدی برای MacBook Air 2020 به بازار عرضه کرده است. صفحه نمایش 13.5 اینچی این دستگاه تقریبا از وضوح تصویر مشابه Retina در مک بوک بهره می‌برد و با پشتیبانی از فرمان‌های لمسی و قلم نوری، یک قدم جلوتر از رقیب خود قرار دارد. از آن جایی که ضعیف‌ترین مدل این لپتاپ از پردازنده AMD Ryzen 5 4680U و حافظه رم هشت گیگابایتی LPDDR4X استفاده می‌کند، حتی مدل پایه این دستگاه هم قدرت و سرعت بسیار بیشتری از آن چه یک دانشجو نیاز دارد ارائه می‌کند. این مشخصات سخت افزاری قدرتمند باعث بزرگی یا سنگینی بیش از حد این لپتاپ نشده و با وزن 1.2 کیلوگرمی و ذخامت 1.3 سانتی متری، همچنان در رده لپتاپ‌های کوچک و سبک طبقه بندی می‌شود.

 

Asus TUF Dash F15 – حدود 55 میلیون تومان

 

قدرتمندترین لپتاپ موجود در این لیست که یک گزینه ایده آل برای گیمینگ در بالاترین سطح هم محسوب می‌شود. پردازنده Intel Core i7-11370H، 16 گیگابایت حافظه رم و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3060 قدرتی بسیار بیشتر از نیاز صفحه نمایش 15.6 اینچی و 144 هرتزی این لپتاپ تولید می‌کنند. علاوه بر این‌ها، حافظه داخلی یک ترابایتی آن هم فضای بسیار زیادی برای نصب بازی‌های پر حجم در دسترس قرار می‌‌دهد. با وجود قدرت سخت افزاری فوق العاده، TUF Dash F15 تنها دو کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن از 2.5 سانتی متر بیشتر نمی‌شود تا دانشجویان مشکلی برای حمل لپتاپ گیمینگ پرقدرت خود برای مدت‌های طولانی نداشته باشند.

 

Acer Swift 5 – حدود 30 میلیون تومان

لپتاپی بسیار سبک و نازک که در عمل قدرت قابل قبولی هم به کاربر ارائه می‌کند. صفحه نمایش این لپتاپ حتی زیر نور مستقیم هم عملکرد عالی از خود نشان می‌دهد و حتی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید هم افت کیفیت چندانی نخواهد داشت. پردازنده Intel Core i7-1165G7 و 16 گیگابایت حافظه رم این لپتاپ در کنار پردازنده گرافیکی متوسط Intel Iris Xe قطعا بیشتر از نیازمندی‌های عادی دانشگاهی خواهد بود. از طرفی، حافظه داخلی یک ترابایتی Acer Swift 5، بسیار بیشتر از چیزی است که برای پروژه‌های درسی نیاز داشته باشید و با توجه به وزن یک کیلوگرمی آن می‌توانید به راحتی تمامی فایل‌های حجیم مورد نیاز خود را همیشه همراه داشته باشید.

Lenovo ThinkBook 14s Yoga – حدود 24 میلیون تومان

لپتاپ‌های کمپانی Lenovo همیشه به خاطر ارائه کیفیت و قدرت بالا با کمترین قیمت ممکن در میان دانشجویان محبوب بوده‌اند. این لپتاپ چند کاربره هم یک نمونه فوق العاده دیگر از لپتاپ‌های خوش قیمت (نسبت به تجهیزات) این کمپانی است.
صفحه نمایش 14 اینچی این لپتاپ/تبلت علاوه بر پشتیبانی از فرمان‌های لمسی، از یک قلم نوری تعبیه شده در بخش کناری هم بهره می‌برد که استفاده از این دستگاه در حالت تبلت را بسیار آسان خواهد کرد و نیاز به استفاده از دست برای لمس صفحه و احتمال ماندن رد انگشت روی آن را از بین می‌برد. پردازنده Intel Core i5-1135G7، حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی SSD 512 گیگابایتی این لپتاپ/تبلت در کمتر نمونه هم قیمت آن دیده می‌شود و عمر باتری آن هم کاملا پاسخگوی نیازهای دانشجویان خواهد بود.

Google PixelBook Go – حدود 24 میلیون تومان 

کمپانی گوگل لپ تاپ‌های PixelBook خود را تنها برای رفع نیاز‌های روزمره افراد و یادداشت برداری طراحی کرده است. پردازنده Intel Core m3 و حافظه رم هشت گیگابایتی این لپ تاپ قدرت چندان زیادی در اختیار کاربر قرار نمی‌دهند، اما به خوبی در جهت افزایش عمر باتری دستگاه عمل می‌کنند و قطعا از پس پردازش تمامی فعالیت‌های روزمره یک دانشجو بر خواهند آمد. از طرفی، به کمک دستیار هوشمند گوگل که به صورت پیش فرض در این محصول نصب شده است، می‌توانید به راحتی از برنامه‌های روزانه خود توسط این دستیار با خبر شوید.
تنها مشکل مدل پایه لپتاپ PixelBook Go، حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن است که اگر تنها قصد یادداشت برداری و ارائه مقاله را داشته باشید مشکلی برایتان به وجود نخواهد آورد.

نظر شما درباره لپ تاپ‌های نام برده شده در لیست راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی چیست؟ آیا مدل بهتری برای انجام کارهای روزمره دانشجوها سراغ دارید؟ پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار