اپلاخبار فناوریلپ تاپ

راه حل اپل برای حل مشکل ناچ، حاشیه‌های ضخیم را به مک‌بوک پرو برمی‌گرداند

اپل با ارائه قابلیت «Scale to fit below in camera» در مک‌بوک پرو، امکانی فراهم کرده تا با استفاده از این گزینه، برنامه‌هایی که ابعاد آن‌ها با ناچ نمایشگر تداخل دارد را محدود کنید تا فقط از فضای زیر بریدگی نمایشگر برای اجرای خود بهره ببرند. این گزینه یک راه‌حل موقت برای برنامه‌هایی است که در حال حاضر با بریدگی صفحه‌نمایش مک‌بوک پروهای جدید اپل به خوبی تطبیق داده نمی‌شوند.

اپل به تازگی نسل جدید مک‌بوک پروهای خود را معرفی کرده و یکی از ویژگی‌های ظاهری جدیدی که در این دستگاه‌ها شاهد هستیم، وجود ناچ یا همان بریدگی روی صفحه‌نمایش است؛ موضوعی که بازخورد خوبی از سوی کاربران نداشت، اما کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته‌اند که از این تصمیم خود دفاع کنند. آن‌ها تعبیه‌ی ناچ نمایشگر مک‌بوک پرو را یک حرکت هوشمندانه خوانده‌اند. در واقع اضافه شدن ناچ به این لپ‌تاپ‌ها برای افزایش ابعاد نمایشگر و کاهش حاشیه‌های آن‌ها انجام شده است.

 

چند روز پیش مشخص شد که کاربران مک‌بوک پرو‌های ۲۰۲۱ اپل که در آن‌ها از ناچ استفاده شده است، با مشکلات عجیبی دسته و پنجه نرم می‌کنند. اخیراً چند ویدیو از مک‌بوک پرو جدید شرکت اپل در توییتر منتشر شده‌ که نشان می‌دهند اپل در طراحی ناچ این دستگاه‌ها دقت لازم را به خرج نداده است. طبق این ویدیوها، آیکون‌ها و گزینه‌های موجود در استاتوس بار به اشتباه پشت این ناچ قرار می‌گیرند و در نتیجه کاربر نمی‌تواند آن‌ها را مشاهده کند. این ویدیوها که توسط کووین نلسون (Quinn Nelson) در توییتر منتشر شد، به یک ترند جهانی تبدیل شده و توجه کاربران بسیاری را جلب کرده است.

قابلیت «Scale to fit below in camera» که یک راه‌حل موقتی برای رفع چنین مشکلی خواهد بود، سیستم‌عامل را محدود به استفاده از فضای زیر ناچ می‌کند تا تمام جزئیات برنامه به‌طور کامل برای شما نشان داده شود. این قابلیت توسط حساب کاربری jatodaro@ روی توییتر به خوبی مورد بررسی و آموزش قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با ورود به بخش Get Info هر برنامه و تیک زدن گزینه‌ی Scale to fit built-in camera سیستم‌عامل را مجبور به کاهش ابعاد خروجی صفحه کنند. تنها زمانی حالت تمام‌صفحه (همراه با ناچ) باز می‌گردد که برنامه‌ی مذکور بسته شده یا آن گزینه توسط خود کاربر غیرفعال شود. اپل اعلام کرده است که این قابلیت به محض آن که توسعه‌دهندگان مشکل را حل کنند،‌ از دسترس خارج خواهد شد.

ناچ روی نمایشگر مک‌بوک پروهای ۲۰۲۱ جایگاه قرارگیری وبکم جدید ۱۰۸۰p و سنسور True Tone خواهد بود که رنگ صفحه‌نمایش را بر اساس محیط تنظیم می‌کند و یک سنسور نور نیز روشنایی نمایشگر و نور کیبورد دستگاه را طبق نور محیط تنظیم می‌کند. همچنین یک LED نیز برای استفاده از وبکم در این بخش تعبیه شده است. اما همان طور که اشاره شد بسیاری از طرفداران اپل و مصرف کنندگان واکنش خوبی نسبت به ناچ نمایشگر مک‌بوک پروهای نسل جدید نداشتند. مدیر محصولات سری مک‌بوک پرو اپل در پادکست Same Brain نزدیک به ۱۰ دقیقه زمان صرف دفاع از این نوع طراحی کرده است.

 

در مصاحبه‌ای در مورد مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی نسل جدید که قیمت آن تا ۶۰۰۰ دلار نیز می‌رسد، Shruti Haldea بیان کرده که این دستگاه حتی با وجود ناچ، همچنان مجهز به پنل ۱۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ در حالت تمام صفحه است. دلیل این موضوع آن است که اپل نمایشگر را بزرگ‌تر کرده و نوار منو را به بالای نمایشگر، جایی که ناچ قرار دارد انتقال داده که حرکتی بسیار هوشمندانه برای در اختیار دادن فضای بیشتر به نمایشگر محسوب می‌شود. همچنین Haldea خاطر نشان کرد که زمانی که کاربران از حالت تمام صفحه دستگاه استفاده کنند، نوارهای مشکی در طرفین ناچ ظاهر می‌شوند، به طوری که تقریبا غیر قابل تشخیص هستند.

انتظار می‌رود اپل با ویژگی‌هایی مانند dark mode، تشخیص نوارهای مشکی را غیر ممکن کند. همچنین اپل بر این تاکید دارد که در طراحی جدید، حاشیه های نمایشگر را ۶۰ درصد کاهش داده است. بعید است که مخالفان ناچ بتوانند نظر خود را در مورد این نوع طراحی تغییر دهند. با این وجود اپل به تصمیم خود ایمان دارد و معتقد است حرکت هوشمندانه‌ای انجام داده است. کوپرتینویی‌ها در گذشته با تغییراتی مانند حذف جک ۳.۵ میلی متری از آیفون‌ها نیز بر این باور بودند که حرکت شجاعانه‌ای انجام داده‌اند. اقدامی که باعث شد دیگر سازندگان نیز از تصمیم اپل پیروی کنند و امروز اغلب گوشی‌های جدید بدون جک صدا وارد بازار شوند. اما این ویدیو‌هایی که از مشکل این نمایشگر‌ها در توییتر منتشر شده حاکی از آن است که غول دنیای تکنولوژی آمریکایی در طراحی ناچ نمایشگر دقت و حساسیت لازم را به خرج نداده است. اکنون باید دید توسعه‌دهندگان اپل چه زمانی این مشکل را حل خواهند کرد و برای این مشکل چه توجیهی خواهند داشت.

منبع: TheVerge

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار