اخبار فناوریسونیموبایل

سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ شاید ماه آینده با قیمت بسیار بالا رونمایی شود

سونی ظاهرا قرار است به‌زودی از گوشی پرچم‌دار جدیدش با نام اکسپریا ۱ مارک ۴ رونمایی کند. محصولی که گفته می‌شود به خاطر بهره‌مندی از دوربین قدرتمند و خاص، قیمتی فضایی خواهد داشت.

سونی اگرچه فعالیت زیادی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند ندارد اما هر سال تعداد کمی محصول را در بخش پرچم‌دار، میان‌رده و اقتصادی راهی بازار می‌کند به این امید که فقط نامش در میان شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشد. شرکت ژاپنی اگرچه در گذشته عملکرد خوبی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند داشت اما با پیشرفت چشمگیر شرکت‌های رقیب نظیر سامسونگ، اپل، شیائومی و …، کمتر دیده شد و با ادامه‌ی سیاست‌های غلط خود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت‌گذاری عجیب آن اشاره کرد، محبوبیت خود را رفته رفته از دست داد. با این حال شرکت ژاپنی می‌خواهد احتمالا ماه آینده از یک گوشی پرچم‌دار رونمایی کند. این گوشی قرار است جانشین اکسپریا ۱ مار ۳ شود بنابراین باید شاهد اکسپریا ۱ مارک ۴ به عنوان نام آن انتخاب شود.

برخی از اطلاعات جدیدی که از این گوشی منتشر شده با توجه به شایعاتی است که از منابع خبری مختلف می‌آیند و برخی دیگر از سوی لیست FCC است. اینکه گفته می‌شود ماه آینده احتمالا باید شاهد رونمایی از این گوشی باشیم به خاطر لیست FCC است چون معمولا وقتی یک گوشی به این مرحله می‌رسد باید طی یکی دو ماه رونمایی شود.

می‌پردازیم به مشخصات فنی این محصول. اینطور که به نظر می‌رسد، اکسپریا ۱ مارک ۳ بیشتر جذابیت خود را در بخش دوربین خواهد داشت. نسل قبل با دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۰.۳ مگاپیکسلی سنجش عمق عرضه شد. اما ظاهرا مدل جدید به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۴۸ یا ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض، ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و یک دوربین پریسکوپی مجهز خواهد شد که آن را به یکی از بهترین و قدرتمندترین محصولات از این حیث تبدیل می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد این گوشی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. پردازنده‌ای که هنوز رسما معرفی نشده اما گفته می‌شود توسط فناوری ۴ نانومتری TSMC تولید خواهد شد و توان پردازشی و گرافیکی بسیار بهتری به نسبت مدل استاندارد خواهد داشت. البته تفاوت روی کاغذ شاید خیلی نباشد اما چون مدل استاندارد توسط سامسونگ ساخته شده و نتایحج بدست آمده از آن هم خیلی رضایت‌بخش نبوده، می‌توان گفت در عمل، مدل پلاس بسیار عالی ظاهر خواهد شد. اما نکته‌ی هیجان‌انگیز ماجرا، ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی اکسپریای مورد انتظار است. ظاهرا گفته می‌شود سونی می‌خواهد برای این گوشی از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاهد کند که این دو در کنار تراشه‌ی قدرتمندی چون اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس، قطعا قیمتی فضایی را برای این محصول در پی خواهند داشت.

سایر مشخصات فنی این گوشی شامل نمایشگر ۶٫۵ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۴۵ واتی (نمی‌دانیم در جعبه قرار دارد یا خیر)، سنسور اثرانگشت فیزیکی احتمالا ادغام شده با کلید پاور، یک کلید مخصوص دوربین و حتی جک ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد که این روزها در هیچ پرچم‌داری دیده نمی‌شود.

می‌رسیم به قیمت، جایی که گفته می‌شود خبرهای خوبی در راه نیست. سونی سال گذشته اکسپریا ۱ مارک ۳ را با قیمت بالای ۱۳۰۰ دلار راهی بازار کرد. به همین خاطر هم بود که این محصول هیچوقت نتوانست در بین کاربران، محبوبیت بالای پرچم‌داران سامسونگ و اپل را بدست بیاورد. سونی متأسفانه هیچ تمایلی به عبرت گرفتن از اشتباهات بی‌شمار گذشته‌اش ندارد و نمی‌دانیم هم چرا؟ تصور کنید ۱۳۰۰ دلار برای اکسپریا ۱ مارک ۳ واقعا زیاد بود اما پرچم‌دار جدید قرار است ۶ تا ۲۰٪ گران‌تر از قبل باشد! دلیل اصلی این گرانی، تراشه‌ی جدید و سیستم دوربین پیشرفته‌ای این محصول است و به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد هزینه‌ی ساخت بالا را با تحت فشار قرار دادن کاربرانش جبران کند.

با این حساب، اکسپریا ۱ مارک ۴ باید با قیمت حدودا ۱۴۱۵ دلار در چین در دسترس قرار بگیرد. این گوشی در ماه مه رونمایی خواهد شد اما به احتمال زیاد تا عرضه‌ی رسمی آن به بازار باید یک یا دو ماه بعد از رونمایی صبر کنیم.

نظر شما در رابطه با پرچم‌دار جدید سونی چیست؟ آیا این گوشی در مقابل رقبای خود از سامسونگ، اپل، شیائومی و … ارزش خرید دارد؟

منبع: Notebookcheck ,PhoneArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار